Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - short shift

Daras84 - 11 Mar 2008, 15:51
Temat postu: short shift
http://cgi.ebay.pl/ESCORT...1QQcmdZViewItem


myslał juz ktos nad czyms takim :> z tego co tu jest wynika ze wystarczy dorobic sobie taka podkladke aby zwiekszyc odleglosc miedzy tym przegubem "kulka w obudowie" a mocowaniem dolnym tego wodizka ??

Krawiec - 11 Mar 2008, 16:15

da sie kłik szifta zrobić sposobem home made ?
LOY - 11 Mar 2008, 16:16

short shifter to podstawa tuningu JDM ...choc akurat Hondy maja pierunsko krótkie i precyzyjne skoki drazka ..w hondzie shorty polegaja na wymianie drazka gdzie przesunieciu ulega mocowanie dolne ..co wpływa na kilkudziesiecio procentowe skrócenie skoku drazka ..na górze :-) ..czasem przesuniece jest tak znaczne ze słyszałem o przypadkach gdzie tunerzy schodzac z 4 -wbijali 1-nke ..tak trudno wyczuwalne stawały sie przełozenia :-)
z tego co wiem short do mondeo i focusa na zetecku wyglada tak

zas od hondy tak :


a schemat działania w uproszczeniu wyglada tak ;

Daras84 - 11 Mar 2008, 16:17

doczytalem sie na forum ze przedluzenie o 15 mm tej dolnej czesci skutkuje 30% krotszym skokiem lewarka ale ze podobno biegi zaczynaja ciezej wchodizc...
Krawiec - 11 Mar 2008, 16:43

nepweno bo inną dźwignią działasz :) cos za cos :)
PumaRST - 11 Mar 2008, 17:46

niestety ale w wypadku mk3 jest to o tyle trudniejsze nizw Hądzie ze tam nie masz elementów platikowo-gumowych. Kiedys jak rozbierąłem którąś RST rozebraęłm też mechanizm bo sie zaczoołem zastanawiać jak to zrobić w fofi (robiliśmy do renault,Hond etc). ale tu nie bardzo widze mozliwości.

W UK jest cały kit B&M ale jest cholernie drogi choć obejmuje cały mechanizm włącznei z gałka.

Ale jak by ktoś wpadł na pomysł jak to zrobić i działało by to, będe chętny.

Piesek - 11 Mar 2008, 18:09

ja chciałem kupić b&m ale koszt w przeliczaeniu na PL jakieś pół roku temu to było coś w granicach 900zł... ale sam do końca niewiem czy zostane przy tej skrzyni czy będę coś z inną kombinować... i tak jak Marcin mówi b&m to dosłownie cały kit łącznie z gałką
PumaRST - 11 Mar 2008, 18:11

900zł to dobra cena bo ja widziałem za jakieś 280 funtów co w tedy dawało prawie 1500zł, obecnie około 1300zł ale nadal jest to dużo.
Piesek - 11 Mar 2008, 18:50

Marcin ja mówiłem o używce która poszła za 150 funtów ;) i z Tasiorem nawet ją dogłębnie obserwowaliśmy ;)
Rkalitka - 11 Mar 2008, 19:07

tak czytam o tym szybkim zmienianiu biegow i mysle sobie, ze taki bajer(choc bardzo fajny i rzeczywicie skracajacy droge zmiany biegu)to jednak jest drogi 9 stow w przeliczeniu...jesli ktos nie boi sie dziebko wychylic do lewarka zmiany biegow tozawsze moze uciac sam drazek o jakies 5-7 centow....wiem wiem myslicie ze to szczyt niemadrosci.... ja w swojej tak zrobilem i nie nastrecza wiele problemow ze schylaniem mam 179 i tylko delikatnie musze sie odchylic od fotela, no i co wazne_jest DUZA roznica w przelaczaniu biegow na lepsze!!!ale to tylko moja mala wzmianka jak to dziala... :-P
Lokmen - 11 Mar 2008, 19:10

Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili
Rkalitka - 11 Mar 2008, 19:17

no a short shifter?? w sumie to chyba tez...
zoharek - 11 Mar 2008, 19:30

Ja mam wyszabrowany z Pumy cały ten mechanizm wajchowy, muszę sobie zobaczyć, co z tym można zrobić :)
PumaRST - 11 Mar 2008, 20:52

Łokmen napisał/a:
Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili


może inaczej bym to uioł: do sportu czy to bedzie 1/4 czy też KJS-y rally to jest dobra rzecz, a do jazdy na codzień oprócz lansu nic to nie daje.

Rkalitka - 11 Mar 2008, 21:09

to po co short shifter do jazdy na co dzien?? czy to jakies inne zadania spelnia??
Lokmen - 11 Mar 2008, 21:15

ręce opadają - :zalamka: - na co dzień nie służy do niczego - zastosowanie ma w sporcie - jeśli tego nadal nie rozumiesz to nic na to nie poradzimy
Rkalitka - 11 Mar 2008, 21:19

no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje...
PumaRST - 11 Mar 2008, 21:49

Rkalitka napisał/a:
no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje...


ucinanie drązka wogóle nie ma sensu.

Daras84 - 11 Mar 2008, 21:55

mam jakies lewarki na stanie to w wolnym czasie zoabcze co da sie z tym zrobic ;)
adi08 - 11 Mar 2008, 22:06

rozbierałem już nieraz te mechanizm i jestem tego samego zdania co Puma... pozdro
PumaRST - 11 Mar 2008, 22:22

adi08 napisał/a:
rozbierałem już nieraz te mechanizm i jestem tego samego zdania co Puma... pozdro


czyli to nie jest tylko moje odczucie ze w tym wypadku jedyna opcja to orginał ale cholernei drogii, :sad:

Piesek - 11 Mar 2008, 23:09

albo kupic 1 i zrobic pare kopi made in poland :D
LOY - 11 Mar 2008, 23:19

Piesek napisał/a:
albo kupic 1 i zrobic pare kopi made in poland :D

hym który to juz Twoj genijalny pomysł na interes z kopiowaniem :fox:
skopiuj cos wreszcie ..bede pierwszym kupcem

Piesek - 11 Mar 2008, 23:24

Michal sora ale czesc z moich pomyslow ktore beda made in kopia by poland bedzie w mk2, jak zda egzamin to pojawi sie jakies info i tyle. co do shorta to tak jak pisalem mi chodzi po glowie inna skrzynia wiec nie bede w ta inwestowac takich pieniedzy.
Lokmen - 12 Mar 2008, 07:29

nie wiem czy we fiescie tak jak w oplu shitfta można zrobić poprzez przestawienie osi wybieraka przy skrzyni (po południu jak bede w domu zapodam fotkę tej częsci) - efekt przesunięcia osi - 25-30% szybsza zmiana biegów - inna sprawa czy wytrzyma to skrzynia biegów a konkretnie sychronizatory
squadak - 12 Mar 2008, 10:41

Piesek napisał/a:
co do shorta to tak jak pisalem mi chodzi po glowie inna skrzynia wiec nie bede w ta inwestowac takich pieniedzy.

ale co ma piernik do wiatraka? skrzynia skrzynią a mechanizm ktorym zmieniasz biegi to osobna czesc i bedzie pasowal do kazdej skrzyni ktora wsadzisz

PumaRST - 12 Mar 2008, 13:10

squadak napisał/a:
Piesek napisał/a:
co do shorta to tak jak pisalem mi chodzi po glowie inna skrzynia wiec nie bede w ta inwestowac takich pieniedzy.

ale co ma piernik do wiatraka? skrzynia skrzynią a mechanizm ktorym zmieniasz biegi to osobna czesc i bedzie pasowal do kazdej skrzyni ktora wsadzisz


nie koniecznei bo on moze kombinowac ze skrzynią od FGocusa a tm już są linki a nie normalna dźwignia

squadak - 12 Mar 2008, 14:56

racja, wiec jesli tak to zwracam honor :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group