Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Na światłach przez cały rok - ułatwienie

Ćwirek - 4 Kwi 2007, 21:05
Temat postu: Na światłach przez cały rok - ułatwienie
Witam wszystkich
W związku z tym iż popadło nam cały rok na światłach jeździć to mam pytanko,mianowicie czy można jakoś podłączyć światła do przekręconego kluczyka?Ja mam tak radio podłączone jak kluczyk w stacyjce to gra a jak nie to nie gra :lol:
Chodzi mi o to żeby tak zrobić ze światłami.Jeśli jest to możliwe to proszę o podpowiedź jak to zrobić.
Z góry dzięki :-D

madek - 4 Kwi 2007, 21:13

W przypadku swiatel nie polecam takiego rozwiazania.

Trzeba sie zaopatrzyc w prosty moduł ktory odpala swiatla po uzyskaniu odpowiedniego napięcia ładowania (czyli chwile po odpaleniu). Sa tez rozne inne opcje a wszystko mozna znalezc tutaj - sie tych aukcji narobiło ostatnio...

flash - 4 Kwi 2007, 22:05

ja to robie na 2 przekaznikach, podlaczajac sie do swiatel stopu (wlacznika) odpalasz auto i po 1 wcisnieciu hamulca zapalaja sie swiatla mijania, jest o tyle wygodne bo mozna auto odpalic w celu podladowania aku i nagrzania srodka np w zime, a swiatla nie pala sie niepotrzebnie. zapomniec sie nie da, bo hamulec predzej czy pozniej nacisniesz.
thomasg - 4 Kwi 2007, 22:17

flash napisał/a:
...... zapomniec sie nie da, bo hamulec predzej czy pozniej nacisniesz.


ciekawe rozwiązanie , szczegóły ?


elektryk ze mnie jak z koziej .... trąbka :D

flash - 5 Kwi 2007, 00:06

popelnie jakis schemat jutro to dam linka albo go tu wrzuce,
jackrzec - 5 Kwi 2007, 15:22

Najprościej jest założyć taki przekaźnik jak do podgrzewania przedniej szyby - dopiero gdy silnik pracuje, to włącza.
Bart_Skrzyszow - 5 Kwi 2007, 15:40

Jak ładne ceny tych włączników w góre podskoczyły

flash czekamy na szczegóły - bardzo ciekawe rozwiazanie

flash - 5 Kwi 2007, 21:49



dziala to tak, wlaczamy zaplon, nic sie nie dzieje, wsiadamy do auta , odpalamy i jedziemy, w pewnym momencie wciskamy hamulec, do punktu a plynie prad, przez wylaznik (lepiej dac bo moze kiedy bedziecie chcieli to wylaczyc) , prad plynie przez diode ( ta dioda jest konieczna bo inaczej caly czas swiecily by sie stopy z tylu, ona odseparowuje nasze urzadzenie od swiatel stop)i zasila przekaznik , druga noga cewki jest na masie wiec przekaznik przyciaga styki. styki przepuszczaja prad ktory pojawia sie po wlaczeniu stacyjki, i przekaznik podaje przez 1 gorna diode napiecie do podtrzymania samego siebie, wiec puszczamy hamulec, napiecie w pkcie a znika, ale przekaznik trzyma dopoki nie wylaczymy stacyjki. napiecie po wlaczeniu stacyjki podlaczamy do pkt c. na wyjsciu montujemy kilka diod ( w zaleznosci od auta, czy sa odseparowana pozycyjne lewe od prawych, czy swiatla mijania sa odseparowane, do pozycyjnych mozna dac same diody, ale do mijania musi byc przekaznik bo 2 zarowki po 55w to juz prawie 10A. osobiscie w aucie zony - fiesta mk3 zamontowalem przekazniki do mijania, dlugich i pozycyjnych. swiatla sa wyraznie jasniejsze i nie cierpi przelacznik zespolony przy kieerownicy , a ze to slaby punkt fordow to chyba juz wiecie. wylaczamy zaplon, wylacza sie przkaznik i po sprawie. wiec nie wliczajac przerobki do montazu przekaznikow nasze urzadzenie to 1 zwykly przekaznik i kilka diod po kilka zlotych.

rysunek moze nie dokladny, rysowalem na szybko

przekaznik to zwykly przekaznik np z poloneza, od swiatel, klaksonu itd, narysowalem styki podczas pracy, zeby uzmyslowic o co mi chodzi.


>>jackrzec, to nie przekaznik jest taki tylko do zasilania przekaznika szyby jest brane napiecie z diod alternatora, ktore pokazuje sie gdy silnik sie kreci.

jackrzec - 6 Kwi 2007, 00:09

flash napisał/a:
>>jackrzec, to nie przekaznik jest taki tylko do zasilania przekaznika szyby jest brane napiecie z diod alternatora, ktore pokazuje sie gdy silnik sie kreci.
Akurat tak się składa że mam to w aucie. Ale co to przeszkadza, żeby przekaźnik zasilać z altka? Pobór prądu jest tak minimalny, że to nie ma żadnego wpływu.


87 - wyjście (+) na szyby
30 - (+) Aku
S - włącznik (podaje masę!)
61 - Altek (wyjście na kontrolkę ładowania)
31 - Masa

odyniec - 6 Kwi 2007, 00:36

o co sie rozchodzi?
swiatla od stopu to swietny pomysl moim zdaniem :!:

flash - 6 Kwi 2007, 09:13

dokladnie, uwazam ze podpiecie tego pod swiatla stopu jest najdoskonalszym pomyslem, bo odpalamy zawsze bez swiatel, mozemy auto zostawic bez swiatel do rozgrzania, a podczas jazdy sie zapala, bo jak pisalem, hamulec wcisniemy wczesniej czy pozniej.pozatym moje rozwiazanie ma jedna najwazniejsza zalete, jest najtansze!. przekaznik zawsze sie znajdzie, diody sa niedrogie.a to zdziwienie wsrod znajomych i sasiadow ze masz cos czego jeszcze nikt nie wymyslil - bezcenne
Bart_Skrzyszow - 6 Kwi 2007, 10:43

spoko spoko :-)
Bardzo fajny pomysł, trzeba spróbować to wykonać ;-)

abla - 17 Kwi 2007, 15:12

flash - świetny patent :brawo:
Ze swojej strony proponuję przesunięcie tego wyłącznika, żeby można było wyłączyć światła (np. w korku) bez konieczności gaszenia silnika. No i można dodać LEDa do sygnalizacji działania urządzenia, ale to już kosmetyka :)



[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 16:21 ]
Tak w sumie po zastanowieniu stwierdziłem, że nie za bardzo mi pasuje ten patent ze STOPem, bo ja np. rzadko używam ręcznego (auto zostawiam na biegu) i w przypadku parkowania na nierówności, gdy włączam zapłon wciskam sprzęgło, auto zaczyna się staczać więc wciskam hamulec i w takim układzie wtedy już włączą mi się światła, zanim jeszcze uruchomię silnik.

machinesjb - 17 Kwi 2007, 19:46

Ja bym proponował inaczej. Robiłem sobie starter na przycisk łącząc pierwszy i czwarty kabel w stacyjce czyli zasilający pozycje 3 - odpalanie. Nie boje sie kombinacji w stacyjce i wyplanowałem prosty układ:
1.bierzemy zasilanie z tego miejsca stacyjki, które odpowiada za zaświecenie kontrolek i podłączamy do przekaznika jako zasilanie głowne.
2. bierzemy zasilanie od kontrolki oleju jako prąd sterujący przekaznik ( gdy lampka swieci to przekaznik jest rozwarty, gdy zgasnie to załączy.
3. wyjscie przekaznika dajemy na przewod zasilania świateł

Można zastosować stosunkowo mały przekaznik żeby nie obciążał tego prądu kontrolki a i tak ten przekaznik sterował by dopiero duzy przekaznik od świateł (ten fordowski)
Przekręcamy stacyjkę więc podajemy prąd do przekaznika ale ponieważ zapala się kontrolka oleju więc przekaznik zostaje rozłączony jednocześnie. Odpalamy auto, kontrolka oleju gasnie pochwili, więc przekaznik się załącza i zapala światła. Gdy gasimy silnik swiatła gasną.
Proponuję przewód zasilania swiateł odłaczyć od przekaznika zespolonego bo możliwe ze prąd wpływający od "tyłu" mógłby coś popalić albo po prostu zastosować diode zeby nie pozwalała wpłynąc prądowi od przekaznika do zespolacza, wtedy będzie można włączać swiatła pokrętłem niezależnie od przekaznika. Oczywiście postojówki nam zostają na pierwszej pozycji pokrętła

Oczywiście każdy układ można rozwijać. Taki ot plan. :-)

PS nie raz przejade spory kawałek zanim dotkne hamulca i mogę niezdązyc włączyc swiateł zanim zapłace 500 zł a specjalnie pamiętać o kopnięciu hamulca to na to samo wychodzi co przekręcić włącznik :rotfl:

flash - 18 Kwi 2007, 15:51

to jest patent za 10zl, natomiast jesli chcialbys udoskonalac mozna pomyslec i dac troche inteligencji temu urzadzeniu zeby zalaczal sie dopiero po wcisnieciu hamulca, ale np dopiero po odpaleniu auta.. cel byl taki zeby to dzialalo, i bylo jak najtansze. moze czas zaczac uzywac recznego ?? ;-)
Gray-Wolf - 18 Kwi 2007, 16:47

A ja mam coś takiego jak brzęczek. Pomysł stary bo zastosowany do świateł i drzwi aby przypomniał o wyłączeniu światełek po wyjściu z pojazdu (Fiesty :D )
Brzęczek nr.2 mam podłączony przy samych bezpiecznikach
Wystarczy wyjąć bezpiecznik podłożyć kabelek i wcisnąć :D
.Kabel minus pod bezpiecznik od świateł mijania a plus pod bezpiecznik wentylatora.
Zasada działania jest taka że :
niema świateł mijania a silnik jest włączony to brzęczy :ups: .
włączysz światełka i jest cisza :lol:
Proste, tanie bo tylko kupić brzęczka,szybkie w założeniu i bez przerabiania instalacji!!! ;-)
Pozdro dla wszystkich Fiestowiczów ;-)

dr_Henio - 28 Kwi 2007, 17:10

no dobra, a to z allegro to tylko zwykly przekaznik?

jesli tak to jaki i jak go podlaczyc, bo potrzebuje takiego cuda x 3 szt

diodalodz - 28 Kwi 2007, 18:42

wszystko fajnie ale jedno pytanie czy zgasną światła mijania jak zapali sie drogowe :) żeby tego dokonać trzeba sie wbić w przełącznik zespolony .
marcus_87 - 29 Kwi 2007, 12:12

chyba najlepszy bedzie brzeczyk przypominajacy o wlaczeniu swiatel z wylacznikiem na obwodzie zeby np na postoju albo w korku mozna bylo go wylaczyc.
dr_Henio - 30 Kwi 2007, 08:11

niby te wlaczniki z allegro wlasnie tak dzialaja, gasno mijania jak wlaczysz droowe
ale na jednej aukcji widac jak byk ze to przekaznik na innych wszystko jest w pudeleczku wiec wnetrznosci nie widac

DERFORM - 1 Maj 2007, 16:51

Cytat:

A ja mam coś takiego jak brzęczek. Pomysł stary bo zastosowany do świateł i drzwi aby przypomniał o wyłączeniu światełek po wyjściu z pojazdu (Fiesty )
Brzęczek nr.2 mam podłączony przy samych bezpiecznikach
Wystarczy wyjąć bezpiecznik podłożyć kabelek i wcisnąć
.Kabel minus pod bezpiecznik od świateł mijania a plus pod bezpiecznik wentylatora.
Zasada działania jest taka że :
niema świateł mijania a silnik jest włączony to brzęczy .
włączysz światełka i jest cisza
Proste, tanie bo tylko kupić brzęczka,szybkie w założeniu i bez przerabiania instalacji!!!
Pozdro dla wszystkich Fiestowiczów



Podłaczyłem w podany sposob Wszystko ok. silnik odpalony swiatła nie właczone brzęczy. Swiatła włacze cisza.
ale
jest ale
jak włacze swiatła drogowe znów brzeczy.
dlaczego????
jak to zmienic??

diodalodz - 1 Maj 2007, 17:44

wstawić dwie diody prostownicze pod mijania i drogowe i połączyć wejścia diod razem i pod brzęczyk
Tommur - 2 Maj 2007, 22:39

dokładnie jak przedmówca powyżej mówi. Dziś na tv turbo dzienne pan zakładał. Przekaźnik był poza całą instalacją. Tylko impulsowy kabel podłączony był pod światła. mijania. Jak właczył postojówki paliły się dzienne. Jak włączył mijania, gasły dzienne,. Na przewodzie od świtaeł była diodka. Ale dzienne zakupił nowe i wstawił w zderzak.
dracco - 14 Maj 2007, 18:42

Witam!

Ja sobie to wymyśliłem tak, że sterowanie przekaźnika którym automatycznie włączam światła podpiąłem pod kontrolkę ładowania. W efekcie kiedy odpalam silnik i pojawi się ładowanie światła sie zapalają automatycznie. Jest jednak mały mankament, spadek napięcia na cewce przekaźnika jest na tyle duży, że kontrolka się żarzy. I w związku z tym mam pytanie, czy to żarzenie się kontrolki może mieć jakiś wpływ na ładowanie akumulatora? Wiem, że za to odpowiedzialny jest regulator ładowania ale tak dla świętego spokoju wolałbym zapytać mądrzejszych... :)

silvercar - 14 Maj 2007, 20:04

spróbuj dołożyć w obwodzie diodę
dracco - 15 Maj 2007, 18:28

Pomiędzy kontrolką a przekaźnikiem?
silvercar - 15 Maj 2007, 22:09

na kablu idącym bezpośrednio do przekaźnika od przewodu kontrolki. Miałaby ona za zadanie nie dopuścić do tworzenia mostka przez cewkę przekaźnika. A drugą dobrze by było na drugim kablu do cewki.
dracco - 16 Maj 2007, 19:34

Ok. Dzięki za info. Jak tylko będę mieć chwilę wolnego czasu to wlutuję.
dr_Henio - 16 Maj 2007, 19:43

podobno wiekszosc aut jest przystosowana do automatycznego wlaczenia swiatel mijania po odpaleniu silnika, wystarczy w orginalne miejsce dodac brakujacy przekaznik lub bezpiecznik

czy komus cos wiadomo na ten temat w mk3 ?

jackrzec - 17 Maj 2007, 22:12

dr_Henio napisał/a:
czy komus cos wiadomo na ten temat w mk3 ?
W mk3 i mk4 i mk5 napewno nie ma. Może modele produkowane na kraje skandynawskie to miały, ale wątpie.
dr_Henio - 18 Maj 2007, 23:12

1.Czerwony - zasilanie 12V przekrój przewodu 1 mm2

2. Brązowy - wyjście światła mijania przekrój przewodu 1mm2

3. Żółty - wyjście światła pozycyjne prawa strona przekrój przewodu 0.75 mm2

4. Żółty - wyjście światła pozycyjne lewa strona przekrój przewodu 0.75 mm2

5. Niebieski - sterowanie przewód do lampki ładowania lub alternatora przekrój przewodu 0,75 mm2

6. Czarny z włącznikiem - masa, przełącznik normal / automat przekrój przewodu 0,75 mm2



powracajac do modulow z allegro, czy mozna to wpiac w skrzyneczke bezpiecznikow/przekaznikow czy konieczne bedzie przesztukowanie przewodow i podlanczanie sie bezposrednio pod alternator i cala reczte?

silvercar - 18 Maj 2007, 23:21

Kabelek z ładowania, ale kolega dracco, powinien podpowiedzieć który to jest, a reszta to skrzynka bezpieczników. Gotowiec, więc może więcej info??
amokk - 31 Sie 2007, 16:44

Odgrzeję trochę tego posta :)

Wszystko jest w skrzynce bezpieczników, a przewód od alternatora biegnie do kontrolki licznika i jest koloru niebieskiego :i:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group