Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wymiana tulei wahacza

stafcio - 27 Mar 2007, 09:00
Temat postu: [MK3] Wymiana tulei wahacza
witam,
wiem ze byly juz tematy o wahaczach i tulejach itd. ale nikt nie pisal ile czasu to zajmuje.
fajnie jakby tez ktos zrobil zdjecia podczas roboty, chyba bede to musial zrobic ja.

pytanie mam takie: jak bardzo zapieczone sa sruby mocujace oslone wahacza i sam wahacz? czy duzo trzeba rzucic qrw zeby wymienic wahacz? na co zwrocic uwage podczas roboty?

jak bede robil to, to zrobie zdjecia i wrzuce to zeby inni mogli zobaczyc jak to robic.

jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.

pozdrawiam.

thomasg - 27 Mar 2007, 09:04
Temat postu: Re: Wymiana wahacza w MK3
stafcio napisał/a:
.............

jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.

pozdrawiam.


jesli rzeczywiscie tak to wygląda cenowo to nawet się nie zastanawiaj

Radziu - 27 Mar 2007, 12:07

Jak sa wachacze za taka cene to lepiej wymien cale. Ja tydzien temu wymienialem tuleje i w trakcie prac sie okazalo ze wachacze juz tez sa do ass bo mialy wyrobione gniazda do tulei.
QBOSS - 27 Mar 2007, 12:38

Jak nie będziesz miał problemów z śrubami to ok 3 godzin ale jak możesz cały wahacz kupić to lepiej tak zrób bo tuleje często nie chcą sie wybić ja np: musiałem jechać na prasę i wyciskać ale mimo tego zewnętrzna tuleja i tak została i trzeba było ją rozcinać
thomasg - 27 Mar 2007, 13:03

bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji , kilkanaście tuleji w życiu sp....em az w końcu znalazłem warsztacik ( kowal ) gdzie za 'butelkę' wycisną ( to można akurat samemu zrobić) , oczyszcza gniazdo , i wprasują nową w komplecie czyli dwóch wachaczach - nie jest to wydatek a pranie młotem w tuleje przez deski, gumy itd jest o dupę ........ :)
Mafios - 27 Mar 2007, 13:58

thomasg napisał/a:
bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji


co ty za glupoty wypisujesz ja jakos bez prasy wymienam sobie tuleje juz nie pierwszy raz .... troszke glowa wystarczy ruszyc

thomasg - 27 Mar 2007, 15:05

Mafios, rozpisz się o imadle ( lewarach itp.) i nic więcej nie trzeba , po co mam kupowac imadło za 200- 300 zeta jak dam na flaszkę ( albo zgrzewke ) 14 zeta i mam 4 tuleje wprasowane. Na imadle byle jakim to można boazerie albo gwożdzie przytrzymać przy docinaniu. Tuleja za lekko nie wchodzi , chyba że do wydupanego wahacza . ;-)
madek - 27 Mar 2007, 15:28

czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc?
Fordon - 27 Mar 2007, 15:34

Bez imadla,palnika czy tez innych wynalazkow... kazdy na swoj sposob na wymiany i naprawy... ja to wymienilem na starej feldze wybilem obie tuleki i wbilem nowe... ale jak wiadomo kazdy ma swoj sposob... Polecam od razu wymienic oba wachacze z tulejami oraz koncowkami wahaczy bedziesz mial przynajmniej spokuj na dlugi czas... ;)

[ Dodano: Wto Mar 27, 2007 16:34 ]
madek napisał/a:
czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc?

Nie

sowa - 27 Mar 2007, 22:32

...nie? u mnie zawsze po grzebaniu w wahaczach ustawiają zbiezność? ...przynamnej sama kontrola chyba powinna być zrobiona??
Fordon - 27 Mar 2007, 22:44

Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam...
dday - 28 Mar 2007, 00:52

Fordon napisał/a:
Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam...

ja też zaryzykowalem i nie zrobilem :-P
okolo 20 tysiaczków za mną, opony nie pościnane, nie ściąga w żadną stronę, kiera prosto...
więc chiba szwystko gra :fox:
to jest dmuchanie na zimne - nie zaszkodzi ale nie jest potrzebe :yes:

Mafios - 28 Mar 2007, 11:15

Fordon napisał/a:
Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam...


casami trzeba chodz nie zawsze ;-)

QBOSS - 28 Mar 2007, 11:58

Ja wymieniłem tylko jeden wahacz bo przy wymianie tulei okazało się że jeden z nich jest oryginalny a drugi jest na 2 śruby czyli od wersji z słabszym (czyt. lżejszym) silnikiem, przy okazji wymieniłem też sworznie , teraz fofi prowadzi się równo ,do tego przestała zjadać opony co było efektem różnych wersji wahacza :)
stafcio - 28 Mar 2007, 12:03

jeszcze mam pytanie odnosnie mocowania sworznia, poniewaz sa mocowane na 2 lub 3 sruby, czy ma to jakies znaczenie jak mam na 2 a zaloze na 3? chyba nie ma? hmmm....
jackrzec - 28 Mar 2007, 23:50

Na trzy śruby wprowadzili od 94 roku. Niewiem jak pasuje ten na dwie śruby, ale wg mnie powinien.
QBOSS - 29 Mar 2007, 00:35

Nie pasuje , jak masz wahacze na 2 śruby to tylko takie sworznie ci będą pasowały , po za tym na 3 śruby sworznie wcale nie od 94 roku są , takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle
jackrzec - 29 Mar 2007, 08:29

QBOSS napisał/a:
takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle
I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3)
Sorbi - 29 Mar 2007, 08:41

jackrzec napisał/a:
QBOSS napisał/a:
takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle
I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3)


ja mam na trzy śruby, a fiesta 91

QBOSS - 29 Mar 2007, 08:46

Sorbi napisał/a:
ja mam na trzy śruby, a fiesta 91


Bo już ktoś wymieniał całe wahacze ,oryginalnie miał byś na 2 śruby


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group