|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Zegary , kontrolki
thomasg - 3 Kwi 2007, 08:33 Temat postu: Zegary , kontrolki Od pewnego czasu przymierzam się do przekładki zegarów w wozie i już pewne znalazłem tylko że problem jest natury technicznej. Jak już pewnie się domyślacie to te 'nowe' będą pochodzić z benzynki na której pulpicie brak jest kontrolki 'świec żarowych'. Jako że w wielu tematach doczytałem że zegary w mk4 sa te same więc różnice pewnie są tylko w rozmieszczeniu i podpięciu ew. kontrolek. Czy ktos ma schemat , rozpiske wejść-wyjść w gniazdach zegarów aby dało radę przerzeżbić tak by po 'robocie wsio działało jak w moim
? Dokładnie to sżło by o dwie kontrolki : poduchy i świec , w moim są po lewej na górze i po prawej na górze a w benzynce w miejscu 'moich' swiec jest bodajże 'ręczny'. Zaczynam plątać ale chyba wiadomo o co chodzi . Czy ktoś już tez coś takiego motał ?, kupa z tym rzezby ? czas jest, chęci są , lutownica też , brak tylko schematów
Bit1 - 3 Kwi 2007, 09:18
Schemat do benzyniaków masz w temacie "przekładanie kontrolek z mk3->mk4" masz tam schemat z mk4 benzynowego więc poprostu musisz znaleźć schemat z diesla i odpowiednio poprzestawiać kabelki nawet lutownica ci nie będzie potrzebna bo te kostki z tułu licznika są rozbieralne i można wyciągnąć te blaszki i wsadzić w inne miejsca.
Nie powinneś mieć problemu.
Jak ja przekładałem u siebie zegary (mk3) na zegary z escorta bolero (wyglądają tak samo jak mk4) to mi świeci kontrolka od ssania jak zaciągam ręczny 8) no ale trudno jedna kontrolka tylko źle to mogę przeżyć
Rafal1504 - 3 Kwi 2007, 09:20
Witaj
Kontrolki są w innych miejscach ale połączenia są identyczne, poprostu ścieżki są poprowadzone na drugą stronę nic nie trzeba przerabiać, też robiłem przekładkę co prawda mam benzynę ale też się zastanawiałem nad kontrolką od ręcznego i poduchy okazuje się że wyjścia na kostkach są identyczne, podpiołem idziała, tylko ja musiałem dołożyć przewód sygnałowy od obrotomierza bo fabrycznie nie miałem z tego co wiem to w dieslu też można podłączyć obrotek.
Jeśli czegoś nie wiesz pisz mam schematy tylko jest ich dużo i najpierw musiałbym wiedzieć co konkretnie potrzebujesz
Sprawdź czy masz przewód na 8 pinie ( jest 12 pinów czyli 5 od dołu) w kostce do licznika (w tej po stronie obrotomierza) przewód biało czarny jeśli jest to masz instalacje pod obrotomierz, jeśli nie to nie ma problemu przeprowadzasz jeden przewód od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika, jakby co to pomogę.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 08:22 ]
kontrolka od świec jest tylko w innym miejscu
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 08:27 ]
kontrolka od świec jest na samym dole z prawej strony
thomasg - 3 Kwi 2007, 10:17
thx za szybkie info , docelowymi zegarami bedą te
będą w czwartek więc biorę się tez wtedy za obejrzenie instalki istniejącej w moim i jak cos nie teges to uderzę znów. Kilka dni to napewno zejdzie bo przy okazji rozjasnie troche oświetlenie ( standard jest zabójczy :lol: ) ale jak tak na nie patrze to kilku rzeczy mi w nich brakuje a kilku jest za wiele ;-)
Rafal1504 - 3 Kwi 2007, 10:44
Widzę że wersja z wysp, można by się pokusić przełożyć tarczę prędkościomierza z twojego starego licznika, przynajmniej ja tak bym próbował ale kwestia gustu.
Jak będziesz go miał to daj znać jestem ciekaw czy masz instalke pod obrotek, tak czy siak obrotek będzie chodził sygnał do niego przychodzi z komputera, który odpowiednio podaje impulsy, tak więc powinien prawidłowo pokazywać obroty, widziałem w turbo dieslu taki licznik tak więc wychodziły diesle z obrotkiem a liczniki są na jedno kopyto tak więc to komputer skaluje obroty.
ps. nie wiem czy wiesz ale sygnał z komputera odnośnie obrotów silnika idzie też do zaworu nagrzewnicy, tak więc jeśli nie masz włączonego silnika nie można regulować ciepło-zimno, tylko teraz nie wiem czy cały czas jest zimno czy cały czas gorąco, ale to tak na marginesie.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 09:56 ]
tylko nie wiem czy wiesz ale licznik chyba liczy przebieg w milach
thomasg - 3 Kwi 2007, 11:35
Rafal1504, tarczkę z milami planowałem zostawic ale skoro całość czyli 'sumar' jest liczona w milach to bedzie trzeba zajrzeć czy aby samego 'sumara' nie da rady przeszczepić ( w tym nawet pzrebieg jest zgodny z moim z błedem kilku km).Cały prędkosciomierz napewno da się przełożyc bo jest to jako część wymienna . Ogrzewanie jakoś juz ostatnimi dniami ( chłodnymi ) zaczeło mi doskwierać i zaworek wylądował w piwnicy, sterowanie odbywa się dmuchawą :lol: .
Rafal1504 - 3 Kwi 2007, 13:49
Relugalacja ciepło zimno odbywa się przy użyciu modułu elektronicznego zbudowanego z tranzystorów (lub tyrystorów teraz już nie pamietam) które impulsowo sterują elektrozaworem w nagrzewnicy (zmienia się częstotliwość impulsów 12V) dlatego zawór częściej lub rzadziej sie otwiera i w ten sposób reguluje ilośc przepływającego gorącego płynu przez nagrzewnicę.
Dodatkowo sygnał z komputera o obrotach ma wpływ na sterowanie (tzn. nie ma znaczenia ilość obrotów jedynie fakt że silnik pracuje).
Pozdrawiam
thomasg - 8 Kwi 2007, 07:41
hmm zegary już są , nawet rozebrałem i na razie utknąłem- foto
w miejscach które zaznaczyłem z poszczególnych zegarów wchodzą bolczyki które mam nadzieje z 'osiami zegarów' niewiele maja wspólnego i moge je spokojnie pomagając sobie od tyłu powypychać ??? ------- ok już znalazłem TUTAJ że są na wcisk
tarczki są z pleksi tak więc oświetlenie będzie podobnie jak w linku powyżej
zastanawia mnie tylko ten 'sumar' w milach czy aby na pewno liczy mile ?, za oceanem gdzie używa się tylko mil wiadomo ale żeby Ford specjalnie Angolom ( choć i tu nie tylko bo jest kilka innych krajów gdzie stosuje się mile ) robił sumary 'inne' ->właśnie milowe ?, często na Ebayu widziałem samochody gdzie podaja przebieg w kkm. ( myśle że nie robia tego żeby sie pochwalic że potrafia liczyć ) Szkoda by było rozkopywac dwa komplety aby złożyć jeden.
-- porażka, były produkowane typy liczników dla zliczania w milach i km , niektóre koncerny stosowały tylko jakies drobne zmiany w zębatkach/trybach aby innowacji nie było za dużo, rozbebeszę swoje oryginalne i porównam z tym 'sumarem mph' zobaczymy czy są gdzies różnice :bad:
Jeszcze jedno, czym się różni jeśli się różni ( podejrzewam ze tak, jakis pływaczek ? ) zbiorniczek płynu spryskiwacza Fordzie z działającym wskazaniem na desce od Forda bez takowegoż działającego ? kontrolka jest szkoda żeby była pusta ;-)
Rafal1504 - 8 Kwi 2007, 11:28
Witam
Za działanie kontrolki od niskiego stanu płynu lącznie z kontrolką rezerwy paliwa odpowiada specjany elektroniczny moduł, po przekręceniu kluczyka na chwilę się zapalają w celu sprawdzenia czy żarówki są sprawne później gasnął, podejrzewam że występowały silniczki spryskiwacza z dodatką kontrolą niskiego poziomu płynu spryskiwacza (np. w wersjach ghia).
A36 to ten elektroniczny moduł
N89 czujnik niskiego poziomu płynu spryskiwacza
A31 czujnik rezerwy paliwa
Ja na razie odpuściłem sobie ten temat, czujnik niskiego poziomu płynu spryskiwacza można by zrobić samemu po prostu jakiś pływak zamontować w zbiorniczku, który przy niskim poziomie płynu podawałby minus na kotrolkę i też będzie działać, ale nie będzie testu swieceniu kotrolki po załączeniu zapłonu.
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Kwi 08, 2007 10:30 ]
jeszcze jedno ten przewód biało czarny przy niebieskiej kostce jest sygnałem do obrotomierza (S) oznaczenie na liczniku
thomasg - 8 Kwi 2007, 12:00
Rafal1504, dzięki za info , w takim razie kontrolka płynu odpada. Porozbierałem poczyściłem i dziś to na tyle , kisze się w robocie i nie mam jak zdemontować swoich aby choć porównac przeszczepic 'zliczacze' ;-) . W tygodniu przytnę kluczyk coby dojść do skrzyni po linkę i biore się za demontaż. Plastik na podstawe diód już mam pocięty. 'Mama' się znowu będzie wsciekać
Dj_PiTu - 8 Kwi 2007, 23:53
mam pytanie co do tych kontrolek plynu do spryskiwaczy i rezerwy paliwa. bo ja zmieniłem u mnie licznik na taki z obrotomierzem który ma takie kontrolki (w przeciwieństwie do poprzedniego), połączenia na kostce do licznika są, tylko nie ma testu tych kontrolek przy przekreceniu stacyjki, czyli podejrzewam ze nie ma tego modułu A36 który jest na tym schemacie od Rafal1504. Jakby ktoś wiedział gdzie on sie ma fizycznie znajdować i czy wogule moge cos w tym kierunku zrobić zeby to działało:)
Minio - 9 Kwi 2007, 14:14
Ten moduł jest pod środkową konsolą.
Dj_PiTu - 9 Kwi 2007, 14:38
aha, a tak jakos bardziej opisowo?:)
Minio - 9 Kwi 2007, 14:41
Zrobię fotę i zapodam na forum. Ok?
Dj_PiTu - 9 Kwi 2007, 14:50
byłbym bardzo wdzięczny;) i jeszcze a propos bo widze ze masz to samo autko. w topiku http://www.fiestaklubpols...p=226963#226963 pytałem sie o czujnik temp wody, jakbyś wiedział gdzie to jest to tez jakbyś zrobił fote byłbym bardzo wdzięczny;)
stasiek49 - 9 Kwi 2007, 15:05
http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html
Minio - 9 Kwi 2007, 16:28
Dj_PiTu napisał/a: | byłbym bardzo wdzięczny;) i jeszcze a propos bo widze ze masz to samo autko. ....................... jakbyś wiedział gdzie to jest to tez jakbyś zrobił fote byłbym bardzo wdzięczny;) |
Foty nie da się zrobić, bo nie ma jak tam obiektywu wsadzić, tu jest rysunek jak się do niego dostać. Wtyczka numer C314. Jest to czujnik temperatury do zegarów, nie do ECM-a.
Dj_PiTu - 9 Kwi 2007, 18:07
hmm niewiele z tego rysunku moge odczytać:/ a jaki on jest fizycznie, tzn ile kabli idzie do niego , może jaki kolor kabli...
Minio - 10 Kwi 2007, 19:51
Wtyczka jest dwupinowa. Do czujnika dochodzi masa i sygnałowy. Tu jest schemat. Kolor przewodu sygnałowego - czarny 0,5 mm, lub biało-czerwony.
thomasg - 11 Kwi 2007, 10:13
zrobiłem przed chwilą próbne podłączenie zegarów zakupionych i ziom nic nie musze przerabiać, wsio startuje jak nakazano nawet bigok obrotek funguje . Zaraz popiszę jak są u mnie kabelki na kostkach żeby znowu tego nie rozbierać . Zanim je założę musze i tak przeszczepić liczydło coby się nie żdziwić za jakiś czas że przebiegu mi nie przybywa
Czemu nikt nie napisał że do rozbiórki zegarów ( samemu) trzeba byc albo po 'połówce' albo mieć zaparzony nerwosolek ?
ide kopac dalej........
[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 11:26 ]
no i się zesrało, cały czas świeci 'poducha' , kable opisałem , zegary bez przedniej szybki siedzą w kokpicie . Pzrerwa :?
jackrzec - 11 Kwi 2007, 17:10
thomasg napisał/a: | no i się zesrało, cały czas świeci 'poducha' , kable opisałem , zegary bez przedniej szybki siedzą w kokpicie . | Bo zapewne poducha jest zamieniona z kontrolką od świec - Ty masz diesla, to akurat to może nie pasować. w mk3 jest też na odwrót.
thomasg - 11 Kwi 2007, 18:32
wszystko już działczy bez zarzutu , oświetlenie a bardziej jego przeróbka musi kilka dni poczekać bo jestem w trakcie szukania nowej roboty i brak czasa ;-)
jak spisałem kable przy kostkach tak zamieszczam coby ktos mógł sobie sprawdzić czy ma już gotową instalkę lub znależć jakies różnice jeśli są.
____kostka niebieska
1) zielony /czarny pasek
2) zielony /żółty pasek
3) -----
4) czarny /czerwony pasek
5) czarny /pomarańczowy pasek
6) czarny /zielony pasek + kropka
7) niebieski /czarny pasek
8 2x biały /czarny pasek
9) czarny
10) czarny /zielony pasek
11) -----
12) -----
----- kostka biała
1) pomarańczowy /niebieski pasek
2) różowy /biały pasek
3) czarny
4) 2x czarny /czerw. pasek
5) czarny /niebieski pasek
6) biały /czerwony pasek
7) biały /czerw. pasek + 3 kropki
8 czarny
9) biały /zielony pasek
10) -----
11) -----
12) fioletowy
dziś zaczęła trochę skakać rano linka , po ponownym rozebraniu czyli wyciągnięciu całkowitym zegarów, następnie wyciągnięciu linki na zewnątrz w kier. silnika odpiąłem ją od skrzyni (plastikowa nakrętka prosta do odkręcenia reką). Zanim poskładałem to wlałem w nią kilka kropel oleju i wyczyściłem z zewnątrz po czym zauważyłem na niej znaczniki ( gdzie ma być gródż, gdzie ściana za zegarami - paski na pancerzu) .Zakładanie zacząłem od dobrego osadzenia na niej tegoż plastiku przeklętego dalej całość do zegarów i kostki dopiero potem linka do skrzyni.Prędkościomierz chula teraz jak dziki. Ale w to że trafiłem na zegarki z Dieselka nie moge do tej pory uwierzyć bat , gość sam nie wiedział co ma .
Rafal1504 - 12 Kwi 2007, 13:43
Kostka niebieska
3) kontrolka od otwartych drzwi i klapy bagażnika
8 to sygnałowy do obrotka
9) masa obrotka
Kostka biała
10) niski poziom płynu spryskiwacza
11) rezerwa paliwa
Test kontrolek Od rezerwy paliwa i płynu spryskiwacza zrobię za pomocą układu kupionego na alegro, który po podaniu sygnału rozłącza obwód masy kontrolek po czasie (można go ustalić u sprzedawcy ja zamówiłem 4 sekundy)
http://www.allegro.pl/ite...mpa_paliwa.html
czujnik poziomu płynu spryskiwacza kupiłem od opla astry za 24 zł który podepne do obwodu masy kontrolki (pływak załącza styki które podają masę na kontrolkę)
Za kontrolkę paliwa zabiorę się później (muszę wymyślić układ który po nastaniu odpowiedniej wartości rezystancji ze wskażnika paliwa będzie podawał masę na kontrolke od rezerwy) może ma ktoś jakiś pomysł
[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 12:45 ]
Myślę że nie ma zegarów do diesla i benzyny jak wcześniej pisałem są uniwersalne i pasują do wszystkich silników
thomasg - 12 Kwi 2007, 13:52
Rafal1504 napisał/a: | Myślę że nie ma zegarów do diesla i benzyny jak wcześniej pisałem są uniwersalne i pasują do wszystkich silników |
hmm też tak myślę tylko ten obrotek daje mi do myślenia, żadnych pzreróbek , kalibracji itp a łon działczy jakby był stąd
na styk nr 3 ma byc masa czy + ;-) , nogawica jestem z elektryki
Rafal1504 - 12 Kwi 2007, 14:02
Normalnie podaje sie minus i kontrolka działa po przekręceniu kluczyka ja oddzieliłem plus z tej kontrolki i podałem go na stałe (plus i minus wziąłem z wiązki która idzie do oświetlenia kabiny w lewym słupku wchodzi do komory gdzie jest licznik 3 przewody + chyba pomarańczowy z jakimś paskiem może białym a minus czarny z paskiem nie pamiętam jakim tam są dwa minusowe czarne musisz dobrze zobaczyć który bo jeden jest masa od otwierania drzwi a drugi to stała masa i kontrolka świeciłaby cały czas) i kontrolka mi działa nawet po wyciągnięciu kluczyka moje ulepszenie
liczniki są takie same a impulsy wysyła komputer i to komputer przelicza impulsy (komputer w dieslu jest inny niż w bezynie) tak żeby obrotek chodził prawidłowo, w mk3 były problemy bo co silnik to inne wskazania a w mk4 nie ma tego problemu
thomasg - 12 Kwi 2007, 15:32
będzie trzeba to przemyśleć bo wolałbym te dodatkowe kable puścić z oryginalną wiązką i jak najmniej ciąć i rzeżbić na ścieżkach zegarów, pooglądam jeszcze jak sprawa tych 'cycków' w drzwiach i ich przystosowania. W sumie to ta kontrolka byłaby w 3 drzwiowej Fieście jedynie do bagażnika potrzebna ale skoro dałoby się i to i to to czemu nie.
odyniec - 13 Kwi 2007, 21:17
thomasg, jak masz piszczek to z niego wez sygnal o niedomknieciu drzwi/klapy/maski.
pozdro
thomasg - 14 Kwi 2007, 06:25
odyniec, piszczek bierze sygnał też z tych przydługich "cycków" bo jak lekko przymkne ( nie zamknę) to działa więc bez ich przerobki się nie obejdzie ;-)
Rafal1504 - 14 Kwi 2007, 09:50
Dziś bawiłem się z tymi wyłącznikami, przyszlifowałem je odpowiednio i wszystko działa, gdy zamkną się tylko na raz kontrolka się pali gdy są domknięte gaśnie, trochę trzeba cierpliwości kilka razy przymierzałem i szlifowałem ale efekt końcowy super, jeszcze się zastanawiam czy zostawić to jak mam teraz czy zrobić jak fabrycznie (kontrolka działa tylko po przekręceniu zapłonu), jak się zajmne kontrolką od płynu spryskiwacza to się zastanowię jedno rozbieranie deski
[ Dodano: Sob Kwi 14, 2007 08:51 ]
u mnie piszczek działa tylko przy drzwiach kierowcy
[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 17:18 ]
jestem na etapie układu testującego kontrolki rezerwy paliwa oraz płynu spryskiwacza, załączają się po przekręceniu kluczyka na 4 sekundy, teraz czekam na pływak zbiorniczka spryskiwacza, kontrolkę otwarcia drzwi zrobiłem tak jak jest fabrycznie, z tym że musiałem dać diodę na przewodzie minusowym (przy lampce w podsufitce) bo po wyłączeniu zapłonu kontrolka świeciła gdy były zamknięte wszystkie dzwi (obwód 12V zamykał się przez żarówkę i pojawiał się na żarówce w liczniku) teraz kontrolka działa po przekeceniu kluczyka i otwartych drzwiach.
pawel9999 - 13 Sty 2010, 09:57
witam
mam taki problem: włożyłem licznik do mojej fiesty z obrotomierzem (standardowo miałem bez). Licznik jest z identycznego modelu (ten sam rocznik, silnik) i niestety po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka airbagu (w nowym liczniku jest ona dokładnie w tym samym miejscu co w starym)
Gdzie może być przyczyna że nie świeci, może trzeba zresetować komputer ?
Bit1 - 13 Sty 2010, 10:02
pawel9999 napisał/a: | witam
mam taki problem: włożyłem licznik do mojej fiesty z obrotomierzem (standardowo miałem bez). Licznik jest z identycznego modelu (ten sam rocznik, silnik) i niestety po włączeniu zapłonu nie świeci kontrolka airbagu (w nowym liczniku jest ona dokładnie w tym samym miejscu co w starym)
Gdzie może być przyczyna że nie świeci, może trzeba zresetować komputer ? |
Zacznij od sprawdzenia czy żarówka jest nie przepalona.
|
|