Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - PODLACZENIE PREDKOSCIOMIERZA SWAP NA VR6 (POMOCY)

Faza - 10 Mar 2008, 17:34
Temat postu: PODLACZENIE PREDKOSCIOMIERZA SWAP NA VR6 (POMOCY)
Witam!!!!

potrzebuje pomocy.... juz wyjasniam o co chodzi.... kupilem licznik od golfa vr6



jest juz prawie podlaczony tylko jeszcze niepodlaczylem predkosciomierza..... w liczniku sa dwa piny ktore obsluguja predkosciomierz.... sa opisane jako WYJSCIE E-TACHO PREDKOSCIOMIERZA i WEJSCIE E-TACHO PREDKOSCIOMIERZA....... idac dalej .... do skrzyni musialem dokupic czujnik predkosciomierza ( niewiem dokladnie jak sie to nazywa wiec tak sobie to nazwalem;)...)



no i teraz musze to jakos polaczyc zeby to dzialalo??

w tym czujniku sa 3 bolce opicane tak



i teraz jak by ktos mogl mi to wszystko wytlumaczyc .... co gdzie jak podlaczyc??......


PROOOOOOOOOOOOOOOOOOOSZEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!

:kaput: notw

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 10:39 ]
ja sobie tak to rozkminilem ze pod wejscie e-tacho podpinam A......... pod wyjscie e-tacho podpinam - ...... a + podpinam do jakiegos plusa..........????

szynszyl - 11 Mar 2008, 20:22

kuźwa..ale czad.. nie wiem
chyba zasilanie od aku +
reszta chyba idzie na predkosciomierz, czyli A na e-tacho wejscie. a chyba "-" na e-tacho wyjscxie.
jesli to przy skrzyni to tachopradnica to ma wzbudzenie od nap. stałego. czyli + aku
wyjscie to pewnie A i "-" ( a minus wspolny dla obwodu wbudzenia i sygnalowego

Marcin - 11 Mar 2008, 20:43

wg mnie to jest jak vss w fiescie, czyli jeden pin do zasilania +12V (aku), jeden to masa i trzeci to wyjscie (prostokąt) do licznika, czyli na wejscie licznika. Łukasz sprawdz czy między we-tacho a wy-tacho jest zwarcie czy nie, bo być może wy-tacho służy jedynie jako mostek dla np. kompa od silnika, ewentualnie czy nie pojawia sie na nim napięcie po przekręceniu stacyjki, a wtedy można by je podłączyć jako zasilanie tego czujnika w skrzyni.
Lokmen - 11 Mar 2008, 21:00

szynszyl napisał/a:
chyba zasilanie od aku +
żle misiek - "+" to jest zasilanie po zapłonie (bezpośrednio od aku nie może być)
szynszyl napisał/a:
reszta chyba idzie na predkosciomierz, czyli A na e-tacho wejscie. a chyba "-" na e-tacho wyjscxie.
"A" to jest na wyjście na E-tacho bo wejście słuzy do przeprogramowania przebiegu licznika (chyba - lub na odwrót)
" - " to jest masa brana z dowolnego miejsca

Marcin - 11 Mar 2008, 21:12

Łokmen napisał/a:
"A" to jest na wyjście na E-tacho bo wejście słuzy do przeprogramowania przebiegu licznika (chyba - lub na odwrót)

A jak już to na wejście e-tacho, sygnału z czegoś raczej się na wyjście czegoś nie podłacza.

diodalodz - 11 Mar 2008, 22:21

no tak jak piszą . jest to czujnik halla ze wzmacniaczem . Po zamontowaniu w skrzyni i podaniu na skrajne piny zasilania na środkowym bedzie pojawiać się impuls względem masy . Jego z tego co pamietam wpinasz w licznik a z licznika lecisz na komputer auta który masz albo i nie .tyle pamiętam z moich rozmyślań na temat MFA. Widze że u ciebie jest identycznie i zlicznika ma iść pod 65 pin w komputerze .
Faza - 11 Mar 2008, 23:58

czyli tak..... + pod stacyjke,...... - jako mase,...... A do wejscia e-tacho..... a wyjscie podpiac pod kompa.... tak to zrozumialem
diodalodz - 12 Mar 2008, 00:32

dobrze :)
Faza - 13 Mar 2008, 11:02

predkosciomierz dziala :jupi: ..... DZIEKI WIELKIE ZA POMOC :) ...... tylko cos z obrotomierzem sie powalilo...... jak szybko naciskasz gaz do polowy to obrotomierz wykreca sie poza skale i dziwnie faluje a jak wykrecasz rownomiernie i powoli to na poczatku faluje a pozniej sie normuje i dobrze pokazuje.... za bardzo niewim o co chodzi

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 11:35 ]
tu jest filmik z tymi obrotami

http://www.youtube.com/watch?v=HXp00wJ-rF0

jak obejrzycie do konca to pod koniec filmu pojawia sie pikanie.... pika licznik i mryga cisnienie oleju.... czyzxbym cos zle podlaczyl???.... ps olej jest w normie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group