Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Pomocy moze ktos mnie oswieci.

misio161 - 18 Lut 2008, 01:15
Temat postu: Pomocy moze ktos mnie oswieci.
Witam kupilem autko w uk z kiera po lewej.problem w tym ze sa 4 rozne opony i w niczy to nie przeszkadza jak bym jezdzil po uk jest to legalne.za pare mies wybieram sie do pl.rozmiar orginalow jest 185/55/14.sa one dosc drogie a 185 60 14 sa znacznie tansze.problem w tym czy na 185 60 14 przejde pierwszy przeglad w pl (ten po sprowadzeniu autka)hmmm ma ktos pomysla? <bobas>
diodalodz - 18 Lut 2008, 01:33

to twoja sprawa jakie masz opony byle miały bieżnik i były takie same na tych samych osiach . a rozmiar nikogo nie obchodzi byle nie wystawały poza obrys auta .pytanie czy nie beda obcierać o ranty choć nie powinny raczej
Founder - 18 Lut 2008, 18:42

diodalodz napisał/a:
to twoja sprawa jakie masz opony byle miały bieżnik i były takie same na tych samych osiach.


Jest dokładnie tak jak mówisz:
- wszystkie opony w pojeździe muszą być tego samego typu (radialne lub diagonalne),
- a bieżnik i rozmiar ten sam na każdej z osi.

Pozdrawiam ;)

dday - 18 Lut 2008, 21:01

Founder napisał/a:
(radialne lub diagonalne),

tzn. jakie :?:
(o oświecenie proszę :) )

genov - 18 Lut 2008, 21:21

Opona diagonalna
W oponie diagonalnej cała osnowa opony składa się kilku warstw tkanin ułożonych na przemian w dwóch kierunkach, pod różnym kątem, lecz zawsze mniejszym niż 90°. Liczba warstw zależy od wielkości i obciążenia na jakie projektowano oponę. Konstrukcja ta pozwala na rezygnację z zastosowania opasania, lecz go nie wyklucza. Opona diagonalna z opasaniem nazywana jest oponą opasaną.
Zalety (w stosunku do opon radialnych):
* wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
* duża odporność na uszkodzenia mechaniczne
Wady (w stosunku do opon radialnych):
* mniejsza precyzja prowadzenia
* znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
* zwiększone zużycie paliwa

Opona radialna (promieniowa)
W oponie radialnej osnowa ułożona jest promieniowo (radialnie – stąd nazwa), czyli pod kątem 90°. Dla jej wzmocnienia stosuje się warstwy opasania. Takie ułożenie osnowy powoduje większą elastyczność boku opony a warstwy opasania zapewniają usztywnienie bieżnika, co odpowiednio poprawia zachowanie się podczas jazdy po łuku i zwiększa powierzchnię styku opony z nawierzchnią.
Zalety (stosunku do opon diagonalnych):
* precyzyjne prowadzenie
* mniejsze zużycie paliwa
Wady (stosunku do opon diagonalnych):
* niska odporność na uszkodzenia mechaniczne
* konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu
:-) rok temu o tym w szkole mialem, ale juz zapomnialek <8>

dday - 18 Lut 2008, 21:31

a tak w języku mniej słownikowym :fox:
i z zewnątrz to jak je zozróżnić :?:

madek - 18 Lut 2008, 21:42

dday, napisem :-P
dday - 18 Lut 2008, 22:01

heheh :hihihi:
..."radial" to się jeszcze spotkałem z takim napisem ale diagonal (czy jak tam) to jeszcze nie widziałem :-P
chyba nie będę się jednak tym przejmował :devil:

diodalodz - 18 Lut 2008, 23:29

diagonalnych opon do aut osobowych nie stosuje się raczej już od lat 80 . większość opon jest radialnych
misio161 - 19 Lut 2008, 01:33

ok czy moze ktos sie orientuje czy 185/60/14 nie beda tarly albo chaczyly. ;-|
madek - 19 Lut 2008, 13:50

misio161 napisał/a:
czy 185/60/14 nie beda tarly albo chaczyly

nie powinny chociaz srednicą sa troszke za duze do fiesty (beda przeklamania licznika)
zalezy tez od stanu (i wysokosci) zawieszenia i et felgi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group