Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] pytanie o odpowietrzenie baku paliwa

Józek - 7 Paź 2007, 11:12
Temat postu: [MK3] pytanie o odpowietrzenie baku paliwa
witam wszystkich mam pytanie czy niewiecie gdzie jest w fiescie mk3 1.1 umieszczony wezyk do odpowietrzania baku paliwa bo zawsze jak tankuje i otworze korek od paliwa to tak jakby zasysalo powietrze
sawcio1234 - 7 Paź 2007, 18:46

Chyba pod prawa przednia lampa
piokna - 7 Paź 2007, 21:28

to opary kolego.mam to siamo.
Józek - 7 Paź 2007, 23:05

aha to najwyzej to sprawdze bo mam tam puszke wlasnie a jak tak moze byc ze zasysa powietrze to nic nie bede robil
Lokmen - 8 Paź 2007, 08:04

jeśli tworz ysie nadmierne podcisnienie w baku to znaczy ze padł zawór przewietrzania zbiornika - znajduje sie on przy ścine grodziowej w okolicach zbiorniczka wyrównawczego - wymienić albo wywalić
Józek - 8 Paź 2007, 22:11

aha czyli musze to sprawdzic bo ciagle co przejade troche i otwieram korek od paliwa to zawsze zasysa powietrze aha a niewiecie czy to moze byc wlasnie objawa gasniecia auta tuz po odpaleniu auta ale nie zawsze sie tak dzieje
LeVeL - 29 Gru 2011, 15:45

Lokmen napisał/a:
jeśli tworz ysie nadmierne podcisnienie w baku to znaczy ze padł zawór przewietrzania zbiornika - znajduje sie on przy ścine grodziowej w okolicach zbiorniczka wyrównawczego - wymienić albo wywalić



Odświeżam :)

U mnie się tworzy nadciśnienie więc wracając to tego zaworu przewietrzania może ktoś powiedzieć gdzie on jest na tych zdjęciach ?


http://imageshack.us/phot...50/95652934.jpg

http://imageshack.us/phot...07/86186589.jpg

http://imageshack.us/phot...11/58454785.jpg

Wiem że gdzieś koło zbiorniczka wyrównawczego ale nie wiem dokładnie a ni chciał bym wywalić czegoś ważnego .

JoeMix - 29 Gru 2011, 15:57

Jak w zbiorniku może się tworzyć nadciśnienie?
Rebel - 29 Gru 2011, 16:04

JoeMix napisał/a:
Jak w zbiorniku może się tworzyć nadciśnienie?


No właśnie też mnie to dziwi, ale rozmawiałem z LeVeL przez PW i napisał, że nawet przykleił taśmą woreczek foliowy do wlewu, który zaczął się pompować jak balonik.

JoeMix - 29 Gru 2011, 16:18

LeVeL, rozłącz powrót paliwa do zbiornika i wstaw przeźroczysta rurkę,,, zobacz czy powietrze nie wraca do baku,,,
LeVeL - 29 Gru 2011, 16:25

JoeMix napisał/a:
LeVeL, rozłącz powrót paliwa do zbiornika i wstaw przeźroczysta rurkę,,, zobacz czy powietrze nie wraca do baku,,,



Który to przewód <???>
i jak to dokładnie zrobić

diodalodz - 29 Gru 2011, 18:10

Jak ma wracać powietrze do baku ? Po za tym ciśnienie w baku jest dobre bo pomaga pompie . Delikatne może się zrobić zawsze bo podgrzewa się paliwo jak pracuje silnik .
Jak jest podciśnienie to jest gorzej .

LeVeL - 29 Gru 2011, 19:01

a jak się pozbyć tego nadciśnienia albo jak u innych podciśnienia i będę miał problem z głowy.

Ktoś mi zaproponował bym wywiercił małą dziurkę w korku ale chcę to zrobić w inny sposób

Stunt_Man - 29 Gru 2011, 19:14

a po co sie pozbywać ? masz tam 1 bar czy co? lekkie nadciśnienie nie zaszkodzi
LeVeL - 29 Gru 2011, 20:10

właśnie problem z tym że to nie jest wcale lekkie ciśnienie im dłużej nie otwieram korka tym większe ciśnienie.Podejrzewam że jest tam twój 1 Bar

Więc co mam zrobić by nie było nadciśnienia ani podciśnienia ?

diodalodz - 30 Gru 2011, 01:50

Ale w czym przeszkadza ci to ciśnienie/podciśnienie . W 99% nowszych aut jest to zjawisko, prawie w każdej japoni, i nie ma co płakać . Problem jest gdy zasysa ci zbiornik .
LeVeL - 30 Gru 2011, 14:03

Nie chcę mieć takiego problemu jak użytkownik z linka na dole

http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42888

Zerknąłem sobie do nadkola pod wlew paliwa i do węża wlewu jest doczepione okrągłe coś i są podłączone 2 wężyki chyba wejście i wyjście czy to może być odpowietrzenie ? Jak nie to co to może być ?

diodalodz - 31 Gru 2011, 03:58

nie porównuj gaźnikowego tico do wtryskowej fiesty. To są dwa światy.
LeVeL - 31 Gru 2011, 14:10

Wygląda na to że sam będę musiał sobie poradzić z tym fantem :placz: :placz:
szynszyl - 1 Sty 2012, 22:05

wpadnij do mnie :hihihi: sam to zrobię.. :ok:
LeVeL - 4 Sty 2012, 00:05

Jeszcze nie uporałem się z problemem ;/ odłączyłem wszystkie przewody od zaworka i od filtra węglowego i nic to nie dało ...

Ale nie poddaje się uporam się z problemem chociaż miał bym wyciągnąć całą instalację paliwową ... :)

Mam nowy trop ... a mianowicie ..Przeglądając allegro znalazłem zbiorniki paliwa.

Moje pytanie jest takie . Czy ta cienka rurka zaraz za połowa zbiornika po prawej stronie nie jest przypadkiem odpowietrzeniem zbiornika ?? Czuję że tak ale chcę się upewnić.







JoeMix - 4 Sty 2012, 07:58

LeVeL napisał/a:
ta cienka rurka zaraz za połowa zbiornika po prawej stronie
Tamtędy wylatuje ze zbiornika powietrze jak tankujesz paliwo,,,
LeVeL - 4 Sty 2012, 22:24

Idąc od wspomnianej rurki (Zdj.) doszedłem do jak by jakiegoś filtra lub zaworu to coś jest doczepione do głównego przewodu do tankowania zbiornika jest to czarny element nieco mniejszy od puszki coca-coli i wchodzi do niego wspomniany przewód po czym wychodzi inny. Co to może być za urządzenie ???

http://imageshack.us/photo/my-images/193/480q.jpg

JoeMix - 4 Sty 2012, 22:44

To tez jest układ przewietrzania zbiornika,,, jak na forum panuje opinia (nie chce mi się kolejnego mitu obalać) że z przewietrzaniem ma coś wspólnego wkład węglowy z przodu na nadkolem to niech tak będzie, bo prawdopodobnie ford dla silników gaźnikowych wykombinował to jakoś inaczej, bo ja takich rzeczy (wkładów węglowych zaworków i innych głupot sterowanych komputerem) nie mam u siebie, a zbiornik mam przewietrzany jak najbardziej,,, więc te rurki przy których teraz grzebiesz to pewnie jakaś pozostałość po gaźniku (bo u mnie są) ale nie pełnią one żadnej funkcji jak masz pod maska komputer, choćby najbardziej tępy w wersji z 1,1i.

Obiecany rysunek,,,

LeVeL - 5 Sty 2012, 18:52

Jesteś wielki <oki> <oki> <oki> Odłączyłem przewód od urządzenia o numerze 7 i zbiornik nie napompował mi się ani razu :) co oznacza że go wymienię.Wielkie dzięki :) :luzik:


Z jakiej to książki jest rysunek ? i czy jest opis do numerów ?

SebeG - 5 Sty 2012, 21:43

U mnie tuż za wlewem paliwa też jest jakieś ustrojstwo, do którego idą jakieś rurki (na początku myślałem, że to kable) ?
LeVeL - 5 Sty 2012, 23:19

SebeG napisał/a:
U mnie tuż za wlewem paliwa też jest jakieś ustrojstwo, do którego idą jakieś rurki (na początku myślałem, że to kable) ?


Tylko jaką funkcję pełni to ustrojstwo :)

JoeMix - 6 Sty 2012, 09:57

7? Z tego co pamiętam podpisane jest jako "Ventil coś tam" - czyli zaworek sterujący przewietrzaniem zbiornika, nigdy się nim nie interesowałem bardziej niż poza tym że jest,,,
bidżej - 17 Maj 2012, 08:42

Panowie, też mam problem z przewietrzaniem zbironika (prawdopodobnie) - u mnie po przeszczepie Zeteca za 1.1 po chwili jazdy bak się zapada, a chwilę po zgaszeniu silnika (albo przy otwarciu korka wlewu paliwa) wraca do swojego kształtu z wyraźnym "PUM" ;-| Za co tam się zabrać?
BuMeL - 17 Maj 2012, 09:30

Zobacz czy nie pościskałeś gdzieś przewodów do filtra par paliwa (nadkole przednie pasażera, czarna puszka pod belką) Z tego co mi wiadomo tam właśnie sięgają przewody odpowietrzające. Na grodź dochodzą bodaj miedziane, jak przewody hamulcowe a dalej zwykły silikon.
bidżej - 17 Maj 2012, 09:38

nic nie jest pościskane... ten sam problem miałem przy granatowej (silnik i osprzęt dokładnie ten sam).
BinDer - 2 Gru 2012, 12:37

Panowie a co ja mam robic? Mam to samo w gaźnikowej wersji 1,4 otwieram wlew i syczy, czasami podczas jazdy zapalaja się kontrolki i nie reaguje na dodanie gazu :( dołączyłem małą rurkę do wlewu i zamknąłem i działało. Ale jak to w polsce ktoś zapierd*** bo sama by nie odpadła :(
Krzysiek - 2 Gru 2012, 12:52

Na samej górze w dziale mechanika jest na zielono MECHANIKA FAQ wejdź tam w dział mk3 i znajdź "odpowietrzenie baku paliwa" jest tam ten problem opisany przeze mnie. Jak by były jakieś niejasności wal na PW.
brewa7 - 16 Kwi 2013, 20:58

Panowie spotkała mnie dziś niemiła niespodzianka z udziałem mojej Fiestki vel. Zgredzika. Otóż w tamtym tygodniu zatankowałem do pełna. Weszło w bak 37,66L, do dziś ujechałem ok. 80 km. Jak tankowałem było trochę chłodniej, dziś autko postało trochę na słońcu i po pewnym czasie przyjechała do Zgredzika straż pożarna, gdyż ktoś ją zawiadomił iż się jej ulewa paliwo jak małemu dziecku zupka.
Po odkręceniu korka Zgredzik opluł mnie paliwkiem. I teraz mam koledzy nurtujące mnie pytanie co mogło to spowodować, bo jakoś nie mogę uwierzyć że po rozgrzaniu się paliwa nagle się go zrobiło o jakieś 5-6 litrów więcej ;-|

BuMeL - 16 Kwi 2013, 22:21

Nie zrobiło się więcej paliwa tylko rozszerzyło się powietrze w baku i wypchnęło paliwo tam, gdzie znalazło miejsce, prosta fizyka. Niestety to znak, że zawodzi system odpowietrzania. Sprawdź przewody w komorze silnika i obejrzyj też czy w zimie nie przyrżnąłeś gdzieś spodem, przewody od baku są widoczne. Ja cały układ z komory wywaliłem na żywca bo nie dawał mi spać.
brewa7 - 17 Kwi 2013, 00:40

tzn w tak dużą zmianę ilości palia nie wierzę, ale też nie uwierzę w tak dużą rozszerzalność temperaturową gazów. rozszerzalność może być na poziomie do 1l objętości w tych warunkach atmosferycznych, przy różnicy nawet 20 stopni temperatury. A mogło się takie coś zrobić od tego że stałem akurat pod górkę trochę?bo jakoś mi się to nie podoba.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group