Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] FAQ - Centralny zamek - jak to zrobić...

amokk - 16 Kwi 2007, 05:35
Temat postu: [MK3] FAQ - Centralny zamek - jak to zrobić...
Niedawno kupiłem oryginalne siłowniki do mojej Fiesty.
Dopiero później okazało się, że trzeba mi jeszcze dorobić dźwigienki.
Postanowiłem jednak kupić oryginalne zamki pod centralny.
No i nadarzyła się okazja, ale tylko razem z siłownikami.
No i po zamontowaniu centralnego postanowiłem przystosować zwykłe zamki pod oryginalne siłowniki w celu późniejszej sprzedaży :)

Dźwigienka zamontowana jest na takim specjalnym stalowym nicie o średnicy 12mm, 6mm i 4mm, uskok co 2mm.

Niestety, musiałem zeszlifować zaklepaną główkę, żeby go wyjąć :)
Tak wygląda dźwigienka (prawa).


Następnie wziąłem płaskownik o grubości 2mm (tyle ma oryginalnie dźwigienka) i go odpowiednio pozaginałem i obrobiłem ślusarskimi metodami, aż idealnie pasował do oryginalnej dźwigienki.
Na końcu wiercenie otworu 6mm.
Zajęło mi to trochę czasu, więc postanowiłem zrobić szablon.
W tym celu musiałem wykonaną dźwigienkę "spłaszczyć" (oryginalnej nie chciałem niszczyć) i obrysować na kartce papieru.

Drugiej dźwigienki nie zdejmowałem, bo jak widać na zdjęciu, wystarczyło ją tylko odwrócić na drugą stronę.
Po wykonaniu obu dźwigienek przystąpiłem do dorabiania nitów.
Wykonałem je ze śruby imbusowej 6mm przycinając główkę i potem szlifując pilnikiem okrągłą końcówkę na 4mm.
Jako, że główka śruby była trochę mała podłożyłem podkładkę :)
Śrubę odpowiednio przyciąłem, aby wystawała w celu "zaklepania" jej potem z drugiej strony (młotkiem i punktakiem).
Nit trzymał się raczej stabilnie, ale do pewności postanowiłem go przyspawać :)
Przed spawaniem warto zdjąć te plastikowe osłony (szkoda, żeby się stopiły).


Tak wygląda lewy zamek.



A tak prawy.




Następną rzeczą było dorobienie blokady do zamka pasażera.
Oryginalnie przy otwartych drzwiach kierowcy nie da się wcisnąć klamki (zabezpieczenie przed zamknięciem kluczyków w środku), natomiast od strony pasażera można ją wcisnąć.
Oryginalne wszystkie zamki pod centralny zamek mają blokady, aby uniknąć uruchamiania siłowników przy otwartych drzwiach.
Tak wygląda blokada od strony kierowcy.

Postanowiłem taki ząbek dorobić z płaskownika i przyspawać.
Aby to było stabilne i nie odpadło postanowiłem rozebrać mechanizm zamka.
Najpier zdjąłem taką małą sprężynkę.

I tu trzeba było ściąć ostrym śrubokrętem ten pierścień.

Wszystko poszło sprawnie (trzeba uważać, bo po rozebraniu wypadną jeszcze dwie sprężynki).
Przyspawanie i obróbka spawu trochę zeszła (wszystko robię "besterką), ale jakoś to wyszło.
.
Potem przystąpiłem do składania zamka i tu się namęczyłem z zakładniem tych dwóch sprężynek :zly:
Potem przystąpiłem do zaspawania tego ściętego pierścienia i tu pojawił się problem.
W zamku jest nierozbieralny element plastikowy (zakładany na ciepło).

Przy spawaniu lekko się stopił i mechanizm zamka nie był już stabilny (myślę, że gdybym go ścisnął wcześniej śrubą to by pozostał nienaruszony).
Postanowiłem więc wykorzystać otwór na śrubę do przykręcenia zamka do drzwi.
Wkręciłem śrubę z dużą podkładką i dokręciłem ją tak, aby mechanizm nie chodził za luźno, ani za ciężko.

Z drugiej strony lekko zaspawałem tę śrubę, aby się nie kręciła przy przykręcaniu zamka do drzwi.


Efekt jest taki, że teraz do przykręcania stosujemy nakrętkę :)
Mamy teraz pewny i stabilny mechanizm razem z blokadą zamka.

Oba zamki umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i przystapiłem do montażu siłowników.
Je również doprowadziłem do czystości, bo były koszmarnie brudne :)
Tak wygladają rozłożone i wyczyszczone.



Po zamontowaniu siłowników lewy zamek wygląda tak.


A tak prawy.


Tak się prezentują gotowe zamki z siłownikami i osłonkami :)



W obu zamkach dźwigienki zostały tak dopasowane do główki siłownika, aby był wyczuwalny leciutki luz w celu uniknięcia wyginania się ramienia siłownika.
Całość chodzi płynnie, ale przed założeniem warto jeszcze nasmarować smarem elementy ruchome.

Teraz kilka zdań odnoście podłączenia:
- przewód czerwony z żółtym paskiem - zasilanie
- przewód brązowy - masa
- przewód żółty - łączymy z drugim przewodem żółtym drugiego siłownika (komunikacja)
- przewód biały - łączymy z drugim przewodem białym drugiego siłownika (komunikacja)

Jeśli ktoś chce mieć to wszystko zdalnie sterowane na pilota to:
- podanie masy na przewód biały - zamykanie
- podanie masy na przewód żółty - otwieranie

Polecam sterownik Magicar 820, który można ustawić tak, że podaje na dwa przewody przy zamykaniu i otwieraniu masę i posiada dodatkowy kanał na zdalne odblokowanie zamka tylnej klapy czy domykanie elektrycznych szyb.

Mogę też każdemu kto potrzebuje dorobić takie dźwigienki, albo przerobić całe zamki (jedyny mankament to ten plastikowy element, który może się poluzować).

polo1976 - 23 Wrz 2008, 20:10

Od cholery roboty!!!! Ja zrobiłem centralny na zwykłym zestawie dostępnym na Allegro. Chodzi jak burza już ponad 2 lata a roboty na pól dnia. Najwięcej czasu zajmuje demontaż i montaż boczków i plastyków.
Freeman - 23 Wrz 2008, 20:13

To opisz to dodaj zdjęcia i mod być może doda to jako fotorelacje.
polo1976 - 24 Wrz 2008, 18:32

A musi być na już?????
Niedługo będę wymieniał lusterko to rozbiorę jeden boczek i pstryknę parę fotek.
Wtedy się zrobi fotorelację jeśli jest zapotrzebowanie.
Pozdrawiam

Ali_3101 - 7 Paź 2008, 09:41

Polo zrob te fotorelacje, jest jak piszesz zapotrzebowanie, pozdsrowienia
Kodishot - 22 Lis 2008, 15:32

Witam
a jaki jest koszta zamonatowania takiego cuda? :D

madmax126 - 5 Sty 2009, 21:04

Ja tez zrobiłe sobie zamek z allegro dałem 60zł za kompletcentralka i piloty + przesyłka 74,50 montaz prosty jak konstrukcja cepa jednak musiałem zaspawac zamek tak jak autor tematu w zamku był za duzy luz i jak ustawiłem zeby otwierał to nie zamykał i na odwrut

centralke podłączamy tak prosto jak radio czy zarówke i smiga

omek - 19 Sty 2009, 18:14

no ale mam pytanie.. czy w drzwiach jest standardowo instalacja elektryczna czy trzba kabelki rozwijać i prowadzić po całym autku
madmax126 - 22 Sty 2009, 18:50

Tak kabelki trzeba sobie poprowadzic od sterownika do drzwi i zasilanie
chichocia - 19 Wrz 2009, 23:12

mam fieste mk6 ile moge maksymalnie zaplacic w warsztacie za zamontowanie zamka centralnego silowniki+robocizna pzdr
Pablos - 22 Cze 2010, 19:07

Mam małe pytanie:
http://moto.allegro.pl/it...chrom_ford.html
Ma ktoś już lub miał ? Jak myślicie wytrzymałe to to jest ? a może ktoś poradzi coś innego?
:)

Freeman - 22 Cze 2010, 20:49

Stig nie najgorszy dwa takie montowałem i działają bez zarzutu. Tylko ja bym wybrał uniwersalny zestaw za ok 100zł, a z pomocą tego i innych tematów dostosował uniwersal do forda.
grzesiek09873 - 23 Sie 2011, 21:51

a ja mam inny pomysł i nie wiem czy sie opłaca
popsuł mi sie ostatnio prawy zamek więc pojechałem na szrot i akurat była fiesta i wziąłem zamek ale ma on centralny i nie wiem czy sie opłaca brać instalacje i drugi zamek dodam że za zamek dałem 30 zł i czy do oryginalnego można dopasować jakiś inny moduł z pilotem. i ile coś takiego będzie kosztować. samochód jest na chodzie tylko skrzynia padła.. pozdrawiam

JoeMix - 23 Sie 2011, 22:44

grzesiek09873 napisał/a:
czy sie opłaca brać instalacje
Nie opłaca, bo mk3 nie ma instalacji centralnego, do drugich drzwi 2 czy 4 przewody idą z pierwszych drzwi i tyle,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group