Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Aby jechać prosto muszę skręcać

TicTac - 24 Paź 2007, 00:50
Temat postu: Aby jechać prosto muszę skręcać
Mam taki mały kłopot, który pojawił się po wymianie krzyżaka.
Mianowicie, zaraz po wyjechaniu z warsztatu po wymianie w/w krzyżaka okazało się, że aby jechać prosto musiałem skręcać kierownicę o jakieś 1/5 obrotu. Wróciłem i koleś powiedział, że nic z tym nie zrobi bo nie da sie inaczej ustawić krzyżaka. Pojechałem więc na ustawianie zbieżności. Tam wydałem 70 zł za robociznę i wydawało się że jest OK. Jednak teraz ciągle muszę lekko trzymać kierownicę przekręcona- nie o taki duży kąt jak wcześniej ale wciąż coś nie gra. Przy hamowaniu w sumie nie ściąga - tylko to głupie trzymanie steru lekko wykrzywionego. Czy znowu muszę jechać na ustawianie zbieżności? Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku. czy może to być coś innego jak zbieżność? Wydaje mi sie, że koleś wszystko dobrze zrobił, bo zgadzało się z parametrami przyjętymi dla Fiesty z mojego rocznika.

trzeci - 24 Paź 2007, 06:47

Miałem analogiczną sytuację.
Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
Pozdro ...

jackrzec - 24 Paź 2007, 08:58

trzeci napisał/a:
Miałem analogiczną sytuację.
Mój poprzedni mechanik też twierdził, że założył krzyżak prawidłowo a lekkie przekrzywienie kierownicy to już kwestia zbieżności.
A okazało się, że można było krzyżak zamontować tak żeby kiera była prosto.
Było to trochę czasochłonne to fakt, ale dało radę, więc podejrzewam że w Twoim przypadku jest to samo.
Mechanikowi nie chce się poprostu z tym bawić.
Pozdro ...
Dokładnie! Ja jak pierwszy raz zmieniałem krzyżak, to też kierę miałem skręconą, ale godzinę czasu kombinowałem i w końcu ustawiłem tak jak trzeba!
Bit1 - 24 Paź 2007, 09:08
Temat postu: Re: Aby jechać prosto muszę skręcać
TicTac napisał/a:
Wiem że nie da się przestawić steru bo jest tam sześciokąt i jak przestawię w drugą stronę to będę musiał trzymać krzywo i tak tylko w przeciwnym kierunku.


Po jednej stronie krzyżaka jest sześciokąt a po drugiej już nie i tą drugą stroną trzeba regulować, poprostu mechanik w ciula poleciał.

madek - 24 Paź 2007, 10:47

tez tak mialem... trzeba dojsc metoda prob i bledow niestety. a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy.
jackrzec - 25 Paź 2007, 00:00

madek napisał/a:
a wystarczylo zeby 2ga osoba przytrzymala kiere jak wybijal stary krzyzak i montowal nowy.
Ja jakoś niewierzyłem w drugą osobę i kierę mi przytrzymała blokada - było pewne że nawet nie drgnie. Najbardziej wkurzające jest to ściąganie krzyżaka - wchodzi łatwo, a wyjąć go z powrotem to przerąbane.
TicTac - 25 Paź 2007, 18:25

No tak też myślałem, że to wina tych co wymieniali krzyżak, bo wjechałem z kierownicą dobrze ustawioną a wyjechałem z dodatkowa usterką :(
Niestety w poniedziałek jadę do Niemiec i będę musiał to jakoś znieść, bo po pierwsze pewnie nie będą mięli czasu w warsztacie a po drugie nie mam kasy żeby im za to płacić, a skoro minęło już trochę czasu to nie zrobią mi tego na gwarancji - trzeba mi było pojechać do nich następnego dnia :(

Parch - 2 Lis 2007, 12:35

Nie chciałbym na razie zakładać nowego tematu, więc podpinam się pod ten.

Piszecie o właściwym ustawieniu krzyżaka w układzie kierowniczym bez wspomagania. A jak to jest w przypadku układu ze wspomaganiem? Czy też można jakoś regulować położenie kierownicy krzyżakiem? Bo jak patrzę na ten krzyżak to nie widzę żadnego wieloklina.

A w ogóle to problem mam nie tyle ze zbieżnością, czy krzywą kierownicą ale raczej z różnymi promieniami skrętu w lewo i w prawo. Jak kręcę w prawo to kierownica wykonuje dokładnie 1.5 obrotu, ale w lewo już tylko ok. 1.25. Jak to skorygować, żeby było po równo?

jackrzec - 2 Lis 2007, 14:02

Ze wspomaganiem nie da rady "spieprzyć" ustawienia - bo krzyżak jest inaczej wyżłobiony. Ja mam dokładnie 2,5 obrotu od konca do końca - czyli po 1,25 na stronę. Żeby to wyrównać musisz jechać na zbieżność, to Ci na drążkach ustawią.
Parch - 2 Lis 2007, 16:33

No więc właśnie jestem po ustawianiu zbieżności. Zbieżność była ustawiana laserowo za pomocą komputera. Wszystko jest ok oprócz tych różnych promieni skrętu.

Czyli nie ma innej możliwości oprócz "przesunięcia" na drążkach?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group