|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning stylistyczny - KOLOROWY LICZNIK
luxeon - 8 Kwi 2007, 01:02 Temat postu: KOLOROWY LICZNIK Sporo projektów było zaprezentowanych więc czas na "NOWĄ" wersję licznika tym razem kolorowy z możliwością zmiany barwy światła i regulacją jasności. Zmiana klorów odbywa się dotykowo tylko jeden przycisk. Konsola Fiesty stwarza duże możliwości do sterowania... w tej wersji z lewej umieszczony przycisk a poprawej potencjometr. Wszystko jest wykonane estetycznie i praktycznie... Acha foty mogą zawierać przesunięcia i przebarwienia kolorów... robione były z ręki nocą przy długim czasie naświetlania.
thomasg - 8 Kwi 2007, 07:48
wygląda PROFI choć w kilku miejscach byłoby sie do czego przyczepić ( zliczacz słabo oświetlony, nierówno oświetlone wskażniki paliwa i temp.) , może opisałbyś szerzej co ,jak , ile, dlaczego aż tyle
kerix - 8 Kwi 2007, 09:56
jakas instrukcja jak to zrobic?? bylo by milo wykonac cos takiego u siebie
odyniec - 8 Kwi 2007, 13:36
madek - 8 Kwi 2007, 14:52
elegancko rozumiem ze w gre wchodzi tylko licznik z pleksi ?
Tommy - 8 Kwi 2007, 19:43
No widzę, że kolega miał taką wizją jak ja U mnie niestety bardziej ubogo ;-) Tylko dwa kolory pod tarczami + dwa kolory naświetlenia z orginalnych miejsc mocowania żarówek z możliwością pełnego mieszania lub odłączania. Niestety mam tylko fotki 2 wariantów:
1. Niebieska tarcza + pomarańczowa góra
2. To samo z innej prespektywy ;-)
3. Tylko błękitna tarcza
U mnie dostępne kolory to błękit i pomarańcz zarówno tarcza jak i to orginalne podświetlenie.
luxeon świetna robota, ja już przy dwóch kolorach odpadałem, a tu u Ciebie taka tęcza Gratulacje
luxeon - 8 Kwi 2007, 20:17
Tarcze wykonane z pleksi trudno dostępne w tym roczniku. Jest to wersja próbna licznika mająca pewne luki...między innymi brak jest podświetlenia z góry. Jestem ciekaw opinii innych czy w zaprezentowanym projekcie potrzebne jest jeszcze podświetlenie z góry tak aby dawało po gałkach ocznych ?
Potwierdzam licznik jest nierówno oświetlony ale chodziło mi tylko o pokazanie czegoś nowego. Mam inne plany między innymi komputer pokładowy z pełnymi bajerami jak: zużycie paliwa, dystans, sterowanie ledami ( 255 kolorów) itp. Co do zaprezentowania projektu nie bardzo widzę możliwości. W tym projekcie jest potrzebny czas i przede wszystkim trzeba umieć programować mikrokontrolery a to kosztuje...
marcus_87 - 8 Kwi 2007, 21:00
widzielem juz taki bajer na forum mazdy mx-3, tylko wszystko w srodku podswietlone i chyba wiecej kolorkow, ale spoko ciekawe jak na zywo, czy rowno sa te wskazniki podswietlone
odyniec - 8 Kwi 2007, 22:37
hmmm ale opista kurde mol ten projekt...
i mam jeszcze pytanko, czy liczniki z fiesty mk4 (escort mk7) maja plekse czesciej niz mk3?
jackrzec - 9 Kwi 2007, 08:34
odyniec napisał/a: | i mam jeszcze pytanko, czy liczniki z fiesty mk4 (escort mk7) maja plekse czesciej niz mk3? | Mają wszystkie. (na 99%), bo liczniki z pleksą zaczeli wkładać od 94 roku.
odyniec - 9 Kwi 2007, 21:28
niach niach
to dobrze, dzieki za info i czekam na opis tegoz wynalazku przez konstruktora... ;-)
Kacper - 11 Kwi 2007, 09:34
jackrzec napisał/a: | odyniec napisał/a: | i mam jeszcze pytanko, czy liczniki z fiesty mk4 (escort mk7) maja plekse czesciej niz mk3? | Mają wszystkie. (na 99%), bo liczniki z pleksą zaczeli wkładać od 94 roku. |
z tego co kiedys czytałem na forum escorta, który ma z wyglądu identyczny licznik, to podobno nie wszystkie...ale nikt nie wie czym sie kierować banghead
No ale to też moze być powtarzanie herezji :-D
marcus_87 - 11 Kwi 2007, 20:15
a ja slyszalem ze w escortach mk7 byly a we fiestach mk4 nie bylo, a jaka prawda 8|
thomasg - 11 Kwi 2007, 21:41
marcus_87 napisał/a: | ....a we fiestach mk4 nie bylo, ..........| |
dziś demontowałem i moge potwierdzić że bylo bo włąśnie leżą u mnie takie pleksi luzem z dieselka, inne zakupione w ślepo z mk4 też są na pleksi i są już w kokpicie więc były montowane ;-)
boroos - 11 Kwi 2007, 21:52
no ja mam cos prostszego:
odyniec - 12 Kwi 2007, 00:53
boroos napisał/a: | no ja mam cos prostszego:
Obrazek |
standardzik ;] tylko paliwa cos duzo masz... niechcesz odstapic?:)
jackrzec - 12 Kwi 2007, 07:54
odyniec napisał/a: | standardzik ;] tylko paliwa cos duzo masz... niechcesz odstapic?:) |
boroos - 12 Kwi 2007, 08:07
Cytat: | standardzik ;] tylko paliwa cos duzo masz... niechcesz odstapic?:) |
jak zgasze silnik i mam mniej niz pol baku to wskazowka opada mi na dol jak mam ponad polowe to leci do samej gory:D
kmb - 12 Kwi 2007, 08:11
luxeon, zaprezentuj instrukcje wykonania
Kacper - 12 Kwi 2007, 10:55
marcus_87 napisał/a: | a ja slyszalem ze w escortach mk7 byly a we fiestach mk4 nie bylo, a jaka prawda 8| |
teoria również kiepska. miałem licznik w mk4 i był z pleksi, nawet kupiłem drugi licznik z mk4 i ten też był z pleksi. Natomiast na forum escorta czytałem o tym, że nie każdy licznik jest z pleksi i da sie poznać dopiero po wyjęciu...
Jak kiedyś będe miał wene twórczą to przerobie ponownie swoje i będe wiedział jak jest w moim mk7, ale to raczej szybko nie nastąpi :-D
jackrzec - 12 Kwi 2007, 21:57
Kacper napisał/a: | da sie poznać dopiero po wyjęciu... | Bez wyjęcia też. Nawet na zdjęciu z allegro można rozpoznać.
kaczoro - 12 Kwi 2007, 22:20
jackrzec napisał/a: | Kacper napisał/a: | da sie poznać dopiero po wyjęciu... | Bez wyjęcia też. Nawet na zdjęciu z allegro można rozpoznać. |
Ciekawe jak?
Ja ostatnio zafundowałem sobie diodowe podświetlenie (dzięki Kacper za wskazówki co i jak ) w mojej mk4... Mam też do czynienia z Fiestką mkIII Chianti z roku `94, która nie ma nawet obotomierza, ale tarcze zegarów są wykonane z pleksi
Pozdrawiam!
jackrzec - 13 Kwi 2007, 07:57
kaczoro napisał/a: | Ciekawe jak? | Wystarczy spojrzeć na wycięcia na cyfry w liczniku kilometrów. Te z pleksi, mają proste krawędzie, a te z blachy maja wytłoczenie pod skosem. Druga sprawa to taka, że nr licznika z pleksi rozpoczyna się od 94... np 94FB-BC... lub 96... (i nowsze też)
A te z blachą maja początek 89FB... lub 92FB...
Przypatrz się dokładnie:
Kacper - 13 Kwi 2007, 17:04
jackrzec napisał/a: | kaczoro napisał/a: | Ciekawe jak? | Wystarczy spojrzeć na wycięcia na cyfry w liczniku kilometrów. Te z pleksi, mają proste krawędzie, a te z blachy maja wytłoczenie pod skosem. Druga sprawa to taka, że nr licznika z pleksi rozpoczyna się od 94... np 94FB-BC... lub 96... (i nowsze też)
A te z blachą maja początek 89FB... lub 92FB...
|
No i pozamiatane. Faktycznie, dobry pomysł, jeśli to prawda to ja juz wiem - mam z pleksy
odyniec - 13 Kwi 2007, 17:43
ja swoje na wakacje grzebne jak bede mial czas. mam z essiego mk7.
luxeon - 14 Kwi 2007, 00:15
Numerki z pleksy rozpoczynają się także od numeru 93FB - przykład pokazany z podświetleniem. W zaprezentowanym oświetleniu licznik nie posiada obrotka a ma już pleksie. Druga sprawa w innym egzemplarzu licznika o numerze 94FB...(rocznik 95 MK3) z obrotkiem brak jest pleksi - tarcze wykonane z blachy.
1- blaszka
2 - pleksa
odyniec - 14 Kwi 2007, 01:06
na podstawie fotek, za ktore dziekuje ślicznie stwierdzam iz.
mialem zegary bez obrotka mk3.5 '95, plexa,
mam zegary z obrotkiem ess mk7 1.6i16V takze plexa.
jackrzec - 14 Kwi 2007, 07:53
luxeon napisał/a: | Druga sprawa w innym egzemplarzu licznika o numerze 94FB...(rocznik 95 MK3) z obrotkiem brak jest pleksi - tarcze wykonane z blachy. | Tak, ale prędkościomierz był przekładany! Zobacz jakie ma oznaczenie na tarczy - zaczyna się od 89FB-... Na dole tarczy to widać. Jak jest licznik kompletny oryginalny, to zegary mają też oznaczenie takie jak licznik - przynajmniej początek. Obejrzałem chyba ze 20 zegarów, jak szukałem do swojej i wszystkie tak mają!
Maniek1.3 - 14 Paź 2007, 20:40
;-)
w razie pytan dajcie znac to wysle opis na maila
|
|