|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - Pęknięty kolektor ssący
pawel_13 - 7 Sty 2008, 19:23 Temat postu: Pęknięty kolektor ssący Mam Couriera z 97r. z silnikiem EFI. Dzisiaj chcąc odpalić samochód na ciepłym silniku walnęło spod maski. Kilka razy się udało ale nie tym razem. Czy ktoś wie gdzie można kupić kolektor aluminiowy. Proszę o pomoc
Kolin - 7 Sty 2008, 19:33
pawel_13 napisał/a: | Czy ktoś wie gdzie można kupić kolektor aluminiowy |
Szroty,Allegro...na pewno coś dostaniesz
BlackJack - 7 Sty 2008, 20:18
tak mocno penknoł ze nie da się go zrobić...?
BlackJack - 7 Sty 2008, 20:18
tak mocno penknoł ze nie da się go zrobić...?
pawel_13 - 7 Sty 2008, 20:57
Nie miałem czasu żeby odpowiedzieć bo właśnie go robiłem. Udało się go skleić tylko że
wyszedł nowy problem. Zapalałem go na benzynie i momentalnie wchodzi na obroty po czy nagle dusi się i gaśnie nie reagując na pedał gazu. w pierwszej chwili pomyślałem
że to wina krokowca ale to nie to. Z tego miejsca gdzie rozwaliło mi kolektor przyjechałem do domu na benzynie(jakieś 20km),szarpał dusił się, ale co miałem zrobić. Czy od tego mogła walnąć sonda lambda? Jakie są objawy zepsutej sondy?
Seb0l - 7 Sty 2008, 21:25
To ze wchodzi na obroty po odpaleniu to wina wlasnie peknietego kolektora i tego ze ciagnie lewe powietrze... watpie zeby od tego mogla sie sonda posypac, ale niech sie jeszcze ktos wypowie.. zreszta powinien zaswiecic sie check engine jakby sonda byla uszkodzona?
stahoojedyn - 7 Sty 2008, 22:29
moze cos z przepustnica sie stalo jak nie reaguje na gaz
a co do kolektora to wstaw fotke jak jade do roboty to po drodze mam szrocik moge sie popytac jak co
ty jestes gdzies z opolskiego nie??
zoharek - 8 Sty 2008, 00:19
Mam kolektor z tworzywa do EFI jakbyś chciał.
pawel_13 - 8 Sty 2008, 08:39
Dzisiaj znów go odpaliłem i to samo, do tego jeszcze hamulec jest twardy. Jeśli mówicie ,że to nieszczelny kolektor to chyba macie rację. Czy wymianę kolektora da się jakoś samemu wykonać? Przyglądałem się temu i chyba będzie problem z wyjęciem tej rurki co idzie do serwa hamulców a do tego jeszcze nie wiem jak są zamocowane wtryskiwacze (bo to jast wielopunkt). Jeśli ktoś wykonywał taką operację to proszę o jakieś wskazówki. A wogóle to ile może kosztować taki ze szrotu? Póżniej wrzucę fotki jak on wygląda.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc
Qzyn - 8 Sty 2008, 11:01
Wtryski w wiekszosci autek sa tylko wpychane- czasami jest jeszcze taka zawleczka i to wszystko. No oczywiscie listwie musissz odkrecic (wtryskowa). Wiecej ci nie powiem bo nie znam twojego silnika.
pawel_13 - 8 Sty 2008, 11:23
Tak zgadza się, one chyba nie są wkręcane bo się ruszają jakby były na gumie. Szukałem trochę po necie i znalazłem metalowy zamiennik, tyle że kosztuje 525zł z kompletem uszczelek, a plastikowy 120-250. Mimo tak dużej różnicy w cenie chyba zdecyduję się na ten metalowy. Tylko że na forum niektórzy mają złe opinie na temat tych zamienników. Proszę o jakąś podpowiedź, czy można bez obaw wydać tyle kasy na metalowy.
zoharek - 8 Sty 2008, 11:31
Masz gaz 2 generacji? Jeśli nie to po diabła ci metalowy? I tak, one z reguły są dość niedokładnie wykonane.
ElGrey - 8 Sty 2008, 18:06
no jesli to 2 generacja to nic nie da zakladanie plastiku, a ty zoska nie powtarzaj zaslyszanych informacji, kolektory metalowe nie sa tak niedokladnie wykonane, w wiekszosci , mam przecierz metalowy zamiennik i jest wykonany bardzo dokladnie i wszysto dziala na bezynie poprawnie, dokladnie jak na orginale.
W komplecie z kolektorem metalowym sa uszczelki, jesli bedzie to kolejny plastik to zalorzysz stare bo sa metalowo gumowe, wymiana to troche grzebania i sporo rozkrecania, lepiej niech to zrobi mechanik, jesli nie grzebiesz sam za wiele przy swoin aucie devil
pawel_13 - 9 Sty 2008, 21:57
Niestety mam instalację II generacji i wolę nie ryzykować drugi raz pęknięcia kolektora. Jest w tym też trochę mojej winy bo odpalałem na benzynie jak był zimny(tak trzeba), ale jak już się zagrzał i po krótkim postoju na mieście zapalałem, to od razu na gazie(a tak nie wolno!!!). Chciałbym tu wszystkich ostrzec którzy robią w ten sposób, bo niektórzy się chwalili na forum że im strzeliło z kolektora kilka razy i kolektor wytrzymał, tylko pewnie miało to miejsce w czasie jazdy kiedy przepustnica jest otwarta, inaczej sprawa wygląda(mój przypadek), kiedy przepustnica jest zamknięta i wtedy napewno ten Wasz kolektor tego nie wytrzyma . Niestety ja od samego początku miałem niewyregulowany ten automat który przełącza z benzyny na gaz i trzeba było rozkręcać silnik do b. wysokich obrotów żeby się przełączył więc go nie używałem.I tu był błąd!!!
To jest mój trzeci samochód z instalacją gazową. Tamte dwa miały kolektory aluminiowe i nie nie było z nimi żadnego problemu więc myślę że warto zinwestować w metalowy kolektor.
ElGrey napisz na pozogus@poczta.fm jak Ci się autko sprawuje na tym kolektorze bo widze że mądrze gadasz.
|
|