Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] FAQ - Wymiana filtra paliwa silnik 1,1i (dla laików)

picio_18 - 12 Lip 2007, 14:54
Temat postu: [MK3] FAQ - Wymiana filtra paliwa silnik 1,1i (dla laików)
Wymiana filtra paliwa MK3 89-95 silnik 1,1i
tomekk58 - 12 Lip 2007, 16:39

no wszystko ładnie pięknie, kolejny elegancki FAQ, dzis sam zakupilem filtr paliwa oryginalny forda chce zakładać i ... dupa okazuje sie ze nie mam takiego filtra jak u Ciebie tylko jakąś taka wielką puszke pod akumulatorem / serwem :/
Bit1 - 5 Sie 2007, 21:56

Kiedy należy wymienić ten filtr są jakieś objawy?

Kod:
wymiana najlepiej co 2-3 lata a nie dopiero wtedy jak sie zapcha

sebadelta - 20 Mar 2008, 11:09

no wlasnie ja tez mam taka puszke pod akumulatorem, jak taki filtr wymienia sie?tam nie ma węzyków na zatrzaski tylko są jakieś wielkie śruby ,wymienial ktoś taki filtr?
kubakamer - 21 Mar 2008, 12:16

Mam to samo, taka duża puszka, nie? Też się zastanawiałem, jak to jest z wymianą. Koleś w sklepie z częściami Forda w Gdyni stwierdził ze ten filtr jest od innego silnika ( ja mam 1,1i) i powiedział ze taki jeden filtr wystarczy na cały żywot silnika :yyy: Ta odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje, więc może ktoś ma jakąś radę?
mamuten - 23 Maj 2008, 22:23

wszytko ładnie pięknie tylko gdzie jest filtr paliwa w fieście 1.4 gaźnik bo nie mogę znaleźć
slawo110 - 15 Cze 2008, 22:13

Bo nie ma filtra paliwa w komorze silnika. Sam zakładałem taki zwykły plastikowy na przewodzie paliwowym obok zbiorniczka z płynem hamulcowym przy filtrze powietrza. Wymieniałem go co roku na nowy.

Kod:
bo w MK4 jest obok zbiornika paliwa i żeby go wymienić to trzeba wjechać na kanał albo podnieść lewą stronę samochodu

Kondziu - 27 Lip 2008, 22:55

sebadelta napisał/a:
no wlasnie ja tez mam taka puszke pod akumulatorem, jak taki filtr wymienia sie?tam nie ma węzyków na zatrzaski tylko są jakieś wielkie śruby ,wymienial ktoś taki filtr?


Filtr który macie jest od AUDI,VOLVO,ZASTAWA,SAAB i wybrane modele fiesty,escorta i oriona. Ja wymieniałem w zeszłym tygodniu. Filtr który jest odpowiednikiem MOTOCFRAFTA produkuje włoska firma "Clean Filters" model filtra "MBNA 953". Śruby mają kontrowane gwinty,potrzebujemy 5 kluczy. 24,17,19,22 oraz 8 do odkręcenia mocowania filtra. UWAGA! Uważajcie przy odkręcaniu ponieważ powłoka filtra jest bardzo delikatna i dobranie za dużego klucza powoduje zerwanie "nakrętki" filtra i uszkodzicie filtra jak ja.... Zadarłem filtr odkręcając i teraz wypuszcza mgiełkę benzyny. Na błędach się nauczyłem. 35 zł poszło na marne ale za to podzieliłem się z wami doświadczeniem.

luk-90 - 10 Lut 2009, 18:07

A ja może jestem inny ale pogubiłem się, wężyk górny idzie od baku, a dolny do silnika, czy na odwrót
bidżej - 11 Lut 2009, 01:05

luk-90, strzałka FLOW ma być do góry (w większości przypadków od okrągłego do płaskiego denka filtra) - stąd wiadomo, że dolny wężyk jest do baku, a górny do silnika
luk-90 - 5 Mar 2009, 23:01

Dziś wymieniłem ten filtr paliwa, poszło gładko. Moje spostrzeżenia to lepsze wkręcanie na obroty i spadanie z wysokich tzn. wcześniej jak nadusiłem gaz to silnik wolniej troszkę sie wkręcał i robił to z "opóźnieniem" teraz czuć i słychać, że działa lepiej, adekwatnie do pedału gazu. Stary filtr wygląda jak by długo tam był(może jutro wrzucę fotkę), a po zlaniu jego zawartości(ok 100-150 ml benzyny) można było zobaczyć jak wspaniale filtrował, na dnie pływało sporo osadu. Dzięki za tutka, pozdro.
kubakamer - 26 Kwi 2009, 19:20
Temat postu: Duży filtr pod akumulatorem
Dla zainteresowanych:

co do tego dużego filtra pod akumulatorem, to jest to filtr Motorcraft EFG 32 lub
FILTRON PP 825 lub BOSCH 0450905601.

Takie duże filtry pod akumulatorem montowano w latach 1989 - 1992.
Kupiłem dziś Filtron PP825, koszt= 45zł w Gdańsku w normalnym sklepie motoryzacyjnym.

Od strony wpływu benzyny potrzebne sa klucze 19 i 24, natomiast od strony wypływu: 17 i 19 albo 22 (nie pamiętam).

adr0444 - 14 Lip 2009, 14:33

a gdzie znajduje sie filtr paliwa w 1.1 na gaźniku??? bo nie moge go zlokalizowac ;/
kubakamer - 14 Lip 2009, 14:56

A sprawdzałeś dokładnie lokalizacje omówione powyżej?

Jeśli możesz, to porób zdjęcia komory i może dojdziemy do tego.

adr0444 - 14 Lip 2009, 16:33

nie wiem czy dzis mi sie uda... jak cos to jutro fote wrzuce ;-(
adr0444 - 15 Lip 2009, 19:30

tak mam pod maska:





bidżej - 15 Lip 2009, 19:41

a patrzyłeś pod akumulatorem?

BTW, czemu masz po 2 kable WN z różnych kompletów? :fox:

adr0444 - 15 Lip 2009, 19:54

one sa z tego samego kompletu tylko 2 sa brudne :D
adr0444 - 17 Lip 2009, 19:21

no i domyslil sie ktos gdzie moj filtrr paliwa??
Pele - 17 Lip 2009, 19:41

A domyśliłeś się że możesz nie mieć filtra paliwa ??
bidżej - 18 Lip 2009, 17:37

adr0444,
bidżej napisał/a:
a patrzyłeś pod akumulatorem?
:fox:

jak nie, to szukaj po przewodach paliwowych. rzeczywiście może tak być, że ktoś go uznał za zbędny gadżet :-P

Marcinowaty - 18 Lip 2009, 17:48

Załóż taki jak do malucha, jak nie masz żadnego. Po prostu przetnij przewód paliwowy załóż na opaski.
szogoon - 18 Lip 2009, 17:55

sorki za OT, ale co adr0444 ma za czerwoną piłkę w okolicach miejsca na lewarek ?
bidżej - 18 Lip 2009, 18:07

szogoon, syrena od alarmu :fox:
adr0444 - 20 Lip 2009, 20:43

Pele tyle to sie domyslilem... fiesta miala kiedys silnik na monowtrysku i poprzedni wlasciciel w roku 1998 zalozyl gaźnikowca... i chwała mu za to :yes:
a przewody z tego co oglądałem sa nie cięte... chyba nie pozostaje mi nic innego jak montaz jakiegokolwiek filtra :fox: [/b]

Qniu - 7 Sie 2009, 19:04

A ja mam taki problem :P Mianowicie próbowałem wymienić dziś filtr paliwa u siebie (mam tą dużą puchę) i nie mogę odkręcić tej śruby z tyłu filtra (tam gdzie jest dopływ paliwa bodajże). Niewiem czy jest zapieczona czy co, dałem trochę WD40 ale nic nie pomogło. A nie chcę używać zbyt dużej siły coby czegoś nie uszkodzić (w końcu to przewody paliwowe). Miał ktoś podobno problem?
mody1 - 29 Sie 2009, 19:11

Witam Wszystkich.
Właśnie stawiam na nogi Fiestę kumpeli po rocznym postoju i kupiłem już filtr na cybanty, taki mi koleś sprzedał z katalogu a zauważyłem że jest ta wielka pucha na skręcanie,czy ktoś już usuwał ją zastępując tym zwykłym na cybanty,bo myślę tak zrobić.
Nie wiem czy nie mają innych parametrów przepustowości,ale raczej myślę że nie będzie problemu z podmianką,więc piszę do Was aby się upewnić.Dzięki za jakiekolwiek wskazówki

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 22:22 ]
Można,zrobiłem i jest ok

Brytan_PL - 8 Wrz 2009, 16:23

W starszych Fiestkach filtr paliwa jest umieszczony pod akumulatorem. Wbrew wszystkim przekonaniom nie musi być to ta wielka kobyła co oryginalnie, gdyż są zamienniki.
Poniżej umiejscowienie filtru paliwa u mnie:


Mocowania filtra: (proponuje odkrecic najpierw numer jeden i dwa a na końcu śrubę mocującej obejmy. Mi tam i tak wszystko lata jak ruskie garnki, wiec obejma jest bo jest :P )



I dla zainteresowanych nazwa i numer Filtru zastępczego:


mody1 - 13 Wrz 2009, 21:31

Tyle wiem,kupiłem tani zwykły.na cybanty kawałek przewodu,który nałożyłem na stary + cybanty i nowy inny filter, tanim kosztem zamontowany
amon31 - 13 Kwi 2010, 10:53

mody1 napisał/a:
Tyle wiem,kupiłem tani zwykły.na cybanty kawałek przewodu,który nałożyłem na stary + cybanty i nowy inny filter, tanim kosztem zamontowany


Możesz bliżej wytłumaczyć jak to zrobiłeś? Ja też kupiłem ten mały z instrukcji, a mam puszkę i nie wiem teraz czy odcinać te końcówki ze śrubami i po prostu założyć nowy filtr i zacisnąć opaskami zaciskowymi, czy robić to inaczej.

mody1 - 19 Kwi 2010, 09:45

najpierw musisz mieć przewody paliwowe,które będą pasowały do tych co są oryginalnie na samochodzie,dwie złączki co przewodów i cybanty aby je połączyć. Obciąłem na tyle blisko ile się da przewody przy starej puszcze i podpiąłem inna puchę-filtr, znajomy nałożył na przewody paliwowe z auta inne nieco większe przewody i założył cybanty,ale uważam że przejściówki do łączenia sa lepsze(możesz zastosować jakąs cienka rurkę z przewodu paliwowego) bo nie zmniejszą przepływu paliwa i szczelniejsze
amon31 - 19 Kwi 2010, 18:36

olałem to, wymieniłem na puszkę i przykręciłem praktycznie taki sam, AD1873936, odpowiednik filtrona PP825, nawet się obroty poprawiły pomiędzy biegami

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group