Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - moduł zapłonowy ?? Pali na dwa gary....

telnap - 8 Kwi 2007, 13:39
Temat postu: moduł zapłonowy ?? Pali na dwa gary....
Witam zacne grono Fiestolubów :lol:

Opiszę problem.

Fiestka 1.1 z gaźnikiem 1991 rok i modułem zapłonowym 89FB-12A297-EA z czujnikiem podciśnienia.

Rano po odpaleniu.....lipa.
Trzęsie silnikiem i aby nie zgasł muszę podtrzymywać pedał gazu.
Pierwsza rzecz to sprawdzenie iskry.I tu moim zdaniem,dziwna sprawa.

Licząc od lewej strony,zdejmowałem kolejno fajki.
Z pierwszej i trzeciej waliły do masy iskry o dł.ok 1.5 do 2cm.
Z drugiej i czwartej iskra dużo mniejsza,ale po założeniu fajki bardziej wyczuwałem poprawę obrotów silnika.

Przewody WN raczej wykluczam,bo mam praktycznie nówki SENTECH-a.
Zestaw świec też podmieniałem.
Zdążyłem tylko podmienić cewkę WN,w powietrzu,bez odkręcania poprzedniej.
Niestety dalej bez zmian.
Oczyściłem też zaśniedziałe styki gniazdo/wtyk modułu zapłonowego.

Czy ktoś spotkał się z uszkodzeniem modułu zapłonowego,który powodował takie objawy ??
Pytam,bo trafienie takiego graniczy z cudem i boję się,że będę Fiestkę sprzedawał na części :D

Nie sprawdziłem jeszcze czujnika położenia wału,ale czy on może być winowajcą ?

Bardzo proszę o podpowiedzi.

PS.Pytanie laika.Czy kolejność cylindrów liczy się od lewej do prawej,jako 1234?
Nie mam pewności,czy kable są prawidłowo podłączone :lol:

Pozdrawiam

Dziś mimo świąt nie dałem za wygraną :)
Podregulowałem parownik i samochód zaczął jeździć.
Wygląda na to,że ostatnio nalali mi do zbiornika jakiegoś badziewia LPG.
Mimo wszystko jest coś nie tak z iskrą.Obroty nie są równe.
Wygląda na to,że do wymiany kwalifikują się też wszystkie przewody podciśnieniowe.
Muszę zrobić dokłany przegląd okolic silnika.

diodalodz - 8 Kwi 2007, 19:19

ustaw auto tak zeby na benzynie miało 1100 obrotów . Jeśli bedzie równo palić na wszystkie gary zabieraj sie dopiero za LPG . Jak jest źle ustawiony (za uboga dawka biegu jałowego) to nie pali dobrze 1 i 4 cylinder. Kolejność cylindrów jest od napędu rozrządu czyli tam gdzie jest alternator jest 1 cylinder a tam gdzie skrzynia 4 . Wykręć filtr gazu i go zmień . Do do samego modułu istnieje taka możliwość ze połówka cewki gożej pali . Czasami pomaga ustawienie zaworów na lpg to bardzo ważne . PRzewody zapłonowe masz bardzo dobre i beda długo służyć .
telnap - 8 Kwi 2007, 20:07

Dzięki za odpowiedź.

Do do samego modułu istnieje taka możliwość ze połówka cewki gożej pali .

O to mi właśnie chodziło.Wymienię moduł profilaktycznie.Już rozesłałem wici po necie i znalazł się ktoś,kto ma taki,ale musi sprawdzić końcówkę oznaczenia tj.EA.Gdzieś czytałem,że jest to ważne jak i kolory pasków tj.czarny-pomarańczowy-zielony.

Ze sprawdzeniem na benzynce też będzie problem,bo tarpie w czasie jazdy.
Czas zająć się gaźnikiem ?

Filterek gazowy i filtr powietrza niedawno wymieniałem.

Sprawdzę jeszcze przewody zasilające cewkę 3 pin.Może tutaj też jest coś nie bardzo OK.

Wszystko jednak po świętach.

Pozdrawiam :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group