|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - hamule c reczny
pcrb - 27 Cze 2007, 20:50 Temat postu: hamule c reczny witam mam mk2 i jak zapalam silnik to na moment około sekundy podświetla sie na desce rozdzielczej info o zaciagnietym recznym po czym gaśnie czy nie powinno byc tak ze jak zaciagne reczny to sie świeci a jak spuszcze to gasnie jak to naprawic zeby działało
Laskosz - 27 Cze 2007, 21:47
dolej płynu hamulcowego bo jakoś wątpie abyś miał czujnik zaciągnięcia ham ręcznego
pniemiec - 27 Cze 2007, 22:10
na mój rozum to przy przekręcaniu zapłonu zaświecaja sie wszystkie kontrolki i po chwili gasną tak jest w kazdej fieście...
Ja w mojej MK3 miałem problem inny bo nawet przy spuszoczonym ręcznym czasem mrugała kontrolka ręcznego
pcrb - 27 Cze 2007, 22:14
u mnie zaswieca sie od oleju akusa i od recznego potem gasna
a czy nie powinna sie cały czas świecic od recznegoo jak jest on zaciagniety i gasnac jak zwolniony. tak na chłopski rozum byc powinno
diodalodz - 27 Cze 2007, 22:24
powinna się palić . Chodzi ci o ten wykrzyknik . Tak jest , to kontrolka ze pracuje rozrusznik .
anjko - 28 Cze 2007, 00:04
pcrb napisał/a: | u mnie zaswieca sie od oleju akusa i od recznego potem gasna
a czy nie powinna sie cały czas świecic od recznegoo jak jest on zaciagniety i gasnac jak zwolniony. tak na chłopski rozum byc powinno |
W mk2 są dwie kontrolki jedna od recznego a druga od pozimu płynu hamulcowego i zaświecaja sie one zawsze razem jak zaciągniemy ręczny albo jak brakuje płynu.
Zwświecaja sie one tez po włączeniu zapłonu i po odpaleniu gasną nawet jak jest spuszczony reczny jak miałem mk2 to tez tak u mnie było. Ale tak ma właśnie być jest to po to zrobione zeby kierowca miał pewność ze kontrolki są sprawne ze sie zarówki nie przepaliły i gdy np wyleci nam płun mamy pewność ze kontrolka sie zapali. Jest to jeden z systemów bezpieczeństwa z tamtych lat To tak jak w poldku trzeba po kazdym odpaleni nacisnąć pedał hamulca zeby kontrolka zgasła chodzi o to zeby sie upewnic ze hamulce sa ok.
diodalodz - 28 Cze 2007, 02:28
w poldku wciśnięcie hamulca sprawdza stan żarówke w tylnych lampach , nie ma to nic wspólnego z ilością płynu . w przewody instalacji od stopu sa nawinięte dwie cewki przeciwsobnie i w środku jest umieszczony kontaktron. W momencie naciśnięcia stopu przez cewki płynie prąd o ile obie żarówki są sprawne strumienie magnetyczne znoszą sie i kontaktron nie zostaje zwarty. W momencie gdy jedna nie działa wypadkowa strumienia jest różna od zera i blaszki kontaktronu zwierają sie . To tyle tytułem poloneza i nie obrażać mi poloneza bo akurat instalację elektryczna miał dużo bardziej nowatorską od mk1 czy mk2 . Choć by zastosowanie modułu zapłonowego w 82 roku (ford pomyślał o tym w 86) , czasówki wycieraczek w standardzie , kończąc na caro gdzie dwie firmy elektroniczne wyposażyły poloneza w bezstopniowy regulator obrotów nawiewu , opóźnienie gaszenia lampki w środku auta cały system ostrzegania kierowcy o krytycznych parametrach silnika (brak ciśnienia oleju) albo brak płynu hamulcowego sygnalizowanego wielkim czerwonym napisem STOP kończąc na programowalnym mikroprocesorowym module sterowania czasówkami wycieraczek na dowolny czas od 0 do 1 minuty gdzie w fordzie byli na etapie wsadzenia radia podwójnej wielkości . Wiec nie wycierajcie sobie buzi polonezem bo jedyna rzecz która zadecydowała o jego śmierci to silnik i nie trafione szczepy silników z innych aut . Co do kontrolek w mk2
To po przekręceniu stacyjki zapalają sie różne kontrolki w zależności od wersji licznika. W pełnym liczniku tzn z bogatszej wersji po zapłonie zapala sie ładowanie i olej i generalnie zawsze tak jest . Ale w bogatszej wersji podczas pracy rozrusznika zapala sie jeszcze wykrzyknik . Jak zaciągniesz ręczny zapala sie P .jak zabranie płynu zapalają sie obie albo sam wykrzyknik .
|
|