Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - poszukiwane zdjecia mk3 94 - 96 ze wspomaganiem

squadak - 7 Sty 2008, 12:52
Temat postu: poszukiwane zdjecia mk3 94 - 96 ze wspomaganiem
A dokladniej zdjecia przegrody czolowej z zamontowana przekladnia oraz ze zdemontowana przekladnia.

W koncu zabralem sie za montowanie wspomagania do swojej xrki i natrafilem na kilka problemow.
Z grubsza rzecz biorac - chcialbym zobaczyc czym rozni sie przegroda czolowa od mojej oraz jak wyglada zalozona przekladnia, gdzie dokladnie przyrecone sa jej wzmocnienia(takie blaszki przykrecane pod sruby przekladni) oraz jak blisko stabilizatora przebiega

Wszystkie informacje mile widziane :)

Faza - 8 Sty 2008, 14:32
Temat postu: Re: poszukiwane zdjecia mk3 94 - 96 ze wspomaganiem
squadak napisał/a:
A dokladniej zdjecia przegrody czolowej z zamontowana przekladnia oraz ze zdemontowana przekladnia.

W koncu zabralem sie za montowanie wspomagania do swojej xrki i natrafilem na kilka problemow.
Z grubsza rzecz biorac - chcialbym zobaczyc czym rozni sie przegroda czolowa od mojej oraz jak wyglada zalozona przekladnia, gdzie dokladnie przyrecone sa jej wzmocnienia(takie blaszki przykrecane pod sruby przekladni) oraz jak blisko stabilizatora przebiega

Wszystkie informacje mile widziane :)


mysle ze mozesz z tym zglosic sie do Mafiosa bo on chyba ma taka fieste z tego roku

squadak - 8 Sty 2008, 14:51

ale ma problem z robieniem zdjec, juz z nim rozmawialem ;)
NOWITEK - 8 Sty 2008, 15:01

Może podpowiem na swoim przykładzie(xr2i1.8 16V)

Otwór w scianie grodziowej jest większy w Fieście ze wspomaganiem (u mnie problem rozwiązały nożyce do blachy) inna w związku z tym jest guma uszczelniająca, krzyzak i kolumna kierownicza. blaszek wzmacniających nie przykręcałem

Mafios - 8 Sty 2008, 15:11

qrde to ja w milce nic nie przerabialem :/
squadak - 8 Sty 2008, 16:54

NOWITEK napisał/a:
Może podpowiem na swoim przykładzie(xr2i1.8 16V)

Otwór w scianie grodziowej jest większy w Fieście ze wspomaganiem (u mnie problem rozwiązały nożyce do blachy) inna w związku z tym jest guma uszczelniająca, krzyzak i kolumna kierownicza. blaszek wzmacniających nie przykręcałem


dziura to najmniejszy problem - na nia bylem przygotowany ;)
problem w tym ze przekladnia opiera sie o staba i lekko o przewody paliwowe, a do tego w nowszej przegrodzie czolowej chyba jest lekkie wglebienie w okolicy gdzie trzpien laczacy z krzyzakiem bo przekladnia nie przylega dobrze

Mafios napisał/a:
qrde to ja w milce nic nie przerabialem :/

ale milka miala chyba bude 95 czy jakos tak, szkoda ze nie masz jej zdjec :/

Parch - 8 Sty 2008, 17:51

NOWITEK napisał/a:
Otwór w scianie grodziowej jest większy w Fieście ze wspomaganiem (u mnie problem rozwiązały nożyce do blachy) inna w związku z tym jest guma uszczelniająca, krzyzak i kolumna kierownicza. blaszek wzmacniających nie przykręcałem


Potwierdzam.

U mnie przekładnia jest 5 mm nad stabilizatorem, gdy samochód jest podniesiony. Jak stoi na kołach to ok. 1 cm nad przekładnią.

Ja ściankę grodziową również rozpiłowywałem. Gumy uszczelniającej nie udało mi się dopasować więc obciąłem jej wewnętrzny kołnierz i przykręciłem do budy 4 śrubami.

U mnie przekładnia przylega idealnie do budy. Jedna blaszka (prawa) opiera się ładnie o ściankę grodziową (lekko pod skosem). Gorzej jest z drugą (lewą), bo nie dociska dobrze do ścianki (również pod skosem), a w dodatku przeszkadzają rurki olejowe przekładni. Ale jak się trochę podegnie to powinno być ok.
Ja mam blaszki na razie tylko przykręcone do przekładni i oparte o ściankę. Do ścianki przykręcę na wiosnę, bo to się wiąże z wyciągnięciem dywanika od środka.

Problemem są również przewody paliwowe. Ja w miejscu gdzie przekładnia dotyka przewodów dałem grubą gumę, wyciętą z jakiegoś starego węża.

Ciągle nie mogę też zlokalizować pinu w komputerze, gdzie powinienem wpiąć czujnik.

Tu masz zdjęcie przekładni z blaszkami w wersji angielskiej:


A tu wygląd mojej rozwierconej przegrody z krzyżakiem:

NOWITEK - 9 Sty 2008, 07:32

Problemu stabilizatora też nie rozwiązałem i dotykał on niestety przekładni. Domyślam się ze u dawcy był trochę inaczej wygięty ale nie zdążyłem sprawdzić bo poszła na żyletki. A problemu z przewodami paliwa u mnie nie było może w 1,8 inaczej idą.
squadak - 9 Sty 2008, 10:46

Parch napisał/a:
U mnie przekładnia jest 5 mm nad stabilizatorem, gdy samochód jest podniesiony. Jak stoi na kołach to ok. 1 cm nad przekładnią.

a masz staba srednicy 12mm czy 16?

Parch napisał/a:

U mnie przekładnia przylega idealnie do budy. Jedna blaszka (prawa) opiera się ładnie o ściankę grodziową (lekko pod skosem). Gorzej jest z drugą (lewą), bo nie dociska dobrze do ścianki (również pod skosem), a w dodatku przeszkadzają rurki olejowe przekładni.

no wlasnie - przymierzalem te blachy w kazdy mozliwy sposob i za cholere nigdy nie sa na plasko do przegrody czolowej ;)
zdjecia anglika chyba niewiele pomoga bo niewiadomo czy ma otwory mocujace przekladnie w tych samych miejscach co u nas, ale zawsze cos - wiem przynajmniej ze blachy maja isc jakos pod skosem do gory :D

Parch napisał/a:

Problemem są również przewody paliwowe. Ja w miejscu gdzie przekładnia dotyka przewodów dałem grubą gumę, wyciętą z jakiegoś starego węża.

Ja zrobie to samo, jedyne inne wyjscie to wymienic przewody paliwowe idace pod podwoziem i kombinowanie potem zeby je podlaczyc do filtra paliwa i listwy wtryskowej :D
Z tego co widac na fotce ponizej to w fiestach po 94 (i pewnie zetec'ach wczesniej) ida one zamiast pod krzyzakiem to gora


Parch napisał/a:

Ciągle nie mogę też zlokalizować pinu w komputerze, gdzie powinienem wpiąć czujnik.

To jest kolejny problem... Autodata podaje ze jest to pin 28 ale dla silnikow 1.4 8v, 1.6 16v i 1.8 16v, do 1.6 8v ani w fiescie ani w escorcie nie podali
Ale Ty masz 1.3, a na taki nie patrzylem - moze bedzie podane, wieczorem to sprawdze

Parch - 9 Sty 2008, 11:05

squadak napisał/a:
a masz staba srednicy 12mm czy 16?

16 mm


squadak napisał/a:
To jest kolejny problem... Autodata podaje ze jest to pin 28 ale dla silnikow 1.4 8v, 1.6 16v i 1.8 16v, do 1.6 8v ani w fiescie ani w escorcie nie podali
Ale Ty masz 1.3, a na taki nie patrzylem - moze bedzie podane, wieczorem to sprawdze


Jak by się udało coś namierzyć, to byłbym bardzo wdzięczny, ale nie sądzę, że coś znajdziesz, bo już przekopałem wszystkie możliwe źródła.

A z jakiej Fiesty masz wspomaganie?
Będzie pasować łapa pompy do bloku silnika?

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 10:09 ]
Aha. No i jeszcze jedna sprawa, to końcówki drążków kierowniczych. W fiestach po 94 roku są inne, więc będziesz musiał wykręcić ze starej maglownicy.

To żaden problem jest, ale warte przypomnienia.


No i u mnie po swapie maglownicy i zrobieniu zbieżności okazało się, że mam różne promienie skrętu w prawo i w lewo. Jak kręcę kierownicą w prawo to robię 1.25 obrotu, a jak kręcę w lewo to 1.5 obrotu.

squadak - 9 Sty 2008, 11:18

Parch napisał/a:
squadak napisał/a:
a masz staba srednicy 12mm czy 16?

16 mm

kurcze... nie chcesz sprzedac? :D

Parch napisał/a:

A z jakiej Fiesty masz wspomaganie?
Będzie pasować łapa pompy do bloku silnika?

Przekladnia jest ta sama wszedzie, a lape, altek, pompe i kolo pasowe na wal mam z 1.4 wiec gabarytowo ten sam silnik co moj 1.6
Jedynie bede musial cos zrobic z korektorami sily tylnych hamulcow, bo sa przykrecone tam gdzie musze umiescic zbiorniczek na olej - ja mam ta wersje korektorow ktora jest przykrecona do podluznicy, a nie te male prosto na pompie.

Parch napisał/a:

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 10:09 ]
Aha. No i jeszcze jedna sprawa, to końcówki drążków kierowniczych. W fiestach po 94 roku są inne, więc będziesz musiał wykręcić ze starej maglownicy.

To żaden problem jest, ale warte przypomnienia.

ja akurat mam juz zwrotnice, amorki, wahacze i koncowki drazkow z wersji 94 - 96 - przerabialem to wczesniej pod amorki bilsteina :)

Parch napisał/a:

No i u mnie po swapie maglownicy i zrobieniu zbieżności okazało się, że mam różne promienie skrętu w prawo i w lewo. Jak kręcę kierownicą w prawo to robię 1.25 obrotu, a jak kręcę w lewo to 1.5 obrotu.

przestaw kierownice na wieloklinie o 1/6 i jeszcze raz na zbieznosc - powinno pomoc

Parch - 9 Sty 2008, 11:36

squadak napisał/a:
kurcze... nie chcesz sprzedac?


No way !!
Zdziwiłbyś się, jakie ciekawe rzeczy mam jeszcze zamontowane do swojej padliny, hehe.



squadak napisał/a:
Jedynie bede musial cos zrobic z korektorami sily tylnych hamulcow, bo sa przykrecone tam gdzie musze umiescic zbiorniczek na olej - ja mam ta wersje korektorow ktora jest przykrecona do podluznicy, a nie te male prosto na pompie.


A zbiornik to z drugiej strony nie jest czasem jest montowany? Ja mam wspomaganie oryginalne z 1.3 i był zamocowany po prawej stronie.



squadak napisał/a:
przestaw kierownice na wieloklinie o 1/6 i jeszcze raz na zbieznosc - powinno pomoc


Wiem, wiem. Tyle że, w takim układzie będę miał z jednej strony końcówkę drążka na maksa wkręconą w drążek, a z drugiej strony tylko "trochę". Czy to dobrze, że tak będzie? Teraz mam idealnie równo.

squadak - 9 Sty 2008, 14:20

Parch napisał/a:

A zbiornik to z drugiej strony nie jest czasem jest montowany? Ja mam wspomaganie oryginalne z 1.3 i był zamocowany po prawej stronie.

w 1.3 i zetec'ach jest tam gdzie Ty masz, w 1.4 i 1.8D jest za aku bo tam gdzie Ty masz jest puszka filtra powietrza

Parch napisał/a:

squadak napisał/a:
przestaw kierownice na wieloklinie o 1/6 i jeszcze raz na zbieznosc - powinno pomoc


Wiem, wiem. Tyle że, w takim układzie będę miał z jednej strony końcówkę drążka na maksa wkręconą w drążek, a z drugiej strony tylko "trochę". Czy to dobrze, że tak będzie? Teraz mam idealnie równo.

jest jest tak jak mowisz to musisz miec ktorys zdazek kierowniczy za krotki/dlugi

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 22:41 ]
Sprawdzilem w Autodacie i oni poadaja ze byly dwie wersje wtrysku CFI w Fiestach 1.3 ... taka oparta o patent Forda i wtedy nie ma podanego pinu gdzie podlaczyc czujnik cisnienia wspomagania, oraz wersja robiona przez Webera i tam czujnik jest wpiety pod pin 28,
za to wchodzac w Escorta jest tylko wersja Webera i czujnik pod pinem 28.
Generalnie mysle ze mozesz probowac podpiac pod ten pin poniewaz w wersji Forda jest on po prostu pusty

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 10:41 ]
Generalna wiekszosc problemow rozwiazana - przekladnia przymocowana razem z blachami wzmacniajacymi.
Zrobilem w koncu male wgiecie w profilu za przekladnia zeby przekladnia dobrze przylegala w miejscach srub mocujacych.
Potem przypasowalem blachy wzmacniajace i w najlepszych mozliwych miejscach wywiercilem otwory w przegrodzie, po skreceniu jedna przylega idealnie, druga wyszla w miejscu przetloczenia wiec pasuje troche gorzej.
Przewod paliwowy owinalem kawalkiem gumy w miejscu gdzie styka sie z przewodem przekladni i na koniec musialem dogiac przewod odpowietrzajacy zbiornik paliwa idacy do filtra z weglem - przechodzil przez miejsce przykrecenia jednej z blach wzmacniajacych.

Teraz poszukuje stabilizatora 16 mm z fiesty 94 - 96 oraz dodatkowo korektora sily hamowania tylnych hamulcow w wersji przykrecanej prosto na pompe hamulcowa, bo u mnie zbiorniczek oleju musi byc przykrecony w miejscu gdzie teraz mam te korektory.

Jesli ktos dysponuje to nadal chetnie zobacze zdjecia zamontowanej przekladni - nie wiem jeszcze ktoredy dokladnie maja isc przewody cisnieniowe.

krzysieks_mc - 28 Mar 2009, 18:46

Cześć. Dołączam się z prośbą o fotki zamontowanej przekładni i pompy. Jak to jest z tym czujnikiem jaką pełni funkcję czy koniecznie trzeba go podłączać?
Piesek - 1 Kwi 2009, 20:23

chłopaki pykać fotki bo potrzebne na zaraz...
Fordon - 1 Kwi 2009, 20:39

Jak poczekacie do piatku to zrobie wam takowe forki w 1.3 HCS...
Tylko podajcie co chcecie dokladnie miec obfocone...
Po koleji pisac co chcecie a bedzie wam dane :)

krzysieks_mc - 1 Kwi 2009, 22:13

konkretnie to chodzi nam o zeteca w fieście i fotke mocowania pompy :)
Fordon - 2 Kwi 2009, 14:43

Moze byc Escort MK6 ?? :) bo to tak samo wypada dla fiesty i essiego MK6 z tego co ogladalem...
Jak cos to dzis bede mial takowego pod domem... :)

krzysieks_mc - 2 Kwi 2009, 19:28

Okey było by Fajnie :)
Fordon - 2 Kwi 2009, 21:54

foty dam jutro wieczorem jak wroce z pracy zrobie foty, a wieczorem zamieszcze je bo nie mam zabardzo czasu a dzis to nie wyszly by juz najlepsze te fotki...
krzysieks_mc - 6 Kwi 2009, 17:30

Hej no i jak tam z fotkami ?
Fordon - 6 Kwi 2009, 21:11

nie ma fot z essiego bo klient odebral go wczesniej niz ja wrocilem do domu... ale nic straconego jeszcze bedzie u mnie to auto lada dzien bo zostala jedna rzecz do dolozenia... :)
FiFa - 7 Kwi 2009, 13:53

ja na dniach prawdopodbnie bede miał silnik na wierzchu, to cykne jakies foty.... Bo takto nie ma zabardzo podejscia aby zrobic dobrze zdjecie, przynajmniej nie widac najwazniejszych szczegolow...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group