|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - kolektor wydechowy
szynszyl - 8 Kwi 2007, 14:23 Temat postu: kolektor wydechowy za kolektorem wydechowym jest dwururka.. po nr katalogowych i kształtach wychodzi że są inne .. to jest oczywiste, ale czy ta dwururka 110kM pasuje na kolektor wydechowy który mam? od zwykłej xrki 103kM ?
http://moto.allegro.pl/it...a_rs_turbo.html
tutaj jest ten "zwykły" kolektor, czyli to co niby posiadam. a teraz chce dokrecić to czego nie posiadam, dwururke z 110kM .. chyba dośc jasno napisałem he he
a i czym się rożni fiesta 110kM "R" od "T"
Piesek - 8 Kwi 2007, 22:02
a nie lepiej poszukać rurowy od escorta RSi ?
szynszyl - 8 Kwi 2007, 22:04
wiem,... i potem na gorąco pewnie giąc? na to flansza i spawanie.. gadałem z rkr-em
Piesek - 8 Kwi 2007, 22:36
nie od RS2000, tylko od RSi, RS1600i to jest CVH
szynszyl - 9 Kwi 2007, 08:35
no to jest to?? http://moto.allegro.pl/it...a_rs_turbo.html
bo sie zaczynam gubić
[ Dodano: Pon Kwi 09, 2007 08:36 ]
i co wtedy dalej proponujesz? na przykłąd z tych wtedy elementów? http://www.catalogue.bosa...%20body%20types
trzeci - 9 Kwi 2007, 10:03
Miałem niedawno oba pod ręką, ale im się nie przyjrzałem dokładnie pod tym kątem
Może poniższe fotki coś wyjaśnią?
No i sprawdź po uszczelkach pomiędzy kolektorem a dwururką.
Jeśli będą takie same to najprawdopodobniej dasz połączyć kolektor od 104 KM z dwururką od 110 KM.
 
szynszyl - 9 Kwi 2007, 10:08
przep[atrzyłem te kolektory..hm..wydaje sie ze pasują.. tyllko mnie ten piesek wkurza z tymi rd1.6i bo nie moge znaleźć.. he he
takie fajne pierdoły są.. http://moto.allegro.pl/it...ina1_6xr3i.html wydawało mi się że silnik xr3i to to samo co xr2i...
kurde co to jest to RS 1.6i ...to? http://moto.allegro.pl/it...8v_105_km_.html
Piesek - 9 Kwi 2007, 10:41
a ja mówie o kolektorze z escorta mk4 RS1600i, albo tudzież pod inną nazwą RSi, to jest ten silnik który występują w nim mechaniczne popychacze, z pokrywą żeberkową i tam w standardzie masz kolektor rurowy ten escort ma 115 KM, więc myślę że te 10 kucyków właśnie przez ten kolektor i chyba wałek bo wałek też tam jest inny.
http://img396.imageshack....ranek006pc0.jpg
tak to się prezentuje, powiem tylko tyle bardzo ciężki temat jest ze zdobyciem tego... już raz mi przeszedł taki koło nosa za 300zł. Ale wiem kto ma taki silnik i wiem że będzie robił RS turbo i ten kolektor będzie na sprzedarz zapewne... ale narazie nic nie obiecuje i zapewne trochę to potrwa... swoją drogą jak będą chętni to będę mieć dostęp do kolektorów rurowych robionych na zamówienie z nierdzewki, ale to już będą typowe "barany" takie już profi. Ale nie wiem czy ktoś się skusi bo koszt nie będzie za mały. Zresztą info będzie na forum już nie długo i będzie wszystko jasne
szynszyl - 9 Kwi 2007, 11:05
uuu...fiuuu...fiuu.. szuakania na pare tygodni...he he.. moja fiesta ma jeździć nie wyglądac. ;-) potrzebuje tej dwururki bo nie chce mi sie bawic przy wydechu.. mój srodek sie kończy. rkr miał mi zatrzymać puche kata, ale wywalił i nie mam co wstawić... a dorabiacza kazdym razem rurke, to troche nudno i jeszcze martw sie człeku na przeglądzie - z dala wali po oczach :?
Wojtass - 9 Kwi 2007, 12:23
No więc z tych fotek trzeciego widać, że dwururki do kolektorów pasują, jednak niekoniecznie (a nawet napewno nie) pasują do dalszej części wydechu. Jednak i to nie problem. Ja u siebie wpasowalem dwururkę z Escorta, która ma wyjście nie pod kątem, jak w Fieście tylko na wprost, w stronę pierwszego tłumika. Wyciałem więc kata, a 2rurkę połączyłem z dalszą częścią wydechu plecionką i Tobie poleciłbym zrobić tak samo.
Co do kolektora rurowego z RS1600 to fakt, temat ciężki, od kiedy go szukam mial go tylko jeden gość na sprzedaż, jednak ciężki w negocjacjach (spytaj Pieska). Bardzo fajnie wykonać taki na zamówienie, jednak w profesjonalnej firmie to koszt 1500-2000zł z nierdzewki, jednak da się i taniej zlecając to jakiemuś znajomemu fachowcowi od metali.
Piesek - 9 Kwi 2007, 12:46
ja będę mieć za niższą cenę z nierdzewki. Ale info już nie długo... Za cenę tak jak piszesz 2tyś, może ciut więcej w zależności czy będziesz chciał końcowy tłumik czy też nie itd itp, ale w skład będzie wchodzić:
- kolektor wydechowy
- układ wydechowy wraz ze strumienicą
- komora wyrównująca ciśnienie w przypadku układów dwu-wydechowych.
- Tłumik końcowy
szynszyl - 9 Kwi 2007, 19:16
Wojtass napisał/a: | a 2rurkę połączyłem z dalszą częścią wydechu plecionką | jak wiecie na tuning mechaniczny wchodze raz na rok.. co to kuźwa jest ta plecionka?
Wojtass napisał/a: | Ja u siebie wpasowalem dwururkę z Escorta, która ma wyjście nie pod kątem, jak w Fieście tylko na wprost, | konkretnie który to model?
Arkadius - 9 Kwi 2007, 19:27
szynszyl napisał/a: | Wojtass napisał/a:
a 2rurkę połączyłem z dalszą częścią wydechu plecionką
jak wiecie na tuning mechaniczny wchodze raz na rok.. co to kuźwa jest ta plecionka? |
http://www.allegro.pl/ite...elastyczny.html - chyba o coś takiego chodzi?
szynszyl - 9 Kwi 2007, 19:29
Arkadius napisał/a: | chyba o coś takiego chodzi? | hmmm.fajne... ciekawe ile to wytrzymuje...ale ta dwururka>> niech ktoś mi wreszcie podpowie zamiast straszyć 2000 zł
Lokmen - 9 Kwi 2007, 21:23
plecionka spokojnie wytrzyma te 40-50 tys km albo 3-4 lata
szynszyl - 22 Kwi 2007, 08:47
RKR wywalił mi puszke kata... na złom
kosmetyki na przeglądy nie będzie...
kupiłem nową środkowa i znowu zespawałem kawałek rurki...
skończyło sie wiejskim tjuningiem.. cóż
odyniec - 22 Kwi 2007, 10:05
a wrocilo wszystko do normy?
szynszyl - 22 Kwi 2007, 10:20
o tyle, że nie moge sobie poradzuić ze spalaniem.. od 13l/100 teraz na 11/100 zzszedłem. nie bede z trupem do serwisów jeździł.. (tak sie nazywa 17 letnie ciało mojej fiesty )
|
|