|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - żarzy się kontrolka ładowania
marcmerc - 4 Sty 2008, 09:42 Temat postu: żarzy się kontrolka ładowania Witam
Szukałem podobnego tematu ale nic podobnego nie znalazłem
Mam taki problem kontrolka ładowania żarzy się cały czas czyli zarówno na włączonym zapłonie jak i podczaqs gdy samochód chodzi z tego co się zorientowałem aku nie jest ładowany no i kontrolka nie świeci normalnie przy włączonym zapłonie tylko tak jak napisałem żarzy się
z góry dzięki za pomoc
stafcio - 4 Sty 2008, 10:32
prawdopodobnie nie masz ładowania czyli alternatorowi coś dolega. podjedź do jakiegoś warsztatu, wymontują ci altka i sprawdzą na maszynie. być może szczotki być może taka blaszka nie dociska i nie ładuje jak trzeba.
koszt niewielki za sprawdzenie, ok 20-30pln.
Darekmk3 - 4 Sty 2008, 11:18
ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
pozdro
Howser - 4 Sty 2008, 11:30
Ja miałem to samo, ładowanie niby było jak sprawdzał mechanik, ale wymienił szczotki, jednak nic nie pomogło kontrolka dalej świeciła, aż padł akumulator. Wymieniłem cały alternator i problem znikł,jest oki
stahoojedyn - 4 Sty 2008, 15:07
u mnie padl reduktor napiecia czy jakos tak
Arkadius - 4 Sty 2008, 15:36
zwarcie diody w prostowniku?
stahoojedyn - 4 Sty 2008, 15:51
no i aku sie ladowal, normalnie chyba bo na tym jezdzilem jakies 4 miechy,
a jak juz sie zaswiecila to wolalem altka zrobic do pozadku
squadak - 4 Sty 2008, 16:40
Darekmk3 napisał/a: | ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
pozdro |
do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla
diodalodz - 4 Sty 2008, 22:09
zwarcie plusowej diody w altku
marcmerc - 5 Sty 2008, 11:03
diodalodz, czli co proponujesz zrobić ??
diodalodz - 5 Sty 2008, 16:03
wymienić mostek
marcmerc - 5 Sty 2008, 18:13
diodalodz napisał/a: | wymienić mostek | i pewnie sam sobie z tym nie poradzę
Arkadius - 5 Sty 2008, 19:21
nie jest to takie skomplikowane jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany
Darekmk3 - 6 Sty 2008, 12:35
squadak napisał/a: | Darekmk3 napisał/a: | ja mialem teraz ten sam problem i juz mialem altka wyciągac a sie okazalo ze byl lekko pekniety przewod masowy,polecam najpierw dokladnie sprawdzic od spodu samochodu przewodu bo jak tak sprawdzalem pomacosemu to niby wszytsko bylo ok a przy wykrecaniu altka sie okazalo
pozdro |
do altka nie dochodzi przewod masowy tylko "plusowy", i tez polecam go sprawdzic bo i w mojej fiescie i w brata byl on podgnity az w koncu ledwo zwieral i kontrolka wlasnie sie zazyla |
no mozliwe nie znam sie na tym ale to ten gruby kabel
pozdro
szynszyl - 6 Sty 2008, 17:21
Arkadius napisał/a: | pare kluczy łacznie z lutownic | dlaczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika?
Arkadius - 6 Sty 2008, 18:13
szynszyl napisał/a: | laczego zakładasz ze ma diody nie zalane w plastiku? |
od takie moje przypuszczenie nie rozbierałem jego alternatora ale lepiej mieć niż nie mieć no nie ?
szynszyl napisał/a: | i dlaczego myslisz że ściagnie łozyska bez naruszenia pozycji wirnika? |
ale tego to ja już nie powiedziałem
PUCIO - 6 Sty 2008, 18:26
ja was pogodze
albo masz spadek napięcia na instalacji i dlatego kontrolka się tak zachowuje
albo masz walniete diody w alternatorze
innych opcji nie ma
pozdr
( przynajmniej tak mi sie wydaje )
Arkadius - 6 Sty 2008, 18:30
PUCIO napisał/a: |
ja was pogodze |
a ktoś się kłuci ?
koniec OT
diodalodz - 7 Sty 2008, 01:32
odkręć sobie tył alternatora bez odkręcania koła pasowego i winika i wybij sam tył i uzwojenia stojanu razem .
Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+ z tego co mi sie kołacze w pamięci nie powinno być przejścia w żadną stronę jeśli jest to na bank padła dioda na tzw zwarcie .
Tylko ten efekt jest tylko i wyłącznie wtedy gdy świeci i na włączonej i na wyłączonej stacyjce . Zdarza się to często w lucas/magneti bosch ma raczej niezniszczalne i nie rozbieralne mostki , magneti można próbować naprawić na prasie nadziewając nowe diody ale to zazwyczaj wychodzi efekt dziada tylko
KrystianA - 8 Sty 2008, 02:43
Arkadius napisał/a: | nie jest to takie skomplikowane jak masz troszkę oleju w głowie i pare kluczy łacznie z lutownicą to sobie bez problemu poradzisz, przy okazji sprawdzisz stan szczotek moze tez juz wymagaja wymiany |
dużą lub moocną lutownicę ..........
marcmerc - 9 Sty 2008, 08:30
wczoraj pokusilem sie o wyjęcie alternatora, i mam pytanie czy po wyjęciu alternatora przy włączonym zapłonie kontrolka powinna sie świecić czy nie bo u mnie nie ma żadnej różnicy po odłączeniu przewodów kontrolka nadal się żarzy, i mam pytanie który to jet ten mostek diodowy
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 08:42 ]
diodalodz napisał/a: | Możesz sprawdzić diody bez rozbierania sprawdzasz czy jest przejście między Kołkiem B+ a D+ | i które to są te kołki
a i na wyłączonym zapłonie nić mi się nie świeci
diodalodz - 9 Sty 2008, 11:14
jeśli po odłączeniu altka nadal świeci kontrolka to coś jest powalone w instalacji elektrycznej auta .
D+ to kołek diod wzbudzenia (niebieski cienki przewód)
B+ to zasilanie z altka (czerwony gruby ewentualnie 2 czerwone)
marcmerc - 9 Sty 2008, 12:17
diodalodz, a co może być z tą instalacją nie tak? masz jakieś pomysły? co mogę sprawdzić ? i ewentualnie gdzie ??
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 12:18 ]
czasem mam wrażenie że mało co w tym pojeździe nie jest powalone już zaczynam tracić do niego cierpliwość
diodalodz - 9 Sty 2008, 13:23
licznik mógł stracic mase
marcmerc - 9 Sty 2008, 13:52
diodalodz napisał/a: | licznik mógł stracic mase | ale nie ma też ladowania czy może to być powodem ?
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 14:23 ]
i dokąd idzie ten niebieski cienki kabelek ?
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 20:53 ]
już stracilem cierpliwość co za badziewie
diodalodz - 9 Sty 2008, 21:30
hm wyjołeś altka z auta i kontrolka nadal świeci ?? czy po przekręceniu klucza czy bez przekręcenia ?? jeśli tak to coś się stało z niebieskim przewodem koło altka pewno . idzie on do kontrolki w liczniku . z drugiej strony kontrolka jest zasilania +12 V po stacyjce .
marcmerc - 10 Sty 2008, 09:00
diodalodz napisał/a: | hm wyjołeś altka z auta i kontrolka nadal świeci ?? | tak nadal się żarzy ale jak dotknę tym niebieskim do + to gaśnie a jak do masy to kontrolka świeci się normalnie diodalodz napisał/a: | czy po przekręceniu klucza czy bez przekręcenia ?? | tylko przy włączonym zapłonie diodalodz napisał/a: | idzie on do kontrolki w liczniku | wczoraj rozbebeszyłem instalację i doszedłem że ten niebieski idzie do przekażnika nad bezpiecznikami
diodalodz - 10 Sty 2008, 12:23
tam też idzie jeśli masz ogrzewnie przedniej szyby . masz gdzieś w aucie upływności na niebieskim przewodzie . Podłącz sobie żarówkę 5W 12V do plusa akku i do miejsca gdzie normalnie był niebieski przewód odpal , jeśli zgaśnie i ładowanie bedzie ok to trzeba mordować instalację auta . wtedy na 100 % jest dobry altek
marcmerc - 10 Sty 2008, 15:19
juz wiem padl regulator napięcia
stahoojedyn - 10 Sty 2008, 22:22
Cytat: | juz wiem padl regulator napięcia |
piaty post na stronie pierwszej
diodalodz - 11 Sty 2008, 00:21
nie ma takiej możliwości . kontrolka sama palić się nie może przez regulator .
marcmerc - 11 Sty 2008, 08:11
diodalodz napisał/a: | nie ma takiej możliwości . kontrolka sama palić się nie może przez regulator . |
jak to nie ma takiej możliwości wymienilem i dziala czyli jest taka możliwość
diodalodz - 11 Sty 2008, 12:30
popatrz sobie na schemat alternatora i powiedz mi z kąd ma wziąć zasilanie regulator napięcia jeśli są wyjęte kluczyki .
squadak - 11 Sty 2008, 16:43
nie ma co się kłócic z gościem skoro on wie lepiej pewnie przy wymianie cos poruszal i ma na chwile dobrze, niech sie cieszy
marcmerc - 12 Sty 2008, 12:04
Cytat: | popatrz sobie na schemat alternatora i powiedz mi z kąd ma wziąć zasilanie regulator napięcia jeśli są wyjęte kluczyki . | po pierwsze nie z kąd tylko skąd a po drugie kto powiedzial że regulator mial napiecie przy wyjetych kluczykach,
Cytat: | nie ma co się kłócic z gościem skoro on wie lepiej pewnie przy wymianie cos poruszal i ma na chwile dobrze, niech sie cieszy | a co niby moglem poruszac przy wymianie a regulator byl walnięty to wiem na 100 % bo sprawdzilem alternator u fachowca
Arkadius - 12 Sty 2008, 12:41
marcmerc napisał/a: | po pierwsze nie z kąd tylko skąd a po drugie |
kiepsko zaczynasz kariere na forum próbując uczyć diode
a co do regulatora... skoro twierdzisz ze regulator miał całą wine... to widocznie coś źle sprawdzałeś z tego co miałeś sprawdzać...
ehhh
diodalodz - 12 Sty 2008, 13:23
nie moj cyrk nie moje małpy .
szynszyl - 12 Sty 2008, 13:25
uuuu... Panie i Panowie.
kłócić się nie bedziecie.
auto rozumiem hula i nie ma co sie spierać
zatem zamykam.
ewentualne pretensje do mnie na PW
|
|