Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [Ogólny] Ogrzewanie tylnej szyby - naprawa ścieżek.

szadou - 25 Lis 2004, 11:49
Temat postu: [Ogólny] Ogrzewanie tylnej szyby - naprawa ścieżek.
Mam do was pytanie następne, a mianowicie czy jest jakiś sposób na "połączenie" przerwanych pasków grzewczych na tylnej szybie? Tymbardziej, że zaczął się sezon zaszronionych szyb. Nie ma tragedii, tylko jeden pasek mam przerwany, ale mógłby żaden. Bo przecież chodzi tylko o zamknięcie obwodu?
"Pomożecie?"

diodalodz - 25 Lis 2004, 11:55

hehe
metod jest wiele tylka jaka długa jest przerwa .
Jak taka jak grubość zapałki można ja polutować . jak nieco większa to używasz kleju który przewodzi prąd . jak sa powalone bardzo to raczej szyba do wymiany chyba ze ktoś zna jakiś sposób na regeneracje . coś słyszałem o napylaniu grafitu ale nie wiem czy to działa a chętnie sie dowiem bo ogrzewana szyba z 1980 roku raczej ziębi niż grzeje :) poprostu w mk1 nikt nie wpadł na pomysł zeby zamalować ścieżki lakierem i sie utleniały przez tyle lat a teraz maja bardzo duzy opór i praktycznie nie przewodza .
Pozdrawiam

szadou - 25 Lis 2004, 17:44

przerwa nie jest duża - jakieś 3 mm. W sumie to podobne pomysły przychodziły mi do głowy. A co do lutowania to masz na myśli normalną cynę (z kalafonią czy jak?), a po drugie to skąd mam wiedzieć jaki klej przewodzi prąd???
bash - 25 Lis 2004, 17:49

są do nabycia specjalne lakiery z domieszką srebra ktore sluza wlasnie do naprawy takich szyb - szyba na zaciskach ma (u mnie niecały om opornosci (+-0,7) co daje pobor prądu okolo 18 amper i moc wydzielaną okolo 200 wat (no duuuzy +-)
diodalodz - 25 Lis 2004, 19:13

a nie ma tak jak z zarówka ze im cieplejsza tym większy opór bo to mnie zastanawia bo to ogromne obiciążenie dla instalacji.
bash - 25 Lis 2004, 19:16

diodalodz napisał/a:
a nie ma tak jak z zarówka ze im cieplejsza tym większy opór bo to mnie zastanawia bo to ogromne obiciążenie dla instalacji.


tak jest, opor wzrasta wraz z temperaturą, ale to i tak spore obcizenie, dlatego nie powinno sie go naduzywac (i glownie z tego powodu rozdzielilem obwody podgrzewania lusterek i szyby)

diodalodz - 26 Lis 2004, 00:08

a nie wiesz moze jaki jest opór przy 15-20*c ?? bo mnie to bardzo interesuje . Moze ktoś ma jakieś dane katalogowe np od poldzera albo czegoś takiego . Bo bym sobie sterownik zrobił który bedzie mierzył opór ścieżek i wyliczał czy ma nadal grzać czy nie . Myślałem nad czujnikiem wilgoci ale raczej nie zda egzaminu . Wiem ze takie automaty pojawiły sie w polonezie Caro w katach 1994 . Sam sie załączał i jak roztopił to wyłączał .
Pozdro

bash - 26 Lis 2004, 09:13

mierzylem opor latem przy okolo 20 stopniach i wyszlo okolo 0,7 oma, ale nie pamietam dokladnie - przy okazji zmierze teraz przy okolicach 0 stopni i po 5 minutach grzania, jak bedzie cie to interesowalo (bedziesz mial punkty skrajne charakterystyki mojej szyby...)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group