Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Rozpoznanie

sq7jzi - 7 Kwi 2007, 18:10
Temat postu: Rozpoznanie
Powiedzcie mi cóż to takiego jest w tej mojej Fieście ? Mianowicie - po otwarciu klapy silnika na tylnej ściance są dwa moduły, większy, z napisem motocraft i mniejszy do którego wchodzą kable i jakaś rurka idąca gdzieś od gaźnika [monoftrysk?] Co jest co ? Nie wiem, oraz, gdzie znajduje się EEC i które to ? a to mniejsze z rurką ma oznaczenie E7DF-9F479-A2A.

i z innej beczki, co oznacza na tabliczce znamionowej F8J3 w pozycji Type.

madek - 7 Kwi 2007, 19:22

sq7jzi napisał/a:
większy, z napisem motocraft

moduł zapłonu EDIS-4

sq7jzi napisał/a:
i mniejszy do którego wchodzą kable i jakaś rurka idąca gdzieś od gaźnika [monoftrysk?]

to mapsensor (czujnik ciśniena bezwzględnego), rurka idzie do kolektora ssącego

sq7jzi napisał/a:
Nie wiem, oraz, gdzie znajduje się EEC i które to ?

w srodku pod deska rozdzielcza po prawej stronie

sq7jzi napisał/a:
i z innej beczki, co oznacza na tabliczce znamionowej F8J3 w pozycji Type.

hmm jesli to pole w lewym dolnym rogu to Mk3 powinno miec symbol GFJ

sq7jzi - 8 Kwi 2007, 14:52

Cytat:
hmm jesli to pole w lewym dolnym rogu to Mk3 powinno miec symbol GFJ


No właśnie, a z papierów od mojej wynika, że to MK3 a oznaczenie ma takie - F8J3.

A w książce serwisowej nie ma takiego oznaczenia :?:

Czyli EDIS odpowiada za sterowaniem zapłonem i odczytuje dane ze wszystkich czujników w samochodzie, co robi mapsensor i dla czego jest do tego wszystkiego jeszcze EEC potrzebne ?

ogólnie chodzi mi o to, by ktoś mi przedstawił korelacje między tymi układami i ew. czy gdzieś można przeczytać o tym ? W książce którą mam, jest na każdym schemacie tylko EEC i EDIS bez mapsensora a ta rurka właśnie wchodzi w EDISa. u mnie jest inaczej.

madek - 8 Kwi 2007, 15:08

sq7jzi napisał/a:
No właśnie, a z papierów od mojej wynika, że to MK3 a oznaczenie ma takie - F8J3.

Nigdy sie z tym nie spotkałem.

sq7jzi napisał/a:
Czyli EDIS odpowiada za sterowaniem zapłonem i odczytuje dane ze wszystkich czujników w samochodzie, co robi mapsensor i dla czego jest do tego wszystkiego jeszcze EEC potrzebne ?


wtrysk (kliknij zeby powiekszyc)


zapłon


a mapsensor mierzy cisnienie powietrza w kolektorze dolotowym i przekazuje dane do EEC.

sq7jzi napisał/a:
W książce którą mam, jest na każdym schemacie tylko EEC i EDIS bez mapsensora a ta rurka właśnie wchodzi w EDISa. u mnie jest inaczej.

zadna rurka nie wchodzi w EDISa. rurka laczy kolektor dolotowy z mapsensorem.

sq7jzi - 8 Kwi 2007, 15:43

Próbuje zrozumieć ten samochód. Mam 3 schematy i niby wszystko się zgadza, z wyjątkiem tego, że u mnie jest ten mapsensor a na schematach go nie ma. Natomiast EEC ma wejście do tej rurki, mój tego wejścia nie ma bo jest mapensor. Masz może schemat na którym jest to ujęte ?

I jeszcze jedno, który to czujnik co włącza wentylator chłodnicy ?

To znaczy, gdzie on jest zamontowany, bo mam go przecież na schemacie.

madek - 8 Kwi 2007, 16:06

sq7jzi napisał/a:
Natomiast EEC ma wejście do tej rurki, mój tego wejścia nie ma bo jest mapensor. Masz może schemat na którym jest to ujęte ?

Tego to juz nie kapuje...

sq7jzi napisał/a:
I jeszcze jedno, który to czujnik co włącza wentylator chłodnicy ?

nad termostatem, niebieska obudowa

sq7jzi - 8 Kwi 2007, 17:08

madek napisał/a:
sq7jzi napisał/a:
Natomiast EEC ma wejście do tej rurki, mój tego wejścia nie ma bo jest mapensor. Masz może schemat na którym jest to ujęte ?

Tego to juz nie kapuje...

sq7jzi napisał/a:
I jeszcze jedno, który to czujnik co włącza wentylator chłodnicy ?

nad termostatem, niebieska obudowa


U mnie we fieście są te 2 moduły EDIS i MapSensor[w każdym razie wg. tego co ty piszesz] oraz prawdopodobnie EEC -> nie widziałem go jeszcze więc załóżmy, że jest. Natomiast mam schematy od fiesty MK3 - różnych wersji i na tych schematach są tylko EEC i EDIS a nie ma mapsensora. A rurka o której piszesz wchodzi prosto w EDISa.
Tyle w zasadzie.

madek - 8 Kwi 2007, 17:31

EEC zobaczysz jak zajrzysz pod deske od strony pasazera.

A co do reszty masz foto i powiedz czy u ciebie wyglada to tak samo.

sq7jzi - 8 Kwi 2007, 17:38

Dokładnie tak to u mnie wygląda, tylko obudowa filtru powietrza jest chyba nieco inna ;-)
Co do EEC, to tam widziałem moduł poduszek, mam 2 8)

madek - 8 Kwi 2007, 17:42

sq7jzi napisał/a:
Dokładnie tak to u mnie wygląda

Wiec przeczytaj dokladnie wszystko co napisalem jeszcze raz. Sprawa jest jasna.

sq7jzi - 8 Kwi 2007, 18:16

Popraw mnie jeżeli coś źle rozumiem.
Mapsensor odczytuje tylko ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym i wysyła je do EEC IV.

EEC IV steruje pracą silnika,
czyli na podstawie danych uzyskanych z czujników oraz MapSensora ustala kont wyprzedzenia zapłonu oraz wychylenie przepustnicy za pomocą silniczka krokowego i wysyła dane do EDIS
oraz ustala też dawkę paliwa sterując czasem otwarcia elektrozaworu wtryskiwacza.

Natomiast EDIS dostaje już przetworzone dane z EEC oraz dane z czujnika wału korbowego i steruje kontem wyprzedzenia zapłonu.
Tak to wygląda :?:

madek - 8 Kwi 2007, 18:22

Dokładnie tak. :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group