|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK3] Nie odpala na benzynie
jez733 - 1 Lip 2007, 00:41 Temat postu: [MK3] Nie odpala na benzynie fiestę mam od kilku dni, nie była ona jeżdżona przez poprzedniego właściciela na benzynie, i dzisiaj postanowiłem nalać troszkę i sprawdzić co i jak no i niestety... nie pali...
dajcie mi jakieś instrukcji w tej sprawie. Bak był suchy, nalałem za 20zł czyli ok 4l(czy tyle wystarczy?) przełączyłem na zgaszonym silniku na benzynę i próbowałem odpalić, i nic 0 reakcji, jedyna reakcja to osłabiony akumulator od kręcenia
co można zrobić z tym fantem, bo jednak wolałbym żeby moja bestyjka pracowała i na LPG i na benzynie
czerepach - 1 Lip 2007, 08:49
jez733, :-( :1xf: To przygotuj się na wymianę pompy benzyny, bo padnięta jest na amen. To są skutki odpalania tylko na gazie i posiadania pustego zbiornika wachy. Uważam, że 5 litrów z trudem przykryło dno zbiornika...Taniej - mimo wszystko będzie - wlać jeszcze jedną piątkę; może pompa zaskoczy?
jez733 - 1 Lip 2007, 12:39
aha czyli dolać jeszcze trochę benzyny.. To ile jest to min, żeby zaciągnął na pewno.
A pompka ile kosztuje?? i z wymianą trzeba udać sie do mechanika, czy dam sobie sam rade??
topdrive - 1 Lip 2007, 13:45
pompy nie są takie drogie, a jak masz rozbieralną to można się bawić w regenerację (uprzedzam, efekt może być mizerny jak zatarta na amen). A na samym lpg można jeździć, tylko w baku trzeba mieć paliwo, żeby pompy nie zacierać.
daniel - 1 Lip 2007, 14:07
można też wyciągnąć przekaźnik i nie będzie się włączała, albo zrobić sobie wyłąccznik
diodalodz - 1 Lip 2007, 15:05
hm. Po pierwsze to nie straszcie chłopaka jak nic jeszcze nie zostało sprawdzone.
po pierwsze to wsiadź do auta .
wyłącz radio nawiewy i wszystko co hałasuje
przekręć stacyjkę na poz 2 czyli do zapalenia kontrolek .
Wsłuchaj sie czy pod fotelami słychać buczenie . Jeśli nie słychać to zobacz czy w skrzynce z bezpiecznikami cyka przekaźnik . Życzliwi koledzy powiedzą który to przekaźnik . Jeśli bedzie stukać to weź miernik odepnij przekaźnik ze skrzynki i zobacz czy na którejś nodze w gnieździe przekaźnika jest stałe +12 V . Jeśli jest wsadź przekaźnik do skrzynki i odnajdź w progu prawdopodobnie pod kanapą z tyłu przewody które idą do pompy . Życzliwi koledzy powiedzą ci jakiego koloru jest przewód do zasilania pompy . Zmierzysz tam napięcie przekuwając izolacje przewodu . Wszystkich pomiarów dokonujesz na skali miernika VDC 20 V . jeśli bedzie dochodzić napięcie pod kanape (musisz włączać i wyłączać zapłon zeby zobaczyć czy dochodzi bo pompa ma pracować 2-4 sekundy bez odpalania auta) . jeśli bedzie tam napięcie a nie buczy pompa to spawa jest jasna padła pompa paliwa . NAJPIERW DIAGNOZA POTEM WYMIANA . a nie w odwrotnej kolejności .
daniel - 1 Lip 2007, 15:28
diodalodz napisał/a: | Życzliwi koledzy powiedzą który to przekaźnik |
taki mały brązowy ma 4 bolce
jackrzec - 1 Lip 2007, 19:11
Co prawda rocznik nie ten, ale może już ma wyłącznik wstrząsowy który się wyłączył i dlatego pompa może nie działać.
|
|