Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] problem z odpaleniem

dr_Henio - 17 Lut 2008, 16:29
Temat postu: [MK3] problem z odpaleniem
witam

jak tylko robi sie chlodno 0C mam poranny problem z odpaleniem. Krece i krece a silnik nie chce zaskaczyc, gasnie i chodzi nierowno. Strasznie smrodzi, czuc benzyne i nafte olej blee. Czesto jest tak ze musze rozrusznikiem wspomagac zeby nie zgasl przez jakies 15sek. Problem mam taki na PB jak przerzuce na LPG przejade kawalek i wroce na Pb chodzi juz normalnie. Jak sie zagrzeje tez nie ma problemow. Tylko rano nie chce zaskoczyc a jak juz mu sie uda to chodzi jakby na 2 cylindrach.

Co moze byc przyczyna?

portos - 17 Lut 2008, 17:58

dr_Henio, Zechce Pan, Doktorze, wymienić świece i kable WN, a także filtr powietrza...? :9:
dr_Henio - 17 Lut 2008, 18:44

tylko kable sa nie wymienione

jakie polecasz? Portos

portos - 17 Lut 2008, 19:44

dr_Henio, Do swojej efki kupiłem w ubr Motorcraft EWR10 www.ford.sklep.pl
pawloplus - 17 Lut 2008, 20:09

dr a Ty masz gaźnik czy jednopunkt? Jak gaźnik sprawdz ssanie. Moze masz non stop przepustnice od ssania odchyloną i ona sie nie zamyka
dr_Henio - 17 Lut 2008, 20:11

gaznik, ssanie jest ok

jak go juz odpale i zagrzeje sie chodzi ok

Toooommmmi - 29 Lut 2008, 21:39

Ja mam podobny problem, że długo musze kręcić żeby silnik odpalił :( Mam 1.1 na gaźniku. A ostatnio nawet dzieje się tak, że jak silnik jest rozgrzany, to tez w ogóle nie chce odpalic :( Co to może być?
portos - 1 Mar 2008, 09:12

Toooommmmi, To może być na przykład brak luzów zaworów, ssących zwłaszcza... :-)
farba24 - 2 Mar 2008, 16:21

mam problemy z mk3 1.1i chodzi tak jak na 2 cylindrach ale chodzi na 4, pali 2 razy wiecej i zalewa swiece. pomocy
portos - 2 Mar 2008, 19:39

farba24, Wymień świece, kable WN, filtr powietrza... :9:
malunia - 4 Mar 2008, 15:37

Witam!
Poczytałam forum, mnóstwo tu ciekawych informacji, chociaz rozwiazania mojego problemu z fiesta brak. Liczę na pomoc , gdyz "fachowcy" rozkładają ręce.
Ale od początku: Tez mam klopot z odpalaniem, moze i mnie ktos pomoze?????
Mam fiestę 1.3 endura, 1996rok. Do tej pory brak problemów, wymiana płynów eksploatacyjnych, filtry, olej, świece i jeżdzila jak złoto, aż do czasu, gdy obroty cos fiksowały [przy dojazach do skrzyzowania, lub na luzie, lub hamowanie auto zaczęło gasnąć]i w związku z tym krokowiec wymieniłam na nowy lecz nie był on oryginalny. Od tego momentu auto jeżdziło ok, ale zaczęło miec problemy przy starcie. Tzn. odpalało i gasło. Tak sie działo na zimnym silniku, oczywiście jeżdziłam dalej z problemem po fachowcach polecanych .... i co? sprawdzali cisnienie paliwa , niby ok, az w koncu pojechalam na diagnostyke komputerową do forda cóż miałam nadzieje, że coś w koncu sie zadzieje. Otrzymałam następujace wyniki: P0102 zbyt niska wartość na wejściu obwodu przepływomierza[MAF]- kody błędów DTC, P0113- zbyt wysoka wartość na wejściu czujnika IAT-kody DTC, P0171- mieszanka w układzie zbyt uboga, grupa cylindrów 1. Co zostało zrobione:
Usunięte kody błędne, wyregulowane zawory+uszczelka. I co? dalej nie odpala przy pierwszym starcie. Przy czym co zauważyłam , że problem jest tylko rano i tylko po zimnej nocy , gdy temperatura jest minus lub +kilka stopni, w tzw cieplejsze dni lub gdy jadę np. w poludnie odpala ok. Pytanie za 100 punktów, dlaczego tak sie dzieje????
Jeśli chodzi o samo odpalanie, to mam wrazenie jakby nie dochodzilo paliwo [przy czym pompa paliwa slychac jak normalnie sie zalacza], odpala[i zaraz gasnie, nie kreci rozrusznikiem], zaraz odpala normalnie i potem niezależnie czy stoi godzine czy 10 odpala normalnie.....
I jeszcze mam jedno pytanie: to auto ma rozrzad na lancuchu, wiec kiedy sie go robi? niby moj w najlepszym stanie nie jest, ponoc jest wytarty wal i popychacze, ale nic nie stuka nie puka, kazali mi to zostawic w spokoju...ale zasiali ziarno niepokoju. Ile taka "impreza" moze kosztowac? I jakie sa objawy niewlasciewie pracujacego rozrzadu? na liczniku auto ma jakies 165tys.
Z góry dziekuje za wszelkie informacje. :)

diodalodz - 4 Mar 2008, 20:57

odepnij wtyczkę od przepływomierza a auto odzyska moc . Niestety obroty falować będą i tak ale auto bedzie jeździć jak złoto . Oczywiście to tylko metoda na diagnozę czy to jest choroba . Ale w 80% mk4 które do mnie trafiły to była przyczyna. Poprostu są pourywane gwinty w obudowach filtra powietrza i dostaje się do dolotu kurz i osiada na gorących drutach w przepływomierzu , zazwyczaj trwale je uszkadzając .
lpodkanski - 15 Mar 2008, 10:45

podłacz pod tester i wyjdzie ci co sie stlo ja powymienialem wszystko nawet cewke i dalej nic na tescie kompa wyskoczylo ze to CPP zregenerowalem sobie w nim sciezke i juz mam po problemie. tester mozesz zrobic sam bo jak pojedziesz do mechanika wywalisz ok 70 pln ewnetualnie moge ci go zrobic i wyslac za pare groszy. pozdrawiam
diodalodz - 15 Mar 2008, 16:24

nie może sobie zrobić sam bo ma mk4 i tam jest potrzebny interfejs diagnostyczny i wiedza jakie wartości przepływu powietrza powinny się pojawić .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group