|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - wskaźniki
Piesek - 22 Mar 2007, 12:10 Temat postu: wskaźniki Witam! Z racji tego, że auto ma się coraz bliżej ku końcowi muszę kupić wskaźniki. Na początek chce tylko wskaźnik turbo i zastanawia mnie kwestia teraz wyboru danego modelu/marki, czy kupić wskaźnik lepiej jakiś firmowy np. greddy, mowa o takim, tylko że chciałbym z białą tarczą: http://moto.allegro.pl/it...bo_okazja_.html
czy też wskaźnik auto gauge:
http://moto.allegro.pl/it...auto_gauge.html
nie zamknię się to tylko na zakupie wskaźnika doładowania, tzn przed zlotem albo kupię wskaźnik doładowania greddy, albo 3 wskaźniki auto gauge: wskaźnik temperatury oleju, ciśnienia oleju i turbo. I nie wiem czy warto dokładać do greddy, czy zakupić auto gauge, różne plotki słyszałem na temat augo gauge, niektórzy że przekłamują i to sporo a inni że są spoko. Co do rozplanowania ich w samochodzie to gdyby wyszła opcja pierwsza tzn: greddy, to kupuję narazie jeden wskaźnik doładownia 60mm greddy i umieszczam go na kokpicie, po zlocie zamierzam założyć deche od mk4 i wtedy chcę dokupić 2 wskaźnik EGT greddy 60mm i umieszczam 2 wskaźniki na kokpicie zamocowane poprzez tzw "kurniki" a w słupek kupuję 3 wskaźniki auto style 52mm, temperaty oleju, ciśnienia oleju i może afr, albo jakiś inny. Opcja druga to kupuję wszystkie wskaźniki autogauge model "mroczne widmo" i centralnie umieszczam 3 wskaźniki za pomocą "kurników" na kokpicie i 3 kolejne w słupkach. Tylko z tego co słyszałem to wskaźnik egt auto gauge jako sam wskaźnik jest okey ale na dzień dobry trzeba zakupić inny czujnik. Wskaźnik auto gauge EGT kosztuja 400zł plus do tego inny czujnik to wychodzi 600zł, a wskaźnik greddy EGT kosztuje 650zł. Co o tym sądzicie jaką opcję byścię wybrali? A może jakieś inny pomysły? A może ktoś ze z waszych znajomych ma do sprzedania jakieś wskaźniki używane.
Fordon - 22 Mar 2007, 12:31
Robilismy ostatnio porownanie w nissanach 200SX i w jednym ustawilismy na MBC 0,9 bara na wskazniku Auto gauge, a w drugim 1 bar przez MBC na wskazniku od butli z acetylenem i niestety ale Auto gauge zanizalo o to dosc sporo bo roznica wyniosla 0,3 bara, czyli pierwszy SX mial 1,2 bara i przelanczal sie na sportowa mape a drugi mial 0,7 bara wg. wskaznika Auto gauge...
Tyle z doswiadczen na nismo dlatego mylse wlasnie nad takim "polskim greddy" a reszte wskznikow z oferty CARPOINT... Ale to juz Twoj wybor, ja napisalem to co testowalem, na temat teorii w innych autach sie nie wypowiadam bo po co...
Pozdrawiam
Piesek - 22 Mar 2007, 12:47
a masz gdzieś jakąś ofertę tych wskaźników car point? Co do tych wskaźników gredy, to turbo 350zł to normalna cena bo też nie chciało mi się wierzyć że tak tanio... ale w UK i DE bardzo podoba jest cena, albo ciut wyższa, albo niższa.. więc są to oryginały. Ale tylko turbo jest takie takie reszta to już zupełnie inna bajka dlatego chce tylko wskaźnik boost i EGT greddy bo one są najważniejsze... a o tej "reszcie" wskaźników to chodziło mi auto style:
http://www.tuningbaja.pl/...276&start_row=0
Fordon - 22 Mar 2007, 14:40
Tak owszem oferte CARPOINT ma Filip u mnie w Bydgoszczy prowadzi tez sprzedaz wysylkowa http://www.pro-trade.pl/s...e7214e1c92931c0
Pozdro
squadak - 23 Mar 2007, 10:27
Fordon... czyli rozumiem ze w Twojej opini CARPOINT sa ok? nie przeklamuja? ja kupilem sobie zestawik AUTO-GAUGE i wskaznik cisnienia oleju pokazuje z coraz wieksza rozbieznoscia im olej jest cieplejszy... porownywalem z diagnostycznym cisnieniomierzem mechanicznym
Fordon - 23 Mar 2007, 10:39
Te Carpiont maja mniejsze przeklamanie wg. Usera... a zeby potwierdzic to wczoraj byly oba nissany 200SX na hamowni i jeden byl ustawiony na 1.1 w piku a 1 bar (t25)stalego z auto guge i na hamowni skoczyl do 1bara i pozniej spadlo cisnienie na 0,6 bara wynik z hamowni... http://img523.imageshack....ismodynoev4.jpg
Natomiast drugi ze wskaznikiem od acetylenu ustawiony na 0,7 w piku stalego 0,6 bara (T28RS) przy czym 0,6 bara z t28 = 0,8bara na t25...
Wynik http://img.photobucket.co...-shock/dyno.jpg
164km i 215nm.
O czyms taka rozbieznosc swiadczy, dodam ze zanim pierwszy SX byl zachipowany mial kaganiec na boost do 1 bara a auto gauge pokazywa 1.2 bara w piku czasami 1.1 stalego.
Piesek - 23 Mar 2007, 11:21
oki już jestem przekonany, wskaźnik turbo boost będzie greddy, w późniejszym czasie EGT też będzie greddy. Co do reszty wskaźników to wyjdzie w praniu. Ale ciągle korcą mnie wskaźniki ford racing, może pozostałe właśnie będą od tego dostawcy. Co do carpointów to gadałem wczoraj na ich temat i powiedział mi koleś że są bardzo ładne z wyglądu, lepsze od auto gauge, montują je nawet amerykanie w swoich autkach... co do ich przekłamań nie komentował tego, tylko powiedział mi że jak jest to samochód dłubany to warto dołożyć pare złotówek do greddy, a jak do seri, to te carpoint, czy też auto gauge. Te 2 wskaźniki to można powiedzieć że w moim przypadku będą najważniejsze, z pozostałymi mogę pozwolić sobie na delikatne przekłamania Więc czekam teraz na dostawe i kupuje wskaźnik do turbo greddy, a egt dopiero po zlocie. Ojjj coś czuję że w tym roku będzie o czym gadać, tyle ciekawych maszynek bedzie Fordon zdążysz bociana złożyć do zlotu?
Fordon - 23 Mar 2007, 11:38
Nie jestem w stanie odpowiedziec czy na 100% zloze auto bo chce zrobic to raz a dobrze i musze wysprzedac graty z czerwonej min. silnik diesla
Piesek - 23 Mar 2007, 12:46
jak raz a dobrze to nie ma takiej opcji że do 18 maja zdążysz, raz a dobrze tzn z drasowaniem silnika i wszystkim to jakieś bite pół roku, oczywiście jak już są wszystkie elementy na miejscu
Fordon - 23 Mar 2007, 13:06
Blacharka z lakierka to jest kwestia 2-3 tygodni roboty, natomiast silnik to juz inna bajka zeby otworzyc go na full power... ale wiadomo kasa jest kagancem a nie mam pracy od jakegos czasu
marcus_87 - 29 Mar 2007, 01:34
tego goscia spytaj on bedzie wiedzial ktore lepsze ;-) http://img367.imageshack....rwisser12hl.jpg
|
|