|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Ruchy kół przy zmianie biegów - maglownica ?
trigger - 14 Mar 2007, 10:35 Temat postu: [MK3] Ruchy kół przy zmianie biegów - maglownica ? Samochód to fiesta mk III 95 1.3 ze wspomaganiem kierownicy.
Problem jest mianowicie taki: kierownica ma luz około 1cm "obwodu" kierownicy, jest to luz "przy kręceniu", w pozostałych płaszczyznach jest ok. Przy zmianie biegów z 3 na 4 i trochę mniej widoczne przy zmianie z 2 na 3 następuje delikatne majtnięcie samochodem w prawo i potem w lewo (przy zmianie z "wiekszym" gazem), po takim majtnięciu np. przy zmianie z 2 na 3 kierownica przy jeździe na wprost kierownica zmienia położenie delikatnie w prawo (tzn. jest delikatnie skręcona), potem po zmianie z 3 na 4 następne majtnięcie i ustawienie kierownicy na wprost jest już ok (tzn. bez wychyleń).
Luzów na krzyżakach nie ma, jeśli może być na łączeniu krzyżaka w komorze silnika z "dzyndzelem od maglownicy" - choć wydaje mi się, że raczej nie ma. Czy to możliwe że np. ślimak w maglownicy jest ukruszony albo coś? Wiem że mogę (chyba) zregenerować maglownicę, problem taki, że ma wspomaganie i to będzie z 500zł, to czy może lepiej kupić nową, albo jakąś szrotową (ale tu nie wiadomo w jakim stanie to będzie)?
PS: ostatnio przeczytałem na jakimś forum jak komuś padł ślimak w maglownicy i po zablokowaniu kół było małe bum 8|
szynszyl - 15 Mar 2007, 20:55
jeśli nie ma luzów na krzyżakach to masz wyeksploatowana maglownicę na zębach
a jak nawet nie same zęby są zjechane, to zębnik jeżdżący po tych zębach (nie znajduje innego określenia) jest padnięty. część raczej niewymienialna. raczej jej nie zregenerujesz i jako zwrot przy zakupie nowej nie pójdzie. koszt nowej maglownicy to nawet 1200 zł
madek - 15 Mar 2007, 21:42
Cytat: | koszt nowej maglownicy to nawet 1200 zł |
tu sa nowki za 175 zł
http://www.allegro.pl/ite...esta_nowa_.html
szynszyl - 15 Mar 2007, 21:50
a on ma ze wspomaganiem .. ceny są od 800 zł.. była wyprzedaż w focie i regenerowane po 500 zł były.. ale to było dawno...
madek - 15 Mar 2007, 21:58
no fakt, niedoczytalem
jest tylko cos takiego
http://www.allegro.pl/ite...omaganiem_.html
http://www.allegro.pl/ite...wspomagani.html
anjko - 15 Mar 2007, 22:56
Wymien tuleje wachaczy i problem zniknie.
szynszyl - 16 Mar 2007, 07:25
taaa.... a co ma luz na kierownicy do tulei.. dwa razy wymieniałem cały komplet tulei i nie miałem takiego efektu
anjko - 16 Mar 2007, 08:41
szynszyl napisał/a: | taaa.... a co ma luz na kierownicy do tulei.. dwa razy wymieniałem cały komplet tulei i nie miałem takiego efektu | Ma bo w momencie rozpedzania jak masz wywalone tuleje zmienia sie lekko zbierznosc i jak wciscniesz sprzegło żeby zmienić bieg to koła wracoają na wsoje miejsce i z tąd to majtniecie kierą a co za tym idzie całym autem. Najlepiej jest to odczuwalne w dieslu bo jest cieżki. A ty prawdopodobnie nie miałeś az tak wywalonych tulei zeby tak sie działo. Ja w kazdym razie od tego bym zaczął zanim wywalił bym pare stówek na przekładnie. Albo chociaż odwiedzieł bym szrpak i sprawdził zbierzność
szynszyl - 16 Mar 2007, 08:54
miałem tak wywalone tuleje (całkiem sie odwarstwiły) że auto jechało gdzie chciało.. ja zrozumiałem ze ma luz na kierownicy..znaczy na przekładni
wywalone tuleje to problem był dla mnie taki ze powyżej 50km/h auto traciło zbiezność,ale hamowło normalnie. przyśpieszenie zaś powodoło szukanie drogi..
anjko - 16 Mar 2007, 11:36
Powiedzmy ze ślimak na przekladnie jest wywalony albo nawet krzyzak to i taki auto nie powinno zmieniac toru jazdy w momencie zmieniania biegów. Auto powinno jechac prosto nawet jak nie trzymasz kierownicy i wtym czasie zmieniasz biegi tak wiec luz slimaka nie ma w tym przpadku znaczenia nawet jesli jest. Wazne zeby nie było luzów na koncówkach albo samych drazkach lub elementach które sa odpowiedzialne za zbierznosc. Sam piszesz zepowyzej 50 auto "szukało " ci drogi i to jest własnie ten efekt a jak wciskasz sprzeglo to wtedy koła krecą sie bez obciążenia wracaja na swoje miejsce i wtedy jest to majtniecie.
Kamil - 16 Mar 2007, 15:28
pewnie masz rozwalone na max silenblocki w wahaczach,przy okazji swożeń i końcówka drążka kierowniczego mogą mieć luzy i Cie majta.
trigger - 18 Mar 2007, 21:30
no jednak muszę wymienić tuleje w wahaczach - mam tylko może głupie pytanie: wahacz kosztuje praktycznie tyle co komplet naprawczy wahacza, to czy lepiej kupić wahacz czy wymieniać tuleje?
szynszyl - 18 Mar 2007, 21:34
nie masz prasy - zapłącisz za montaż. kup pan wahacz.. odezwij sie na gg..
Tommur - 19 Mar 2007, 22:09
Dobrze chłopaki mówią. ja miałem tak w Matizie. Wymieniałem tuleje i gość potem się przyznał że dali mu od TICO tuleje. Efekt był taki że jak dawałem gazu to musiałem kontrować kirą w prawo (auto uciekawło w lewo). Jak zmieniałem bieg to auto uciekało w prawo i rzucało nim.
|
|