|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK5] Kwestie elektryczne
skull - 16 Mar 2007, 12:34 Temat postu: [MK5] Kwestie elektryczne Cześć.
Chciałem tak ogólnie się zorientować wśród posiadaczy Fiest mk5. Nie wiem, czy tylko mi się tak wydaje, ale na sieci ciężko coś o niej znaleźć - są nawet dwie strony tylko o tym modelu ale tam właściwie też nic nie ma. Jak już to jakieś ogólne informacje zazwyczaj łączone z mk4 (albo wogóle nie prawdziwe).
Swoją Fiestę mam już ponad 2 lata - fajny samochód i go lubię. Jednak gdy potrzebuję się czegoś o niej dowiedzieć to klapa, nawet na tym forum.
Nie miałem do niej instrukcji obsługi i każdych "banalnych" informacji, typu jakie powinna mieć ogumienie, felgi, jaki olej, płyny, wycieraczki, żarówki, terminy wymian itd. nie można było znaleźć.
Np. dowiedziałem się że mam płynną regulację wycieraczek dopiero po dwóch latach.
Ale mniejsza z tym.
Pisze w dziale elektroniki bo to mnie najbardziej ciekawi.
Czy ktoś ma komputer pokładowy w tym modelu (a już najbardziej interesuje mnie diesel)? Kiedyś był tu taki wątek że ktoś robił nawet jako pracę dyplomową do mk4, ale jakoś nagle się urwał i znikł.
Czy ma ktoś lampkę schowka (oryginalna ? )?
Z ciekawostek mogę tylko dodać, że licznik LCD do wyświetlania kilometrów może służyć do czegoś więcej ;-)
Jak się na uruchomionym silniku wciśnie "reset" i przytrzyma... wyłączy i znów włączy silnik (trzymając), to na tym wyświetlaczu pojawi się napis TEST... wtedy puszczamy.
I mamy dostęp do diagnostyki ))
klikając teraz tym resetem mamy chyba ze 30 opcji do podglądu - np prędkość, obroty itd
I mamy cyfrowy licznik bez wstawiania dodatkowych urządzeń (swoją drogą to ten analogowy trochę zawyża;-)
Większości opcji nie rozumiem - może ktoś to będzie mógł też tu wyjaśnić.
Czekam na odzew mk5-kowców (innych również) .
Pozdrawiam
jackrzec - 16 Mar 2007, 13:38
Bo mk5 to konstrukcyjnie to samo co mk4 - dlatego nic nie możesz znaleźć. Poza przodem to niczym się nie różnią - poza paroma bajerami, jak np Twój licznik, ale w mk4 też on był dostępny. Schematy el. ogólnie są te same.
zefir - 16 Mar 2007, 13:40
potwierdzam szukaj schematow od mk4
[ Dodano: Pią Mar 16, 2007 13:41 ]
oo i masz stronke zsoc.com
skull - 21 Mar 2007, 10:32
Hej!
No właśnie, takie jest ogólne podejście do tematu mk5 (przecież to to samo co mk4 - i problem z głowy). Czy aby na pewno ?
Mam Fiestę z 2001 roku - silnik znany TDDI. Ale po pierwsze - taki silnik nie występuje w mk4, po drugie w 2000 roku zmodernizowano zawieszenie (bliższe jest mk6 niż mk4),
wewnątrz - konsola w zasadzie ta sama (w pumie też) oprócz środka między siedzeniami. Fotele inne, układ Airbagów inny, no i ten licznik.
W rezultacie, jak pytam o części to nie pasują z mk4.
Inne schematy mnie nie interesują (zresztą mam). Na forum Zetec-a też za dużo w tym temacie nie ma.
Ale spodziewałem się dyskusji posiadaczy mk5, wymiany doświadczeń itd, a tu nic.
jackrzec - 22 Mar 2007, 07:43
To są sprawy tylko kosmetyczne. Elektryka i tak się nie różni...
fermiik - 2 Kwi 2007, 19:44 Temat postu: Re: fiesta mk5
Cytat: |
Z ciekawostek mogę tylko dodać, że licznik LCD [...]
Czekam na odzew mk5-kowców (innych również) .
|
Tak dawno tu nie pisałem, że moje stare konto chyba przepadło, ale ten
temat mnie zintrygowal i założyłem nowe. Poszukałem trochę w necie
i sprawdziłem u siebie:
Żeby wejść w ten tryb diagnostyczny wystarczy
1) włożyć kluczyk i nie przekrecać
2) nacisnąć Reset na desce i trzymać
3) przekręcić kluczyk (do połowy lub można zapalić silnik) i nadal trzymać Reset
4) w ciągu 5 sekund pojawi się napis "test" na LCD, puścić Reset
Naciskając kolejno Reset jest dostęp do całej masy informacji
w tym najważniejsze chyba Diagnostic Trouble Code.
I pomysleć że za odczytanie tego w ASO chcą 200pln, hehe niedoczekanie ich.
Poniżej jest lista co się kolejno pokazuje u mnie (fiesta feb2001 trend, zetec 1.25 16V) i opis co się mi udało znaleźć:
"gage" - wskazówki przemiatają licznik, można zrobić zdjęcie przy 220km/h
"888.8 8888" - test lcd
"bulb" - test żaróweczek na tablicy
"r07 pass" - test ROMu
"EE01 pass" test pamięci wymazywalnej
"AC44 date" - podobno to jakis numer zegara czy programu
"none dtc" - to jest własnie Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, ajk jest kilka błędów to kolejne naciśnięcia Reset pokazują je po kolei. Nie wiem jak się kasuje.
"000.0 spd e" - prędkość w mph, ale ja sobie stałem
"000.0 spd" - w km/h
"0000" - obroty, działa ponoć nawet jak się nie ma obrotka
"14 6 fuel" - ile nam paliwa zostalo
"petr engine" - faktycznie mam benzyniaka
"096 C <-> 041.2" temperatura silnika i cos innego na zmianę, jak jedno rośnie to drugie maleje
"12.2bat" napięcie akumulatora
"-0 illu" - czy podświetlona aktualnie deska, czy nie
"069 lcd" - ostatnia pozycja na przednim siedzeniu?
"-b cr" crank sense ?
"-b 16""
"-6 LS"
"-1 65t"
"-0 rdo"
"-0 rst"
"-0 fli"
"-1 6cd"
"-0 HTL"
"82 PA"
"02 <->0A Pb" na zmianę mruga
"f0 Pc"
"0c Pd"
"155 Pe0"
"146 Pe1"
"255 Pe2"
"255 Pe3"
"255 Pe4"
"251<->249 Pe5" nie może się zdecydować
"000 Pe6"
"183 Pe7"
i na powrót "Gage" i wskazówki latają
Jak ktoś ma jakieś info co oznacza reszta, może coś dopisze.
Michał
badger88 - 11 Kwi 2007, 23:33 Temat postu: posiadacz mk5 ostatnio wpadłem n atego posta i z ciekawości sprawdziłem w mojej fieście 1,8d z 00 i faktycznie sporo tych opcji wiekszości jednak nie rozumiem, zaskoczylo mnie jednak to z tymi obrotami bo oryginalnego obrotka na liczniku nie mam i to pojawia sie pytanie czy moge załozyć licznik z fiesty benzynowej? znalazlem na gieldzie taki z bialymi zegarami ale nie wiem czy wszystko bedzie dzialać? no i ta kontrolka swiec w dieslu czy bezyniaki maja to tez?
fermiik - 12 Kwi 2007, 11:16 Temat postu: Re: fiesta mk5 Zapewne poniższy link Ci pomoże.
Pełne schematy elektryczne Ford Fiesta mk5 sa na
na http://www.eserviceinfo.c...hp?fileid=23432
Sciąga się to w bólach w 10 kawałkach (zrarowany pdf 14Mega,
po angielsku). Okazuje się sie że było trochę zmian w trakcie
i są osobne schematy dla mk5 przed Feb2000 i po March2000.
Dopiero w tym znalazlem opis przekaznikow i bezpiecznikow, ktory
jest zgodny z moim autkiem. Zarowno ksiazka WKŁ jak i
oryginalna instrukcja podawała cos calkiem innego niz mam w rzeczywistosci.
Michał
jackrzec - 12 Kwi 2007, 21:55 Temat postu: Re: fiesta mk5 Na mojej stronie też są... http://jackrzec.republika.pl/www/index.html
skull - 16 Kwi 2007, 15:08
I oto własnie mi chodziło! Wielkie dzięki fermiik.
Nie tylko zrobili zmiany w schematach na początku 2000r, np tarcze i klocki hamulcowe też mam już inne.
Co do lampki schowka, to zamówiłem sobie w ASO, co ciekawsze nie występuje w mk5 (przynajmniej program im tego nie uwzględniał, nawet w wersji GHIA) ale można wziąść z mk4. Troche zdarli bo za takie maleństwo 40 zł + żaróweczka 1 zł - ale pięknie pasuje w otworek (jest razem z przęłączniczkiem), wystarczy dopiąć zasilanie i gra gitara
Co myślicie teraz o podpięciu uniwersalnego komputerka pokładowego ?
pozdrówka
RAV4 - 5 Maj 2007, 16:26
Witam..Właśnie sie zarejestrowałem:)tak sobie czytam o tych elektrycznych sprawach i postanowiłem cos wrzucić..Mam fiestkę 1.25 16 V ZETEC 99' (Ambiente) Kupiłem ją(właściwie to brat ją kupił ale teraz jest w moich zwinnych łapkach;P)w 2002 w komisie(auto miało wtedy 42k teraz jest 72k)i od samego poczatku tuż po przekreceniu kluczyka i odpaleniu nie fungują wskaźniki na desce:( tzn. nie działaja przez pierwsze 15 sek. bo potem wszystko startuje:)Cos mi mówi że chyba geniusze z komisu bawili sie w tuning tej zabaweczki i z deczka im nie poszło(przy okazji też"naprawili zegar"i terz np.zeby ustawić godz.albo zmienic czas na letni trzeba isć do garazu przed półnącą, odłączyc aku.i punkt 00:00 wł.go z powrotem:)W serwisie forda mówią ze te pózno startujące wskażniki to pryszcz i że nie warto w sumie się tym zajmować(wg.nich"NA PEWNO"klej lub cos innego dostało sie na styki i temu wszystko działa z takim opóźnieniem:)Po tym"krótkim"wstępie pytanko: miał ktoś coś podobnego z fiestką albo może słyszał o czymś takim lub wie co jest"temu misiu"?? Warto sie w tym"grzebać"skoro tyle lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)??
fermiik - 5 Maj 2007, 21:14
RAV4 napisał/a: |
lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)??
|
To mozesz kupic za 42pln na aledrogo
http://moto.allegro.pl/it...ktroniczny.html
Abo podzwonic po szrotach, bedzie taniej.
Do zegarka dochodza tylko 4 druty: (dla fiesty 1999)
czarny - stale masa
pomarancz/zolty - stale +
niebiesko/fioletowo/zolty - + po wlaczeniu swiatel (do podswietlenia)
czarno/pomaranczowy - sygnal dla diodki od modulu antykradziezowego
wiec jak przestawianie czasu nie dziala to wylacznie wina przyciskow H/M zegarka.
Co do wlaczaniu sie zegarow po 15sek to :yyy: bardzo dziwny objaw.
Czy zawsze jest tak samo 15 sekund ?
Michal
RAV4 - 6 Maj 2007, 09:20
Dzięki za inf. o zegarku:) Co do wskaźników to"od zawsze tak jest"(tzn.od 2002, odkąd samochód został kupiony:)W fordzie twierdzą że to drobnostka nie mająca wpływu na nic(zwłaszcza na silnik, zużycie paliwa itd:)Niby tak jest bo auto pali tyle ile instr. podaje osiągi i przyspieszenie też są takie jak w ksiązkach, ale"mój" mechanik mówi że warto byłoby sie temu przyjżeć(tyle że nikt tak do końca nie kuma od czego by tu zacząc i ile takie grzebanie w inst. miałoby kosztować;)Od poprzedniego własciciela wiem tylko tyle że miał do fiestki włam i sprytni blokersi drapneli mu radio(ale to chyba nie miało wpływu na to że wskaźniki"zwariowały", prędzej stawiałbym na"tuning" czyli ew.cofanie licznika w komisie albo inny"przekręt":)Jednego jestem pewien: że te późno startujące wskażniki i brak podświetlenia i możl.utawienia zegara to dzieło tych samych rączek"tunera"
Mr.Maya - 9 Maj 2007, 11:56
Witam wszystkich.
Jestem z Gliwic i poruszam na codzien sie Puma i kiedys mialem jzu okazje ponzac jednego kolege na drodze za sprawa rozegranego wyscigu (Pozdrawiam kolege) Czytam jzu to forum od pewnego czasu bo jest dobra skarbnica wiedzy. I mam takie pytanie.
wlaczylem tryb diagnostyczny i chcialem odczytac kod bledy bo nie dzial mi ABS/TCS (mam pume ale to fiesta w inej budzie ) I na wyswietlaczu widzialem jedynie "none dtc" czy to by oznaczalo ze komputer nie zauwarzyl zadnych bledow.
RAV4 - 12 Maj 2007, 19:27
Ok! Mam już"nowy"zegarek;)Podłaczam i..to samo:(tzn.brak podświetlenia i ine da sie ustawić godz. Ktos z Kolegów ma propozycje co dalej;)?? W serwisach mówia że winny temu (oraz późno wł.sie wskażnikom)jest eprom..nie wiem tylko co konkretnie mają na myśli mówiąc eprom;)Czekam na odzew..Pozdrawiam
Marcin - 12 Maj 2007, 20:17
eprom to jest pamięc w postali układu scalonego, jak jest w jakiś sposób uszkodzony to są problemy z odczytem/zapisem do niego danych, a czasami w ogole nie da sie nic odczytac/zapisac. sam eprom to nie są duże koszty ale trzeba go jeszcze zaprogramować.
RAV4 - 13 Maj 2007, 19:54
Wielkie dzięki za inf. Jestem już mądrzejszy:) Jutro może dowiem sie co mojej małej jest to dam znać;) Pozdr. serdecznie
fermiik - 15 Maj 2007, 18:13
RAV4 napisał/a: | Ok! Mam już"nowy"zegarek;)Podłaczam i..to samo:(tzn.brak podświetlenia i ine da sie ustawić godz. Ktos z Kolegów ma propozycje co dalej;)?? |
A czy przypadkiem nie probujesz zmieniac czasu bez wlaczonego zaplonu ?
Jak u ciebie zachowuje sie diodka LED (mruga/gasnie itd)?
Jak tu wyzej kiedys pisalem do zegarka ida 4 kabekli.
U mnie zagarek mozna przestawiac tylko po wlaczeniu zaplonu/silnika, a wiec
zegarek wykorzystuje sygnal z IMMO ktory idzie rowniez na diode LED przy zegarku
do rozpoznawania czy zaplon/silnik jest wlaczony czy nie.
Jak masz dwa tak samo zachowujace sie zegary to podepnij jednego
pod zasilanie 12V i mase wedlug opisu kilka postow wyzej.
Wedlug schematu to zwarcie czwartego kabelka (tego od diody)
do masy powinno powodowac swiecenie diody, wiec pewnie nie podlaczanie wcale,
lub podpiecie do + umozliwiac powino zmiane czasu przyciskami H/M.
Michal
RAV4 - 15 Maj 2007, 18:21
To było dobre Jasne że próbowałem przy WŁĄCZONYM zapłonie(przy wyłączonym zreszte też;P)W moim zagarku jest "kostka"(sa 4 kabelki ale w kostce:)Co do ust.godz.to juz sie z tym"pogodziłem";)ale nie wiem o co chodzi z tym brakiem podświetlenia;)Dzięki za podpowiedzi..Cos spróbuje podziałac jak mechanik mi odda auto(mam nadz.ze instalacja bedie w jednym kawałku;)Pozdrawiam!
[ Dodano: Wto Maj 15, 2007 18:24 ]
Aha! Co do diodki to mruga na mnie zawsze bardzo ładnie(przy wył.zapłonie:)Jak przekrecam kluczyk to na moment(2 sek.??)świeci światłem ciągłym a potem gaśnie..
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 18:22 ]
No i dostałem moja mk4 w swe dwie lewe ręce(lewe jeśli chodzi o elektryke;P)Mechanik coś tam przez noc podłubał w inst.(nawet mi tłumaczył co ale..moja wiedza o kabelkach jest mniejsza niż wiadomosci posłów samoobrony o kulturze)i zegar terza funguje(tzn.można bez probl.ustawiac godz.a podświetlenie zegarka..działa jak tylko przekrece lekko kluczyk..hehehehe..nawet świateł nie musze właczac;P)Najśmieszniejsze i najciekawsze jest jednak to że przy okazji dłubania przy zegarku gośc "zrobił"mi też zegary(zupełnie o tym nie wiedząc;P)które startuja teraz w przyzwoitym czasie a nie np.po 15-20 sek.Cud??Czy może prezent na moje urodziny;)??Pozdrawiam
stefan86 - 1 Cze 2007, 14:06
no to teraz zapytaj się tego elektryka co on Ci wyczarował bo zapewne nas tu wszystkich zżera ciekawość do było z zegrarkiem no i... tymi zegarami.
DziDzia - 3 Cze 2007, 00:33 Temat postu: Re: fiesta mk5 obiegajac troszke fermiik napisał/a: |
Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie, |
gdzie bo nic nie znalazlem
[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 21:56 ]
B@ART napisał/a: | Lista kodów -> TUTAJ
Niektóre kody z informacją o możliwej przyczynie [ENG] -> TUTAJ
Dodatkowe (wyszukane) informacje o kodach DTC (tłumaczenie z ENG):
Prefiks kodu:
B - Body ( Nadwozie )
C - Chassis ( Podwozie )
P - Powertrain ( Układ napędowy )
U - Network ( Układ elektryczny )
1 cyfra:
Typ kodu błędu:
0 - kod standardowy OBD, identyczny dla każdego samochodu
1 - kod typowy dla producenta samochodu,
2 cyfra:
Źródło pochodzenia błedu:
1 - Czujniki Paliwa i powietrza
2 - Czujniki Paliwa i powietrza - wtryskiwacze
3 - Systemy zapłonu
4 - Czujniki emisji (spalin?)
5 - Kontrola prędkości i biegu jałowego
6 - Obwody wyjściowe komputera
7 - Napęd
9 - Napęd
I na koniec link do wyszukiwarki kodów PXXXX -> LINK
|
temat
pozdro
Tomek - 1 Sie 2008, 18:30
siemka . ja tez mam identyczna fiestke co ty tez 1,25 99 rok ambiete. troche sobie ja przerobilem . ale ostatnio zapalila mi sie kontrolka od ABS u patrzalem przewody zebatke na piascie i nic. podmienie czujnik na nowy i zobacze . a ty masz inny pomysl jescze?odp
[ Dodano: Pią Sie 01, 2008 18:34 ]
i ma jeszcze pytqanko do wszystkich ktozy maja mk5 i maja ABS czy mozna tym testem z LCD sprawdzic co jest powodem swiecenia sie lampki od ABS u ???? piszcie na mojego meila jak cos ... dzieki z gory..
synsytium - 27 Sie 2008, 18:36
Witam mam swoja mk5 od 3 miechow. Nie bardzo wiem o co chodzi z ymi testami i kodami bledow bo dopiero zaczynam swoja przygode z samochodami ale drazniace jest to ze w tej fiescie a jest to standartowa wersja jest malo mocy. Maly silnik a spalanie do ekonomicznych nie nalezy. Mam zamiar sobie ja torhce poprzerabiac pod wzgledem stylistycznym i jezeli ise da mechaniczym ale chcialem sie zapytac o jakies propozycje co mozna zrobic czego nie ?
DziDzia - 27 Sie 2008, 19:43
synsytium napisał/a: | Nie bardzo wiem o co chodzi z ymi testami i kodami bledow |
Jednostka sterowana przez komputer, który pokazuje jakie ma błędy (lista powyżej, przeczytasz jakie są i zakumasz).
synsytium napisał/a: | jest malo mocy. | 58KM Były takie Ja słyszałem, że 50 KM (na Niemcy) i 60KM. Mało, ale daje radę. Przekonałem się nie raz.
synsytium napisał/a: | jezeli ise da mechaniczym ale chcialem sie zapytac o jakies propozycje co mozna zrobic czego nie ? |
Dać się da. Ale to nie opłacalne Lepiej wsadzić mocniejszy motor.
pozdro
Puff - 3 Wrz 2008, 21:41
Topic ogólnie stary i temat "ukrytego menu" już był poruszany, niemniej chciałbym dorzucić kilka szczegółów odnośnie tego, co pokazuje nam nasz Ford:
Kod: | 1) GAGE - test wskaźników. Po zakończeniu testu wskaźniki pokazują aktualny stan.
2) Test LCD - wyświetla wszystkie segmenty (widać same ósemki na wyświetlaczu)
3) bulb - włącza wszystkie diody i wskaźniki sterowane elektronicznie na tablicy rozdzielczej
4) r - pokazuje wartość hex stanu pamięci ROM (checksum)
5) EE - jw. ale dla EEPROM-u
6) date - prawdopodobnie wartość hex kodowania ostatniego testu producenta (podczas składania auta)
7) dtc - kody błędów DTC, jeśli występują, to naciskanie "reset" będzie pokazywać kolejne błędy, jeśli nie ma żadnych, dostaniemy na wyświetlaczu "none"
8) spd e - prędkość w milach na godzinę
9) spd - prędkość w kilometrach na godzinę
10) tAc - prędkość obrotowa silnika
11) FUEL - pokazuje stan paliwa. Wartość ta jest filtrowana, aby zapobiec nagłym zmianom stanu lub pokazywaniem niedorzecznych wartości.
255 nalane pod kurek (to tylko domniemanie :) )
232 koniec skali*
205-225 pełny*
170-186 3/4*
131-145 1/2*
88-98 1/4*
54-0 niski poziom paliwa (pali się lampka dystrybutora)
37-45 pusty*
0-20 jedziesz na oparach
*odpowiednik wskazania analogówki
12) engine - pokazuje typ silnika
(fermiik miał w swoim benzynowym "petr", ja w turboropniaku mam "diES")
13) C - pokazuje wartość temperatury silnika z czujnika umieszczonego w głowicy
49 Zimny silnik
60 Początek zakresu normalnej temp.
120 Koniec zakresu normalnej temp.
-40 Brak sygnału przez 5 sekund lub dłużej.
Nie zauważyłem osobiście, żeby kiedyś zeszło poniżej 60 :)
13 bis) p - pokazuje ciśnienie oleju - prawidłowe to okolice 0,41 (podawane w atmosferach)
14) batt - pokazuje napięcie w "sieci" bezpośrednio w woltach
15) illu - pokazuje, czy deska jest podświetlona, czy nie "-0" dla wyłączonego podświetlenia, "-1" dla włączonego
16) lcd - pokazuje, czy lcd jest podświetlony, czy nie "069" - podświetlenie wyłączone, "090" - włączone
17) Cr - pokazuje, czy kręcimy rozrusznikiem, czy nie. "-b" - nie kręcimy, "0" - kręcimy
18-25) 16, LS, bst, rdo, rst, fli, bcd, htl - Bóg raczy wiedzieć do czego służą...
25-36) PA, Pb, Pc, Pd, Pe0 <-> Pe7 - kolejne porty, niby nieużywane, ale wartości PA, Pe0, Pe1, Pe5 i Pe7 zmieniają się, jeśli włączy się podświetlenie deski, a Pc zmienia się wtedy z f0 na f1
37) Cykl zaczyna się od początku |
Więcej jest naprawdę ciężko wygrzebać... co innego jest w Fiestolotach, co innego w Focusach i innych Fordach.
Przy okazji - mógłby ktoś sprawdzić, czy przy bulb-teście palą mu się wszystkie możliwe kontrolki? Bo u mnie chyba wszystkie nie świecą (m.in. kontrolka z długich świateł nie daje znaku życia podczas tego testu)
Z innej beczki:
DziDzia - tak, były 58-konne - omijały dzięki temu jakieś przepisy, stąd te specjalne dławienie, żeby były 2 kucyki mniej :)
BASIA.B - 7 Paź 2008, 22:39
U mnie też przy teście BULB zapalają się następujące kontrolki:
- ładowanie
- ciśnienie oleju
- czek
- spryskiwacz
- rezerwa
Czyli brakuje wielu innych, poduszka ABS itd.
sandkar - 18 Mar 2009, 01:04 Temat postu: Re: fiesta mk5
skull napisał/a: | Cześć.
Np. dowiedziałem się że mam płynną regulację wycieraczek dopiero po dwóch latach.
Ale mniejsza z tym. |
Jest coś takiego?? bo może w moim cudaku też to mam i nawet nie wiem ...
Bo mojej piątce wciąż zdarza mi się znaleźć coś o czym nie wiedziałem ...
DziDzia - 18 Mar 2009, 08:50
sandkar, czy może chodzi o TO
pozdro
lukashek1987 - 29 Kwi 2009, 18:52
Witam , mam takie zapytanko tak apropo tego trybu diagnostycznego. posiadam Fiestkę mk5 z 2001 roku 1,8 TDDI, niema ona obrotomierza, i przeczytałem właśnie fajną ciekawostkę na ten temat, otóż jeśli wejdę w tryb diagnostyczny i włączę cyfrowy obrotomierz wtedy wyświetlacz pokazuje mi cztery zera i nic sie nie dzieje ..... czy można to jakoś zmienić??
Puff - 29 Kwi 2009, 18:54
lukashek1987 napisał/a: | czy można to jakoś zmienić?? |
Włączasz silnik i nic się nie dzieje? A cyfrowy prędkościomierz pracuje?
lukashek1987 - 29 Kwi 2009, 19:00
Jadę i i nic się nie dzieje.... a predkościomierze dwa chodzą normalnie...
Puff - 29 Kwi 2009, 19:28
Może jest wycięty układ obrotomierza W końcu po co montować scalaka, czy wyprowadzenia, do czegoś, czego się nie używa. Oszczędności. A brak pomiaru cyfrowego tylko to potwierdza. Chcesz obrotka - wymień licznik, bo to zdaje się nie tylko najprostsze rozwiązanie, ale i jedyne.
Marcin - 27 Maj 2009, 16:51
Zachciało mi się licznika z mk5 i dzisiaj próbowałem go odpalić w mk4 no i jedna rzecz nie działa, a dokładnie wskaźnik poziomu paliwa pokazuje za dużo. Wg starych zegarów mam ok 1/4 baku, na tych z mk5 pokazuje 3/4 (jeśli dobrze pamiętam wskazanie z kodów pokazuje wartość 176) jest szansa, że jak zaleje do pełna to wskaźnik się obudzi i zacznie dobrze wskazywać, czy potrzebna jakaś kalibracja? test gauge wykonuje się normalnie.
W teście BULB wszystkie żarówki nigdy się nie zaświęcą, bo nie wszystkie są sterowane przez wewnętrzny sterownik, połowa z nich jest podpięta bezpośrednio pod instalacje.
edit...
chyba trzeba przepiąć przewód z pinu 5 na pin 2, dobrze myślę?
chm8 - 11 Paź 2009, 17:30
SIEMA WSZYSTKIM MAM PROBLEM Z MOIM cium cium (MK5) Z 99 ROKU Z SILNIKIEM 13 60 ZDECHLYCH KUCY A MIANOWICIE ZNIKLY MI POZYCYJNE SWIATLA WRAZ Z AWARYJKAMI I PODSWIETLENIEM ZEGAROW MOZE KTOS WIE KTORY TO PRTZEKAZNIK POSZEDL Z GORY WIELKIE DZIEKI
Freeman - 11 Paź 2009, 17:58
1 nie pisz capslockiem
2 jakbyś trochę poszukał to byś znalazł
3 nie masz klapki od bezpieczników? na niej są chyba opisane.
chm8 - 12 Paź 2009, 22:52
jednak serwis zawsze pomaga bo to nie przekaznik tylko wlacznik zespolony przy kierownicy tzw pajak ale dzieki za checi
pietrucha24 - 21 Gru 2009, 14:19
Jeśli mam MK4 i cyfrowy wyświetlacz to pokażą mi się te opcje??
Puff - 21 Gru 2009, 14:34
Powinny. Z drugiej strony - co za problem sprawdzić? Zepsuć niczego nie zepsujesz
bidżej - 8 Lut 2010, 18:29
podczepiam się pod temat:
czy w MK5 przekaźnik od grzania szyby tylnej to ten sam co w MK4, czyli zielony VI za bezpiecznikami?
Puff - 8 Lut 2010, 18:50
Nie wiem jak jest w Brzydalu, ale w mojej mk5 tenże przekaźnik jest wypchnięty poza skrzynkę bezpiecznikową...
bidżej - 8 Lut 2010, 18:55
yyy... a co to znaczy? że gdzie on jest?
Pawełos666 - 8 Lut 2010, 19:00
bidżej napisał/a: | podczepiam się pod temat:
czy w MK5 przekaźnik od grzania szyby tylnej to ten sam co w MK4, czyli zielony VI za bezpiecznikami? |
zalezy w jakim modelu, R6, R5 lub R4, konkretnie napisz w czym to powiem, ktory to...
bidżej - 8 Lut 2010, 19:02
mk5 1.3 endura, rocznik 2000. gdzie te R5 lub R6? tak jak w "Sam naprawiam" do MK4, pod maską?
Pawełos666 - 8 Lut 2010, 19:08
spisz z klapki jakie masz kolejno wartosci bezpiecznikow (dolny lub gorny rzadek) tak sie najszybciej dogadamy, bo tych skrzynek bylo 7, a 6 po '99, bo zaczeli modzic z centralnym
bidżej - 8 Lut 2010, 19:27
ok doszedłem sam, za płytką z bezpiecznikami w kabinie mam dłuuugi moduł, a po bokach tylko 4 przekaźniki (po 2 na strone). przekaźnik od grzania tylnej szyby jest drugi (z tyłu) po lewej stronie skrzynki.
Pawełos666 - 8 Lut 2010, 19:37
taka może?
bidżej - 8 Lut 2010, 19:48
na pewno nie
dochodzę do wniosku że MK5 to jedno wielkie popapranie. precz z MK5. już nawet MK3 miała na pokrywce bezpieczników legendę. tu nie ma po czymś takim nawet śladu
Pawełos666 - 8 Lut 2010, 19:56
za malo danych nie umiem wrozyc z kart
11kuba11 - 8 Lut 2010, 20:12
a może mi ktoś podpowiedzieć gdzie w mk V znajdę bezpiecznik od wentylatora chłodnicy? próbowałem szukać po schematach z mk IV bo myślałem ze bedzie tak samo..poszedłem do auta i :yyy:
z góry dzięki za pomoc
pozdr
bidżej - 8 Lut 2010, 20:23
Pawełos666, dzięki za chęci, ale już ogarnąłem sprawę.
dla tych którzy by chcieli znaleźć ten cholerny przekaźnik od grzania tylnej szyby:
w przypadku gdy odkręcając zespół bezpieczników macie za nimi długi moduł w plastikowej obudowie, sięgający prawie do ściany grodziowej, a po bokach po 2 miejsca na przekaźniki, to poszukiwany jest ten po lewo, głębiej. jest 5-stykowy.
w przypadku mojej MK5 (1.3 endura, 2000 r.) schematy bezpieczników i przekaźników z MK4 mają się do niej jak pięść do nosa.
MARIUSZ.B - 8 Lut 2010, 20:29
11kuba11 napisał/a: | może mi ktoś podpowiedzieć gdzie w mk V znajdę bezpiecznik od wentylatora chłodnicy? |
Poszukaj tu: http://fiesta.ovh.org/sta...p?article_id=14
Marcin - 8 Lut 2010, 20:46
bidżej napisał/a: | w przypadku mojej MK5 (1.3 endura, 2000 r.) schematy bezpieczników i przekaźników z MK4 mają się do niej jak pięść do nosa. |
z Pufciem jakiś czas temu debatowaliśmy na ten temat, ogólnie praktycznie nie ma schematów i rozpisek do mk5, po lifcie z mk4 pogmerali równo w instalacji i nie da rady nic znaleźć ze schematów z mk4.
Pawełos666 - 8 Lut 2010, 21:51
Wszystko jest tylko trzeba wiedziec co sie ma, kod silnika by sie przydal i opcja wyposazenia
11kuba11 - 12 Lut 2010, 14:47
Pawełos666 napisał/a: | Wszystko jest tylko trzeba wiedziec co sie ma, kod silnika by sie przydal i opcja wyposazenia |
silnik HCS 37kW wersja Base
i może jeszcze VIN dla pewnosci:WFOBXXGAJBYRO1650
chodzi mi o ten nieszczesny bezpiecznik wentylatora chlodnicy..a moze ktoś mialby fotkę skrzynki z zaznaczeniem który to..
z góry dzięki
pozdr
Pawełos666 - 12 Lut 2010, 14:56
odezwe sie na PW
11kuba11 - 12 Lut 2010, 15:45
Pawełos666, w takim razie dzięki na forum
Pawełos666 - 12 Lut 2010, 15:47
spoko
(nie chcialem zeby mi dziekowal na PW, a mi podziekował 11kuba11)
Marcin - 12 Lut 2010, 15:54
fajnie by było jakby jakieś informacje zostały dla potomnych, a nie tylko dla zainteresowanego w danej chwili
bidżej - 12 Lut 2010, 16:09
no byłoby fajnie - nawet dla Twojej wygody Pawełos - zawsze to info dla jednej określonej wersji i mniej PW do pisania
11kuba11 - 12 Lut 2010, 16:25
Marcin napisał/a: | jakieś informacje zostały dla potomnych |
osobiście też tak uważam ale kwestie dodania pozostaje Pawła
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 17:22 ]
no to myślałem ze kwestie bezpieczników w mk V mam juz z głowy a tu zonk..niestety Paweł przeslałeś mi schemat raczej z mk IV..dla ogólnego zrozumienia wrzucam fotke skrzynki z bezpiecznikami z komory silnika w mojej mk V..
jak ktos bedzie potrafił mi przyblizyc który odpowiada za co to bede wdzieczny
pozdr
Pawełos666 - 12 Lut 2010, 18:06
bo Cie zle zrozumialem, tez bede mial, taka bankowo
11kuba11 - 12 Lut 2010, 18:21
no i
dzięki
Pawełos666 - 12 Lut 2010, 18:23
zeby mi to bylo ostatni raz , daj znac jak juz zepsujesz wszystko czy bedzie :gitara:
11kuba11 - 12 Lut 2010, 18:35
no to teraz pytanie za 100 pkt..bo mój humanistyczny rozum nie zawszy za tym nadąza..wdług schematu który mi przesłałeś są dwa bezpieczniki odpowiedziałne za układ chłodzenia silnika (51 i 52) i przekaźnik k46-którego z resztą nie mam..jakie jest prawdopodobieństwo ze brak przekaźnika i bezpiecznika 52 wpływa na niedziałający wentylator chłodnicy?
pewnie bez elektryka i tak się nie obejdzie ale wole najpierw wykluczyć sprawę bezpieczników..
pozdr
Pawełos666 - 12 Lut 2010, 18:39
wytez humanistyczny rozum i odnajdz k45
11kuba11 - 12 Lut 2010, 18:40
a tak poza tym jakbys dorzucił schemat dla skrzynki z kabiny to tez się na pewno kiedys przyda
[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 18:41 ]
heh..racja
Reader - 15 Wrz 2010, 15:50
Witam
Poszukuję informacji na temat modułu centralnego zamka / alarmu 96 FG 15K600 FA
Moduł znajduje się z przodu z prawej strony w nogach pasażera.
Dochodzą do niego dwie wtyczki, które roboczo nazwałem sobie:
Prądowa:
Na chwilę obecną rozpoznałem:
P1 - masa
P2 - +12V po stacyjce (2)
P3 - +12V stałe
P5 - +12V zamykające CZ
P6 - +12V otwierające CZ
P7 - ??
P9 - +12V czasowo 2-3s otwierające bagażnik
Sygnałowa:

S1 - ?
S2 - ?
S3 - +5V zasilanie czujnika IFR
S10 - masa gdy klucz w drzwiach kierowcy w pozycji O
S11 - masa gdy klucz w drzwiach kierowcy w pozycji Z
S13 - masa gdy klucz w drzwiach pasażera w pozycji O
S14 - masa gdy klucz w drzwiach pasażera w pozycji Z
S15 - ?
S16 - sygnał z czujnika IFR
S17 - ?
S18 - masa czujnika IFR
S20 - ??
S22 - masa po naciśnięciu przycisku otwierania bagażnika
Mam pytanie czy sygnały S10-S14 służą jedynie do wykonania przez moduł podwójnego ryglowania, czy również do "wspomagania" sterowania CZ ?
zaan - 20 Wrz 2010, 23:00
RAV4 napisał/a: | Witam..Właśnie sie zarejestrowałem:)tak sobie czytam o tych elektrycznych sprawach i postanowiłem cos wrzucić..Mam fiestkę 1.25 16 V ZETEC 99' (Ambiente) Kupiłem ją(właściwie to brat ją kupił ale teraz jest w moich zwinnych łapkach;P)w 2002 w komisie(auto miało wtedy 42k teraz jest 72k)i od samego poczatku tuż po przekreceniu kluczyka i odpaleniu nie fungują wskaźniki na desce:( tzn. nie działaja przez pierwsze 15 sek. bo potem wszystko startuje:)Cos mi mówi że chyba geniusze z komisu bawili sie w tuning tej zabaweczki i z deczka im nie poszło(przy okazji też"naprawili zegar"i terz np.zeby ustawić godz.albo zmienic czas na letni trzeba isć do garazu przed półnącą, odłączyc aku.i punkt 00:00 wł.go z powrotem:)W serwisie forda mówią ze te pózno startujące wskażniki to pryszcz i że nie warto w sumie się tym zajmować(wg.nich"NA PEWNO"klej lub cos innego dostało sie na styki i temu wszystko działa z takim opóźnieniem:)Po tym"krótkim"wstępie pytanko: miał ktoś coś podobnego z fiestką albo może słyszał o czymś takim lub wie co jest"temu misiu"?? Warto sie w tym"grzebać"skoro tyle lat wszystko funguje b.z(denerwujący jest tylko ten zegar, a właściwie brak jego podświetlenia nocą a le w serwisie chce ponad 500 PLN za nju łan zegarek wraz z robocizna wiec nie dam im chyba na razie zarobić:)?? |
witam, dawno mnie tutaj nie było, zapomniałem nawet swojego starego loginu więc nadają z utworzonego na chybcika konta. Miałem dokładnie to samo, dość długo przeczesywałem forum za rozwiazaniem problemu a sprawa z zegarami wyjaśniła mi sie dzisiaj bardzo przypadkowo. Kolega RAV4 wspomniał w którymś z kolejnych postów, że w danym egzemplarzu była jakas historia z radiem, które wyszło przez zbita szybkę . U mnie przypadkiem też historia "radiowa" wygladął podobnie (tzn u poprzedniego właściciela od którego kupiłem samochód), potem zostało założone jakieś przypadkowe radyjko. W miejsce zdewastowanej kostki fordowskiej została założona kostka ISO. Ale...... no i tutaj dziwna sprawa, co ma radio do wiatraka, wróć - do zegarów i zegarka. Otórz ma - w oryginalnej instalacji w kostce fordowskiej jest kilka dodatkowyc przewodów z różnymi dziwnymi prądami. Jest tam taki cienki pomarańczowo czarny przewód, do którego musi wracać prąd. Od razu nam się podświetla zegarek (to zwróciło moją uwagę jak szukałem masy w przewodach) no i da się go nastawić. Od razu spróbowałem włączyc zapłon - uwaga - zegary działają od razu. To tyle tak na gorąco, jutro skladam wszystko do kupy, dzieki szwagrowi mam oryginalne radyjko i oryginalna kostkę do instalacji fordowskiej, podpinam po Bożemu i zobaczymy jak to funguje. porobięę zdjęcie, opisze dokładnie co i jak było.
PS - co to za nie podpięta szara złączka po lewej w tej wnęce do której wkładamy radio? może ktoś wie? - jutro zapodam fotę i wskażę to co mnie zastanawia.
Resiu - 15 Sty 2011, 00:44
Witam posiadam fieste mk5 1,8l TDdi Endura-DI 2002 rok. Mam problem z bezpiecznikiem
o nr 32 i wartości 60 A w skrzynce pod maską z tego co wyczytałem jest on odpowiedzialny za układ sterowania pracy silnika, dmuchawę, pompę paliwa,świece żarowe co jakiś czas wywala go podczas jazdy i powoduje efekty podobne do wyładowanie akumulatora co na początku podejrzewałem dopiero po jakimś czasie wpadłem że to ten bezpiecznik dodam ze mam urwaną jedną świece żarową w sumie od jej urwania zaczęły się takie jaja ,ale nie wiem czy może mieć ona coś wspólnego z wywalaniem tego bezpiecznika. Może ktoś miał podobny problem i wie co to może być???/
ff1980 - 5 Mar 2011, 09:25
Witam! podepnę się do tematu licznika fiesty mk5 2001 r silnik 1.25, mam pytanko, kilka razy gdy były wysokie mrozy przy odpalaniu wszystkie wskazówki (obrotka,prędkościomierza, paliwa i temp.)wychyliły się max na ok.sekundę, komputer test przeprowadza?z góry dziękuję za odpowiedź
bidżej - 5 Mar 2011, 09:30
ff1980, to znaczy, że masz niedoładowany albo zdechły akumulator. coś, co w sportowych samochodach jest celowe i nazywa się bodajże dial-test (albo coś w ten deseń), w fiestach MK4 na elektronicznych zegarach i MK5 oznacza niedostatek prądu (w ostatnich esiokach pewnie też) :(
MARIUSZ.B - 5 Mar 2011, 10:00
ff1980, normalka mam tak już trzecią zimę i nawet aku nie doładowuję.
A wygląda to tak http://www.youtube.com/watch?v=2E8f0hIlrZg
Puff - 5 Mar 2011, 17:58
Ja raz spojrzałem na termometr, wskazywał -19°C, a wskazówki mi nie latały po desce :F To nie do końca jest normalne, zwłaszcza jak auto normalnie odpala :F
MARIUSZ.B - 5 Mar 2011, 21:16
Pufcio, ale jaki Ty masz akumulator Pewnie STARA mógłbyś nim odpalać
Puff - 5 Mar 2011, 21:25
Taa Weź tylko pod uwagę to, że takim "kle kle" dużo ciężej zakręcić, a każdy akumulator traci (teoretycznie) tyle samo % energii w czasie przy ujemnych temperaturach. Ty stracisz 50% i nie ruszysz, i ja stracę 50% i nie ruszę. Fizyka lubi równouprawnienie
MARIUSZ.B - 5 Mar 2011, 21:31
Pufcio, jak Cię kocham za twoje wypowiedzi, zawsze musi coś dopowiedzieć
Skoro Tobie wskazówki nie ruszają się przy starcie to chyba wystarczający dowód, że Twój aku ma sporo większy zapas prądu ?
Druga sprawa to Twój "traktor" myślę że kręci się tak samo trudno jak moja benzyna albo porównywalnie z tą różnicą że Ty musi nagrzać świeczki a ja nie. I właśnie po to masz większe aku
Puff - 5 Mar 2011, 22:15
MARIUSZ.B - bo ja nie trawię niedopowiedzeń i na wpół zamkniętych kwestii
Co do "zapasu prądu" - miałem jedną sytuację, kiedy wskazówki zaczęły mi "latać" (chwilę przed tym zaczęła się palić kontrolka poduszek) - tyle, że wtedy spadł mi pasek osprzętu i kompletnie nie miałem ładowania. Po tym jak wskazówki zaczęły świrować, zdążyłem przejechać może z 1-2 km. Auto zwyczajnie umarło. Kontrolka świec po włączeniu zapłonu ani nie mrugnęła, nadmuch nie chciał zbytnio działać, radio umarło. Energii wystarczyło jedynie na włączenie "awaryjnych" (to i tak cud, bo one przecież impulsowo pobierają 7A prądu!). Tak czy owak - gdybym zgasił auto, kiedy kontrolka poduch się zapaliła, to już bym go nie odpalił, bo akumulator był praktycznie "pusty".
A jeśli mowa o odpalaniu... oj tu się nie zgodzę. Gdybyś spróbował diesla odpalić z akumulatora 40Ah z benzyniaka, to jest spora szansa, że by Ci się nie udało (a w zimie to już w ogóle zapomnij). Przede wszystkim kompresja. W benzyniaku liczmy te 10:1. W dieslu >30:1. Benzyniakowi lata jaka jest temperatura, bo zapłon jest wymuszany iskrą. W dieslu - wiadomo. Większy skok tłoka (od 1.6 niewiele, ale jednak), cięższe koło zamachowe... pewnie dałoby się jeszcze coś wymienić A rozrusznik też nie może być 3x większy niż do benzyny
MARIUSZ.B - 5 Mar 2011, 22:54
Pufcio, niech Ci będzie
DziDzia - 5 Mar 2011, 23:11
JA mam aku, z którym wyjechała z fabryki (przyszłej zimy już chyba nie przeżyje) i nic mi nie lata...
pozdro
ff1980 - 6 Mar 2011, 12:46
dzięki za odpowiedź, zgadza się, mam aku nie najlepszej jakości i też brałem to pod uwagę...stało się to właśnie tej zimy, zwykłe niedopatzrenie i cały elektrolit...wyparował...
Spike - 7 Wrz 2011, 15:11
Co do tych wskazówek ja mam akumulator forda przynajmniej ma taką naklejkę więc podejrzewam że nikt go nigdy nie wymieniał od nowości a fiesta ma rocznik 2000, ja nią jeżdżę trochę ponad rok. No i mi od zawsze nie tylko w zimę wskazówki tak przelatują jak odpalam silnik.
Mariusz mam pytanie do ciebie jak ustawiłeś na zegarze temperaturę? Czy u mnie też się da mk5 2000 1.2 Ghia.
MARIUSZ.B - 7 Wrz 2011, 21:30
Cytat: | Mariusz mam pytanie do ciebie jak ustawiłeś na zegarze temperaturę? Czy u mnie też się da mk5 2000 1.2 Ghia. |
Musisz mieć zegarek z termometrem, trudny do zdobycia, rarytas, szukaj na allegro. Ostatnio miałem ale już sprzedałem.
otrii - 9 Kwi 2012, 23:12
Witam,
mam prośbę o udzielenie info na temat Fiesty 1.3 ben z roku 2000 Mk5
Zapaliła mi się komora silnika i elektryka spłoneła.
czy mogę ją jakoś dopasować z innego modelu z roczników 99 do 2002 ??
dajcie znać ewentualnie na otrii@wp.pl
pozdrawiam i dzięki z góry za konkretne info
JoeMix - 9 Kwi 2012, 23:19
otrii, najlepiej i najwygodniej to trochę się pobawić w szukanie, ale znaleźć z tego samego rocznika z takim samym silnikiem i nie gorszym wyposażeniem, i wtedy wystarczy połączyć kolorami,,,
|
|