|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - licznik mk4 do mk3 wskaznik temp i paliwa?
sebadelta - 18 Mar 2008, 15:06 Temat postu: licznik mk4 do mk3 wskaznik temp i paliwa? nie wiem do których pinów podpiąć wskazniki te ile powinny mieć przewodów, schemat na forum nie do końca się zgadza może ktoś potrafi z fotki mi podpowiedzieć gdzie mam podpiac to moje zegary kosc mam wniej pin 10 niby ktory to jest do obrotomierza ale zato niemam 9 i 11 i obrotomierz jak podpiąc albo jak sprawdziś czy mam instalacje do obrotomierza  
buczekpan - 18 Mar 2008, 19:09
ja robiłem zgodnie z tym schematem i mi wszystko działa (prawie wszystko bo wskaźnik od paliwa oszukuje) :
http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html
pozdro
sebadelta - 18 Mar 2008, 19:50
u mnie ręczny był na pinie 8 i niewiem co z temp i paliwa i obrotkiem. ile pinów do obrotka i ile do temp i paliwa?a śa te ramki przetlumaczone gdzieś z tej strony http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html a dokładniej ta Mk3 clocks NON AIRBAG tu chodzi chyba o fieste mk3 bez airbag no ja mam taka ale mam deske nowa z airbagiem
Bit1 - 18 Mar 2008, 19:57
Masz tą angielską stronę podaną wyżej wszyscy robili według niej i wszystkim działa więc przyjrzyj się dokładnie tam rozpisanym pinom i będziesz wiedział wszystko.
sebadelta - 18 Mar 2008, 20:07
no własnie tam sa kolory ale ja wyjmowalem w nowych kosciach piny wiec kolory mam inne chyba ze te w aucie się zgadzają ale u mnie nie ma pinu 7 i 9 zato jest 10 niby do obrotomierza jest on
Bit1 - 18 Mar 2008, 20:29
sebadelta napisał/a: | no własnie tam sa kolory ale ja wyjmowalem w nowych kosciach piny wiec kolory mam inne chyba ze te w aucie się zgadzają ale u mnie nie ma pinu 7 i 9 zato jest 10 niby do obrotomierza jest on |
No to by sie zgadzało bo 10 to Rev-counter czyli obrotomierz
7 to ABS a tego w fofce nie masz czyli u ciebei nie było
Tylko że reczny powinien byc na 9 pinie a ty piszesz ze miales na 8 nie pomysliles sie?
buczekpan - 18 Mar 2008, 21:00
Jeśli chcesz żeby Ci sprawdzić czy masz przewód do obrotka to zrób zdjęcie wtyczki od z kablami, a nie zegarów.
Zegary mk3 :
1 - kontrolka oleju
2 - kontrolka ładowania
3 - wskaźnik temperatury
4 - wskaźnik paliwa
5 - masa (-)
6 - + 12 V
7 - ABS
8 - ręczny
9 - świece żarowe (diesel)
10 - obrotomierz
11 = 5 masa (-)
12 - kontrolka świateł drogowych (długie)
13 - podświetlenie tablicy
14 - kontrolka kierunków
15 - kontrolka kierunków
Musi się zgadzać bo właśnie sprawdziłem z moim starym licznikiem.
Zegary mk4:
Biała kostka:
1 - + 12 V
2 - kontrolka rezerwy paliwa (nie podłączamy)
3 - kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwacza (nie podłączamy)
4 - świece żarowe (diesel)
5 - masa (-)
6 - wskaźnik paliwa
7 - wskaźnik temperatury
8 - ręczny
9 - ABS
10 - masa (-)
11 - kontrolka świateł drogowych (długie)
12 - podświetlenie tablicy
Niebieska kostka:
1 - kontrolka kierunków
2 - kontrolka kierunków
3 - kontrolka otworzonych drzwi (nie podłączamy)
4 – kontrolka kontroli trakcji (nie podłączamy)
5 - (nie podłączamy)
6 - kontrolka poduszki powietrznej
7 - kontrolka ładowania
8 - obrotomierz
9 - masa (-)
10 - kontrolka oleju
11 - (nie podłączamy)
12 - (nie podłączamy)
Tylko weź pod uwagę że numeracja pinów w liczniku od mk4 nie jest "w tą samą stronę" na obu kostkach, na białej 1 jest na dole a 12 na górze, a w niebieskiej jest odwrotnie.
pozdro
sebadelta - 18 Mar 2008, 21:35
oto wtyczka pin 10 jest
nierozumiem tego pina mk3 5 masa i 10 masa trzeba je poląnczyć razem ?
buczekpan - 18 Mar 2008, 21:59
Rozumiem ze chodzi Ci o piny mk4. Mozesz je połączyć dla pewności, chociaż o ile dobrze pamiętam to te ścieżki powinny sie łączyć. Dla pewności je połącz.
sebadelta - 18 Mar 2008, 22:22
nie chodzi mi o mk3 napisałeś tam pin 5 masa i pin 11 też masa
buczekpan - 18 Mar 2008, 22:35
To znaczy ze pin 5 od mk3 musisz podłączyć do wszystkich pinów w mk4 opisanych przeze mnie jako masa.
W mk3 masa jest podpięta tylko pod 5, 11 nie jest podłączona kablem bo łączy sie z 5 pinem ścieżkami. Popatrz na licznik mk3, nad żółtą kostką bedzie złota pozioma ścieżka. Jeśli ściągniesz ten żółty plastik (kostka) to zobaczysz ze te ścieżki sie łączą.
sebadelta - 18 Mar 2008, 22:45
czyli pin5 mk3 pod mk4 pin5 i10 i niebieska kość 9 te wszystkie piny połączyć
buczekpan - 18 Mar 2008, 22:49
Dokladnie tak.
sebadelta - 18 Mar 2008, 23:01
pokompinuje jutro jak zdąze .a widziś na tym zdjęciu modul edisa bo niewiem czy mam go ?
buczekpan - 18 Mar 2008, 23:18
Tutaj masz opisane co jest co:
http://www.fiestaklubpols...&highlight=edis
Patrząc na zjęcie to z lewej EDIS (ta duża wtyczka z kablami), a z prawej mapsensor (wchodzi do niego od spodu taki wężyk i mała wtyczka).
Ale jak masz pin 10 w mk3 to na 100% masz podłączenie pod obrotek i jeśli twoja fiestka jest z 1991 to na mój gust na 90% będziesz musiał sie pobawić z rezystorami, bo obrotomierz będzie Ci oszukiwał. U Ciebie powinien chyba pokazywać obroty o połowę za małe = 500 zamiast 1000. Mogą być też dwa razy większe, czyli 2000 zamiast 1000, albo będą prawidłowe, co byłoby najlepszym rozwiązaniem.
No dobra nie będę Cię już bardziej straszył.
Pozdro i powodzenia.
P.S. Po co zakładasz kilka tematów pod rząd, skoro wszystkie tyczą sie tego samego zagadnienia? Wystarczyło założyć jeden uniwersalny temat i dopisywać pytania w kolejnych postach, a tak to trochę zapanował bałagan. jak sie szynszyl zorientuje "to będzie buba".
sebadelta - 19 Mar 2008, 09:54
otworzylem licznik i za obrotomierzem znalazlem niebieskie pokrętlo do czego moze być?
buczekpan - 19 Mar 2008, 10:11
To pokrętło to potencjometr do kalibracji obrotomierza, czyli jak masz niewielkie przekłamania to możesz nim poprawić, ale nie wiem jaki jest jego zakres. Być może dzięki niemu byłbyś w stanie wyregulować przekłamania jakie opisałem powyżej, ale nie wiem czy wystarczy.
sebadelta - 21 Mar 2008, 12:16
byłem u elektryka i nic powiedzial ze obrotomierz popsuty mam, ale mi sie zdaje ze nie umiał podłaczyć zrobił mi podświetlenie deski połączył pin 5 z 11 na bialej kosci i niby temperature ale zle.wiec dalej kompinuje z wskaznikami paliwa i temp .obrotomierz niby sprawdzil pin 10 ze jakiśimpuls idzie wiec sprobóje inną deske podlączyć .i jeszcze jedno muwi ze mam kontrolke do świec żarowych czyli to moze znaczyc ze deska jest od disla?czy poprostu od sportowej wersji fiesty.i jeszcze pytanie jak sprawdziś czy obrotomierz jest dobry?
Marcinus - 21 Mar 2008, 15:50
Jak masz licznik od disla i pakujesz do benzyny to obrotek raczej nie bedzie dział !
buczekpan - 21 Mar 2008, 17:42
Marcinus napisał/a: | Jak masz licznik od disla i pakujesz do benzyny to obrotek raczej nie bedzie dział ! |
Mogę zapytać skąd taki wniosek?
sebadelta - 21 Mar 2008, 17:44
no własnie byłem dopiero co na szrocie wyjołem inny licznik i podpiołem i to samo nie działa obrotek czyli albo nie mam instalacji na obrotek albo mam na innym pinie bo ręczny miałem na innym.a z licznikiem to niewiem w sumie czy od disla czy nie .wiem ze jest w nim kontrolka na świece zarowe czy to znaczy ze to od disla?bo ktoś mi mówił też ze są świece żarowe bo to sportowa wersjia
buczekpan - 21 Mar 2008, 20:34
czy ja Ci napisałem w moim schemacie że ręczny jest na 9 pinie??!!!!!!!
Zegary mk3 :
1 - kontrolka oleju
2 - kontrolka ładowania
3 - wskaźnik temperatury
4 - wskaźnik paliwa
5 - masa (-)
6 - + 12 V
7 - ABS
8 - ręczny
9 - świece żarowe (diesel)
10 - obrotomierz
11 = 5 masa (-)
12 - kontrolka świateł drogowych (długie)
13 - podświetlenie tablicy
14 - kontrolka kierunków
15 - kontrolka kierunków
Musi się zgadzać bo właśnie sprawdziłem z moim starym licznikiem.
Zegary mk4:
Biała kostka:
1 - + 12 V
2 - kontrolka rezerwy paliwa (nie podłączamy)
3 - kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwacza (nie podłączamy)
4 - świece żarowe (diesel)
5 - masa (-)
6 - wskaźnik paliwa
7 - wskaźnik temperatury
8 - ręczny
9 - ABS
10 - masa (-)
11 - kontrolka świateł drogowych (długie)
12 - podświetlenie tablicy
Niebieska kostka:
1 - kontrolka kierunków
2 - kontrolka kierunków
3 - kontrolka otworzonych drzwi (nie podłączamy)
4 – kontrolka kontroli trakcji (nie podłączamy)
5 - (nie podłączamy)
6 - kontrolka poduszki powietrznej
7 - kontrolka ładowania
8 - obrotomierz
9 - masa (-)
10 - kontrolka oleju
11 - (nie podłączamy)
12 - (nie podłączamy)
NO COMMENTS
sebadelta - 21 Mar 2008, 21:33
to nie moze być dobry schemat np zaznaczyłes 6 kontrolka od poduszki a ja nawet nie podpielem 6 pina a świeci mi ta kontrolka ja mam benzyniaka i ten licznik mam z anglika moze dlatego inaczej są piny niektore
buczekpan - 22 Mar 2008, 09:44
no to od początku:
zrób zdjęcie jak to wszystko połączyłeś - czy lutowałeś kable do kostki, czy tak jak na angielskiej stronie przez płytkę.
jeżeli tak jak na angielskiej stronie, to sprawdź czy dobrze porozdzielałeś ścieżki na płytce,
sprawdź czy podłączyłeś wszystkie przewody ( jak w twojej fieście nie ma poduchy to jej nie podłączaj!!!!!!)
SPRAWDŹ CZY PODŁĄCZYŁEŚ ZGODNIE Z MOIM SCHEMATEM!!!!!!!!
jeżeli wszystko zrobiłeś zgodnie z tymi punktami i nadal coś nie gra, to podłącz na szybko inny licznik ze szrotu. jak na innym też nie będzie ok, to albo masz popier...... instalacje elektryczną w aucie, albo (co bardziej prawdopodobne) nie spełniłeś któregoś z powyższych warunków.
ze swojej strony nic innego nie mogę dodać.
WESOŁCH ŚWIĄT I SMACZNEGO JAJA
P.S. licznik angielski różni się tylko tarczą czyli ma dwie skale prędkości w milach i w km/h, reszta jest taka sama.
a teraz to już Cię totalnie nie rozumiem, twierdzisz że nie podłączałeś kontrolki od poduszki, a się świeci - więc coś jest źle podłączone - to po co zawracasz innym głowe o wyłączanie się czasowe tej kontroki, jeżeli ptrząc na twoje zdjęcia nawet nie masz poduszki:
http://www.fiestaklubpols...p=295209#295209
?????????????????????????????????????????????????????????????????
sebadelta - 23 Mar 2008, 10:27
no ja nie mam poduszki ale mam na liczniku sprawdze jeszcze raz wszystko i zobaczymy
[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 17:18 ]
udało sie zmostkowałem tę kostke gdzieś tak przeczytałem nawet nie wiem do czego ona jest ale działa obrotek tylko ze coś żle jak zapale to wskazówka jest powyżej zera jakoś 300 i wydaje mi sie ze żle pokazuje obroty zamało kupiłem rezystor 270k bo nie było 274k i 330k na wszelki wypadek ale niewiem czy dobry mi dala w sklepie dołańczam zdjęcie czy to o ten rezystor chodzi ?bo ten ma inny kształt niż ten w obrotomierzu
awa - 10 Kwi 2009, 17:23
Witam,
Odnośnie tego rezystora w zegarach od MK4, to ja mam jakiś dziwny z oznaczeniem 2:02 czy jakoś tak, w każdym bądź razie ten dwukropek jest w formie dwóch kwadracików, i nie wiem jak odczytać z niego oporność, kupiłem też rezystor SMD o wartości 330kohm ale nie chce montować na darmo, bo powinienem dać 2 razy większy a tamten nie wiadomo jaką ma wartość :/
|
|