Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - MK4 face-lifting

woytek13 - 16 Lis 2007, 20:36
Temat postu: MK4 face-lifting
Czas się zabrać za moją Fiestę. Zima zimą ale jest duż oczasu wieczorami żeby pomarznąć w garażu.

Moje pomysły/postanowienia co do zmian to:
1. Wnętrze.

Tutaj muszę zmienić gałkę lub obszyć ją ponownie skórą. Ta co mam wygląda obleśnie i staro. W katalogach nie mogę znaleźć gałki do wersji Ghia. Są tylko zwykłe czarne i brzydkie. Strasznie podoba mi się ta z Pumy ale to trochę dziwnie by wyglądało w porównaniu do całości.
Jako, że nie podoba mi się wystrój w drewnie to również z tym chcę coś zmienić. NIE wiem tylko czy konsola z Pumy (srebrna) będzie pasować kolorystycznie do jasnego już wnętrza. czy nie będzie za jasno. Drewno dla mnie jakoś tak tandetą wali :fox: zastanawiam się też co do kierownicy i jej obszycia. Robił to ktoś?? Ile może kosztować ten luksus za kierownicę + gałkę??
Kolejna kwestia to liczniki. Wersje sport miały tarcze białe, Ghia czarne i tu znó obawiam się czy nie za bardzo rozjaśnie całość. :głowąwmur:
A może zegarki z MK5 z el. licznikiem pasują do MK4??

Do wnętrza zaliczyć również mogę trzecie światło stop. Zauważyłem że podstawowe oświetlenie szybko się brudzi w obecnych warunkach i po tym jak kumplowi TIR zaparkował w bagażniku <???> postanowiłem się w coś takeigo wypisazyć. Teraz problem estetyczny. Jaki wybrać. Szukam też taniego spojlera na tylną klepe (tego fabrycznego), czy w nim było światło stop?? Czy lepiej będzie wyglądało zamontowane na górze czy dole szyby??

2. Stylistyka zewnętrzna.

Tutaj pojawia się mój kolejny problem czyli stan lakieru. Jest ładny ale na swój sposób. Każdy na pierwszy rzut oka się zachwyca bo nie widać niedociągnięć. Jest porysowany (to mały problem, wystarczy polerka), ale przedni zderzak wygląda jakby był popękany lakier i ponownie zamalowany :yyy: NIe wiem jak to powstało i nie podoba mi się to. Lakier poniżej linii listwy bocznej również nie jest w idealnym stanie, ma taką chropowatą fakturę. I obawaim się, że to jużsię nie spoleruje. ;-( Stąd moje pytanie ile mógłby zarządać lakiernik za doprowadzenie tego do stanu ...zadowalającego?? Czy warto to oddawać?? Są teżliczne odpryski lakieru na krawędiach drzwi (takie typowo parkingowe) i jedna głęboka rysa na masce (tutaj trzeba poważnego malowanka ze szpachlą :kaput: ) Sporo się tego nazbierało ale jakoś powoli próbuję to kompletować.

Cały czas poszukuję zderzaków z Mk5 Sport, na które zachorowałem. Wiem, że będą posować po lekkich modyfikacjach. Nie mam jednak pomysłu jak ożywić przód Fiesty. Tył jest fajniuśki :serduszka: ale facyjata do poprawy.

Jakieś foty tego co jest obecnie:





rafal__lodz - 16 Lis 2007, 22:29

Witam,
tez mi się zajebi... bardzo:p podobają zderzaki od mk5 sport ale w Polsce raczej małe szanse żeby je otrzymać, no chyba że masz znajomych na wyspach to już prędzej. Ja już skompletowałem zwykłe od mk5 i w ciągu 2-3dni jadą do lakiernika.

Co do lotki na tylną szybę to mam coś takiego (jak kupiłem już była) ale jeśli szukasz czegoś w podobie to wygląda to tak:
http://www.allegro.pl/ite...tfb_tuning.html

Co do zegarów to na 99% niestety od mk5 nie podejdą, musisz szukać z białymi tarczami od fiesty albo essiego, ewentualnie samemu pokombinować z tarczami ale to już rożnie wygląda.
pozdrawiam

frodo666 - 16 Lis 2007, 23:18

woytek13, z jakiego województwa jesteś??

tak wogóle to na Twoim miejscu kupiłbym tą lotkę co rafal__lodz, Ci podsunął bo ta jest wporzo hehe. chociaż ja i tak preferuje MK3-ójkę :twisted: . jeżeli chodzi o obijanie kiery to nie wiem, ale mogę Ci moją sprzedać hehe . jest taka sama tylko czarna. a odnośnie gałki to ja mam sportową także nic Ci nie poradze bo masz inne pomysły na wygląd swojej Fofi .

aaaaaaa......ja mam ojce lakiernika także już Ci moge napisać ze błotnik i zderzak do malowania hehe

Ad@mus - 16 Lis 2007, 23:19

zegarki do srodka z pumy wejda i sa juz biale chyba
zewnetrznie autko w kierunku german widze, pomalowac co trzeba, przod dac z mazdy
ladne szerokie fele i gleba(rutyna sie nie nudzi)

ja to tak widze, ale ty widze wolisz co innego, ale wypowiedziec sie mozna;p

LOY - 17 Lis 2007, 01:07

mam kilka pytan podstawowych ...skad pochodzimy ,dokad zmierzamy ,co autor topiku miał na mysli piszac powyzszy temat :fox: ....czy porysowanie zderzka - jest równoznaczne z face -liftingiem :fox: a moze porysowanie karoserii to juz tjuning jest ...pózno juz ....ja wymiekam :sad:
zefir - 17 Lis 2007, 06:54

biale blaty byly plug and play w fiescie mk4 wersja Fun
pozdro

woytek13 - 17 Lis 2007, 14:10

LOY to jest baza, może już trochę zaczęta, a fece-lifting to jest plan (doptyczy tych zderzaków żeby nie było kolejnych mądrych pytań :rotfl: )

German-style to jedyna opcja. Zderzaki lotki i wszelki tuning tylko taki jaki przewidziałą fabryka lub fabryczny tuner (Wolf). Obecnie auto jest już na felgach po początkowej polerce. Na wiosnę myślę, że już będą lansowo się błyszczeć.


Co do tego malowania to jaki jest koszt malowania zderzaków i lotki dachowej. Taki średni/orientacyjny/informacyjny.

LOY - 17 Lis 2007, 15:33

woytek13 napisał/a:
[
Co do tego malowania to jaki jest koszt malowania zderzaków i lotki dachowej. Taki średni/orientacyjny/informacyjny.

od 200 do 600 ..zorientowałes sie ?

zoharek - 17 Lis 2007, 15:54

Białe blaty są też w Pumie, zegary chodzą po 100-200zł na allegro (ale muszą być te przed 2000, bez elektronicznego wyświetlacza).
woytek13 - 17 Lis 2007, 18:38

LOY napisał/a:
woytek13 napisał/a:
[
Co do tego malowania to jaki jest koszt malowania zderzaków i lotki dachowej. Taki średni/orientacyjny/informacyjny.

od 200 do 600 ..zorientowałes sie ?


No baaa dawno taki zorientowany nie byłem. :joint: Malowanie to jednak wiosenny plan, bo temperatura teraz za niska i da duże prawdopodobieństwo kolejnego zarysowania podczas zimowej jazdy.

rafal__lodz - 17 Lis 2007, 23:07

No niestety zima to nie najlepszy moment na wszelkiego rodzaju naprawy blacharsko-lakiernicze.
Jak fele się częściowo błyszczą to wrzuć jakieś fotki jak to nawet tymczasowo wygląda.

woytek13 jeśli można to podczepię się troszkę pod Twój wątek bo tez lekko "upiększam" swoja fofi. Dziś chciałem "przymierzyć" zderzak od mkV i zobaczyć czy nie wymaga przypadkiem jakiejś rzeźby. Ponoć minimalnie nachodzi na dół reflektora i nie wiem czy będzie dobrze przylegał i i da się bez problemu przymocować czy będzie trzeba jakoś "przyciąć" kawałek przy samym reflektorze. Z zapałem wziąłem sie do pracy jednak szyko się wkurzyłem. Dostęp do śruby która trzyma zderzak po stronie kierowcy jest strasznie utrudniony i bez odkręcenia jakiegoś filtra jest niedostępny (głowy nie daje że to filtr ale na takie coś wygląda - jest zaraz pod filtrem powietrza). Niby wszystko trzyma się na 1 śrubie ale bez potraktowania WD40 lub czegoś w podobie i dostępu do kanału odpuściłem:/ Jak się uda to jutro powalczę ze zderzakiem bo lepiej żeby zaskoczył mnie teraz niż po lakierowaniu.
Co do tyłu to sprawa jest o wiele prostsza bo do śrub jest dogodny dostęp od bagażnika.
Ufff ale się rozpisałem, ale z tego co napisałeś chciałbyś zderzak od mk5 sport to w sumie górna cześć ta sama co w standardzie więc może jakoś Ci się przydadzą moje uwagi.
A wracając do tematu to nad jaką modyfikacją zderzaków myślisz? Standardowe dokładki do mk4?
Pozdrawiam

grzes87 - 17 Lis 2007, 23:49

wreszcie temat dotyczacy mk 4, wiem ze tych samochodow jest malo bo dla niektorych sa drogie, ale za to piekniejsze niz te kanciaki mk 3 :P jesli chodiz o styl auta ja proponuje zostac przy standardzie nie dodajac nic. a jedynie obizyc zawieszenie i dac wieksze niz 13 fele. co do przodu to zalozylem ostatnio Angel Eyes. zajebista sprawa zwlaszcza ze swieca mi na mniebiesko pod kolor lakieru. po za tym dolozyl bym swiatla przeciwmglowe i siatke tuningowa(takie moje palny) jak sie uda to zamieszcze fotki ;)
http://img70.imageshack.u...pb158181pa3.jpg


rafal__lodz - 18 Lis 2007, 00:24

No światełka naprawdę bajer. Jak będziesz miał okazję to wrzuć jeszcze foty za dnia jak się prezentują no i nie tylko światełek ale całej fury. Jakieś inne modyfikacje poza lampami i p.mgłowymi?

Przy okazji miałbym pytanie i prośbę do LOY'a czy nie dałoby się założyć oddzielnego wątku dla mk4 i mk5? Zdaję sobie sprawę że posiadaczy tych modeli jest malutko ale może taki jeden wątek byłby dobrym rozwiązaniem - taki mały all inclusive :P żeby tematy z mk4 nie plątały się po forum a ich właściciele mieli wszystkie tematy pod ręką i nie zaśmiecali co kawałek forum dlatego że w szukajce nie wyskoczył temat albo był na dalszych stronach i komuś nie chciało się szukać bo niedokładnie sprecyzował kryteria wyszukiwania.

grzes87 - 18 Lis 2007, 00:33

[quote="rafal__lodz"]No światełka naprawdę bajer. Jak będziesz miał okazję to wrzuć jeszcze foty za dnia jak się prezentują no i nie tylko światełek ale całej fury. Jakieś inne modyfikacje poza lampami i p.mgłowymi?
ciesze sie ze sie podoba :) efekt jest niesamowity, nawet dzis moja mamuska powiedziala ze mam swietne swaitla w samochodzie, takie ladne :P co do fot to jutro zrobie na nowo bo dzis mylem samochod ale to wieczor juz byl i nie zdazylem pyknac wiec jutro popoludniu to zrobie ;)
co do modyfikacji to zbieram kase na projekt zoharka czyli Fiesta 1.7 :D a co do wnetrza to takie kosmetyczne zmiany jak skora na kierownicy galce i recznym plus chce poglebic standardowe fotele bo nie mopge znalezc nigdzie recaro do forda ;/

p.s. przylaczam sie do prosby zrobienia oddzielnego topicu dla MK IV

rafal__lodz - 18 Lis 2007, 00:45

No to czekam na foty. A fotele od pumy nie są trochę głębsze? Chyba zoharek ma u siebie z pumy ale głowy nie dam, może mi sie coś ubzdurało, jak cos wybaczcie :krzesłemgo: Co do zmiany na 1.7 od pumki to ambitny projekt ale nikt nie mówił że będzie łatwo i tanio :) Liczą się chęci a co wyjdzie czas pokaże.
grzes87 - 18 Lis 2007, 00:55

ano zoharek ma z pumy bo pume kupil i ogoocil i co mogl zabral do fiesty :P (tak czytalem), ja wole glebsze fotele i bardziej trzymajace, myslalemn a fotelach z subaraka bo mam sprawdzone i wiem jak trzymaja itp... ale jest problem z kupnem i wymiarami... wiec brat mi zasugerowal poglebienie orginalnych :)
co do silnika to sie waham.. raz ze motor mi sie marzy a dwa lepszy silnik niz to 1.3 :P ale czas pokaze co i jak
p.s. masz swietnie wypsazona fiestke... szkoda ze ja nie mam jasnej tapicerki i takiej elektryki :D

rafal__lodz - 18 Lis 2007, 01:04

Bez przesady bo popadnę w samozachwyt:P ale dzięki, w sumie do całego bajeru brakuje 2 poduchy i klimy ale bez niej się można obejść a 2 poducha czasem może być bezcenna, ale oby nikt nie musiał tego sprawdzać na własnej skórze.
No albo jedno albo drugie motor albo fofi :) jak Cię wciągnie też może być skarbonką bez dna heheh

woytek13 wspominałes o gałce zmiany biegów. Przeglądałem allegro i znalazłem takie coś:
http://www.allegro.pl/ite...focus_puma.html
z tego co pisze ten facet to:
"...Są to moje propozycje o więcej zapytaj na maila można wybierać -dowolne napisy z całej strony , dowolne czcionki (podać nazwę na maila), dowolny kolor podświetlenia, kolor skóry obszycia gałki (proszę o kontakt dostępnych kolorów skóry)"

zoharek - 18 Lis 2007, 01:09

Fotele z Pumy są trochę głębsze, nawet bardziej niż trochę. Dobrze trzymają na zakrętach, ale niestety w dłuższe trasy nie są idealnie wygodne (jak ktoś na szerokie plecy :/ ). A co do swapa na 1.7, zerknijcie do 1 postu z mojego wątku w projektach i się zaskoczycie jeśli chodzi o koszt :) )))
rafal__lodz - 18 Lis 2007, 01:20

czyli jeśli dobrze rozumiem to wyniosło Cię to tylko 1500zł?
zoharek - 18 Lis 2007, 01:27

Sam swap tak (a została mi jeszcze tona części). Natomiast wydatków miałem więcej oczywiście (hamulce, zawieszenie, koła), no ale to już nie jest bezpośrednio koszt swapa.
woytek13 - 18 Lis 2007, 10:27

Oczywiście jestem za tym żeby się podczepiali tu wszyscy chcący upiększać swoje MK4 :yes:

co do zdjęć felg to nie mam nic co by dokładnie ukazało ich oblicze. Jedyne co znalazłem to takie zrobione telefonem:


rafal__lodz Teoje uwagi przydadzą mi się, a pewnie innym też więc opisuj swoje poczynania śmiało. Jakbyś miał możliwość to rób też zdjęcia, każdy będzie ci wdzięczny. Co do moich planów na zderzaki to szukam właśnie od MK5 Sport, jakbyście coś znaleźli choćby w UK to dajcie znać, brat niedługo ma powracać z wysp to może się z nim dogadam. :krzesłemgo:

Obecne zderzaki i tak warto by pomalować więc znalezienie innych byłoby pomocne. Nie znam innych dokładek które proponowałby producent. Nie chcę robić jakiejś strasznej choinki z auta i nie bedę robił jakiegoś pługu śnieżnego a auta. Ostatnio oglądałem atrape z Mazdy 121 i wpadła mi w oko. Jest to oryginalne rozwiązanie i będe jej szukał.

Co do lamp z ringami to efekt jest fajny ale dalej pozostaje taka smutna mordka :| Ciężko jest zrobić coś z całym przodem żeby nadać mu nieco drapiżności.

zoharek twój SWAP to miszczostwo norlamnie. Poprawić parametry w spoorym stopniu, mieć do tego instalacje gazową i praktycznie wyjść na zero to cud :bigok: :bigok:
Ja obliczałem ile wyniósłby mnie SWAP na 1.8TD bo ekonomia gra dla mnie dużą rolę przy braku stałych dochodów. Ale licząc same części, sporo używanych wyszło mi ok. 5000zł + robota. Odpada kupno auta z takim samym silnikiem bo Fiest MK4 z d pod maską to z lupą szukać, a takich rozbitych w odpowiedni sposób jeszcze mniej.

grzes87 Widzę, że jesteś z moich stron. Pokaż co masz w swojej Fieście zrobione, bo w lubelskim mało jest MK4, zrzeszonych na forum jeszcze mniej.

zoharek - 18 Lis 2007, 11:25

Z przodem jest bardzo łatwo coś zrobić, wystarczy dorwać drugą maskę (oryginalnej szkoda) i wyspawać badlooka zamieniając górny łuk w dolny (brzmi głupio, ale patrz niżej).


rafal__lodz - 18 Lis 2007, 12:43

no niestety przód tak jak określiłeś jest raczej smutny ale to co przedstawił zoharek tow sumie jeden z wielu pomysłów na zmianę wyglądu. Zestaw dodany do zderzaka na fotce to niemal "standard" spotykany w większości tuningowanych fiestach mk4. Niestety albo ja źle szukam albo w Polsce prawie nieosiągalny. Poza tym jeśli chodzi o mnie to już bardziej podchodzi mi standard od mk5 bo o wersji sport nie mówię - to już nadaje charakteru nudnemu przodowi mk4.
Na necie jest sporo fotek przedstawiających bad look'i i różnego rodzaju grille. Sam miałem plany wstawić siatkę pomiędzy reflektory ale jak zobaczyłem gdzieś fotkę jak to wygląda to zajechało raczej wiejskim tuningiem. Osobiście pokombinowałbym z grillem żeby zlikwidować "jajo" z środka atrapy, może nie byłoby tak smutno ale póki co postaram się dzisiaj powalczyć ze zderzakiem.

SpiderMAN - 18 Lis 2007, 13:07

zoharek napisał/a:
Z przodem jest bardzo łatwo coś zrobić, wystarczy dorwać drugą maskę (oryginalnej szkoda) i wyspawać badlooka zamieniając górny łuk w dolny (brzmi głupio, ale patrz niżej).

Obrazek
Osz... paskudztwo...
IMO 1000x lapiej wyglada przod orgynialny ze zderzakiem MK5 Sport... :D

Bron Panie boze siatex... to na wioske sie nadaje.

Chyba ze czarny i dobrze wkomponowany...

grzes87 - 18 Lis 2007, 14:27

co do siatki to zaraz pokaze dobrze wykonana w ogole fieste nie wiem czy nie widzial ktos takiej srebrnej z wysp jak znajde fote lub linka to wkleje
http://www.fiestaturbo.co...4-1-7-vt158661/
mnie osobiscie sie podoba bo jest delikatnie zrobiona i taka sam chce miec cyzli z zwenatrz jak najmniej zmian (zeby jakis np burak z bety myslal ze jest panem szos) a mase pod maska i we wnetrzu. cos jak ma zoharek :D

[ Dodano: Nie Lis 18, 2007 14:41 ]
woytek13 napisał/a:
grzes87 Widzę, że jesteś z moich stron. Pokaż co masz w swojej Fieście zrobione, bo w lubelskim mało jest MK4, zrzeszonych na forum jeszcze mniej.


w sumie jeszcze nic takiego wielkiego (zbieram fundusze) ale wrzuce pare fot to zobaczysz jak wyglada itp.
to co mam zrobione to nowy lakier z przodu bo mnie ostanio facet zajechal droge i byl robiony. przy okazji wstawilem angel eyes, przeciwmglowe, malowanie lusterek bo te czarne brzydkie byly, kiedys brat mi zafundoewal kierunki clear ;) a wewnatrz to standard plus biale zegary z escorta. chcialem kupic na klape bagaznika lotke ale nie moglem nigdzie dorwac w rozsadnej cenie i juz chyba nie kupie bo lakiernik skonczyl robote ;/




frodo666 - 18 Lis 2007, 16:45

jak bym miał tyle kasy co ten gość to miałbym ładniejszą Fofi :twisted: hehehehe
Brook - 18 Lis 2007, 17:29

http://www.najauto.pl/ogl...rd-fiesta-ghia/

chcesz sprzedać?? czy to nieaktualne? ;-|

woytek13 - 18 Lis 2007, 17:34

grzes87 no widać lakierek nówka. Też szukam tego daszka ale 150zł niby mało ale malowanie podwoi tą kwotę. Mój pomysł na grill to właśnie Mazda 121

Zawsze to pewna odmiana i unikatowość. Ja swoje przednie lampy postram sie niedługo zrobić na smoked, nie wiem czy wyjdzie tak samo jak w Fieście z linku ale chciałbym. Do ciemnego lakieru może pasować.

Ad@mus - 18 Lis 2007, 17:38

ja wiem ze gleba i dobre kolo da wiecej niz jakies bad looki siatexy i zderzaki tjunikowe....
widzialem sporo poronionych pomyslow ze zderzakami ale naprawde wiejsko to wyglada kiedy sa progi az do ziemi kolo 13 z kolpakiem spinerowym a gleba jest jak w suzuki samuraj

zacznijcie od sprezyn i kolek!!
kolega Pablo784 moze wam pokaze jak powinno byc na poczatku:)

pozdro :devil:

grzes87 - 18 Lis 2007, 18:09

Ad@mus napisał/a:
zacznijcie od sprezyn i kolek!!

a jakies konkrety ? mam teraz zimowki i sa stalowe paskudy (ale wiadomo zima wiec szkoda alusow) natomiast lato mam te nedzne 13" aluminiowe orginalki i przymierzam sie do zmiany na wiecej ale nie wiem czy 14 czy 15 dawac. z 15 moze byc problem ocierania wiec moze ktos juz cos kombinowal i doradzi co i jak ?

[ Dodano: Nie Lis 18, 2007 18:10 ]
woytek13 napisał/a:
Zawsze to pewna odmiana i unikatowość. Ja swoje przednie lampy postram sie niedługo zrobić na smoked, nie wiem czy wyjdzie tak samo jak w Fieście z linku ale chciałbym. Do ciemnego lakieru może pasować.

dobry pomysl :) calkiem niezle moze sie to prezentowac

[ Dodano: Nie Lis 18, 2007 18:11 ]
frodo666 napisał/a:
jak bym miał tyle kasy co ten gość to miałbym ładniejszą Fofi :twisted: hehehehe

mowisz o tym Angolu ?

Ad@mus - 18 Lis 2007, 18:40

14 albo 15 cali bedzie dobrze,
ja proponuje jakies szerokie 14 typi mohag albo power tech, albo borbet T
zalezy od grubosci portfela
a sprezyny starcza jamexy-obnzaja i lekko usprawniaja prace w zakrecie
potrm mozna dalej kombinowac z amorami gazowymi itp
to juz jest fajne tylko chyba na 13 ma to auto:
http://www.fios-world.com/sarahs_fiesta.htm
tu kolejny przyklad
http://www.fiesta-gallery...?Name=FiestaMk4
tutaj juz mk5 sport ale chodzi mi o kolo
http://www.fiesta-gallery....asp?Name=flojo

w sieci jest masa germanow
mysle ze cena kol+dobre opony+sprezyny nie powinna wyniesc wiecej jak 2kola PLNów
http://cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=10006
tutaj podglad kolek(15" ale 14" tez sa tylko nie teraz)
sprezyny to jakies 400zl za nowe

sledzac dziennie allegro mozna znalesc naprawde fajne kolo za nie wiele np ja moje mangelsy super okazyjnie kupilem, a sprezyny chyba z mk3 pasuja ale ni ma zech sam pewny

woytek13 - 18 Lis 2007, 18:54

14 przy dobrej glebie wystarczy w zupełności.
http://www.allegro.pl/ite...wane_ranty.html
A jak wygląda połączenie jamexów ze zwykłymi amorkami?? czy to będzie kaleczyło w jakiś sposób auto?? U mnei niestety dojazd do domu ogranicza możliwość obniżania bo już seryjnym autem trę o środek drogi. :cojest: Koleiny że się traktory zawieszają prawie...

Pablo784 - 18 Lis 2007, 18:59

woytek13 napisał/a:
A jak wygląda połączenie jamexów ze zwykłymi amorkami??


u mnie smiga od roku taki zestaw z jamexami czerwonymi jest tak nisko ze strach na niski kraweznik wjechac A komfort jak w wozie drabiniastym :rotfl:

zoharek - 18 Lis 2007, 20:00

Ja lato mam 15" 7J ET 35 opony 195/50/15, na seryjnych błotnikach nic nie obciera nawet na obniżonym zawieszeniu.
rafal__lodz - 18 Lis 2007, 22:09

Ja dziś wziąłem sie za przymiarkę zderzaka od mk5 i powiem szczerze że pierdzielenia z tym co nie miara. Od 14 do 21 z małą przerwą na obiad. Po pierwsze dostęp do dwóch głównych śrub trzymających zderzak od przodu bardzo utrudniony, szczególnie po stronie kierowcy (przeszkadza jakiś filtr czy coś ale o tym pisałem wcześniej) - poniżej fotka kiepskiej jakości bo robiona telem ale da ogólny obraz tego co przeszkadza w dostępie do śruby:

a umiejscowione jest to w tym miejscu:

Po wstępnym założeniu zderzaka i przymiarkach z reflektorami nie obyło sie bez rzeźby. Niestety zderzak w miejscu gdzie sie zagina i chodzi w kierunku nadkola jest "za gruby"

i trzeba go metodą prób i błędów spiłować/wyciąć tak aby reflektor swobodnie tam wchodził a jednocześnie żeby nie było pomiędzy nim a zderzakiem jakieś szpary. Brzmi głupio i wydaje się ciężkie do wykonania ale wystarczy zrobić jedną stronę, przygotować i odrysować sobie szablon i zrobić analogicznie z drugiej strony - to niestety jeszcze przede
mną.
Ogólnie nie jest łatwo ale nie żałuję bo po przymiarce nawet z jednym reflektorem wyglądało bardziej zadziornie niż ze standardowym zderzakiem.

Ad@mus - 18 Lis 2007, 22:30

Pablo784, pokaz ja to wyglada fajnie
gleba i fele daja duze lepsze rezultaty jak zdesie i kolpak
felgi rs poleruje sie fajnie i efekciarko to wyglada, a nasz kolega z forum ma 15" rs-y polerowane i nie drogo, musicie gielde sledzic i miec hajs:)

rafal__lodz - 18 Lis 2007, 23:11

Ad@mus zgodzę się po części z Tobą bo gleba i fele to niemal podstawa pod dalszy tuning. Z drugiej strony koszt nawet samych sprężyn jak np. Jamex'y od 250zł wzwyż przez GT Cupline'y ok 350zł o Eibachach nie wspomnę, więc z kołami + oponami całość może wynieść około 2 tyś. jak nie lepiej jak wspomniałeś i pewnie dlatego dużo ludzi najpierw bierze się za bude.
Ja może zacząłem od złej strony chcąc najpierw zamontować zderzaki ale kupiłem je za niewielką kasę a i malowanie tez mnie wiele nie wyniesie bo po znajomości. Z założeniem może wstrzymam się do wiosny bo wiadomo jak to zima łatwiej o obcierki czy stłuczki. Po tym wszystkim odkładam kasę na glebę ale czy to będzie wiosna czy może wcześniej zobaczymy, studia, dorywcza praca inne wydatki...

Ad@mus - 19 Lis 2007, 08:25

rafal__lodz, kazdy robi jak mu sie podoba :yes:
ja mam dobre kolo i glebe a na zderzaczki to juz sikam :V:
mi to lotto...w twoim przypadku zdesie z mk5 sa spoko, ale zalozysz je i na sal felach efektu nie bedzie....ja tam mysle, ale sie okaze
co do cen kol-sa okazje i sa nie okazje a ja kupilem super okazyjnie bo koles nie wiedzial co ma
ale na allegro prawie 24h na dobe siedzialem
na gieldzie fkp zdarzaja sie okazje i ze spregami i z kolami wiec zapraszam do tego dzialu
ponadto jest dzial z ogloszeniami z allegro gdzie koledzy i kolezanki wklejaja odpowiednie linki wiec mozna tam cos znalesc

no to tyle

rafal__lodz - 19 Lis 2007, 11:15

na lato mam w prawdzie 14' alu ale bez gleby to nie to samo, tutaj się całkowicie zgadzam:) A co do aukcji to może nie w odpowiednim miejscu to robie ale jak już wałkujemy motyw felg i gleby to:
http://www.allegro.pl/ite...d_rs_felgi.html
http://www.allegro.pl/ite...rs_orginal.html
pozdrawiam pub2

Ad@mus - 19 Lis 2007, 21:23

rafal__lodz, nie o tych rs-ach mowilem...te sa slabe lepsze sa te co mial laskosz :yes:
albo escort cossie tyz sa spoko
trza szukac i tyle, trza wiedziec czego sie chce i polowac no i trza miec funduse :yes:
powodzenia zycze :ok:

grzes87 - 2 Gru 2007, 15:30

hmm co jest koledzy ? nie bylo mnie przez jakies 1.5 tygodnia i widze ze wszystko stoi tak jak stalo ? nic nie robicie w swoich fiestkach ? czy co ?
Marcin - 2 Gru 2007, 15:42

tak dla wiadomości ogółu, nakładki z xr-ki prawdopodobnie da rady założyć do mk4, nie wiem tylko czy na przedni błotnik dobrze nachodzi, bo mam chlapacz zamontowany, a jak je przymierzałem zaczęło lać i już na szybkiego nie chciałem kombinować.
Natomiast w mk5 z przodu jest już inaczej, błotnik jest bardziej wyprofilowany i żeby cokolwiek z tego wyszło trzeba rzeźbić i błotnik i nakładke, reszta pasuje bez problemów.

pozdro!

Fordon - 2 Gru 2007, 16:47

woytek13, z tego co widzialem to auto na sprzedaz jest... na SR wystawione... znudzila sie ??
woytek13 - 2 Gru 2007, 18:10

Może nie znudziła, ale szukam RWD. I nie tylko na SR, drugie autko z twojego opisu mi się marzy... Chcesz się zamienić ;/

Co do tych nakładek to widział ktoś może efekt?? Ale obejmie to tylko boki, co zrobić wtedy ze zderzakami żeby się zgrało stylistycznie???

Z moich modyfikacji to przymocowałem lusterko które mi pod wiejską dyskoteką uje*** głupi żule. :-)

Fordon - 2 Gru 2007, 18:21

woytek13 napisał/a:
Może nie znudziła, ale szukam RWD. I nie tylko na SR, drugie autko z twojego opisu mi się marzy... Chcesz się zamienić ;/

Nie nie bmw sluzy dumnie i jeszcze troche u mnie pogosci bo na co dzien jest odpowiednie i jeszcze wystarcza.
Fiesty jako auto na co dzien nie wziol bym zwlaszcza w bezynie, o jakiejs TDDI to moze i bym pomyslal :-)

woytek13 - 2 Gru 2007, 18:53

Mały offtop: ile ci pali to BMW?? masz TD czy TDS, bo nie można tego wywnioskować po podpisie :fox:
Fordon - 2 Gru 2007, 19:56

woytek13 napisał/a:
Mały offtop: ile ci pali to BMW?? masz TD czy TDS, bo nie można tego wywnioskować po podpisie :fox:

PW :yes:

czw-free - 3 Gru 2007, 00:02
Temat postu: no prosze...
No prosze kolejne mk IV :D troche mnie nie bylo z przyczyn, z reszta nie wazne czemu, ladna fiesta ciekawe co bedzie sie z nia dzialo dalej ... ? :D moja fofi podczas nieobecnosci na forum przeszla maly styling przodu po stluczce (cho..ne szmelcvageny :D ) jutro postaram sie wrzucic fotki jak to wyglada a narazie pozdrawiam wszystkich !! i szerokiej drogi all .
woytek13 - 29 Gru 2007, 20:04

Temat się uciszył, ludzie świętują a tu robić trzeba.
Już do mnie fanty lecą :yes: jak dolecą będę krzyczał, a teraz mam pytanko czy da się zrobić tak żeby klosz o barwie czerwonej świecił na biało?? Dokładnie chodzi mi o to, żeby zaadaptować prawą tylną lampę od wersji anglikańskiej i zamienić z moją obecną. Tak aby obie lampy były takie same. Da sie jakoś uzyskać to białe światło tylne??

Druga sprawa to dymione lampki przednie. Robił to ktoś u nas?? Na wyspach wszechobecny sposób ale instrukcje tylko do MK5 nie wiem czy u mnie będzie to samo.

rafal__lodz - 29 Gru 2007, 20:23

Na pierwszą cześć Ci nie umiem odpowiedzieć, ale co do drugiej myślę że podobnie bo od MKV maja jedynie inny kształt reflektora a liczy sie chyba sam sposób dymienia.

Ja już fanty dostałem od lakierowania (zderzaki od MKV) i wyglądają naprawdę fajnie bo miały czarne listwy pierwotnie, które były dość "porowate" ale z podkładem wyszły gładkie:). O ile nie nadejdzie większa zima pod koniec stycznia planuję montaż. Póki co zbieram na komplet sprężyn Jamex'a -40/-40.

Marcin - 29 Gru 2007, 20:26

rafal__lodz napisał/a:
Póki co zbieram na komplet sprężyn Jamex'a -40/-40.

szukaj też jakiś od pumy :) czasami idzie wyrwac cos ciekawego

rafal__lodz - 29 Gru 2007, 20:39

Marcin napisał/a:
rafal__lodz napisał/a:
Póki co zbieram na komplet sprężyn Jamex'a -40/-40.

szukaj też jakiś od pumy :) czasami idzie wyrwac cos ciekawego


a tez są niższe i troszkę twardszego od Pumy? W jakim kontekście mam sie z nimi rozejżeć? Co do Jamex'ów nie sadze ze są jakieś super twarde bo to nie są sportowe sprężyny (pewnie doszła by cena sportowych amorów i ok 900-1000zł bym sie zamknął:P) z reszta na naszych drogach trzeba wybrać jakiś kompromis iz tego co czytałem to kilka osób na FKP ma takie.

Marcin - 29 Gru 2007, 20:43

rafal__lodz napisał/a:
W jakim kontekście mam sie z nimi rozejżeć?

chociażby na allegro, myśle tu o uzywkach, jakiś czas temu sam takie kupiłem i na wiosne bede zakładał, firmy nie znam ale wg poprzedniego wlasciciela maja -30, ile wyjdzie to sie okaze

rafal__lodz - 29 Gru 2007, 20:49

czyli mogę też szukać dedykowane do pumki i tez powinny pasować?
Marcin - 29 Gru 2007, 20:52

puma i mk4 ma takie samo zawieszenie w tych samych rocznikach
woytek13 - 29 Gru 2007, 21:50

Ale chodzi wam o stock-owe do pumy?? One też obniżają przynajmniej o troche??
Marcin - 29 Gru 2007, 21:57

seria od pumy chyba jest taka sama jak w mk4, ale nie jestem pewien.
rafal__lodz - 30 Gru 2007, 21:05

zastanawiam sie też bo są Jamex'y -40/30 zamiast 40/40 ale chyba ten 1cm w tą czy w tą ne robi róznicy
woytek13 - 30 Gru 2007, 22:14

Zalezy, ja jakbym miał dobry dojazd do garażu to brałbym niższe. Fiesta w serii to niezła koza jest :-P i na glebe ją trzeba ostro dawać. A 1cm to przy tym obniżeniu jest 1/3 lub 1/4 więc rożnica spora jakby pod tym kątem patrzeć.
rafal__lodz - 30 Gru 2007, 22:34

no zastanawiam sie czy na tył nie dać -30 bo zawsze trochę siadzie jak będzie zładowany osobami (nie mylić że w bagażniku ;p)
woytek13 - 2 Sty 2008, 16:40




dziś rozebrałem sobie lampke i mam pytanie co pomalować, bo jakoś tak nie wiem czy będzie się dało to zrobić tak jak w mk5 :sad: Przecież całych odbłyśników (czy jak się to zwie) malować nie mogę bo nie będzie mi świecił. Jeśli ktoś wie to niech pomaluje mi na zdjęciu :hihihi:


Tyle mi do głowy przychodzi

Marcin - 2 Sty 2008, 16:45



wg mnie tyle to max

zoharek - 2 Sty 2008, 16:46

Teoretycznie możesz pomalować dolną część odbłyśnika również, bo górna odbija światło w dół do przodu, a dolna odbijałaby w górę i pewnie szkło klosza to rozprasza, więc nie ma znaczenia. Ale mogę się mylić :)
rafal__lodz - 2 Sty 2008, 19:53

Podłączam sie do opinii zoharka i znalazłem nawet foto jak mniej więcej to wygląda:


i coś delikatniejszego (no chyba że mam coś z oczami i tam w środku wcale nie jest ciemniej;p)


(fotki z UK Fiesta Network)

ps. zoharek jaką masz u siebie glebe na fotkach z letnimi 15", -30mm?

kaczoro - 2 Sty 2008, 21:57

Ja u siebie pomalowałem tak:


Zastanawialem się też nad pomalowaniem tych spodnich części odbłyśnika, ale wolałem nie ryzykować :-P
Jutro mogę zrobić i zaprezentować fotki jak moje lampy prezentują się na Fiestce...
Aha i jeszcze wymontowałem te przykrywki, które zasłaniają żarówkę od kierunkowskazu. Na dniach planuję wstawić srebrne żarówki od kierunków.
Dodam także, że (przynajmniej w moim przypadku) wygląd lampy zależy od kąta pod którym się patrzy na reflektor oraz od oświetlenia (w niektórych przypadkach jest pełen "smoked", a w niektórych ledwo widać, że coś było kombinowane w lampie).
Pozdrawiam!

woytek13 - 2 Sty 2008, 21:59

Z UK dostałem takie rozwiązanie:


A tu efekt.


Mi się podoba, chociaż zdjęcia jakoś tak dziwnie troche zrobione. Zobaczymy co wyjdzie :-P

kaczoro - 2 Sty 2008, 22:30

Czyli jednak dolna/spodnia płaszczyzna odbłyśnika nie była malowana? (bo na fotkach samej lampy wygląda jakby nie była bo jest taśma maskująca naklejona, a na fotkach lamp zamontowanych w samochodzie wygląda jakby były te miejsca polakierowane). ;-|
woytek13 - 2 Sty 2008, 23:03

No włąśnie and tym samym się zastanawiam. Pokarz efekt swoich prac, i zrób foty właśnie z różnych stron. I konicznie jedną pod takim samym kątem jak ta niebieska Fiesta, którą wkleiłem.
kaczoro - 3 Sty 2008, 14:45

Heja! Zrobiłem kilka fotek moich lamp. Oto one: :)







Fiestka jest strasznie brudna (wczoraj wróciłem z trasy i nie zdążyłem jeszcze umyć) ale światła wyczyściłem z grubsza przed zrobieniem fotek gy

rafal__lodz - 3 Sty 2008, 15:55

kaczoro czym malowałeś odbłyśnik? Jakimś silikonowym sprayem/farbą do wysokich temperatur czy jakimś innym preparatem? Ogólnie efekt ciekawy biorąc pod uwagę mała powierzchnie jaką można było pomalować, zawsze coś innego :)
kaczoro - 3 Sty 2008, 16:07

rafal__lodz napisał/a:
kaczoro czym malowałeś odbłyśnik? Jakimś silikonowym sprayem/farbą do wysokich temperatur czy jakimś innym preparatem? Ogólnie efekt ciekawy biorąc pod uwagę mała powierzchnie jaką można było pomalować, zawsze coś innego :)


Malowałem zwykłym akrylowym lakierem Motipa, oczywiście wcześniej malowaną powierzchnię zmatowiłem papierem ściernym 600 i odtłuściłem rozpuszczalnikiem <8>

rafal__lodz - 25 Kwi 2008, 15:08

Wrzucam tutaj bo jak na razie nie dokonałem zbyt wielu zmian i nie ma sensu zakładać nowego wątku. Mam nadzieję że woytek13 się nie obrazi :) Na niebiesko oznaczyłem planowane zmiany.

W skrócie:
Fiesta mkIV, 3d, wersja "Ghia. '96r

Silnik: seria 1,25 16V

Nadwozie:
- zderzaki od mkV (pewnie wielu spyta czemu nie z wersji sport... niestety dostępność w naszym kraju i cena sprawiły że na razie jest jedynie seria, czas pokaże może będzie chociaż przód od sporta)
- lexusy z tyłu
- białe kierunki boczne
- bębny i zaciski pomalowane na czarno (bębny zostają, zaciski czeka zmiana koloru pod kolor nadwozia ewentualnie coś innego)
- w planach założenie progów (jak najbardziej prostych żeby nie robić kosmosu i wsi)
- pomalowanie klamek w kolor nadwozia
- halogeny

Zawieszenie: seria
- w planach na pewno gleba, myślałem nad Jamexami ale są jedynie -40mm a przy 7 calowej feldze przy seryjnych amorach to może być za dużo (szczególnie z przodu). No chyba że wpadną jakieś używki w dobrym stanie i najlepiej -30mm
- lato 15"alusy Alessio Sanremo z oponami 195/50
- zima stalowe 13" z oponami 155/70

No to teraz kilka fotek:










Marcin - 25 Kwi 2008, 15:17

geylooki fuj! reszta :yes:
rafal__lodz - 25 Kwi 2008, 15:20

geylooki były już jak kupiłem także szkoda wyrzucać :P
PitusK - 25 Kwi 2008, 15:20

listwy z drzwi wywal i bedzie git:d i gleba! kolorek jak móuj jedyny słuszny na mk4:D

moja MK4
a to jakby ktoś chciał kuknąc

grzes87 - 25 Kwi 2008, 15:56

przod mi sie nie podoba jest oblesny ;p zwlaszcza ta nakladka grila od ghia, zdecydowanie lepiej by wygladal malowany na kolor lakieru, a reszta jest calkiem okey :) co do lexusow to radzilbym je sprzedac i kupic serie efekt wizualny znacznie lepszy (patrz samochod PitusK'a) plus jeszcze bylbys do przodu z kasa bo wiecej wezmiesz za sprzedaz lexusow niz kupisz seryjne ;)
Marcin - 25 Kwi 2008, 16:02

PitusK napisał/a:
kolorek jak móuj jedyny słuszny na mk4

śliwka lepsiejsza :2xf:

co do grilla to jak zmieniać to na ten z mazdy :)

rafal__lodz - 25 Kwi 2008, 16:29

Co do lamp to gdyby ich nie było to pewnie bym sam z własnej woli takich nie kupił bo kasę z lamp spokojnie wolałbym przeznaczyć na glebe, jednak są i jak na razie chyba zostaną. Szanuję oczywiście opinie tych, którzy są innego zdania, ale najważniejsze że mi się podobają.

Nad grillem myślałem już od jakiegoś czasu żeby też walnąć w kolor nadwozia, zwyczajnie mniej się rzuca w oczy i jakoś chyba lepiej pasuje. Tego szkoda psuć ale czarne przygotowane do malowania to koszt ok 30-40zł więc nie majątek, a może trafi się na szrocie :D więc temat otwarty ale poczeka na malowanie z klamkami. Ten od mazdy odpada, całkowicie mi się nie podoba.

woytek13 - 25 Kwi 2008, 20:15

rafal__lodz napisał/a:
Wrzucam tutaj bo jak na razie nie dokonałem zbyt wielu zmian i nie ma sensu zakładać nowego wątku. Mam nadzieję że woytek13 się nie obrazi :)



Nie obrażę się bo temat mojej Fiesty umarł gdyż jej już nie mam.

Co do moich wrażeń to
-dawaj glebę ( jamexy to może być nawet za mało),
-lampy daj serię ( ewentualnie przyciemnione)
-grill w kolor

I gitara będzie :bigok:

grzes87 - 25 Kwi 2008, 20:33

woytek13 a na co sie przesiadles jesli mozna ?
woytek13 - 25 Kwi 2008, 22:08

Jako, że ostatnio polubiłem zajęcia wuefowe i dresik to kupiłem BMW E36. A tak na aserio to tylko 316 i nie jeżdżę na gazie więc wsi nie ma. Koniec OT.

No i już tak z 5 razy żałowałem że Fiestkę oddałem ;-(

rafal__lodz - 26 Kwi 2008, 00:50

zdrajca:P ;)
oj wydaje mi się że przy tej szerokości felunków Jamexy wystarczą... no chyba że chcesz żebym testował poduchy czy działają :)
daj foto ma maila swojej obecnej fury :patyk:

kaczoro - 28 Kwi 2008, 00:14

rafal__lodz napisał/a:
zdrajca:P ;)
oj wydaje mi się że przy tej szerokości felunków Jamexy wystarczą...


Przy -40 tył będzie obcierał (szczególnie na 195/50) ... takie mamy drogi w Polsce (zresztą wysokość profilu też jest za duża) :ups:
Pozdrawiam.

P.S. chyba, że masz ET około 45 :-P

rafal__lodz - 28 Kwi 2008, 00:44

kaczoro napisał/a:
Przy -40 tył będzie obcierał (szczególnie na 195/50) ... takie mamy drogi w Polsce (zresztą wysokość profilu też jest za duża) :ups:
Pozdrawiam.

P.S. chyba, że masz ET około 45 :-P


No niestety ET mam 38 i doświadczyłem już że przy seryjnych amorach i dużych nierównościach dupa siadła na tyle że leciutko obtarło oponę o rant błotnika :/
rant minimalnie podbiłem o 2-3 mm do góry ale gleba przy szerokości 195 i tym ET jest ryzykowna... aż szkoda myśleć jakby poszła opona. Gadałem z zoharkiem i jemu tez przy 7 calowej feldze takim samy profilu opon i ET + glebie coś koło -35mm tarło o rant i opona prawie do wywalenia:/

Do czasu zmiany opon chyba się nie odważę na glebę. Trochę żałuję że się porwałem kupując te 15" z oponami, niby dopłaciłem nie wiele do sprzedanego kompletu 14" ale mogłaby być chociaż fela 6,5 cala abo mniejsze ET :P
Myślałem tez na węższymi oponami ale 185/50/15 w zasadzie nie ma ale widziałem na żywo corsę z 185/50/15 stałą przy mojej fofi i nie było efektu balona, a przeliczając średnica koła z oponą 195/50/15 jest mniejsza od 185/55/15 o około 8,6mm więc nie tak dużo.
Niby mam 195 ale porównując 195 do Fuld w samochodzie rodzinnym te wydaja sie jakby miały 205 ale może dlatego ze mają chroniony rant felgi i takie złudzenie...

PitusK - 28 Kwi 2008, 08:48

ja mam et 30 pozaklepywane ranty mozna powiedziec ze prawie wycięte felga 7cali i opona 195/45 i troszke obciera o tylny rant ale trzeba byc furious :D mimo tego niezamienił bym już moich 15 stek :D chocbym mial wyciągac nadkola i ja poszerzac:D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group