|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Rozpoznanie
sq7jzi - 7 Kwi 2007, 18:10 Temat postu: Rozpoznanie Powiedzcie mi cóż to takiego jest w tej mojej Fieście ? Mianowicie - po otwarciu klapy silnika na tylnej ściance są dwa moduły, większy, z napisem motocraft i mniejszy do którego wchodzą kable i jakaś rurka idąca gdzieś od gaźnika [monoftrysk?] Co jest co ? Nie wiem, oraz, gdzie znajduje się EEC i które to ? a to mniejsze z rurką ma oznaczenie E7DF-9F479-A2A.
i z innej beczki, co oznacza na tabliczce znamionowej F8J3 w pozycji Type.
madek - 7 Kwi 2007, 19:22
sq7jzi napisał/a: | większy, z napisem motocraft |
moduł zapłonu EDIS-4
sq7jzi napisał/a: | i mniejszy do którego wchodzą kable i jakaś rurka idąca gdzieś od gaźnika [monoftrysk?] |
to mapsensor (czujnik ciśniena bezwzględnego), rurka idzie do kolektora ssącego
sq7jzi napisał/a: | Nie wiem, oraz, gdzie znajduje się EEC i które to ? |
w srodku pod deska rozdzielcza po prawej stronie
sq7jzi napisał/a: | i z innej beczki, co oznacza na tabliczce znamionowej F8J3 w pozycji Type. |
hmm jesli to pole w lewym dolnym rogu to Mk3 powinno miec symbol GFJ
sq7jzi - 8 Kwi 2007, 14:52
Cytat: | hmm jesli to pole w lewym dolnym rogu to Mk3 powinno miec symbol GFJ |
No właśnie, a z papierów od mojej wynika, że to MK3 a oznaczenie ma takie - F8J3.
A w książce serwisowej nie ma takiego oznaczenia
Czyli EDIS odpowiada za sterowaniem zapłonem i odczytuje dane ze wszystkich czujników w samochodzie, co robi mapsensor i dla czego jest do tego wszystkiego jeszcze EEC potrzebne ?
ogólnie chodzi mi o to, by ktoś mi przedstawił korelacje między tymi układami i ew. czy gdzieś można przeczytać o tym ? W książce którą mam, jest na każdym schemacie tylko EEC i EDIS bez mapsensora a ta rurka właśnie wchodzi w EDISa. u mnie jest inaczej.
madek - 8 Kwi 2007, 15:08
sq7jzi napisał/a: | No właśnie, a z papierów od mojej wynika, że to MK3 a oznaczenie ma takie - F8J3. |
Nigdy sie z tym nie spotkałem.
sq7jzi napisał/a: | Czyli EDIS odpowiada za sterowaniem zapłonem i odczytuje dane ze wszystkich czujników w samochodzie, co robi mapsensor i dla czego jest do tego wszystkiego jeszcze EEC potrzebne ? |
wtrysk (kliknij zeby powiekszyc)
zapłon
a mapsensor mierzy cisnienie powietrza w kolektorze dolotowym i przekazuje dane do EEC.
sq7jzi napisał/a: | W książce którą mam, jest na każdym schemacie tylko EEC i EDIS bez mapsensora a ta rurka właśnie wchodzi w EDISa. u mnie jest inaczej. |
zadna rurka nie wchodzi w EDISa. rurka laczy kolektor dolotowy z mapsensorem.
sq7jzi - 8 Kwi 2007, 15:43
Próbuje zrozumieć ten samochód. Mam 3 schematy i niby wszystko się zgadza, z wyjątkiem tego, że u mnie jest ten mapsensor a na schematach go nie ma. Natomiast EEC ma wejście do tej rurki, mój tego wejścia nie ma bo jest mapensor. Masz może schemat na którym jest to ujęte ?
I jeszcze jedno, który to czujnik co włącza wentylator chłodnicy ?
To znaczy, gdzie on jest zamontowany, bo mam go przecież na schemacie.
madek - 8 Kwi 2007, 16:06
sq7jzi napisał/a: | Natomiast EEC ma wejście do tej rurki, mój tego wejścia nie ma bo jest mapensor. Masz może schemat na którym jest to ujęte ? |
Tego to juz nie kapuje...
sq7jzi napisał/a: | I jeszcze jedno, który to czujnik co włącza wentylator chłodnicy ? |
nad termostatem, niebieska obudowa
sq7jzi - 8 Kwi 2007, 17:08
madek napisał/a: | sq7jzi napisał/a: | Natomiast EEC ma wejście do tej rurki, mój tego wejścia nie ma bo jest mapensor. Masz może schemat na którym jest to ujęte ? |
Tego to juz nie kapuje...
sq7jzi napisał/a: | I jeszcze jedno, który to czujnik co włącza wentylator chłodnicy ? |
nad termostatem, niebieska obudowa |
U mnie we fieście są te 2 moduły EDIS i MapSensor[w każdym razie wg. tego co ty piszesz] oraz prawdopodobnie EEC -> nie widziałem go jeszcze więc załóżmy, że jest. Natomiast mam schematy od fiesty MK3 - różnych wersji i na tych schematach są tylko EEC i EDIS a nie ma mapsensora. A rurka o której piszesz wchodzi prosto w EDISa.
Tyle w zasadzie.
madek - 8 Kwi 2007, 17:31
EEC zobaczysz jak zajrzysz pod deske od strony pasazera.
A co do reszty masz foto i powiedz czy u ciebie wyglada to tak samo.
sq7jzi - 8 Kwi 2007, 17:38
Dokładnie tak to u mnie wygląda, tylko obudowa filtru powietrza jest chyba nieco inna ;-)
Co do EEC, to tam widziałem moduł poduszek, mam 2 8)
madek - 8 Kwi 2007, 17:42
sq7jzi napisał/a: | Dokładnie tak to u mnie wygląda |
Wiec przeczytaj dokladnie wszystko co napisalem jeszcze raz. Sprawa jest jasna.
sq7jzi - 8 Kwi 2007, 18:16
Popraw mnie jeżeli coś źle rozumiem.
Mapsensor odczytuje tylko ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym i wysyła je do EEC IV.
EEC IV steruje pracą silnika,
czyli na podstawie danych uzyskanych z czujników oraz MapSensora ustala kont wyprzedzenia zapłonu oraz wychylenie przepustnicy za pomocą silniczka krokowego i wysyła dane do EDIS
oraz ustala też dawkę paliwa sterując czasem otwarcia elektrozaworu wtryskiwacza.
Natomiast EDIS dostaje już przetworzone dane z EEC oraz dane z czujnika wału korbowego i steruje kontem wyprzedzenia zapłonu.
Tak to wygląda
madek - 8 Kwi 2007, 18:22
Dokładnie tak.
|
|