Forum FiestaKlubPolska -

LPG - Regulacja LPG

jez733 - 10 Wrz 2007, 21:12
Temat postu: Regulacja LPG
Weźcie mi pomóżcie bo ja już nie mam siły, na benzynie mi auto nie chodzi bo już kupiłem z felerną pompka, wiec jeżdżę tylko na gazie jeśli to można nazwać jazdą, chodzi mi o to że kompletnie mi obrotów nie trzyma, jak kupiłem obroty miałem tak ok 1,5tys, potem spadły po jakimś czasie na 1tys a teraz albo mam poniżej 0,5 tak że na stopie choroby lokomocyjnej od trzęsienia można dostać lub najczęściej( a właściwie prawie zawsze gaśnie ;/ )

wiem że może być wiele powodów ale wiem też że może wystarczy gaz wyregulować, i tu moje pytanie, powiedzcie jak wiem że są dwie śrubki do regulacji zaznaczyłem je na zdjęciu nr 1 i 2, powiedzcie mi która jest do czego konkretnie i może jakieś wskazówki co do regulacji..

Pomóżcie, ale tak serio bo kasy na regulacje chwilowo brak a chyba sobie wyobrażacie jak wygląda moja jazda zwłaszcza po mieście :8: :yyy:


Laskosz - 10 Wrz 2007, 21:39

ustawienie kosztuje chyba 20zł więc szkoda czasu
1- tym regulujesz ile fofik dostanie gazu jak zabardzo odkecisz to będzie zalewało i nie ciągło jak za mało to samo :)
2- tym regulujesz ile gazu na wolnych obrotach dostanie, pewnie masz wkręconą na maxa :) odkręć zobacz może coś pomoże (dostanie więcej gazu)
ogólnie to wygląda tak że dostaje albo za mało gazu albo go zalewa.
Pozdro

genov - 10 Wrz 2007, 22:20

synek old filtr powietrza w fofiku zmien badz chociaz wyczysc
pawloplus - 10 Wrz 2007, 22:22

wyglada mi to na zapchany filterek gazu bo raczej niemógłsie sam gaz rozlegulowac.
1 - regulujesz skład mieszanki gaz powietrze
2 - czulość membrany to mozesz tylko delikatnie krecic.
Na obroty ładnie sie wkreca? Jak tak to pokrec delikatnie srubką nr 2 tzn odkrec ją trzoszke i zwieksz mu dopływ gazu na wolnych.
PZDR Pawloplus

jez733 - 11 Wrz 2007, 00:13

no może być że mam za bardzo tą 1 od mieszanki za bardzo odkręcona bo wcześniej mi z filtra strzelał jak odkręciłem było ok ale może przesadziłem, filtr powietrza miałem wymieniany niecały miesiąc temu razem z olejem, za filtr gazu nie bardzo wiem jak się zabrać, pokombinuje odrobinę tymi regulacjami a jak nie da rady to bryknę się gdzieś na regulacje, tylko właściwie nie wiem gdzie...
genov - 11 Wrz 2007, 15:53

wymiana filtra gazu:
zakrecasz przewod od butli(ten cienszy) ktory prowadzi gaz do zaworu puszczajaćego gaz do parownika, bierzesz kluczyk 13 badz 14 zalezy i odkrecasz delikatnie przez kilka chwil resztki gazu beda leciec , he nie boj sie to tylko to co w przewodzie zostalo bo przeciez butle zakreciles, nastepnie u dolu zaworu bedzie sruba na klucz 13 odkrecasz ja. Po czym sciagasz obudowe w dol i wychodzi Ci filterek gazu, 5zl kosztuje a byc moze jego jest przyczyna pewnie duzo czarnego syfu bedzie u mnie tak bylo i pomoglo, Kolejnosc skladania odwrotna do rozbierania pozdro.......

jez733 - 11 Wrz 2007, 17:30

odkręciłem troszku śrubkę od dozowania gazu na wolnych obrotach i minimalnie przykręciłem czułość mieszanki i jak na razie jest oks :rotfl: :jupi: :luzik:

mam takie pytanie ile powinien wskazywać obrotek na wolnych tak ok?

Arkadius - 11 Wrz 2007, 18:11

ok 900obr/min
jez733 - 11 Wrz 2007, 19:16

Dzięki panowie za pomoc żeby nie wy to już bym się chyba nie raz przez tą moją machinę pociął z nerwów :-P
diodalodz - 11 Wrz 2007, 19:36

na gazie możesz ustawić 1000 to wtedy nie gaśnie np jak na luz wyrzucić przy 120 .
jez733 - 11 Wrz 2007, 20:48

diodalodz napisał/a:
na gazie możesz ustawić 1000 to wtedy nie gaśnie np jak na luz wyrzucić przy 120 .


ustawiłem tak ok 1200, zobaczę jak się będzie spisywało najwyżej zawsze mogę zmniejszyć..

_Piotr_ - 20 Wrz 2007, 19:22




a u mnie te dwa pokrętła do czego służą? Bo regulacja dopływu gazy jest realizowana poprzez silniczek krokowy, więc nie ręcznie....

Żółwik Tuptuś - 20 Wrz 2007, 19:44

pierwsze to śruba regulująca ilośćgazu idącego przez bypass ( z pominięciem parownika ) bezpośrednio do silnika ( przy 1.1 powinien być max wkrecony )

drugie to sruba regulująca wychylenie membrany głównej ( w skrócie zawartośćgazu na biegu jałowym często mylona z regulacją wysokości obrotó biegu jałowego )

Pamiętaj że krokowy reguluje dawkęgazu tylko w dosyć wąskim zakresie .

ps : posiadasz jeden z najbardziej gównianych parowników w historii :)

_Piotr_ - 11 Paź 2007, 15:46

no to jak to jest lider gównianych parowników, a regulacja nic nie daje, czyli moze byc membrana do wymiany?? i teraz pytanie.. wymieniac membrane czy od razu parownik na cos lepszego?!
rajtar - 11 Paź 2007, 18:18

_Piotr_, To już lepiej kup nowy parownik... www.shopgaz.pl
Żółwik Tuptuś - 11 Paź 2007, 20:44

Olej ten parownik bo po wymianie membrany nadal będzie góniany . Zainwestuj w BRC - trudniej wyregukować ale za to trwałe i skuteczne .
_Piotr_ - 29 Paź 2007, 16:41

a jest możliwa wymiana samego parownika?? czy ciągnie to za soba jeszcze inne rzeczy?
diodalodz - 30 Paź 2007, 13:46

jest taka możliwosć i nie ciągnie za sobą konsekfencji . Możesz wymienić tylko parownik i wszystko bedzie ok .
_Piotr_ - 1 Lis 2007, 09:36

wkoncu ojechalem do innego gazownika niz zwykle, i powiedzialem mu, ze chce wymienic parownik na nowy, bo ten jest lipny i gaśnie... powiedzial, ze moze nie jest to najlepszy parownik, ale jest ogrom gorszych... i wział sie za jego regulacje... poki co chodzi.. no zobaczymy pozniej
Marcin2105 - 1 Lis 2007, 14:48

Laskosz napisał/a:
ustawienie kosztuje chyba 20zł więc szkoda czasu
1- tym regulujesz ile fofik dostanie gazu jak zabardzo odkecisz to będzie zalewało i nie ciągło jak za mało to samo :)
2- tym regulujesz ile gazu na wolnych obrotach dostanie, pewnie masz wkręconą na maxa :) odkręć zobacz może coś pomoże (dostanie więcej gazu)
ogólnie to wygląda tak że dostaje albo za mało gazu albo go zalewa.
Pozdro



mam pytanie czy jak za bardzo jest skręcona śruba od miesznki to auto moze wiecej palic oprócz tego ze mocy brak??

diodalodz - 1 Lis 2007, 21:45

raczej nie chyba że jest kosmicznie zła dawka i tak go przelewa że aż powietrza mu brakuje .
habit_m - 7 Lis 2007, 01:05

Żółwik Tuptuś napisał/a:

ps : posiadasz jeden z najbardziej gównianych parowników w historii :)



pytanko: Czemu jeden z najbardziej gównianych? Nie polemizuje tylko mam taki sam ;-| Jakaś felerna konstrukcja czy jak? Narazie u mnie wdmuchał gazu na 50 tysięcy i jeszcze sie kręci - obawiać sie czegoś? nunu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group