Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - Układ chłodzenia : niedogrzewa się

easy - 15 Lis 2004, 22:15
Temat postu: Układ chłodzenia : niedogrzewa się
Wiadomo, to stary problem i teraz jest właśnie widoczny najbardziej, stąd moje pytanko czy to dobry pomysł aby zakryc chłodnice np. jakas tekturą czy może lepiej nie, bo jak sie stoi np w korku to temp. jest ok. znaczy na M ale jka zaczynam jechać to czsem mi zejdzie poniżej.

:?: :?:

molu - 15 Lis 2004, 22:32

Ja tam zawsze na zime zakrywam (ale jeszcze nie teraz :) ).
trzeci - 15 Lis 2004, 22:36

Ja też zakrywam. Raz jeżdziłem tak do kwietnia. :D
Ale wiatraka i tak nie usłyszałem.
Pozdro...

muzz - 15 Lis 2004, 22:51

trzeci napisał/a:
Ja też zakrywam. Raz jeżdziłem tak do kwietnia. :D
Ale wiatraka i tak nie usłyszałem.
Pozdro...


to moze wiatrak juz zdechl?...hehe...swoja droga jak mocujecie tam ta tekture?...a i czy zakrywacie cala chlodnice czy np. polowe?

trzeci - 15 Lis 2004, 22:57

muzz napisał/a:
trzeci napisał/a:
Ja też zakrywam. Raz jeżdziłem tak do kwietnia. :D
Ale wiatraka i tak nie usłyszałem.
Pozdro...


to moze wiatrak juz zdechl?...hehe...


Też tak myślałem , z ciekawości sprawdziłem po zdjeciu tektury.
Nie zdechł skubany :D
Pozdro...

mmalek - 15 Lis 2004, 23:33

Powiem Wam tyle, ze od czasu jak założyłem wyciszenie maski i przestawiłem pobór powietrza na system zimowy autko fajnie się dogrzewa i w środku szybko ciepluchno, a temperaturka wchodzi troszke na "r" więc nie jest tak źle, jak narazie nie myslę o zakrywaniu chłodnicy ale i pewnie to tzreba będzie brac pod uwagę jak mocno spadną temperatury
diodalodz - 16 Lis 2004, 00:14

hm no a przypadkiem nie masz walnietego teromostatu ?? jeśli nie to mozesz pozbyć sie tektury wymieniając termostat na taki co się później otwiera wiem ze coś takiego istniało w katalogach do naszych wynalazków przeznaczonych dla zimniejszych krain . Ja mam teraz termostat 88 st C i skończyły sie problemy z niedogrzaniem silnika .
Pozdrawiam

Ronneby - 16 Lis 2004, 08:19

mmalek przestawiłeś pobór powietrza na system zimowy? jak to sie robi?
Darek s - 16 Lis 2004, 08:46

mmalek napisał/a:
Powiem Wam tyle, ze od czasu jak założyłem wyciszenie maski i przestawiłem pobór powietrza na system zimowy autko fajnie się dogrzewa i w środku szybko ciepluchno, a temperaturka wchodzi troszke na "r" więc nie jest tak źle, jak narazie nie myslę o zakrywaniu chłodnicy ale i pewnie to tzreba będzie brac pod uwagę jak mocno spadną temperatury

Gdzie sie przestawia pobór powietrza na zimowy? może ktoś ma jakieś zdjęcie?

Garfield - 16 Lis 2004, 10:04

ja nie zasłaniam bo jak zasłonie a tak zrobiłem w zeszłym roku to odrazu komp mi odciał zasilanie....i tyle było współpracy z tektura musiałem ja wywalic...
muzz - 16 Lis 2004, 10:14

Garfield napisał/a:
ja nie zasłaniam bo jak zasłonie a tak zrobiłem w zeszłym roku to odrazu komp mi odciał zasilanie....i tyle było współpracy z tektura musiałem ja wywalic...


nie ma to jak gaznik...zero ingerencji z "zewnatrz"...:)...swoja droga w tych nowszych jednostkach napedowych to juz malo da sie samemu zrobic jak widac...nawet nie mozna dogrzac silnika coby mu cieplej bylo w zime...hehe...

Garfield - 16 Lis 2004, 10:34

no niestety.... ale jak sie pozniej okazało w zime wskazuwka zawsze była wyprostowana :-) stała jak drzewo... na wprost....:-) ale na trasie miałem nie miłe przejscie.... :cry: :wink:
mmalek - 16 Lis 2004, 16:46

Zdjątka niestety nie mam, ale przełącza się to w rurze wlotowej do filtra powietrza od strony kolektora (przynajmniej tak jest w 1,1i OHV) na końcu tej rury jak włożycie palec to powinny być tam dwie blaszki i sprężynka, (kiedyś była tam dzwignia ale jakiś Helmut ją urwał bo są podejścia, nawet na osłonie są takie 3 wgłąbienia w które wchodziła dzwignia ni ustawiało się różne przepływy: tylko zimne, mieszane i tylko ciepłe z kolektora). Srubokrętem można to spokojnie przestawić
muzz - 19 Lis 2004, 23:31

to jak zakladacie ta tekturkie?...hmm?...bo dzis juz silniczek jezdzil niedogrzany troszku...:)
KacpeRS - 20 Lis 2004, 10:15

mmalek napisał/a:
Zdjątka niestety nie mam, ale przełącza się to w rurze wlotowej do filtra powietrza od strony kolektora (przynajmniej tak jest w 1,1i OHV) na końcu tej rury jak włożycie palec to powinny być tam dwie blaszki i sprężynka, (kiedyś była tam dzwignia ale jakiś Helmut ją urwał bo są podejścia, nawet na osłonie są takie 3 wgłąbienia w które wchodziła dzwignia ni ustawiało się różne przepływy: tylko zimne, mieszane i tylko ciepłe z kolektora). Srubokrętem można to spokojnie przestawić


to coś to powinno się samo ustawiać na powietrze zimne lub ciepłe a Ty masz to połamane

KUI3A - 20 Lis 2004, 11:50

ja zakładm! nawet w korku jak ługo stoję to temp ledwo połowę osiąga, wystarczy, później, że kawałek pojade i już leci na dół, ale nigdy nie opuszcza pola NORM, jest na jego pograniczu, więc myślę, że tektura to nie jest zły patent
armasis - 20 Lis 2004, 14:03

lepiej załozyc i sie cieszyc z ciepła w naszych autkach niz marznąć w nich
ja napewno założe

mmalek - 20 Lis 2004, 14:20

Pewnie tak jest, jak się Helmut nie umiał obsługiwcto pourywał
KacpeRS - 20 Lis 2004, 15:29

wkur...łem się dzisaj strasznie bo długo mi się silnik grzał więc wyciągnąłem termostat i co w morde nie zmknięty na zimno. Koszt to 25 zł wymiana to chwila i już jest ciepło!!!!!
muzz - 20 Lis 2004, 19:17

to jakies sugestie ktos ma jak to zaczepic i zamontowac?...
Kacper - 20 Lis 2004, 21:33

muzz napisał/a:
to jakies sugestie ktos ma jak to zaczepic i zamontowac?...


hm... dziwne pytanie 8)
w mk4 poprostu włozylem tekture, nawet nie mocowalem hehe... a tak to wkładasz, robisz z 2 dziury, kablem przywiązujesz to najblizszego punktu z którego mozesz zrobic mocowanie i po sprawie :) myśle ze to nie jest problem. 8)

KacpeRS - 20 Lis 2004, 21:56

muzz napisał/a:
to jakies sugestie ktos ma jak to zaczepic i zamontowac?...

jak najprościej się tylko da

muzz - 21 Lis 2004, 10:17

no wlasnie jak patrzylem zeszlej zimy to z tego co pamietam to jakos nie moglem dojrzec jak to tam umiescic...ale widac musze jeszcze raz popatrzec!...
Lokmen - 21 Lis 2004, 11:19

Tak sie przyglądam tej dyskusji i nie moge sie nadziwić. Po cholere zasłaniać chłodnice?? Jezeli jest zimno w środku i niegrzeje nagrzewnica to ewidentnie wina leży po stronie termostatu, jego wymiana załatwiłaby sprawę. Termostat nie jest drogi. Ja nigdy nie zakrywałem i nie zamierzam zakrywać chłodnicy wynalazkami typu tektura czy coś tam innego. Jeżeli jest termostat sprawny to silnikowi całkowicie to wystarcza - a że wskażnik temp. źle pokazuje to już inna sprawa (fiesty tak mają, to nie niemiecka precyzja gdzie tem. jest określona za pomocą podziałek a nie literek).
muzz - 21 Lis 2004, 11:41

mi to chodzi po pierwsze(i w zasadzie tylko) o to zeby szybciej troche sie nagrzewal!...bo w srodku mam cieplo i leci niemal gorace powietrze jak juz silnik sie nagrzeje...;)

natomiast jak w piatek stalem w korkach to dziwna akcje mialem...otoz jak jechalem to mial temp. normalna(taka jak standardowo) ale jak chwile w korku postalem to spadala nizej...i w sumie nigdy wczesniej sie tak nie dizalo...dziwi mnie to ze zrozumialbym jakby tak sie stalo w trasie...ale jak stalem w korku?...chyba ze az tak duzo ciepla zabierala nagrzewnica ze na wolnych obrotach silnik byl bardziej schlodzony...hmm...

cezar - 23 Lis 2004, 12:59

muzz napisał/a:
to jakies sugestie ktos ma jak to zaczepic i zamontowac?...


witam, ja zakrywam kartonem pół chłodnicy, karton montuję za pomocą drucików, najzwyczajniej w świecie zaczepiam je na gornych rogach kartonu i później gdzie się da!!! w mk2 sprawdza się to doskonale, między chlodnica a atrapą jest wąziutko, więc karton nie lata i nie wypadnie!!

SILO - 24 Lis 2004, 16:10

Cześć !
wczoraj wymieniłem termostat na nowy i nicholery dalej w trasie wchodzi ledwie na norm. co do tektury to dajcie mi proszę wskazówkę jak ją zamontować i do czego przyczepić bo nie mam pojecia.
do zderzka rasczej się nie da (mam chyba futurę, ale zderzak przedni ma deko inny kształt - nie ma tej nereczki pod maska a na spojlerach i zderzakach i spojlerach jest logo forsda i logo RS.
Tak wiec za cholerę nie wiem do czego przyłozyć ten kartonik.
pomocy
SILO :D

KacpeRS - 24 Lis 2004, 16:25

wsadź go tam poprostu nawt nie trzebna go przymocowywać napeno nie wyleci po pęd powqietrza będzie go dopychać do chłodnicy
Majkel-21 - 24 Lis 2004, 17:46

mmalek napisał/a:
Zdjątka niestety nie mam, ale przełącza się to w rurze wlotowej do filtra powietrza od strony kolektora (przynajmniej tak jest w 1,1i OHV) na końcu tej rury jak włożycie palec to powinny być tam dwie blaszki i sprężynka, (kiedyś była tam dzwignia ale jakiś Helmut ją urwał bo są podejścia, nawet na osłonie są takie 3 wgłąbienia w które wchodziła dzwignia ni ustawiało się różne przepływy: tylko zimne, mieszane i tylko ciepłe z kolektora). Srubokrętem można to spokojnie przestawić



Czy jest cos takiego w dislu? :)

Radzio - 24 Lis 2004, 21:31

A u mnie znowu inny problem , a mianowicie silnik szybko łapał temperature , wymieniłem 3 termostaty i nic dalej jest lipa a co najlepsze otwierają sie w garnku z gorącą wodą . Objawy były takie że raz sie otwożył spadło z A na O i za30 sekund znów przy czerwonym a chłodnica zimna . Juz sam nie wiem co to moze byc teraz jeżdze bez termostatu dopuki czegos nie wymyslę ale trochę zimno i silnik długo na ssaniu . :?
Co to moze być miał ktos takie objawy :?: :evil:

JoeMix - 25 Lis 2004, 07:23

Może pompa słabo pompuje płyn, albo chłodnica jest niedrożna...
Rycho - 25 Lis 2004, 13:31

a może maszwalnięty czujnik ??
Rycho

Radzio - 25 Lis 2004, 18:44

Pompa hmm ,nie wiem jak ja prawdzić , a czujnik chyba raczej dobry bo po wyjęciu termostatu jest ok tylko że sie nie nagrzewa. No i oczywiście odbyło się na spalaniu 14l/100km jak w morde strzelił :evil:
Radzio - 25 Lis 2004, 18:44

Pompa hmm ,nie wiem jak ja prawdzić , a czujnik chyba raczej dobry bo po wyjęciu termostatu jest ok tylko że sie nie nagrzewa. No i oczywiście odbiło się na spalaniu 14l gazu jak w morde strzelił :evil:
Maki - 16 Mar 2009, 13:31

Nie zaczepić żadnej tektury tylko wymienić terostatat.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group