|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - short shift
Daras84 - 11 Mar 2008, 15:51 Temat postu: short shift http://cgi.ebay.pl/ESCORT...1QQcmdZViewItem
myslał juz ktos nad czyms takim :> z tego co tu jest wynika ze wystarczy dorobic sobie taka podkladke aby zwiekszyc odleglosc miedzy tym przegubem "kulka w obudowie" a mocowaniem dolnym tego wodizka ??
Krawiec - 11 Mar 2008, 16:15
da sie kłik szifta zrobić sposobem home made ?
LOY - 11 Mar 2008, 16:16
short shifter to podstawa tuningu JDM ...choc akurat Hondy maja pierunsko krótkie i precyzyjne skoki drazka ..w hondzie shorty polegaja na wymianie drazka gdzie przesunieciu ulega mocowanie dolne ..co wpływa na kilkudziesiecio procentowe skrócenie skoku drazka ..na górze ..czasem przesuniece jest tak znaczne ze słyszałem o przypadkach gdzie tunerzy schodzac z 4 -wbijali 1-nke ..tak trudno wyczuwalne stawały sie przełozenia
z tego co wiem short do mondeo i focusa na zetecku wyglada tak
zas od hondy tak :
a schemat działania w uproszczeniu wyglada tak ;
Daras84 - 11 Mar 2008, 16:17
doczytalem sie na forum ze przedluzenie o 15 mm tej dolnej czesci skutkuje 30% krotszym skokiem lewarka ale ze podobno biegi zaczynaja ciezej wchodizc...
Krawiec - 11 Mar 2008, 16:43
nepweno bo inną dźwignią działasz cos za cos
PumaRST - 11 Mar 2008, 17:46
niestety ale w wypadku mk3 jest to o tyle trudniejsze nizw Hądzie ze tam nie masz elementów platikowo-gumowych. Kiedys jak rozbierąłem którąś RST rozebraęłm też mechanizm bo sie zaczoołem zastanawiać jak to zrobić w fofi (robiliśmy do renault,Hond etc). ale tu nie bardzo widze mozliwości.
W UK jest cały kit B&M ale jest cholernie drogi choć obejmuje cały mechanizm włącznei z gałka.
Ale jak by ktoś wpadł na pomysł jak to zrobić i działało by to, będe chętny.
Piesek - 11 Mar 2008, 18:09
ja chciałem kupić b&m ale koszt w przeliczaeniu na PL jakieś pół roku temu to było coś w granicach 900zł... ale sam do końca niewiem czy zostane przy tej skrzyni czy będę coś z inną kombinować... i tak jak Marcin mówi b&m to dosłownie cały kit łącznie z gałką
PumaRST - 11 Mar 2008, 18:11
900zł to dobra cena bo ja widziałem za jakieś 280 funtów co w tedy dawało prawie 1500zł, obecnie około 1300zł ale nadal jest to dużo.
Piesek - 11 Mar 2008, 18:50
Marcin ja mówiłem o używce która poszła za 150 funtów i z Tasiorem nawet ją dogłębnie obserwowaliśmy
Rkalitka - 11 Mar 2008, 19:07
tak czytam o tym szybkim zmienianiu biegow i mysle sobie, ze taki bajer(choc bardzo fajny i rzeczywicie skracajacy droge zmiany biegu)to jednak jest drogi 9 stow w przeliczeniu...jesli ktos nie boi sie dziebko wychylic do lewarka zmiany biegow tozawsze moze uciac sam drazek o jakies 5-7 centow....wiem wiem myslicie ze to szczyt niemadrosci.... ja w swojej tak zrobilem i nie nastrecza wiele problemow ze schylaniem mam 179 i tylko delikatnie musze sie odchylic od fotela, no i co wazne_jest DUZA roznica w przelaczaniu biegow na lepsze!!!ale to tylko moja mala wzmianka jak to dziala...
Lokmen - 11 Mar 2008, 19:10
Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili
Rkalitka - 11 Mar 2008, 19:17
no a short shifter?? w sumie to chyba tez...
zoharek - 11 Mar 2008, 19:30
Ja mam wyszabrowany z Pumy cały ten mechanizm wajchowy, muszę sobie zobaczyć, co z tym można zrobić
PumaRST - 11 Mar 2008, 20:52
Łokmen napisał/a: | Rkalitka, ten bajer na codzień ci jest zbędny - on tylko i wyłacznie sie przydaje na 1/4 mili |
może inaczej bym to uioł: do sportu czy to bedzie 1/4 czy też KJS-y rally to jest dobra rzecz, a do jazdy na codzień oprócz lansu nic to nie daje.
Rkalitka - 11 Mar 2008, 21:09
to po co short shifter do jazdy na co dzien?? czy to jakies inne zadania spelnia??
Lokmen - 11 Mar 2008, 21:15
ręce opadają - - na co dzień nie służy do niczego - zastosowanie ma w sporcie - jeśli tego nadal nie rozumiesz to nic na to nie poradzimy
Rkalitka - 11 Mar 2008, 21:19
no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje...
PumaRST - 11 Mar 2008, 21:49
Rkalitka napisał/a: | no dobra myslalem ze cos takiego chcecie zalozyc i jezdzic normalnie a ucinanie drazka to tylko do sportu sie nadaje....sorka w takim razie juz czaje... |
ucinanie drązka wogóle nie ma sensu.
Daras84 - 11 Mar 2008, 21:55
mam jakies lewarki na stanie to w wolnym czasie zoabcze co da sie z tym zrobic
adi08 - 11 Mar 2008, 22:06
rozbierałem już nieraz te mechanizm i jestem tego samego zdania co Puma... pozdro
PumaRST - 11 Mar 2008, 22:22
adi08 napisał/a: | rozbierałem już nieraz te mechanizm i jestem tego samego zdania co Puma... pozdro |
czyli to nie jest tylko moje odczucie ze w tym wypadku jedyna opcja to orginał ale cholernei drogii,
Piesek - 11 Mar 2008, 23:09
albo kupic 1 i zrobic pare kopi made in poland
LOY - 11 Mar 2008, 23:19
Piesek napisał/a: | albo kupic 1 i zrobic pare kopi made in poland |
hym który to juz Twoj genijalny pomysł na interes z kopiowaniem
skopiuj cos wreszcie ..bede pierwszym kupcem
Piesek - 11 Mar 2008, 23:24
Michal sora ale czesc z moich pomyslow ktore beda made in kopia by poland bedzie w mk2, jak zda egzamin to pojawi sie jakies info i tyle. co do shorta to tak jak pisalem mi chodzi po glowie inna skrzynia wiec nie bede w ta inwestowac takich pieniedzy.
Lokmen - 12 Mar 2008, 07:29
nie wiem czy we fiescie tak jak w oplu shitfta można zrobić poprzez przestawienie osi wybieraka przy skrzyni (po południu jak bede w domu zapodam fotkę tej częsci) - efekt przesunięcia osi - 25-30% szybsza zmiana biegów - inna sprawa czy wytrzyma to skrzynia biegów a konkretnie sychronizatory
squadak - 12 Mar 2008, 10:41
Piesek napisał/a: | co do shorta to tak jak pisalem mi chodzi po glowie inna skrzynia wiec nie bede w ta inwestowac takich pieniedzy. |
ale co ma piernik do wiatraka? skrzynia skrzynią a mechanizm ktorym zmieniasz biegi to osobna czesc i bedzie pasowal do kazdej skrzyni ktora wsadzisz
PumaRST - 12 Mar 2008, 13:10
squadak napisał/a: | Piesek napisał/a: | co do shorta to tak jak pisalem mi chodzi po glowie inna skrzynia wiec nie bede w ta inwestowac takich pieniedzy. |
ale co ma piernik do wiatraka? skrzynia skrzynią a mechanizm ktorym zmieniasz biegi to osobna czesc i bedzie pasowal do kazdej skrzyni ktora wsadzisz |
nie koniecznei bo on moze kombinowac ze skrzynią od FGocusa a tm już są linki a nie normalna dźwignia
squadak - 12 Mar 2008, 14:56
racja, wiec jesli tak to zwracam honor
|
|