Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - żarzy się kontrolka ładowania

marcmerc - 4 Sty 2008, 09:42
Temat postu: żarzy się kontrolka ładowania
Witam
Szukałem podobnego tematu ale nic podobnego nie znalazłem
Mam taki problem kontrolka ładowania żarzy się cały czas czyli zarówno na włączonym zapłonie jak i podczaqs gdy samochód chodzi z tego co się zorientowałem aku nie jest ładowany no i kontrolka nie świeci normalnie przy włączonym zapłonie tylko tak jak napisałem żarzy się

z góry dzięki za pomoc

stafcio - 4 Sty 2008, 10:32

prawdopodobnie nie masz ładowania czyli alternatorowi coś dolega. podjedź do jakiegoś warsztatu, wymontują ci altka i sprawdzą na maszynie. być może szczotki być może taka blaszka nie dociska i nie ładuje jak trzeba.
koszt niewielki za sprawdzenie, ok 20-30pln.

Darekmk3 - 4 Sty 2008, 11:18

ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo :)

pozdro :)

Howser - 4 Sty 2008, 11:30

Ja miałem to samo, ładowanie niby było jak sprawdzał mechanik, ale wymienił szczotki, jednak nic nie pomogło kontrolka dalej świeciła, aż padł akumulator. Wymieniłem cały alternator i problem znikł,jest oki
stahoojedyn - 4 Sty 2008, 15:07

u mnie padl reduktor napiecia czy jakos tak
Arkadius - 4 Sty 2008, 15:36

zwarcie diody w prostowniku?
stahoojedyn - 4 Sty 2008, 15:51

no i aku sie ladowal, normalnie chyba bo na tym jezdzilem jakies 4 miechy,
a jak juz sie zaswiecila to wolalem altka zrobic do pozadku

squadak - 4 Sty 2008, 16:40

Darekmk3 napisał/a:
ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo :)

pozdro :)

do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla

diodalodz - 4 Sty 2008, 22:09

zwarcie plusowej diody w altku :)
marcmerc - 5 Sty 2008, 11:03

diodalodz, czli co proponujesz zrobić ??
diodalodz - 5 Sty 2008, 16:03

wymienić mostek
marcmerc - 5 Sty 2008, 18:13

diodalodz napisał/a:
wymienić mostek
i pewnie sam sobie z tym nie poradzę
Arkadius - 5 Sty 2008, 19:21

nie jest to takie skomplikowane :) jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany
Darekmk3 - 6 Sty 2008, 12:35

squadak napisał/a:
Darekmk3 napisał/a:
ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo :)

pozdro :)

do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla

no mozliwe nie znam sie na tym ale to ten gruby kabel :)

pozdro ;)

szynszyl - 6 Sty 2008, 17:21

Arkadius napisał/a:
pare kluczy łacznie z lutownic
dlaczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika?
Arkadius - 6 Sty 2008, 18:13

szynszyl napisał/a:
laczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku?


od takie moje przypuszczenie :) nie rozbierałem jego alternatora ale lepiej mieć niż nie mieć no nie ?

szynszyl napisał/a:
i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika?


ale tego to ja już nie powiedziałem :-P

PUCIO - 6 Sty 2008, 18:26

:plask:
ja was pogodze
albo masz spadek napięcia na instalacji i dlatego kontrolka się tak zachowuje
albo masz walniete diody w alternatorze
innych opcji nie ma
pozdr
( przynajmniej tak mi sie wydaje )

Arkadius - 6 Sty 2008, 18:30

PUCIO napisał/a:

ja was pogodze


a ktoś się kłuci ? :)

koniec OT :)

diodalodz - 7 Sty 2008, 01:32

odkręć sobie tył alternatora bez odkręcania koła pasowego i winika i wybij sam tył i uzwojenia stojanu razem .
Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+ z tego co mi sie kołacze w pamięci nie powinno być przejścia w żadną stronę jeśli jest to na bank padła dioda na tzw zwarcie .
Tylko ten efekt jest tylko i wyłącznie wtedy gdy świeci i na włączonej i na wyłączonej stacyjce . Zdarza się to często w lucas/magneti bosch ma raczej niezniszczalne i nie rozbieralne mostki , magneti można próbować naprawić na prasie nadziewając nowe diody ale to zazwyczaj wychodzi efekt dziada tylko :)

KrystianA - 8 Sty 2008, 02:43

Arkadius napisał/a:
nie jest to takie skomplikowane :) jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany


dużą lub moocną lutownicę .......... :P

marcmerc - 9 Sty 2008, 08:30

wczoraj pokusilem sie o wyjęcie alternatora, i mam pytanie czy po wyjęciu alternatora przy włączonym zapłonie kontrolka powinna sie świecić czy nie bo u mnie nie ma żadnej różnicy po odłączeniu przewodów kontrolka nadal się żarzy, i mam pytanie który to jet ten mostek diodowy

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 08:42 ]
diodalodz napisał/a:
Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+
i które to są te kołki
a i na wyłączonym zapłonie nić mi się nie świeci

diodalodz - 9 Sty 2008, 11:14

jeśli po odłączeniu altka nadal świeci kontrolka to coś jest powalone w instalacji elektrycznej auta .
D+ to kołek diod wzbudzenia (niebieski cienki przewód)
B+ to zasilanie z altka (czerwony gruby ewentualnie 2 czerwone)

marcmerc - 9 Sty 2008, 12:17

diodalodz, a co może być z tą instalacją nie tak? masz jakieś pomysły? co mogę sprawdzić ? i ewentualnie gdzie ??

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 12:18 ]
czasem mam wrażenie że mało co w tym pojeździe nie jest powalone już zaczynam tracić do niego cierpliwość

diodalodz - 9 Sty 2008, 13:23

licznik mógł stracic mase
marcmerc - 9 Sty 2008, 13:52

diodalodz napisał/a:
licznik mógł stracic mase
ale nie ma też ladowania czy może to być powodem ?

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 14:23 ]
i dokąd idzie ten niebieski cienki kabelek ?

[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 20:53 ]
już stracilem cierpliwość co za badziewie

diodalodz - 9 Sty 2008, 21:30

hm wyjołeś altka z auta i kontrolka nadal świeci ?? czy po przekręceniu klucza czy bez przekręcenia ?? jeśli tak to coś się stało z niebieskim przewodem koło altka pewno . idzie on do kontrolki w liczniku . z drugiej strony kontrolka jest zasilania +12 V po stacyjce .
marcmerc - 10 Sty 2008, 09:00

diodalodz napisał/a:
hm wyjołeś altka z auta i kontrolka nadal świeci ??
tak nadal się żarzy ale jak dotknę tym niebieskim do + to gaśnie a jak do masy to kontrolka świeci się normalnie
diodalodz napisał/a:
czy po przekręceniu klucza czy bez przekręcenia ??
tylko przy włączonym zapłonie
diodalodz napisał/a:
idzie on do kontrolki w liczniku
wczoraj rozbebeszyłem instalację i doszedłem że ten niebieski idzie do przekażnika nad bezpiecznikami
diodalodz - 10 Sty 2008, 12:23

tam też idzie jeśli masz ogrzewnie przedniej szyby . masz gdzieś w aucie upływności na niebieskim przewodzie . Podłącz sobie żarówkę 5W 12V do plusa akku i do miejsca gdzie normalnie był niebieski przewód odpal , jeśli zgaśnie i ładowanie bedzie ok to trzeba mordować instalację auta . wtedy na 100 % jest dobry altek
marcmerc - 10 Sty 2008, 15:19

juz wiem padl regulator napięcia
stahoojedyn - 10 Sty 2008, 22:22

Cytat:
juz wiem padl regulator napięcia

piaty post na stronie pierwszej :yes:

diodalodz - 11 Sty 2008, 00:21

nie ma takiej możliwości . kontrolka sama palić się nie może przez regulator .
marcmerc - 11 Sty 2008, 08:11

diodalodz napisał/a:
nie ma takiej możliwości . kontrolka sama palić się nie może przez regulator .

jak to nie ma takiej możliwości wymienilem i dziala czyli jest taka możliwość

diodalodz - 11 Sty 2008, 12:30

popatrz sobie na schemat alternatora i powiedz mi z kąd ma wziąć zasilanie regulator napięcia jeśli są wyjęte kluczyki .
squadak - 11 Sty 2008, 16:43

nie ma co się kłócic z gościem skoro on wie lepiej ;) pewnie przy wymianie cos poruszal i ma na chwile dobrze, niech sie cieszy :P
marcmerc - 12 Sty 2008, 12:04

Cytat:
popatrz sobie na schemat alternatora i powiedz mi z kąd ma wziąć zasilanie regulator napięcia jeśli są wyjęte kluczyki .
po pierwsze nie z kąd tylko skąd a po drugie kto powiedzial że regulator mial napiecie przy wyjetych kluczykach,
Cytat:
nie ma co się kłócic z gościem skoro on wie lepiej ;) pewnie przy wymianie cos poruszal i ma na chwile dobrze, niech sie cieszy :P
a co niby moglem poruszac przy wymianie a regulator byl walnięty to wiem na 100 % bo sprawdzilem alternator u fachowca
Arkadius - 12 Sty 2008, 12:41

marcmerc napisał/a:
po pierwsze nie z kąd tylko skąd a po drugie


kiepsko zaczynasz kariere na forum próbując uczyć diode :)


a co do regulatora... skoro twierdzisz ze regulator miał całą wine... to widocznie coś źle sprawdzałeś z tego co miałeś sprawdzać...

ehhh :|

diodalodz - 12 Sty 2008, 13:23

nie moj cyrk nie moje małpy .
szynszyl - 12 Sty 2008, 13:25

uuuu... Panie i Panowie.
kłócić się nie bedziecie.
auto rozumiem hula i nie ma co sie spierać
zatem zamykam.
ewentualne pretensje do mnie na PW :-P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group