|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Czujnik,sonda?? w obudowie filtra powietrza.
telnap - 20 Kwi 2007, 19:57 Temat postu: Czujnik,sonda?? w obudowie filtra powietrza. Witam,
Co to za sonda,a może czujnik ?? Po zdjęciu dekla obudowy filtra powietrza, widać jego część roboczą.Dokładniej,jest usytuowany w lewej górnej części obudowy,oczywiście patrząc od przodu samochodu.Wychodzą z niego dwa przewody.
Domyślam się,że jest spięty z modułem DIS i może mieć wpływ na mułowatość Fiestki.
Co się zmieni,jeżeli odłączę to coś ?
Jak mam to opisać przy kupnie w sklepie ?
Drugie pytanie:
Z jakimi objawami wiąże się odłączenie sondy lambda ??
Podejrzewam,że nie mam jej w układzie wydechu,lub nie mogę jej z góry dostrzec.
W dowodzie mam wbity KAT.
Zamiast kata mam wspawaną strumienicę i może poprzedni właściciel "wyciął" też sondę.
Proszę o wyjaśnienia
Pozdrawiam
thomasg - 20 Kwi 2007, 19:59
sondy szukaj na kolektorze wydechowym ;-)
telnap - 20 Kwi 2007, 20:11
Tam właśnie próbowałem ją dostrzec,ale z góry.We wtorek będę miał wymieniany wydech,wtedy będzie wszystko wiadomo.
madek - 20 Kwi 2007, 20:58
po pierwsze napisz jaki masz silnik!! bo z profilu nic nie wynika. silnik gaznikowy mial 55KM, wtrysk 50KM oznaczony literką "i" przy pojemnosci.
w przypadku gaznika nie powinno byc katalizatora
telnap - 20 Kwi 2007, 21:16
Profil już poprawiony.
Mam silnik 1118cm na zwykłym gaźniku dwugardzielowym.
W dowodzie mam Fiesta 1.1 KAT.
Podobno Niemcy składali takie wersje z katalizatorem i zwykłym gaźnikiem.
Tak czy owak, podobno wcześniej był zarejestrowany jako składak.
Jaką mam wersję "kombinacji" już nie wiem
osimek1 - 23 Kwi 2007, 07:59
no to jak masz gaznik to niemasz sondy
telnap - 23 Kwi 2007, 22:50
Rzeczywiście,nie mam sondy,bo przecież nie mam też komputera.
Odpowiedż na nurtujący mnie temat znalazłem na obrazku z Allegro.
Okazuje się,że jest to czujnik temperatury powietrza wlotowego.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak wpływa na pracę silnika,uszkodzenie tego elementu ?
Jego obrazek jest tutaj http://www.maxtraffic.masternet.pl/czujnik.jpg
Jednak po jego odłączeniu praktycznie nie zauważyłem żadnej różnicy.
Co ciekawe,na takich samych przewodach podłączony jest drugi czujnik od spodu kolektora ssącego.Ten jednak ma czarny kolor gniazda.Co to za wynalazek ?
Potrafi ktoś to wytłumaczyć ?
Czy mój moduł zapłonowy, to prymitywna wersja komputera
Wygląda on podobnie jak ten na fotce:
http://www.telnap.tivi.net.pl/modul.jpg
Zwykły gaźnikowiec,a oczujnikowany jak monowtrysk z komputerem.
Wygląda na to,że większy wpływ w walce z mułowatością samochodu będzie
miało usunięcie usterki na wlocie powietrza do rury obudowy filtra powietrza.
Oczywiście myślę o przerwanej,papierzanej rurce od kolektora.
Jutro bedę to testował przez 60km.
Pozdrawiam
madek - 24 Kwi 2007, 16:27
jeszcze nie slyszalem zeby ten czujnik temp. powietrza sie komus zepsuł takze olał bym temat.
telnap napisał/a: | Co ciekawe,na takich samych przewodach podłączony jest drugi czujnik od spodu kolektora ssącego.Ten jednak ma czarny kolor gniazda.Co to za wynalazek ? |
czujnik temp. cieczy chłodzącej
to zwykły DIS (przy wtrysku jest EDIS-4)
tutaj masz opis z ksiazki jak to jest zbudowane telnap napisał/a: | Wygląda na to,że większy wpływ w walce z mułowatością samochodu będzie
miało usunięcie usterki na wlocie powietrza do rury obudowy filtra powietrza.
Oczywiście myślę o przerwanej,papierzanej rurce od kolektora. |
ja mam całkiem odciety dopływ ciepłego powietrza i usunieta klapke,i jest ok. kilka osob na forum ma podobnie
telnap - 24 Kwi 2007, 17:31
Dzięki madek :lol: za wiedzę,ale jeszcze jedno....
W/g książki,pod kolektorem jest czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Więc ma dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej?
Myślę o tzw.zielonym,pod włącznikiem wiatraka chłodnicy.
Więc gdzie konkretnie jest czujnik podciśnienia ?,czy w DISie? o to chodzi?
Wracając do naprawy wlotu powietrza do obudowy filtra,niewiele to pomogło.
Rano,kiedy jest dużo chłodniej jest cacy.
Kiedy wracam z pracy,samochodek buntuje się.Nie jest taki chętny do przyspieszania.
Trudno mi wyczaić na 100%,ale zaczyna zachowywać się jakby kończyła się tarcza sprzęgłowa lub przytrzymywały hamulce.A może jedno i drugie? :-/
Tłumik środkowy będę miał wymieniny dopiero w sobotę.
O całkowitym otwarciu wlotu powietrza też myślałem,ale chciałem tam wcisnąć jakąś rurkę,która otworzyłaby klapkę na maxa.Tak będzie łatwiej przejść na sezon zimowy
madek - 24 Kwi 2007, 17:43
telnap napisał/a: | Myślę o tzw.zielonym,pod włącznikiem wiatraka chłodnicy. |
To jest tylko czujnik podajacy sygnał na deske- wskazówke.
Ten do "kompa" jest wlasnie pod kolektorem ssacym.
telnap napisał/a: | Więc gdzie konkretnie jest czujnik podciśnienia ? |
czujnik podcisnienia powinien byc obok DISa (czarne pudełko), idzie od niego rurka do kolektora ssącego. (przynajmniej tak jest przy wtrysku). mozliwe ze przy gazniku jest to polaczone z DISem
chciałbym napisac podepnij kompa pod czytnik kodów, ale coz nie da rady ;-)
moze czyszczenie i regulacja gaznika by pomogło?
telnap - 24 Kwi 2007, 18:00
No teraz już mam pełną wiedzę ziom
Myślałem,nie o czyszczeniu gaźnika,ale o jego wymianie.Mój wygląda na taki,co już dużo przeżył :-D
Wielkie dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
|
|