Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - KOLOROWY LICZNIK

luxeon - 8 Kwi 2007, 01:02
Temat postu: KOLOROWY LICZNIK
Sporo projektów było zaprezentowanych więc czas na "NOWĄ" wersję licznika tym razem kolorowy z możliwością zmiany barwy światła i regulacją jasności. Zmiana klorów odbywa się dotykowo tylko jeden przycisk. Konsola Fiesty stwarza duże możliwości do sterowania... w tej wersji z lewej umieszczony przycisk a poprawej potencjometr. Wszystko jest wykonane estetycznie i praktycznie... Acha foty mogą zawierać przesunięcia i przebarwienia kolorów... robione były z ręki nocą przy długim czasie naświetlania.






thomasg - 8 Kwi 2007, 07:48

wygląda PROFI choć w kilku miejscach byłoby sie do czego przyczepić ( zliczacz słabo oświetlony, nierówno oświetlone wskażniki paliwa i temp.) :-P , może opisałbyś szerzej co ,jak , ile, dlaczego aż tyle :-)
kerix - 8 Kwi 2007, 09:56

jakas instrukcja jak to zrobic?? bylo by milo wykonac cos takiego u siebie
odyniec - 8 Kwi 2007, 13:36

:)
madek - 8 Kwi 2007, 14:52

elegancko :) rozumiem ze w gre wchodzi tylko licznik z pleksi ?
Tommy - 8 Kwi 2007, 19:43

No widzę, że kolega miał taką wizją jak ja :-) U mnie niestety bardziej ubogo ;-) Tylko dwa kolory pod tarczami + dwa kolory naświetlenia z orginalnych miejsc mocowania żarówek z możliwością pełnego mieszania lub odłączania. Niestety mam tylko fotki 2 wariantów:

1. Niebieska tarcza + pomarańczowa góra


2. To samo z innej prespektywy ;-)


3. Tylko błękitna tarcza

U mnie dostępne kolory to błękit i pomarańcz zarówno tarcza jak i to orginalne podświetlenie.

luxeon świetna robota, ja już przy dwóch kolorach odpadałem, a tu u Ciebie taka tęcza :-) Gratulacje :ok:

luxeon - 8 Kwi 2007, 20:17

Tarcze wykonane z pleksi trudno dostępne w tym roczniku. Jest to wersja próbna licznika mająca pewne luki...między innymi brak jest podświetlenia z góry. Jestem ciekaw opinii innych czy w zaprezentowanym projekcie potrzebne jest jeszcze podświetlenie z góry tak aby dawało po gałkach ocznych ?
Potwierdzam licznik jest nierówno oświetlony ale chodziło mi tylko o pokazanie czegoś nowego. Mam inne plany między innymi komputer pokładowy z pełnymi bajerami jak: zużycie paliwa, dystans, sterowanie ledami ( 255 kolorów) itp. Co do zaprezentowania projektu nie bardzo widzę możliwości. W tym projekcie jest potrzebny czas i przede wszystkim trzeba umieć programować mikrokontrolery a to kosztuje...

marcus_87 - 8 Kwi 2007, 21:00

widzielem juz taki bajer na forum mazdy mx-3, tylko wszystko w srodku podswietlone i chyba wiecej kolorkow, ale spoko ciekawe jak na zywo, czy rowno sa te wskazniki podswietlone
odyniec - 8 Kwi 2007, 22:37

hmmm ale opista kurde mol ten projekt...
i mam jeszcze pytanko, czy liczniki z fiesty mk4 (escort mk7) maja plekse czesciej niz mk3?

jackrzec - 9 Kwi 2007, 08:34

odyniec napisał/a:
i mam jeszcze pytanko, czy liczniki z fiesty mk4 (escort mk7) maja plekse czesciej niz mk3?
Mają wszystkie. (na 99%), bo liczniki z pleksą zaczeli wkładać od 94 roku.
odyniec - 9 Kwi 2007, 21:28

niach niach :devil:
to dobrze, dzieki za info i czekam na opis tegoz wynalazku przez konstruktora... ;-)

Kacper - 11 Kwi 2007, 09:34

jackrzec napisał/a:
odyniec napisał/a:
i mam jeszcze pytanko, czy liczniki z fiesty mk4 (escort mk7) maja plekse czesciej niz mk3?
Mają wszystkie. (na 99%), bo liczniki z pleksą zaczeli wkładać od 94 roku.


z tego co kiedys czytałem na forum escorta, który ma z wyglądu identyczny licznik, to podobno nie wszystkie...ale nikt nie wie czym sie kierować banghead
No ale to też moze być powtarzanie herezji :-D

marcus_87 - 11 Kwi 2007, 20:15

a ja slyszalem ze w escortach mk7 byly a we fiestach mk4 nie bylo, a jaka prawda 8|
thomasg - 11 Kwi 2007, 21:41

marcus_87 napisał/a:
....a we fiestach mk4 nie bylo, ..........|


dziś demontowałem i moge potwierdzić że bylo bo włąśnie leżą u mnie takie pleksi luzem z dieselka, inne zakupione w ślepo z mk4 też są na pleksi i są już w kokpicie więc były montowane ;-)

boroos - 11 Kwi 2007, 21:52

no ja mam cos prostszego:

odyniec - 12 Kwi 2007, 00:53

boroos napisał/a:
no ja mam cos prostszego:
Obrazek



standardzik ;] tylko paliwa cos duzo masz... niechcesz odstapic?:)

jackrzec - 12 Kwi 2007, 07:54

odyniec napisał/a:
standardzik ;] tylko paliwa cos duzo masz... niechcesz odstapic?:)
:hahaha: :hahaha: :hahaha:
boroos - 12 Kwi 2007, 08:07

Cytat:
standardzik ;] tylko paliwa cos duzo masz... niechcesz odstapic?:)


jak zgasze silnik i mam mniej niz pol baku to wskazowka opada mi na dol jak mam ponad polowe to leci do samej gory:D

kmb - 12 Kwi 2007, 08:11

luxeon, zaprezentuj instrukcje wykonania
Kacper - 12 Kwi 2007, 10:55

marcus_87 napisał/a:
a ja slyszalem ze w escortach mk7 byly a we fiestach mk4 nie bylo, a jaka prawda 8|


teoria również kiepska. miałem licznik w mk4 i był z pleksi, nawet kupiłem drugi licznik z mk4 i ten też był z pleksi. Natomiast na forum escorta czytałem o tym, że nie każdy licznik jest z pleksi i da sie poznać dopiero po wyjęciu...
Jak kiedyś będe miał wene twórczą to przerobie ponownie swoje i będe wiedział jak jest w moim mk7, ale to raczej szybko nie nastąpi :-D

jackrzec - 12 Kwi 2007, 21:57

Kacper napisał/a:
da sie poznać dopiero po wyjęciu...
Bez wyjęcia też. Nawet na zdjęciu z allegro można rozpoznać.
kaczoro - 12 Kwi 2007, 22:20

jackrzec napisał/a:
Kacper napisał/a:
da sie poznać dopiero po wyjęciu...
Bez wyjęcia też. Nawet na zdjęciu z allegro można rozpoznać.


Ciekawe jak? :he:
Ja ostatnio zafundowałem sobie diodowe podświetlenie (dzięki Kacper za wskazówki co i jak :-) ) w mojej mk4... Mam też do czynienia z Fiestką mkIII Chianti z roku `94, która nie ma nawet obotomierza, ale tarcze zegarów są wykonane z pleksi old
Pozdrawiam!

jackrzec - 13 Kwi 2007, 07:57

kaczoro napisał/a:
Ciekawe jak? :he:
Wystarczy spojrzeć na wycięcia na cyfry w liczniku kilometrów. Te z pleksi, mają proste krawędzie, a te z blachy maja wytłoczenie pod skosem. Druga sprawa to taka, że nr licznika z pleksi rozpoczyna się od 94... np 94FB-BC... lub 96... (i nowsze też)
A te z blachą maja początek 89FB... lub 92FB...

Przypatrz się dokładnie:

Kacper - 13 Kwi 2007, 17:04

jackrzec napisał/a:
kaczoro napisał/a:
Ciekawe jak? :he:
Wystarczy spojrzeć na wycięcia na cyfry w liczniku kilometrów. Te z pleksi, mają proste krawędzie, a te z blachy maja wytłoczenie pod skosem. Druga sprawa to taka, że nr licznika z pleksi rozpoczyna się od 94... np 94FB-BC... lub 96... (i nowsze też)
A te z blachą maja początek 89FB... lub 92FB...


No i pozamiatane. Faktycznie, dobry pomysł, jeśli to prawda to ja juz wiem - mam z pleksy :ok:

odyniec - 13 Kwi 2007, 17:43

ja swoje na wakacje grzebne jak bede mial czas. mam z essiego mk7.
luxeon - 14 Kwi 2007, 00:15

Numerki z pleksy rozpoczynają się także od numeru 93FB - przykład pokazany z podświetleniem. W zaprezentowanym oświetleniu licznik nie posiada obrotka a ma już pleksie. Druga sprawa w innym egzemplarzu licznika o numerze 94FB...(rocznik 95 MK3) z obrotkiem brak jest pleksi - tarcze wykonane z blachy.
1- blaszka
2 - pleksa


odyniec - 14 Kwi 2007, 01:06

na podstawie fotek, za ktore dziekuje ślicznie stwierdzam iz.
mialem zegary bez obrotka mk3.5 '95, plexa,
mam zegary z obrotkiem ess mk7 1.6i16V takze plexa.

jackrzec - 14 Kwi 2007, 07:53

luxeon napisał/a:
Druga sprawa w innym egzemplarzu licznika o numerze 94FB...(rocznik 95 MK3) z obrotkiem brak jest pleksi - tarcze wykonane z blachy.
Tak, ale prędkościomierz był przekładany! Zobacz jakie ma oznaczenie na tarczy - zaczyna się od 89FB-... Na dole tarczy to widać. Jak jest licznik kompletny oryginalny, to zegary mają też oznaczenie takie jak licznik - przynajmniej początek. Obejrzałem chyba ze 20 zegarów, jak szukałem do swojej i wszystkie tak mają!
Maniek1.3 - 14 Paź 2007, 20:40

;-)
w razie pytan dajcie znac to wysle opis na maila


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group