Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Zawieszenie GTcupline, co sądzicie?

stafcio - 30 Lip 2007, 22:28
Temat postu: Zawieszenie GTcupline, co sądzicie?
Co myślicie o amorkach gtcupline? wiem, że to nie jest koni czy inne, ale na razie nie mam grubego portfela a wydaje mi się, że amorki są godne uwagi.
firma co je sprowadza sprzedaje komplety do fiesty mk3 za 749pln. komplet czyli 4 amory i 4 springi.
szukalem jakiś w miare przystepnych cenowo ale niestety tylko te wygladaja mi na najbardziej dostepne.

czekam na opinie, bo w tym tygodniu chce zamówic.

madek - 30 Lip 2007, 23:05

Zdaje sie ze pawloplus mi o nich pisał gdzies w giełdzie (przepadło ;-) ) - ze nie sa twarde i dosc komfortowo sie na nich jezdzi - ogólnie raczej polecał. Ja sam ciagle zwlekam z założeniem zawiasu bo brakuje mi tylko przednich amorków (tył mam koni sport + nowe sprezyny weitec-35), i tez mocno zastanawiam sie nad tymi gt cupline. Na allegro komplety przód lub tył po ok 350 zł (klik) wiec ta twoja cena wygląda ciekawie za całość.

Na pewno nie ma sie co za ta cene spodziewac cudów, ale jakis szajs to tez chyba nie jest z drugiej strony... a nie stac mnie na dokupienie do kompletu nowych koni sport ktore kosztuja pewnie za sztuke tylko co te za 2 :-)

PumaRST - 31 Lip 2007, 09:23

to bedą cąłkiem dobre amorki, nie Koni czy Bilstein ale myśle ze warto za tą kase.

tylko pamietaj żeby zapytać o zawias do xr2i/RS Turbo a nie do zwykłej. I tak z ciekawości jakie są możliwe obniżenia na spręzynie do wersji xr2i/RS Turbo

stafcio - 31 Lip 2007, 11:53

standardowo amortyzator jest krótszy o 25mm i przy standardowych sprężynach będzie niżej siedział o te 2,5cm. są sprężyny do kupienia od 40mm do 60mm :)

własnie zamówilem komplet na przód, ale w końcu bez spreżyn. jednak musze poczekan na nastepny miesiac $$$, musialem jeszcze pare rzeczy dokupic typu stab(od Pumy) laczniki staba, oslony i odboje. grosz do grosza i rosnie kasa a tu na rodzine trzeba zbierac :D

Bongo - 31 Lip 2007, 12:47

mam te amorki z przodu powiem ze nie sa za twade i nie sa za miekkie sa w sam raz :)
squadak - 31 Lip 2007, 13:55

stafcio napisał/a:
standardowo amortyzator jest krótszy o 25mm i przy standardowych sprężynach będzie niżej siedział o te 2,5cm.


skok ma mniejszy o 25mm a nie amor jest krotszy, wiec bedzie Ci sie kolo mniej wychylac w dol maksymalnie, wysokosc auta bedzie taka sama jak na zwyklych amorkach

madek - 31 Lip 2007, 19:41

squadak, dokładnie. poza tym standardowych sprężyn sie do takich amorków nie zakłada.
Żółwik Tuptuś - 31 Lip 2007, 20:00

hmm czyli założenie takich amorów do seryjnych spreżyn zaowocuje ich szybkim finiszem ( ile razy można zamknąć i otworzyć max amortyzator pod obciążeniem bez jego wylania )
madek - 31 Lip 2007, 20:49

Żółwik Tuptuś, o szybki finisz mi raczej nie chodziło. po prostu amorki maja taka charakterystyke pracy ze przeznaczone sa do nizszych i twardszych sprezyn, a ze zwyklymi springami efekt moglby byc kiepski, a nawet bardzo.

z reszta sam opis na tej aukcji o tym mowi

Cytat:
Nowy Kpl sportowych 2 przednich amortyzatorow sportowych, srednio utwardzone, skrocony skok pracy o 25mm, przeznaczone do sportowych sprezyn zawieszenia. Istnieje mozliwosc uzytkowania ich takze z sprezynami std. Niemeicka firma Gt Cupline.

stafcio - 31 Lip 2007, 22:17

madek napisał/a:
Żółwik Tuptuś, o szybki finisz mi raczej nie chodziło. po prostu amorki maja taka charakterystyke pracy ze przeznaczone sa do nizszych i twardszych sprezyn, a ze zwyklymi springami efekt moglby byc kiepski, a nawet bardzo.

z reszta sam opis na tej aukcji o tym mowi

Cytat:
Nowy Kpl sportowych 2 przednich amortyzatorow sportowych, srednio utwardzone, skrocony skok pracy o 25mm, przeznaczone do sportowych sprezyn zawieszenia. Istnieje mozliwosc uzytkowania ich takze z sprezynami std. Niemeicka firma Gt Cupline.


zaraz, bo chyba ktoś czytac nie umie. jest napisane jak wół, że istnieje mozliwosc uzytkowania ich ze sprezynami stdrd.
poza tym rozmawialem z czlowiekiem z tej firmy i powiedzial ze mozna zalozyc je do normalnych sprezyn, tylko trzeba dobrze scisnac sprezyne...
zresztą, przekonamy sie jak sprobuje a nastapi to w sobote wiec mozemy juz skonczyc ten wątek.

piszcie o innych cechac, plusach czy minusach.

odyniec - 31 Lip 2007, 22:20

i do 1.1 idzie zalozyc wydech 2,5'' lecz jaki tego efekt bedzie?
stafcio - 31 Lip 2007, 22:22

:)
musze sie wytlumaczyc bo mnie zjecie.
nie chcialem wydac od razu na caly komplet, mam inne wydatki.
za miesiac bede mial amorki na tyl i sprezyny wiec bedzie juz dobrze, czy nie? ;)

madek - 31 Lip 2007, 22:28

Cytat:
i do 1.1 idzie zalozyc wydech 2,5'' lecz jaki tego efekt bedzie?

a to akurat uwaga nie na miejscu. dobre zawieszenie potrafi dac sporo frajdy nawet przy marnym 1.1

stafcio, ja wiem ze mozna zalozyc zwykle sprezyny. pasuja i bedzie dzialac - pytanie jak? warto po prostu wykorzystac przeznaczenie amorków i kupic nawet jamexy -35 czy cokolwiek innego z minimalnym obnizeniem.

do seryjnych sprezyn to wystarcza dobre gazówki np. kayaby czy sachsa :)

Żółwik Tuptuś - 2 Sie 2007, 01:21

stafcio napisał/a:
[
poza tym rozmawialem z czlowiekiem z tej firmy i powiedzial ze mozna zalozyc je do normalnych sprezyn, tylko trzeba dobrze scisnac sprezyne...
.


jak się sciska niedobrze sprężynęw kolumnie ?

stafcio - 2 Sie 2007, 08:13

dobrze = mocno.
o to mi chodziło

PumaRST - 2 Sie 2007, 08:32

stafcio napisał/a:
dobrze = mocno.
o to mi chodziło


ale nie masz wpływu na ściśnięcie sprężyn. w momęcie gdy zdejmiesz z nich ściski to same sie układaja.

stafcio - 2 Sie 2007, 10:35

no tak. chodziło mi o to, że w momencie zdejmowania lub zakładania sprężyn trzeba je mocno ścisnąć.
PumaRST - 2 Sie 2007, 10:52

stafcio napisał/a:
no tak. chodziło mi o to, że w momencie zdejmowania lub zakładania sprężyn trzeba je mocno ścisnąć.


ale nie zmieni to faktu że w czasie pracy ta sprężyna bedzie za mięka do tych amorków.

Żółwik Tuptuś - 3 Sie 2007, 08:18

Puma trzeba to jakoś roozpisać w postaci faq bo ludzie nie rozrużniają wysokości sprężyny od skoku i zakresu pracy amora od twardości itd. i dlatego jakiś znawiec alegrowy takie kity może rzenić chłopakom
PumaRST - 3 Sie 2007, 08:44

to pisz :yes: :hahaha: :hahaha:
stafcio - 3 Sie 2007, 09:58

jestem za.

btw, wczoraj doszły i teraz po całej tej gorącej dyskusji nt. sprężyn nie wiem czy zakładać je jutro czy czekać miesiąc na nowe sprężyny. a powiem, że nie wiem też czy obecne amorki pojeżdżą jeszcze miesiąc, bo są w bardzo bardzo kiepskim stanie.

Darekmk3 - 3 Sie 2007, 10:04

stafcio napisał/a:
jestem za.

btw, wczoraj doszły i teraz po całej tej gorącej dyskusji nt. sprężyn nie wiem czy zakładać je jutro czy czekać miesiąc na nowe sprężyny. a powiem, że nie wiem też czy obecne amorki pojeżdżą jeszcze miesiąc, bo są w bardzo bardzo kiepskim stanie.


poczekaj miesiąc i załóz cały zestaw,ja tez zakładalem jak mialem komplet,to chyba ze chce Ci sie robić dwa razy ta samą robote

pozdro :)

Żółwik Tuptuś - 3 Sie 2007, 13:36

PumaRST napisał/a:
to pisz :yes: :hahaha: :hahaha:


qarwa wiedziałem banghead

dobra ale w poniedziałek bo w weekend muszę elektrykę skończyć

te moderator ci wyrusł spowrotem :cojest:

PumaRST - 3 Sie 2007, 13:52

Żółwik Tuptuś napisał/a:
te moderator ci wyrusł spowrotem :cojest:


ale tylko chwilowo, Daras wrócił z wczasów to mu oddam władze :yes:

stafcio - 10 Sie 2007, 08:20

chce zamowic teraz sprezyny, ale te gtcupline podobno nie sa do wersji xr2 i turbo.
z racji tego ze bedzie u mnie turbo, to pytanie czy sprezyny od xrki beda dobre?

PumaRST - 11 Sie 2007, 07:46

masz odp. na PW.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group