Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Zmiana silnika - 1.1 gaźnik / 1.1 wtrysk

papryk17 - 1 Maj 2007, 11:44
Temat postu: [MK3] Zmiana silnika - 1.1 gaźnik / 1.1 wtrysk
Mozecie napisac czy silnik 1.1 z ssaniem(1993r) da sie zaminic na silnik 1.1 z wtryskiem(1990)? Albo zrobic tak zze przrzucic sam silnik a gaznik zostawic na ssaniu???
czy przelozenie wymaga duzej wiedzy i czasu?
Co warto jeszcze wymienic przy okazji przerzucenia silnikow?
Macie moze jakąs instrukcje-porady w temacie przekladania silnikow.
dzieki.
szerokosci !

Marcinus - 1 Maj 2007, 17:19

Wszystko mozna wykonac ale bedziesz musiał zmienic intalacje elektryczna wstawic kompa czujniki itp jak chcesz miec wtrysk niech sie wypowiedza inni eksperci
diodalodz - 1 Maj 2007, 17:46

nie przerzucisz pompy paliwa mechanicznej jeśli nie ma jej na bloku tzn nie ma zaślepki tylko jest nie wycięty kanal w bloku.
papryk17 - 1 Maj 2007, 19:00

no ok moze wytlumacze cala sytuacje.
kupilem MK3 90 rok no i mialem strzała ale sam silnik nie jest uszkodzony(1.1 z automatycznym ssaniem), dorwalem teraz taka samą bude 93 rok ale z zatartym silnikiem ktory ma ssanie reczne.
Koles od ktorego kupuje ta fieste z zatartym silnikiem mowi ze sie da spokojnie przelozyc silnik z mojego a gaznik i caly osprzet zostawic.
no i teraz do was pytanie czy sie da czy sie nie da?

jackrzec - 1 Maj 2007, 19:42

diodalodz napisał/a:
nie przerzucisz pompy paliwa mechanicznej jeśli nie ma jej na bloku tzn nie ma zaślepki tylko jest nie wycięty kanal w bloku.


Juz Ci Dioda odpowiedział. Oprócz silnika trzeba trochę pogrzebać w kablach. Reszta pasuje na pewno

papryk17 - 2 Maj 2007, 16:31

ok dzieki
a co w takim razie mam wyminic przy okazji zminy silnika?
moze tarcze sprzegla? co jeszcze mi radzicie?

Pazik - 2 Maj 2007, 17:53

papryk17 napisał/a:
ok dzieki
a co w takim razie mam wyminic przy okazji zminy silnika?
moze tarcze sprzegla? co jeszcze mi radzicie?


Tak jak napisał poprzednik, zobacz czy u siebie w bloku masz zaslepke na mechaniczna pompke paliwa,jezeli tak to odkrec zaslepke,zaloz pompke mechaniczna od tamtego silnika. Bedziesz musiał rowniez zmienic kolektor dolotowy,zalozyc ten kompletny z gaznikiem oraz linke gazu.Jezeli chodzi o przerobienie na wtrysk jednopunktowy to jest o wiele wiecej pracy.Musisz wtedy zmienic przewody paliwowe,zbiornik paliwa,cala wiazke elektryczna (ta na wtrysku ma komputer,czujniki do wtrysku i wiele innych elementow).Przy okazji zmiany silnika sprawdz w jakim stanie jest docisk,tarcza,lozysko,przy okazji uszczelniacz na wale radzilbym wymienic.

papryk17 - 2 Maj 2007, 19:00

o taka porade mi chodzilo :)
zaslepke mam takze z pompa nie bedzie problemu- czyli zrobie z wtrysku silnik gaznikowy.
A powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz: jak to mozliwe ze samochod starszy (1990) ma technologie nowoczesniejsza-wtrysk, niz samochod mlodszy (1993)-gaznik ? ? ? czy byly produkowane jednoczesnie obydwie wersje ?
pozdro

Pazik - 2 Maj 2007, 20:05

Wszystko zalezy od tego gdzie byl wyprodukowany dany model.Jest wiele ciekawostek jezeli chodzi o produkcje fiesty mk3,m. in. wiazki elektryczne.Ale fakt ciekawe ze w tym roku jest jeszcze gaznik u ciebie.Sprawdz sobie na bloku silnika tego z gaznikiem date produkcji.Moze sie okzac ze silnik jest z innego roku niz nadwozie.Moze sie jeszcze okazac jedna nie mila rzecz,mianowicie ze po odkreceniu zaslepki od pompki paliwa nie masz krzywki do napedu pompki na walku rozrzadu.To moze byc podstawowy problem takiego rozwiazania.
diodalodz - 2 Maj 2007, 22:25

krzywka na wałku jest często bo ford odrazu wałków nie zmienił . HM co do takiego pytania odpowiedź jest prosta normy emisji spalin . Wtrysk był droższy wiec do krajów gdzie nie było tak surowych norm kładli gaźniki
papryk17 - 2 Maj 2007, 22:57

no to teraz troche sie wystraszylem myslalem ze teraz pojdzie gladko ale widze ze moga byc klopoty mam nadzieje ze krzywka u mnie bedzie i dam rade. pozdro
diodalodz - 3 Maj 2007, 02:32

jak była zaślepka w bloku to krzywka jest na 99,9 %.
FiFa - 9 Maj 2007, 22:22

Mam pytanie, moze troche głupie, ale mam silnik 1.1 i cały czas myslałem ze mam go na gazniku, ale chociazbyy ssanie mam automatyczne.... i to mnie zastanowił jak moge najłatwiej sprawdzic czy ja mam gaznik czy wtrysk?? Moze mozecie podzucic jakies zdjecia albo opis....
Bo ja ze swoim silnikiem tez juz mam coraz wiecej problemów :/ i coraz czesciej nasuwa sie pomysł jego wymiany..... i mysle nad jakims wiekszym- wiem ze silnik 1.3 jest bezproblemowy, a jakies inne np 1.6 8zaworowy(z eskorta) bedzie pasował?? Chodzi mi mianowicie aby mechanik go wymienił i nie miał z tym za duzych kloptow (nowe instalacje, skrzynia itd. ) i co za tym idzie za duzo mnie nie skasował i koszt remontu tez nie był oszałamiajaco wielki, i musze teraz znalezc jakis silnik-tylko jaki?? Moze cos poradzic i w jakim kierunku najlepiej sie kierowac??

jackrzec - 9 Maj 2007, 23:19

Jak sprawdzić? Skoro na oko nie widzisz, to sprawdź na słuch. Po włączeniu zapłonu powinieneś przez ok 1-2 sek słyszeć pompę paliwa. Zresztą masz 94 rocznik, a wtedy to były tylko na jednopunktowym wtrysku.
Piter - 10 Maj 2007, 08:42

jackrzec napisał/a:
Po włączeniu zapłonu powinieneś przez ok 1-2 sek słyszeć pompę paliwa. .

W baku. Dla wytłumaczenia. Żebyś nie szukał pod maska.

FiFa - 10 Maj 2007, 13:57

No domysliłem sie gdzie mam slyszec ta pompe :P no i nie powiem jest tam ;-) czyli mam czyli silniczek mam na wtrysku :D , amozecie mi powiedziec teraz jaki najlepiej silnik szukac na wymiane aby nie bylo zbyt duzo klopotu z wymiana- wiem o 1.3 a inne silniki??
jackrzec - 10 Maj 2007, 17:58

FiFa napisał/a:
wiem o 1.3 a inne silniki??
Z każdym innym czeka Cię rzeźba. Tylko 1,1 i 1,3 pasuja beż żadnych problemów - nawet komp podejdzie bez zmiany.
FiFa - 10 Maj 2007, 18:22

Oki ja juz wszystko wiem, troche poczytałem na forum odwiedziłem mechanika.... i sie dowiedziałem chyba juz wszystkich mozliwych odpowiedzi... Mechanik stwierdził ze moze i takze załozyc mi ten 1.6 jak bym go tak bardzo chciał ale sie to nie oplaci, bo jednak faktycznie trzeba pogrzebac i to wcale nie tak mało, 1.4 tez nie ma problemu powiedział ze spokojnie montuje (nie ma tak duzo komplikacji jak przy 1.6) a co do silnika 1.3 stwierdził ze bym to nawet sam potrafił zrobic.... 8) ostatnim moim rozwiazenim był silnik 1.4 ale ze ponoc awaryjny i cos trzeba "grzebnac" to odpadł.... wiec teraz pozostaje mi tylko szukac jednostki 1.3 w bardzo dobrym stanie :) raz ze koszty beda przyzwoite ( a jak wiadomo we fieste raczej nie ma co pakowac duzej kasy) wiec zostajemy przy silniczku 1.3, teraz pozostaje tylko cierpliwie szukac...
Dzieki za wszelkie odpowiedzi ;-)

diodalodz - 10 Maj 2007, 22:17

nie widze różnicy między 1.4 a 1.6 to te same bloki wiec tyle samo przerabiania . gość tworzy historie jakieś . a co do silników 1,4 i 1.6 to faktycznie nie sa najlepsze powyżej 100 tyś km ale to tylko CVH a gosciu może pomiaszał w tym wszystkich 1.6 16V .
fiesta1.1c - 26 Sie 2010, 00:38

papryk17 napisał/a:
no ok moze wytlumacze cala sytuacje.
kupilem MK3 90 rok no i mialem strzała ale sam silnik nie jest uszkodzony(1.1 z automatycznym ssaniem), dorwalem teraz taka samą bude 93 rok ale z zatartym silnikiem ktory ma ssanie reczne.
Koles od ktorego kupuje ta fieste z zatartym silnikiem mowi ze sie da spokojnie przelozyc silnik z mojego a gaznik i caly osprzet zostawic.
no i teraz do was pytanie czy sie da czy sie nie da?
witam wszystkich mam takie pytanie do wszystkich na forum mam silnik 1.1 jedno punktowy wtrysk ssanie automatyczne w samochodzie ford fiesta i chce zmienić na silnik gaźnikowy 1.1 ssanie ręczne czy dużo roboty jest z elektryka czy wystarczy sam komputer wsadzić od gaźnikowca wsadzić czy przeróbka całej elektryki musi być proszę o pomoc pozdrawiam wszystkich
JoeMix - 26 Sie 2010, 07:43

Po pierwsze w gaźniku nie ma elektryki,,, więc bierzesz wywalasz co masz pod maską, wkładasz gaźnik, pompka w baku może zostać (niepodłączona do zasilania) silnik gaźnikowy ma swoją mechaniczną która powinna przez nią zasysać paliwo,,, silnik gaźnikowy ma moduł zapłonowy, połączasz do niego 12V, czujnik położenia wału i czujnik temperatury i to wszystko w zasadzie z elektryki, jeszcze jeden kabelek idzie do zaworka na gaźnik,,, reszta to dorobienie mechaniki sterowania przepustnicą rozruchową,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group