Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Założenie fordowskiego zamka centralnego + Magicar 820

amokk - 4 Kwi 2007, 20:52
Temat postu: Założenie fordowskiego zamka centralnego + Magicar 820
Zamierzam podłączyć pod fordowski centralny zamek sterownik Magicar 820.
Mam wersję trzy drzwiową.
Siłowniki mają po 4 kable (zasilanie, masa, i dwa do komunikacji z drugim siłownikiem).
Nie rozumiem, mimo schematu, jak podłączyć te siłowniki.
Jakie przekaźniki zastosować??
Siłowniki te nie wymagają centralki.
Skąd będą wiedzieć kiedy otwierać, a kiedy zamykać (przy użyciu pilota) :?:
Na jakiej zasadzie działają przy otwieraniu i zamykaniu (zmiana biegunów) :?:
Jak sterownik będzie przekazywał siłownikom kiedy zamykać, a kiedy otwierać :?:
Czy muszę dokupić jeszcze dodatkowo centralkę sterującą pod siłowniki :?:
Dodam, że chcę mieć sterowanie "plusem", ze względu na siłownik tylnej klapy, który jest sterowany "plusem".
Czy ktoś wie co oznaczają skróty NC, N, NO na tym schemacie :?:



Jak to podłączyć :?:

odyniec - 4 Kwi 2007, 21:48

walkowane....
czerwony to staly +12,
brazowy/czarny - stale -12 (masa)
zolty i bialy to komunikacyjne. sygnal na nich idzie masa (-12).
dalej sam mysl bo z elektroniki to noga jestem.

amokk - 4 Kwi 2007, 23:21



Według schematu alarmu Magicar 440 chyba muszę zrobić tak:

- połączyć k. czarny z k. białym i do "masy"
- połączyć k. różowy z k. pomarańczowym i do "plusa"

- k. zielony do "plusa", a k. niebieski do "masy" obu siłowników (albo na odwrót).

Myślę, że sterownik Magicar 820 przekazuje poprzez k. zielony i k. niebieski na przemian "masę" i "plusa".

Ale w takim razie czy jest sens podłączać k. biały i k. żółty siłownika do drugiego siłownika (komunikacja) i jaki to będzie miało wpływ na otwieranie z kluczyka (czy otwieranie z kluczyka będzie w ogóle możliwe) :?:

Potestuję i zobaczymy, ale ciągle czekam na Wasze rady :)

odyniec - 5 Kwi 2007, 20:12

amokk napisał/a:
- połączyć k. czarny z k. białym i do "masy"

białym w fabrycznym fordowskim idzie masa...
czarnym takze. wiec? co to da?
amokk napisał/a:
- połączyć k. różowy z k. pomarańczowym i do "plusa"

różowego tam ni ma :| jak juz to czerwony a tamtedy idzie plus.

amokk napisał/a:
- k. zielony do "plusa", a k. niebieski do "masy" obu siłowników (albo na odwrót).

jezeli mowa tu o zielonym i niebieskim to mam wrazenie ze zly sterownik masz :D te sa sterowane plusem, a Fordy to wyjatki i steruja minusem :)
amokk napisał/a:
Myślę, że sterownik Magicar 820 przekazuje poprzez k. zielony i k. niebieski na przemian "masę" i "plusa".

j.w

amokk napisał/a:
Ale w takim razie czy jest sens podłączać k. biały i k. żółty siłownika do drugiego siłownika (komunikacja) i jaki to będzie miało wpływ na otwieranie z kluczyka (czy otwieranie z kluczyka będzie w ogóle możliwe) :?:

bialy i zolty jak polaczysz pomiedzy wszystkimi silownikami, to podczas otwarcia jednego otworzy sie reszta -> popularnie jest to znane jako centralny zamek... czyli raczej musisz to zrobic. a kluczykiem sie otwiera. jesli silownik dobrze jest zamontowany i ciegno od wkladki do zamka zalozone to kluczyk otworzy jeden zamek, a jak kabelki z soba polaczysz to bedziesz mial centralny zamek w aucie (z kluczyka).

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 19:15 ]
aaa poczytalem ten twoj schemat...
pisałem Ci ze sterowanie jest masa :he:

masz u gory napisane: sterowanie zamka minusem.
z tej opcji musisz skorzystac :!:

amokk - 5 Kwi 2007, 21:52



Czyli według tego schematu mam to podłączyć tak:

- oryginalne siłowniki podłączyć do "plusa i "masy" i spiąć je w celu komunikacji (k. żółty i k. biały)

- k. zielony i k. niebieski sterownika Magicar 820 do "masy"
- na k. różowym i k. pomarańczowym pojawi się na przemian "masa".

I gdzie podłączam ten k. różowy i pomarańczowy :?:
Wpinam się pod "komunikację" (k. żółty i k. biały siłownika) :?:

A gdzie podłączam k. biały i k. czarny sterownika Magicar 820 :?:

Czy nie można sterować oryginalnych siłowników z "plusa" :?:
Chodzi o to, żebym nie musiał ciągnąć masy z siłownika klapy do sterownika, tylko wykorzystać "plusa", który jest pod przyciskiem.

Gdzie najlepiej podpiąć k. białe kierunkowskazów (w bezpieczniki) :?:

odyniec - 6 Kwi 2007, 00:30

amokk napisał/a:
- oryginalne siłowniki podłączyć do "plusa i "masy" i spiąć je w celu komunikacji (k. żółty i k. biały)

ta jest.

amokk napisał/a:

- k. zielony i k. niebieski sterownika Magicar 820 do "masy"
- na k. różowym i k. pomarańczowym pojawi się na przemian "masa".

tak, bo masa daje sygnal o otwarciu/zamknieciu drzwi.

amokk napisał/a:
I gdzie podłączam ten k. różowy i pomarańczowy :?:
Wpinam się pod "komunikację" (k. żółty i k. biały siłownika) :?:

dokładnie, tylko nie pochrzan tego, ze przy otwieraniu bedzie sie zamykalo i odtwrotnie :>


amokk napisał/a:
A gdzie podłączam k. biały i k. czarny sterownika Magicar 820 :?:

ni ma nic napysane... wiec nigdzie. zaklej dobrze bo po nich moze isc napiecie, aby sie z masa gdzie nie zwarly.

amokk napisał/a:
Czy nie można sterować oryginalnych siłowników z "plusa" :?:
Chodzi o to, żebym nie musiał ciągnąć masy z siłownika klapy do sterownika, tylko wykorzystać "plusa", który jest pod przyciskiem.

niestety to nie ja bylem konstruktorem Forda (moze to i dobrze :D ) i juz tak fabrycznie jest ze masa sa sterowane, oraz niema przyciskow w drzwiach... centralny w fordzie troche zabawy kosztuje, ale uwierz... czas poswiecony temu jest tego wart.


amokk napisał/a:
Gdzie najlepiej podpiąć k. białe kierunkowskazów (w bezpieczniki) :?:

przy stacyjce. sa to zolte kabelki jak sie nie myle, wychodzace z przelacznika zespolonego.


tak ode mnie.... sprawdz czy ten sterownik daje tylko sygnal masa, czy na stale daje mase. powinien dawac sygnal krociutki tylko.

amokk - 6 Kwi 2007, 11:32

odyniec napisał/a:
tak ode mnie.... sprawdz czy ten sterownik daje tylko sygnal masa, czy na stale daje mase. powinien dawac sygnal krociutki tylko.

Oto odpowiedź:
Cytat:
CZAS STEROWANIA ZAMKIEM
Kiedy zwora jest założona czas sterowania zamka jest 1 sek. aby zmienić na 3 sek. wyjmij zworę

Zerknij jeszcze raz na ten schemat i zobacz na oznaczenia NC, N i NO.



Co one oznaczają :?:
Czy ja mam zakładać przekaźniki pod siłowniki (myślę, że chyba się nie da, bo nie wymagają centralki) :?:

odyniec - 6 Kwi 2007, 13:23

1 sekunda starczy...
niewiem co one oznaczaja... mowilem noga jestem z elektroniki ;-)
przekazniki... nie trzeba, daj do silownikow bezposrednio napiecie, kostka powinna byc za radiem do centralnego (przynajemniej w '94<) jesli nie to pociagnij sobie zasilanie ze skrzyni bezpiecznikow, aby bezpiecznik byl po drodze.

kazi - 7 Kwi 2007, 12:24

powiem tak ja u siebie z racji tego ze elektronika nie jest dla mnie obca i sprawdzeniu wytrzymalosci alarmu wiem ze jesli sie chce zrobic sterowanie fordowskim zamkiem trzeba zalozyc przekazniki dwa do sterowania (jeden do otw drugi do zamyk) bo ja mam w alarmie sygnał plus.

Odyniec !!
Alarm daje albo sygnal 3 sek do zamkow pneumatycznych albo 1 sek do elektrycznych i nie ma stalego sygnału.

Tam gdzie jest masa 1 i 2 w zamku podlaczasz to do alarmu otw/zamyk ale musisz sprawdzic czy alarm steruje plusem czy minusem zamki bo jak podlaczysz :fox: zle to ci sie spali alarm :D

odyniec - 7 Kwi 2007, 13:46

przeczytaj schemat. ten pierwszy i drugi, tam jest opcja dla fordowskich silownikow -> sterowanie minusem.
amokk - 10 Lip 2007, 23:50

Wreszcie się zabrałem za montaż sterownika Magicar 820 w mojej Fieście :)

Na wstępie wyjaśnię co oznaczają skróty NC, N i NO na tej instrukcji :ra:



NC - normal close (normalnie zamknięty)
N - normal (normalny)
NO - normal open (normalnie otwarty)

Sterownik zamontowałem w schowku z lewej strony obok nóg kierowcy.
Umieściłem go pionowo tak, że nie przeszkadza podczas otwierania wewnętrznej klapki w schowku :ra:



Moja Fiesta wyposażona jest w centralny zamek i elekryczne szyby, toteż posiadam oryginalną wiązkę elektryczną, która biegnie osobno.
Czasami podczas prac z elektryką zachodzi potrzeba wyjęcia tej wiązki, aby był łatwiejszy dostęp.
Informuję o tym, bo tak podłączyłem przewody sterownika, abym mógł dalej wyjmować tę wiązkę tylko po odłączeniu wtyczek (wtyczka z przewodami od sterowania zamkiem jest zintegrowana z wiązką na stałe, a od zasilania sterownika osobno).
Zaletą tego jest to, że po wyjęciu wiązki mogę nadal otwierać tylną klapę z pilota.

Tak to mnie więcej wygląda :ra:





Na początek podłączamy wtyczkę od sterowania zamka (kolor biały) do wiązki:

- przewód zielony i niebieski do przewodu brązowego ("masa")

- przewód różowy do przewodu białego (zamykanie zamka)

- przewód pomarańczowy do przewodu żółtego (otwieranie zamka)

- przewód czarny i biały wypinamy z wtyczki (zbędne)

Dalej podpinamy wtyczkę od zasilania sterownika (kolor czarny) i ciągniemy przewody do skrzynki bezpiecznikowej:

- przewód czerwony do szyny "plusowej" albo pod inne źródło zasilania (miałem fabrycznie pociągnięty przewód bezpośrednio od akumulatora, więc podłączyłem się pod niego, bo w szynie były wszystkie styki zajęte)

- przewód czarny do szyny "masowej" (przylutowałem ten przewód do podłączonych razem przewodów brązowych - wspólna masa przekaźników i innych elementów, bo szyna była cała zajęta)

- przewody białe podłączamy pod bezpieczniki nr 21 (kolor biały z czarnym paskiem) i nr 22 (kolor zielony z czarnym paskiem) (najlepiej pod górne styki, czyli bezpośrednio do kierunkowskazów; jeśli podłączymy pod dolne styki to "plus" ze sterownika pójdzie najpierw na bezpiecznik kierunkowskazu, a potem na kierunkowskaz - ale przecież białe przewody od sterownika mają już bezpieczniki 10A, więc po co puszczać "plusa" przez dwa bezpieczniki; zaleta jest taka, że jak wyjmiemy bezpiecznik kierunkowskazu ze skrzynki bezpiecznikowej to nadal sterownik będzie dawał "plus" na kierunek i będzie sygnalizacja kierunkowskazami)

Teraz według tego schematu podłączamy przewód szary do styku przekaźnika nr 85 :ra:



- styk przekaźnika nr 86 pod bezpiecznik nr 26 (bezpiecznik od odblokowywania zamka tylnej klapy)

- styk przekaźnika nr 30 również pod bezpiecznik nr 26

- styk przekaźnika nr 87 do przewodu prowadzącego do siłownika tylnej klapy



Wszystko jest dokładnie opisane na rysunkach.
Jeśli podłączymy wszystko według mojego projektu to otrzymujemy:

- zamykanie i otwieranie centralnego zamka z pilota i z kluczyka

- odblokowywanie zamka tylnej klapy z pilota i z przycisku wewnątrz samochodu (odblokowywanie z pilota i z przycisku działa tylko podczas wyłączonego zapłonu; podczas włączonego zapłonu nie można odblokować zamka ani z pilota, ani z kluczyka)

- po wyjęciu wiązki można nadal otwierać tylną klapę z pilota

Natomiast przewód szary z czarnym paskiem wypinamy z wtyczki, chyba, że zamierzamy zamontować moduł domykania szyb.
Zamierzam zakupić moduł Magicar 2WM.
Wkrótce również przedstawię instalację tego modułu.

[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 11:58 ]
Dodam jeszcze kilka słów na temat zasięgu.
Otóż zasięg jest rewelacyjny, nawet bedąc w domu możemy sterować zamkiem.
Oczywiście trzeba podejść do okna, żeby w ogóle zobaczyć czy migają kierunkowskazy.

W otwartym terenie testowałem sterownik z odległości około 50 metrów i również zasięg jest bez zarzutu i to bez przedłużania oryginalnej anteny (z większej odległości nie miałem jeszcze okazji testować).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group