Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Philips GT150 Power2Night + Philips BlueVision

amokk - 20 Lis 2007, 22:14
Temat postu: Philips GT150 Power2Night + Philips BlueVision
Zakupiłem w końcu do Fiesty żarówki H4 Philips GT150 Power2Night (12V 60/55W) oraz postojówki W5W Philips BlueVision (12V 5W) :ra:



Poniżej oryginalna żarówka H4 Motorcraft (12V 60/55W) oraz H4 Philips GT150 Power2Night (12V 60/55W) :ra:



Tu widzimy różnicę między postojówkami :ra:



Na czas testów żarówki Philipsa założyłem po prawej stronie :i:

Porównanie żarówek postojowych W5W :ra:





Porównanie żarówek H4 (światła miijania) :ra:





Porównanie żarówek H4 (światła drogowe) :ra:





Z testów wynika, że żarówki H4 Philips GT150 Power2Night faktycznie świecą światłem jaśniejszym niż oryginalne żarówki Motorcraft.
Barwa światła jest bardziej biała, a pod pewnym kątem jest dostrzegalny błękitny poblask.

Natomiast jeśli chodzi o postojówki W5W Philips BlueVision to mimo niebieskiej powłoki, barwa światła także jest biała.
Jak informuje producent, żarówki te mają taką samą temperaturę barwową, 3400 K, jak w żarówkach Xenon.

Podsumowując całość testów, osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu, tym bardziej, że na Allegro można kupić te zestawy żarówek za rozsądne pieniądze :)

Dodatkowo zapraszam na tę stronę :i:

Piter - 21 Lis 2007, 09:15

To dodam że jeździłem na identycznych żarówkach i notorycznie zbierałem zjebke od innych kierowców za jazdę na długich i oślepianie w nocy. Musiałem obniżyć reflektory ( elektryczne) i w efekcie nie wykorzystywałem tych żarówek. Ustawienie lamp sprawdzałem na kilku stacjach kontroli pojazdów i wszędzie mówili że światła są dobrze ustawione.
Czemu tak sie działo, nie wiem.

amokk - 21 Lis 2007, 16:50

Jak widać na zdjęciach, snop światła z obu żarówek jest na tej samej wysokości, więc raczej nie ma szans, abym kogoś oślepiał.
Na razie jeszcze nikt mi nie mrugał :)

jackrzec - 21 Lis 2007, 23:31

amokk napisał/a:
3400 K, jak w żarówkach Xenon.
Coś nie tak, bo xenony maja powyżej 5000 w sumie aż do 12000 K. A te philipsy co założyłeś, to zaj..cie ładnie świecą - miałem takie, ale jedną szlag trafił i chwilowo zmieniłem na zwykłe
amokk - 22 Lis 2007, 15:25

Podaję dokładną informację z tyłu opakowania postojówek :ra:

Taka sama temperatura barwowa, 3400 K, jak w żarówkach Xenon.
Niebieskie światło o dłuższej trwałości.


Dlaczego producent piszę nieprawdę tego nie wiem :)

Parch - 22 Lis 2007, 22:57

amokk napisał/a:
Podaję dokładną informację z tyłu opakowania postojówek :ra:

Taka sama temperatura barwowa, 3400 K, jak w żarówkach Xenon.
Niebieskie światło o dłuższej trwałości.

Dlaczego producent piszę nieprawdę tego nie wiem :)



Hehehehe. Ja niedawno kupiłem H4 Philips BlueVision Xenon effect. Na odwrocie opakowania jest napis: "Taka sama temperatura barwowa, 4000 K, jak w żarówkach Xenon. Niebieskie światło o dłuższej trwałości."

Nie domyślasz się Endrju dlaczego producent tak napisał? :rotfl:

Żeby gadżeciarze tacy jak ja kupili za 80 zeta żaróweczki popryskane niebieską farbką, hehe.

Na szczęście w Czeszce mam prawdziwe Xenony, więc jak mi się spali żaróweczka to wydam z 10 x tyle. :hahaha:

jackrzec - 22 Lis 2007, 23:15

Sorry! Źle się wyraziłem - temperatura barwy światła może być taka sama (bo to jest inaczej kolor świecenia), ale natężenie światła w lumenach czy luxach, to niebo a ziemia!
zoharek - 23 Lis 2007, 00:23

A temperatura czy będzie 3400, czy 4000 czy 5000 czy więcej, to i tak można napisać, że taka jak w xenonach, bo występują palniki o różnej barwie temperaturowej...
jackrzec - 23 Lis 2007, 00:42

No tak, z tym że zarówki HID występują od 5500 do 12000 (ale tych prawie nie ma, bo świecą na fioletowo aż)
zoharek - 23 Lis 2007, 14:07

http://allegro.pl/item269...z_zaklocen.html

Od 4300 są na pewno. Ale może niższych faktycznie nie ma. Niemniej jakie by nie były, i tak palnik da więcej światła niż żarówka, a do tego bierze mniej prądu (35W).

szynszyl - 23 Lis 2007, 15:36

tak sie zastanawiam, bo nie myślałem, wczesniej nad tym... mozna zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek + przetwornica? nie popali mi lamp?
Parch - 23 Lis 2007, 18:50

szynszyl napisał/a:
tak sie zastanawiam, bo nie myślałem, wczesniej nad tym... mozna zamontować xenony w miejsce zwykłych żarówek + przetwornica? nie popali mi lamp?


Pomoć jest taki przepis, że tzw. układ reflektora ksenonowego stanowi zestaw:
1. lampa wyładowcza
2. przetwornica
3. układ samopoziomujący
4. spryskiwacz

Klosza nie powinno zniszczyć, ale przeróbek byłoby w ciumek. Do przeróbek najłatwiejsze są reflektory, w których światło mijania jest rozdzielone od światła drogowego. Czyli najlepiej byłoby najpierw kupić lampy morette i je przerobić na xenon lub bi-xenon :twisted:

Ponoć źle założone xenony samoróbki mogą być niebezpieczne podczas rozruchu.

zoharek - 23 Lis 2007, 19:17

be-ze-dura panie :)

Sprawa wygląda tak: jeśli w danym modelu auta oryginalnie przewidziane były lampy ksenonowe, to jeśli dany egzemplarz ich nie posiada, to legalnie może poruszać się posiadając te 4 elementy. Aczkolwiek jeśli w danym modelu nie były przewidziane ksenony (np. Mk3, Mk4), wystarczą elementy 1 i 2 (które i tak zawsze są razem).

Klosza nie zniszczy bo palniki mają niższy pobór prądu i niższą temperaturę (mniej się grzeją znaczy). Przeróbka jeśli chodzi o zestawy z allegro wygląda tak, że zamiast żarówki montujemy palnik, a wtyczkę która wpięta była w żarówkę wpinamy w przetwornicę, a przetwornicę łączymy z palnikiem i działa.

Tyle w teorii, jak będę miał wolne 300zł, to pomyślę nad założeniem :)

Parch - 23 Lis 2007, 19:51

zoharek napisał/a:
be-ze-dura panie :)


Dlatego napisałem "ponoć". W sumie to jak na dobre rozkręci się moda na ksenony w szrotwagenach się okaże, czy wystarczy sama lampa i przetwornica. Na razie cała zabawa jest traktowana przez wszystkich z przymrużeniem oka.



zoharek napisał/a:
Tyle w teorii


I to jest idealnym podsumowaniem Twojej wypowiedzi :yes:
Gdyby tak było na prawdę jak piszesz, to co drugi lampas w beemce albo pekaesie miałby już ksenona.

No ale nic - montuj i dawaj relację na forum - jak wszystko będzie plug&play i będzie działać dłużej niż 2 tygodnie, to komisyjnie ................. Ci pokłon.

jackrzec - 23 Lis 2007, 23:50

Żadnego przymrużenia oka w tym temacie nie ma - diagnosta nie ma prawa przepuścić (chyba że nie zaskoczy że są inne żarówki). Nasze lampy maja homologację tylko i wyłącznie do stosowania z żarówkami H4 55/60W i żadne inne nie wchodzą w grę. Wymieniając źrodło światła na inne automatycznie lampa traci homologację.
szynszyl napisał/a:
przecież on montował halogeny do xr-ki
Co do scenica, to on owszem założył przetwornicę i żarówki HID biksenonowe i ładnie świecą, ale i tak zrobił to nielegalnie. Do żadnej xrki - on ma zderzaki od mk4 a lampy na normalne.
Lokmen - 24 Lis 2007, 00:04

http://motoryzacja.interi...-ksenony,992810 i wszystko na temat
J@rek - 5 Gru 2007, 18:55

A ja mam takie głupie pytanie :-P czy w fieście MK 4 światła mijania to H4 a długie to H7:?:
Proszę o szybką odpowiedź bo mi wczoraj jedna żarówka padła a niestety nie mam czasu się pobawić i sprawdzić jakie tam siedzą <???> a nie chciał bym mandaciku zarobić :rotfl:

Marcin - 5 Gru 2007, 19:12

H7 krótkie, H1 długie
Pablos - 17 Sty 2010, 17:06

sory że odkopuje temat ale czy we fieście mk 3 z 1995 roku też są żarówki H4 ? Pytam bo chce kupic te philipsy
JoeMix - 17 Sty 2010, 17:19

:głowąwmur:

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 17:20 ]
Pablos napisał/a:
czy we fieście mk 3 z 1995 roku też są żarówki H4 ?
Tak, sa H4,,,
DziDzia - 18 Sty 2010, 15:07

Pablos napisał/a:
sory że odkopuje temat

Nie ten temat żeś odkopał:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43780



pozdro :!:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group