Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Map sensor

sawcio1234 - 23 Sie 2007, 16:37
Temat postu: [MK3] Map sensor
Wreszcie trafilem z obrotami Silnik plywal wiec odlaczylem map sensor i bingo zaczal chodzic rowniutko Czy to ustrojstwo da sie naprawic czy wymianka? Sprawdzalem w szukaj ale jest milion pomyslow czy ktos ma jeden pewny jak to naprawde sprawdzic zanim kupie ? kaput Pozdro
kazi - 23 Sie 2007, 18:58

kup uzywke na szrocie badz allegro jesli bedzie sprawny problem masz z glowy. Ten czujnik jest nienaprawialny. Tematow jest na forum sporo wiec cos sobie conieco przeczytaj. Proponuje zamknac temat :!:
sawcio1234 - 23 Sie 2007, 19:25

No dobra ale czy ktos moze mi powiedziec ze to jest napewno map a nie cos innego moze ktos mial takie same objawy i wymiana mapa pomogla A moze w Łodzi jest ktos kto moze mi na chwile udostepnic swoj zeby sprawdzic Pozdro hammer
kazi - 24 Sie 2007, 00:06

map odpowiada za obroty silnika na podstawie podcisnienia w kolektorze. Jesli jedzies pod gorke to map zwieksza wyprzedzenie zaplonu zeby silnik sie nie zmulił. Jesli wariuje u mnei tak bylo ze sie zawieszał to powoduje to ze silnik nie moze zapalic albo sie muli, dusi itp. Za obroty na jałowym odpowiedzialny jest silnik krokowy, ktory znajduje sie pod filtrem powietrza. Za przyspieszenie odpowiada czujnik polozenia przepustnicy CPP. Jesli stycznik w krokowcu nie dziala samochod moze miec muła i palic wiecej albo nie miec muła i tez palic wiecej bedzie. Gdy nie dziala CPP ma dziory w potencjometrze to samochod sie moze dusic miec tzw dziore w gazie. Map jest z reguły odpowiedzialny za ustawienie wyprzedzania zapłonu na podstawie cisnienia. Mozesz spróbowac albo wywalic ten separator co jest na wezyku od map sensora, jesli sie rurka zapada przy odpalonym silniku to ja wymien na nowa twarda tak by sie nie kurczyła. Przeczysc ostroznie dziorke w map sensorze oraz sprawdz napiecie na nim powinno byc +5V jesli oscyloskopu nie masz badz czestotliwosciomierza to go inaczej nie sprawdzisz. Sprawdz przewody dochodzace do niego jesli wszytko bedzie sprawne to wymien map sensora. AA i jeszcze jedno najpierw wez odlacz akumulator i zresetuj komputer jak to zrobic? odpinasz kleme na ok 30 min najlepiej zwierasz je razem plus i minus po odpieciu. Przypinasz uruchamiasz silnik zostawiasz go przez 3 min na jałowym pozniej po 3 min wciskasz gaz do ok 2500-3000 obr i trzymasz przez kolejne 3 min i masz zaadoptowany komputer albo wlaczasz silnik i przejechac musisz ok 6 km nie obciazajac zbytnio samochodu czyli nie gazujac jak rajdowiec. Jesli sie nie zmieni i bedzie nadal zle z obrotami tzn wymien map sensora albo przeczysc krokowca i CPP. Instrukcje znajdziesz na forum. Uffff :kaput:
sawcio1234 - 24 Sie 2007, 09:30

OK dzieki :hammer:
cipojsza - 27 Sie 2007, 15:01

Kazi: Możesz rozwin±ć swoj± wypowiedĽ na temat krokowca i zwiększonego spalania bez zamulania ? Na czym opierasz takie stwierdzenie ?
kazi - 27 Sie 2007, 19:34

cium cium napisał/a:
Kazi: Możesz rozwin±ć swoj± wypowiedĽ na temat krokowca i zwiększonego spalania bez zamulania ? Na czym opierasz takie stwierdzenie ?

Nie bede rozwijac tego tematu poniewaz i tak juz duzo powiedzialem a po drugie to jest pelno postow na forum na ten temat oraz jak to bylo .... z moim autem i co sie dzialo wiec odsylam do opcji szukaj. :ok:


Ps. A gdzie to ja napisałem takie stwierdzenie: "zwiększonego spalania bez zamulania ? Na czym opierasz takie stwierdzenie ?"

cipojsza - 27 Sie 2007, 20:30

kazi napisał/a:
Jesli stycznik w krokowcu nie dziala samochod moze miec muła i palic wiecej albo nie miec muła i tez palic wiecej bedzie.


:fajka:

kazi - 27 Sie 2007, 23:47

bo stycznik odpowiada za spadek obrotow na biegu jałowym i jakos zaleznie od samochodu jest roznie i ze spalaniem oraz z jazda i obrotami slowem ile samochodow tyle przypadkow :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group