Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - MK6 1,4 TDCI PATI

Daras84 - 17 Sty 2008, 09:24
Temat postu: MK6 1,4 TDCI PATI
witam :hihihi:
mam pytanie mam fieste mk6 1.4 tdci i słyszałam ze usuniecie katalizatora moze znacznie podniesc moc nawet o 15% :fox: i tu pojawia sie moje pytanie czy usuniecie tej czesci nie wpłynie niekozystnie na prace lub zywotnosc silnika lub jakiegos jego elementu prosze o odpowiedzi za wszystkie z góry bardzo dziekuje
pozdrawiam :hihihi: !!!

[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 09:25 ]
PumaRST napisał/a:
pati21 napisał/a:
ok rozumiem ale nie znalazłam tematu o katalizatorach to gdzie sie dowiem czegos na ten temat??


trzeba było załozyć nowy temat :yes:
ale nie martw sie modertor pewnie ogarnei ten temat i bedziesz miała swój temat.

co do kata to zależy czy jak tam jest z sądami, jesli one wogóle są i ile i w którym miejscu. w aucie z turbina czy to diesel czy benzyna odetkanie wydechu pomaga zdecydowanie ale też jakieś rewelacji sie nei spodziewaj, mozesz zaobserwowoać że szybciej sie turbina wkręca i łatwiej reaguje na dotknięcie gazu, co do przyrostu mocy wiele tego nei bedzie ale coś zyskasz ;)

wszystko zalezne czy masz sonde lambda za katalizatorem. Jak nie masz to mozesz śmiało wycinać i wstawiać choćby rurke o tej samej średnicy co reszta ukąłdu wydechowego, ale jak masz 2 sączy czyli jedna przed a drugaza katem to nic z tym nie zrobisz.

mam nadzieje ze troche pomogłem.

Pozdro.

!!


[ Dodano: Czw Sty 17, 2008 09:26 ]
pati21 napisał/a:
oki dzieki wielkie własnie sad tam nie widze tylko ze ten kat jest zaraz za kolektorem wydechowym tam jest podobny układ jak w silnikach z transit lub mondeo 2.0 TDDI a jak to sie robi z ta wstawka rurek to wiem bo juz wczesniej wyzucałam to z samochodów ale nie wiem jak to jest z tymi pompowtryskami no rozpisałam sie ale :hihihi: ciekawi mnie ten temat nic dziekuje jeszcze raz i wszystkiego dobrego zycze papa!!!

Fordon - 18 Sty 2008, 16:17

Ja w takie przyrosty po wycieciu katalizatora nie wierze... jak juz puma zauwazyl co najwyzej bedzie lepszy spool na niskich obrotach i moze uda sie ugrac kilka Nm i moze z 1KM ale to bedzie nie odczuwalne...
Jak juz ingerowac to w Chip Tuning bardziej bym sie pchal i jakiegos ciekawego wirusa wgrac tam... :)
Jak juz ingerowac w wydech to proponowal bym "poluznic" wydech z serii na 2.5" oparty na 1 tlumiku komorowym, bedzie dosc cicho a przy gwaltownym przyspieszaniu pomruk bedzie tylko slyszalny :-)

Piter - 18 Sty 2008, 17:05

Gra nie warta świeczki. Samym katem wiele nie zyskasz. Jak mówi Fordon lepiej pokusić się o wirusa zostawiając wydech tak jak jest.
Kolin - 18 Sty 2008, 21:13

ja wieże tylko w to,że odczujemy różnicę wtedy gdy faktycznie jest ten katalizator zapchany...bo nam odetka wydech

W przypadku Diesla to Wirusik

kratek - 18 Sty 2008, 22:04

a ja powiem ze bedzie tylko gorzej ;/ zmieni sie sklad spalin silnik dostanie świra, a dwa trzeba tez uwazan na chip w tym silniku - troche go znam bo mazda pakuje ten motor do "trojek" i ich zywotnosc nie jest najwieksza to silnik koncernu PSA ( chyba ze sie myle ), w niektorych egzemplazach z malym przebiegiem slad o turbinie zaginął :devil: co znaczy ze turbina po prostu umarla :hihihi: oczywiscie mozna bawic sie w modyfikacje oprogramowania co napewno przyniesie efekty ale napewno kosztem czegos <8> pozdrawiam
woytek13 - 19 Sty 2008, 17:55

Panowie nie chiop tylko program. Dobrze zrobiony program do turbodiesla teoretycznie wydłuża jego żywotność. :) A praktycznie to silnik wtedy bardziej wykorzystujemy, bo jak fajnie przyspiesza to pedał zawsze w podłodze. :rotfl:

Chiptuning poprzedzony dokładnym badaniem stanu silnika, pomiarem przed i po nie zaszkodzi :yes: Co do modyfikacji to zawsze turbinke można wymienić, IC jest czy nie bo nie wiem :ups: , dorzucić, dolać więcej paliwa i latać :ok:

Piter - 19 Sty 2008, 21:42

IC to akurat na samym końcu bo wcale tu nie ma potrzeby.
Sam chip + wtryski.

Fordon - 19 Sty 2008, 21:46

Laaaa ratujcie... chlopaki to nie TDI z VAG-a gdzie wtryski i inne glupoty... IC fiesty maja z tego co pamietam,samym podlaniem dawek tez nie ukreci sie wiele...
TDCI sa toporne do tego niestety i nie maja takiego potencjalu jak TDI. Dobry soft jak bedzie wgrany to bedzie gitara...a norma jest ze najpierw sie hamuje auto przed i pozniej po wirusie...

woytek13 - 19 Sty 2008, 22:08

Norma normą, a potem ludzie kupują czip na allegrodo i im dym leci z każdej dziury w aucie...

Zawsze lepiej dmuchać na zimne, a z tymi TDCI faktycznie tak słabo??

Piter - 19 Sty 2008, 22:31

Fordon, chyba mnie nie rozumiesz. Ja nic nie porównuje do TDI itp. Juz Kratek pisał wyżej że te silniki są słabe a ja dodam że wszystkie TDCI forda są słabe. Natomiast jeśli będzie chciał sobie podnieść moc w tym aucie to najszybszą i najmniej inferencyjną metodą będzie soft. Masters Wrocław kręci 1.4 TDCI tu macie tabelę przyrostów:
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
oczywiście wykonując przed i po profesionalne hamowanie z diagnostyką silnika.
Efekt końcowy i tak jest zależny od stanu auta.
O wtryskach piszę tylko dlatego bo to jest pierwsza rzecz która ogranicza zamierzony wynik.

Laskosz - 19 Sty 2008, 22:57

FKP Piter napisał/a:
a ja dodam że wszystkie TDCI

oj nie zgodze sie :) 2.0 w mondeo daje sobie rade ładniusio :yes:

Piter - 19 Sty 2008, 23:05

Nie zgodzę sie. Idzie szybko ale krótko. Do tego starsze roczniki dość awaryjne.
Eeee ale nie o tym temat :)

kratek - 20 Sty 2008, 13:47

Cytat:
oj nie zgodze sie 2.0 w mondeo daje sobie rade ładniusio


a jak ładniusio pompy paliwa siadają :devil:

Laskosz - 20 Sty 2008, 15:38

kratek napisał/a:
a jak ładniusio pompy paliwa siadają :devil:

zdarzyło mi się tylko w 1.8 tddi :devil:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group