Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK4] LPG do 1.3 96r

gooz - 16 Maj 2007, 23:39
Temat postu: [MK4] LPG do 1.3 96r
nabylem niedawno fieste 96r. chcialbym zalozyc instalacje gazowa. polecicei mi cos do tego rocznika i tej pojemnosci. zupelnie sie na tym nie znam...
Kacper - 16 Maj 2007, 23:53
Temat postu: Re: Gaz do fiesty 96r 1.3
gooz napisał/a:
nabylem niedawno fieste 96r. chcialbym zalozyc instalacje gazowa. polecicei mi cos do tego rocznika i tej pojemnosci. zupelnie sie na tym nie znam...


tylko i wyłacznie sekwencja. ceny od ok 2,4-2,8tys w góre.

gooz - 16 Maj 2007, 23:54

az tyle???????? to ja tu liczylem cos ok 1500 - 1800

a moze wiecej szczegolow?? na czym dokladnie to polega

i czym to sie rozni od tanszych instalacji??

diodalodz - 17 Maj 2007, 01:53

tym że nie ma parownika podciśnieniowego tylko jest listwa wtryskowo rozdzielająca gaz . przez co dozowanie jest percyzyjniejsze i ryzyko wybuchu gazu jest duzo mniejsze .a 1,3 ma plastikowy kolektor który średnio to znosi .
gooz - 17 Maj 2007, 13:52

skad wy to wszytsko wiecie ?? :fox:
diodalodz - 17 Maj 2007, 14:03

a to tu sie zobaczy a to tam. zależy co na warsztacie stoi .
gooz - 17 Maj 2007, 16:13

czyli ladowac kase w ta sekwencyjna instalacje czy moze isc w cos tanszego ??

jasna sprawa ze lepiej cos tnaszego dla mnie by bylo

ElGrey - 17 Maj 2007, 16:16

nie ma co kombinowac, sekwecja i juz, jesli chcesz oszczedzac na paliwie i wydawac kupe kasy na naprawy auta to zakladaj tani szmelc old
dday - 17 Maj 2007, 17:59

ktoś kiedyś pisał, że można przełożyć kolektor z mk3 do mk4 :fox:
ale ja osobiście nie bawiłbym się w takie zabawy :-) (ja osobiście to wogóle nawet z jakim kolwiek gazem, nie chce mieć styczności :-P )

Darekmk3 - 18 Maj 2007, 00:36

dday napisał/a:
ktoś kiedyś pisał, że można przełożyć kolektor z mk3 do mk4 :fox:
)

zmienijąc kolektor z mk3 czyli cofasz sie w monowtrysk czyli musisz zmienic wiązke silnika plus kompa plus ten kolektor z mk3 1.3 i monowtrysk na to załozyc i tak jeszcze po drodze coś wyjdzie więc interes drozszy od załozenia sekwencji a jak wiadomo dobrze załozona sekwencja to jesli chodzi o roznice miedzy gazem a paliwem to 1:1 ,w niektorych przypadkach zaklada sie i odpowiednio wysterowuje sekwencje po to by zwiekszyc osiagi samochodu ale to cykl z innej beczki...

tak wiec do plastikowego kolektora jedynie sekwencja...

pozdro :)

gooz - 18 Maj 2007, 13:50

czarna magia dla mnie to co piszecie :ups:

pojezdze popytam w warsztatch gdzie zakladaja instalacje i sie z wami podziele :lol:

Marcinus - 18 Maj 2007, 20:43

dday napisał/a:
(ja osobiście to wogóle nawet z jakim kolwiek gazem, nie chce mieć styczności )
:brawo: :brawo: :brawo:
gooz - 19 Maj 2007, 17:28

to moze wrocmy do tematu... :cojest:
gooz - 19 Maj 2007, 20:09

slyszalem co nie co o instalcji gazowej od fachowcow i zaden mi nie odradzal... cos w tym musi byc....

jesli ktos ma zle dosiwadczenia to przykro mi ale ja uwazam ze lpg to dobra(bo tania) rzecz !! nunu

jackrzec - 19 Maj 2007, 22:00

gooz napisał/a:
jesli ktos ma zle dosiwadczenia to przykro mi ale ja uwazam ze lpg to dobra(bo tania) rzecz !!

Ale nikt tego tutaj nie neguje!
Niektórzy tylko wyrażają swoje zdanie na ten temat, ale tylko swoje. Połowa ludzi jeździ na LPG. Tak czy inaczej przy plastikowym kolektorze i wielopunkcie, powinna być instalka sekwencyjna, bo może Ci rozwalić kolektor, co prawda wstawiają zawory bezp. ale zbyt często je wywala i dlatego "zwykłego" gazu się nie zakłada. Jak byłeś u fachowców, to powinni Ci to wytłumaczyć.

gooz - 20 Maj 2007, 14:15

jackrzec... dzieki za info.

zalozylem wlasnie tten temat zeby uzyskac jakies informacje. pisza tu ludzie ktorzy maja na pewno wieksze pojecie na ten temat ode mnie i kazda rada dla mnie jest cenna... przyznaje sie ze ja sie na tym nie znam wiec pytam was!!
po warsztatach jeszcze nie jezdzilem. kiedy bede juz po konsultacji z fachowcem ktory takie instalacje zaklada na pewno sie z wami podziele

jackrzec - 20 Maj 2007, 15:55

Jak to będzie dobry fachowiec, to powie to samo co ja - plastikowy kolektor i wielopunkt = instalka sekwencyjna. Może Cie namawiać na zwykłą i wstawienie zaworó bezp. ale znając życie jest to tylko półśrodek i szlag Cię będzie trafiał jak zacznie wywalać te zawory, bo auto wtedy i tak nie pojedzie.
gooz - 20 Maj 2007, 16:07

no zobaczymy.

w tym tygodniu moze pojezdze i sie popytam.
a za czerwcowa wyplate moze juz cos konkretnijeszego zalatwie :P

zoharek - 21 Maj 2007, 13:32

gooz, powiem ci tak, ja mam 1.3i na wielopunkcie i założyłem sekwencję (2800zł). zdecydowanie polecam, bo nawet jeśli zaoszczędzisz na "zwykłej instalacji" i nawet jeśli nie rozwali ci kolektora, to z tego co mi wiadomo na zwykłej jest odczuwalny spadek mocy, ja takowego nie mam (może dlatego że w 1.3 nie ma mocy xD), oraz również zauważalnie większe spalanie (na benzynie po mieście palił mi 7.5-8 przy mojej jeździe, a teraz pali 8.5, więc różnica minimalna, a tym samym szybciej się zwraca instalka). Wnioski wyciągniesz oczywiście sam, ja jestem zadowolony z wyboru ;)

Instalka oczywiście BRC. Butla pod autem.

gooz - 21 Maj 2007, 14:40

no dobra.
auto jest warte jakies 6000 - 7000 i teraz mam wladowac gaz za prawie 3000.a przy sprzedazy za jakies 2-3 lata w cene tego nie wrzuce...

sekwensja wychodzi na to jest dwa razy drozsza..

a wlasnie zastanwialem czy bagaznik bede mial juz z glowy. przeciez zapasowe kolo jest pod. wiec zbiornik gazu tez mozna pod bagaznik????

czerepach - 21 Maj 2007, 15:52

gooz, :-( Ten rachunek z gazem tak niestety wychodzi...Nie wszędzie, albo prawie wcale można zamontować zbiornik pod bagażnik. Takie ponoć przepisy... ;-)
ciaastus - 21 Maj 2007, 20:25

gooz napisał/a:
zalozylem wlasnie tten temat zeby uzyskac jakies informacje.

Tak , tak założyłem. Ale po co ?????? ????? Temat był żyłowany już parę razy!!!!!!! ;/ ;/ ;/ A może byśmy tak poszukali?? :D

To jest właśnie podejmowanie decyzji. :-P
Jeżeli nie jesteś tzw. niedzielnym kierowcą i "czujesz auto" to zakładaj sobie II generacje za około 1900 PLN. Ale spodziewaj się problemów (tak jak ja) i poczytaj duuuuuuuuużo w necie na temat instalacji LPG. Bo inaczej ta fiesta nie będzie ci schodziła dobrze z obrotów na jałowym podzas jazdy i będziesz mial strzały w kolektor, co może Cię kosztować około 450 PLN + robocizna. Wybór należy do Ciebie!! ;-) ;-) ;-)

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 19:37 ]
czerepach napisał/a:
Nie wszędzie, albo prawie wcale można zamontować zbiornik pod bagażnik. Takie ponoć przepisy...

To akurat żaden problem w dobrej stacji montażu LPG. :)

czerepach - 21 Maj 2007, 21:12

ciaastus,
ciaastus napisał/a:
To akurat żaden problem w dobrej stacji montażu LPG.
Akurat "w dobrej stacji montażu" nikt nie założy zbiornika pod bagażnik w miejsce koła. ;-)
ElGrey - 21 Maj 2007, 22:15

czerepach napisał/a:
ciaastus,
ciaastus napisał/a:
To akurat żaden problem w dobrej stacji montażu LPG.
Akurat "w dobrej stacji montażu" nikt nie założy zbiornika pod bagażnik w miejsce koła. ;-)


Krzywia sie, ale skoro robi sie specjalne zestawy pod auto, to niby dlaczego nie zakladac, ja mam pod autem i niewidze w tym nic dziwnego, zbiornik paliwa tez jest od spodu i tak samo jest nie osloniety

Darekmk3 - 22 Maj 2007, 10:05

[quote="gooz"]no dobra.
auto jest warte jakies 6000 - 7000 i teraz mam wladowac gaz za prawie 3000.a przy sprzedazy za jakies 2-3 lata w cene tego nie wrzuce...

quote]
co do opłacalności lpg w samochodzie to musisz sobie policzyc ile tysięcy km robisz rocznie bo jak duże przebiegi to instalacja szybko sie wzroci i zcznie zarabiac na siebie,ja teraz kupilem escorta 1.6 16V na metalowym kolektorze jeszcze i w czwartek jade montować sekwencje za 3tys zl a escort moze jest warty te 4tys zl... ,dla mnie sie to nie liczy bo robiąc 30tys km rocznie tak jak ja to wole dołozyc troche kasy i nie mieć zadnych problemow z lpg i nie miec spadku mocy -bo takowego na sekwencyjnej instalacji lpg nie powinno byc,moim zdaniem nie ma co porównywac instalacji sekwencyjnej do 2 generacji bo to jakby inny świat :P



ps. jeśli chodzi o butle w koło to nie ma porblemów z montazem pod podłogą tylko koszt mniej wiecej od200do300zl dopłaty..
pozdro :)

czerepach - 22 Maj 2007, 13:33

Darekmk3,
Darekmk3 napisał/a:
nie ma co porównywac instalacji sekwencyjnej do 2 generacji bo to jakby inny świat
:1xf: Bym polemizował...mam u siebie II generację z emulatorem i komputerem Leonardo Pro i efka pomyka, że aż! Na wolnych ~900 obr/min; żadnych "kasłań", wybuchów i tym podobnych zjawisk. Jeśli jest tak samo, to po co przepłacać? Diabeł tkwi w szczegółach...czyli w wiedzy montujących i tyle. :D
Darekmk3 - 22 Maj 2007, 14:21

czerepach napisał/a:
Darekmk3,
Darekmk3 napisał/a:
nie ma co porównywac instalacji sekwencyjnej do 2 generacji bo to jakby inny świat
:1xf: Bym polemizował...mam u siebie II generację z emulatorem i komputerem Leonardo Pro i efka pomyka, że aż! Na wolnych ~900 obr/min; żadnych "kasłań", wybuchów i tym podobnych zjawisk. Jeśli jest tak samo, to po co przepłacać? Diabeł tkwi w szczegółach...czyli w wiedzy montujących i tyle. :D

no własnie tylko na drugiej generacji masz zwęzke i utrate mocy.. i tu wlasnie jest pies pogrzebany,a druga sprawa wyglada tak ze bardziej musisz pilnowac stanu świec i przewodów bo lekkie kichniecie i w dobrym ukladzie pekniecie lelmntu gumowego dolotu nie mowie juz o plastikowych elemntach,moj ojciec ma future 1.6 16v na 2 generacji i na gazie i na benzynie jest utrata mocy,dopiero po zamontowaniu kolektora bez zwezki i jezdzie na benzynie wraca do starych sił :devil: ,i dlatego bym nie załozył instalacji 2gen do pełnego wtrysku,a tym bardziej jeszcze jesli jest plastikowy kolektor,ale kazdego sprawa Ci na ogól co sie tu wypowiadaja maja doświadczenie z lpg i nikt tu suchej teorii nie pisze.. :)

gooz - 22 Maj 2007, 15:51

to teraz mi zamieszaliscie w glowie... nic juz nie wiem...

[ Dodano: Wto Maj 22, 2007 16:16 ]
teraz wam powiem tak::

dzwonilem do fachowca. pow ze tylko instalacja sekwencyjna. mozna II gen ale trzeba kolektor zmienic a to koszt jakies 500zl. w sumie wyjdzie 2100, a sekwencja 2400. roznica kosmiczna wiec nie ma co 300 zalowac.

i mozna pow ze problem sam sie rozwiazal.

jackrzec - 22 Maj 2007, 16:17

Mówiłem że tak będzie :)

A tak po az tym, to te dorabianie kolektory są do niczego - dobry by kosztował pewnie min 1000 zł.

gooz - 22 Maj 2007, 16:24

teraz Ci co za sekwencja byli powiedza:
"A nie mowilem" chair

Darekmk3 - 22 Maj 2007, 16:39

gooz napisał/a:
teraz Ci co za sekwencja byli powiedza:
"A nie mowilem" chair

:P

czerepach - 22 Maj 2007, 17:51

Darekmk3,
Darekmk3 napisał/a:

no własnie tylko na drugiej generacji masz zwęzke i utrate mocy.. i
:-) Jakoś tej utraty mocy nie zauważyłem...A Ty robiłeś pomiary na hamowni, że z takim przekonaniem o tej zwężce piszesz - czy tylko "tak mówią"? ;-)
ElGrey - 22 Maj 2007, 21:37

Utraty mocy nie ma jesli instalacja jest prawidlowo poskladana i z glowa, ja dzieki temu przerabianiu we wlasnym zakresie jeszcze podnioslem moc :fox: zwaszcze na benie
Darekmk3 - 23 Maj 2007, 00:02

Cytat:
Jakoś tej utraty mocy nie zauważyłem...A Ty robiłeś pomiary na hamowni, że z takim przekonaniem o tej zwężce piszesz - czy tylko "tak mówią"?


Cytat:
Utraty mocy nie ma jesli instalacja jest prawidlowo poskladana i z glowa, ja dzieki temu przerabianiu we wlasnym zakresie jeszcze podnioslem moc zwaszcze na benie

dobra panowie to teraz takie dwie rzeczy :
1-jakim cudem zwezenie dolotu powietrza do silnika ma poprawic jego sprawnosć a przynajmniej zostawic parametry seryjne na jezdzie na benzynie-bo zwezka rownierz ogranicza benzyne - czerepach - jezdzilem tą fiestą futurą z dootem ze zwężką i potem zamienilem na seryjny dolot i naprawde nie trzeba być zawodowym kierowcą zeby odczuć duzą roznice..
2ElGrey w jaki sposb zwiekszyłes moc silnika poprzez zastosowanie 2gen ze zwezka?

pozdro ;)

Kacper - 23 Maj 2007, 00:24

Darekmk3 napisał/a:
dobra panowie to teraz takie dwie rzeczy :
....


Darek, daj już spokój. rozmowa nie ma sensu. tyle informacji już było na ten temat, że skoro tłumaczysz, a ktoś wpiera że on zwiększył moc montując instalacje gazową II generacji to juz szkoda klawiatury.
Jeżeli ktoś jest uparty to prosze bardzo - przeszukajcie forum, ja nawet pamietam opis jak przerobić instalacje II gen na III gen żeby straty nie było...
Dodatkowo powstało dużo serwisów o LPG gdzie na ten temat jest mnóstwo informacji, i jeszcze się nie spotkałem z opinią "gaz II gen dodaje koni"

Ps. co do metalowego kolektora... odpuść sobie. kiedyś też chciałem, i podjechałem do zakładu... i mówie do szefa "a moze metalowy kolektor zamontowac"...to mnie szef wziął za chabety i do takiego kangora zaprowadził... otwiera maske i pokazał, jak wygladają te metalowe kolektory, i że mają co tydzien to auto na regulacji bo ono "nie chodzi"...

gooz - 23 Maj 2007, 20:45

dobra. dzieki wam wielkie za pomoc. zgianalbum bez was

juz jestem zdecydowany na sekwencje bo przerobka nie ma sensu...teraz powstaje "maly" problem.... kasa :P

[ Dodano: Sob Lip 07, 2007 20:36 ]
no i lpg zalozone. co myslicie o stag 3004??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group