|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Problem z zapłonem
raflig - 4 Mar 2007, 23:30 Temat postu: [MK3] Problem z zapłonem Mam fiestkę 1,4i z 1989 roku.
Ostatnio wracałem z pracy,stanąłem na czerwonym świetle i auto zgasło i nie dało się go już więcej uruchomić.
Byłem u elektryka i mechanika-ale bezradnie rozkładają ręce.
Nie ma iskry na świecach,na cewce jest.Wymieniłem kopułkę,kable i moduł i NIC nie działa.Czy ktoś spotkał się już z takim problemem?Poradzcie coś?Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki-przewodzą,nawet ten uderzeniowy,który odcina zapłon przy wypadku,wszystko jest OK,a dlaczego nie mogę odpalić?
Jak mi pierszy raz zgasł,przełączyłem się z gazu na benzynę i popracował minutę i zgasł i póżniej już nie dał się w ogóle odpalić.Poradzcie coś.
diodalodz - 4 Mar 2007, 23:48
hm
a jaka jest instalacja zapłonowa . Kopuła i aparat zapłonowy z modułem na 3 przewody ?? Bosch lucas . nic nie wiemy przecież . To jak mamy pomóc . Jak to na cewce jest a na garach nie ma . Takich cudów być nie może może jest za słaba iskra na cewce . albo uszkodzony przeód cewka kopułka .
raflig - 5 Mar 2007, 00:02
diodalodz napisał/a: | hm
a jaka jest instalacja zapłonowa . Kopuła i aparat zapłonowy z modułem na 3 przewody ?? Bosch lucas . nic nie wiemy przecież . To jak mamy pomóc . Jak to na cewce jest a na garach nie ma . Takich cudów być nie może może jest za słaba iskra na cewce . albo uszkodzony przeód cewka kopułka . |
Tak.To jest kopułka i aparat z modułem na 3 przewody.Sorki-żle napisałem na cewce też nie ma iskry.Kable też wymieniłem.
diodalodz - 5 Mar 2007, 10:34
z modułu wychodza 3 przewody czy jest kostka plastikowa która sie podłacza i podłużny moduł przykręcany na 2 śrubki ??
raflig - 7 Mar 2007, 18:49
Już naprawiłem.Zepsuty był czujnik HALa w aparacie zapłonowym.Fiestka śmiga jak dawniej.Dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Pozdrawiam serdecznie wszystkich Fiestkowiczów.
diodalodz - 8 Mar 2007, 00:01
częsta awaria , miałeś wychodzące 3 przewody z aparatu ?? bez modułu bo to właśnie ta wersja najczęściej pada. jeśli miałeś z modułem zewnętrznym to mnie dziwi ta ustarka .
raflig - 8 Mar 2007, 15:41
Mam wersję z modułem na trzy kable-BOSCH.Kupiłem nawet moduł bo nie wiewiedziałem co padło,a od czegoś musiałem zacząć.Wymieniłem i iskry dalej nie było,kolega powiedział mi,ze często pada czujnik Hala w aparacie zapłonowym,ponieważ nie mogłem kupić czujnika,bo akurat nie mieli na stanie,kupiłem aparat zapłonowy i ....ODPALIŁEM.
daaro - 12 Mar 2007, 23:55
Witam
To moj pierwszy post na tym forum. Umylem silnik i mam podobny problem jak powyzej.
Sprawdzilem iskre i nie ma jej ani na swiecach, kopulce oraz cewce. Fiestka na gazniku. Do aparatu dochodzi wtyczka na 3 piny dokladniej od modulu. Nie pamietam obecnie co jest tam napisane ale napewno nie bosch. Modul koloru niebieskiego. Sprawdzilem na wtyczce 3 pinowej i napiecie do dwoch zewnetrznych kabli dochodzi, srodkowy to masa. Do cewki na czarny przewod dochodzi rowniez 12V. Zielonego przewodu nie sprawdzalem bo o ile dobrze pamietam na cewce jest on oznaczony jako 1 czyli "-". Z ciekawosci podlaczylem druga cewke z golfa ale dalej iskry nie ma.
Czy przez padniety hall nie bedzie iskry poczawszy od cewki ? Ma kots pomysly czgo dalej szukac ?
diodalodz - 13 Mar 2007, 00:35
środkowy pin to sygnał z modułu . po podłączeniu do niego diody (druga końcówka diody do masy) przy kręceniu rozrusznikiem musi migać . weź sprężone powietrze i przemuchaj aparat załonowy w srodku . Możliwe ze na stykach ceki halla stoi woda i gasi sygnał do modułu .
daaro - 13 Mar 2007, 12:08
sprawca niesprawnosci okazal sie ten modul zamontowany na aparacie zaplonowym.
Wygrzalem go farelka i samochod odpalil
diodalodz - 13 Mar 2007, 16:57
między dwa styki z cewki dostała sie poprostu słona woda i nie dostawał impulsu . Normalne raczej . Dodam ze moduł dokręca sie na paste termoprzewodzącą
daaro - 13 Mar 2007, 20:25
diodalodz napisał/a: | moduł dokręca sie na paste termoprzewodzącą |
a zastanawialem sie czym on jest wysmarowany od spodu.. Na przyszlosc zaslonie folia jak bede myl silnik.
Dzieki za pomoc
diodalodz - 13 Mar 2007, 21:46
jak nie nałożyłeś pasty to jego żywotność maleje do 15 tyś km
.
Bobek123 - 10 Lis 2009, 22:02
Witam wszystkich! Odgrzewam kotleta.
Fiestę mam od 2lat i mnie dopadły problemy z zapalaniem na zimno
Model MK3 rok produkcji 89' według papierów typ GFJ moc 40kW
Jestem laikiem, znajomy doradził mi abym kupił kopułkę i palec rozdzielacza, przewody WN i świece.... i tu zaczyna się problem
W okolicznym sklepie motoryzacyjnym miła pani nie potrafiła mi pomóc, kopała w katalogach i komputerze..... kupa
Jaki to jest instalacja zapłonowa???
Wg mnie nie ma tam żadnej cewki -modułu tylko zwyczajna kopułka z tyłu silnika z której wychodzą 4przewody zapłonowe.....no chyba że się mylę??? Proszę o pomoc.
bidżej - 10 Lis 2009, 22:17
poka fotkę
Bobek123 - 10 Lis 2009, 22:58
nie dorobiłem się jeszcze cyfrówki
bidżej - 10 Lis 2009, 23:00
to może telefonem? albo poszukaj na allegro takiego samego i wklej linka...
JoeMix - 11 Lis 2009, 07:17
Bobek123, mk3 generalnie miała bezstykowy i bezrozdzielaczowy zapłon, nie było przerywacza, palca, kopułki, 5-tego przewodu... jeśli masz mk3 z pierwszej serii do której kładki silniki z mk2 to możesz mieć w/w części,,, dlatego pożycz aparat i zrób zdjęcie silnika - takoe ogólne i miejsca w które idą przewody zapłonowe.
Bobek123 - 11 Lis 2009, 07:44
JoeMix, tego piątego kabla WN rzeczywiście nie mam....
Mój silnik wygląda tak jak na zdjęciu: http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10531049
Przewody idą do tyłu na dół za obudowę filtra powietrza i tam jest coś w rodzaju kopułki do której podłączone są te 4 przewody.
Z tym że w tym ogłoszeniu z otomoto właściciel podaje moc 37kW, a ja mam wpisane 40kW
Może pod tą niby kopułką nie ma palca i znajomy wprowadził mnie w błąd.
Pawełos666 - 11 Lis 2009, 08:31
napisalem Ci wiadomosc na PW, podaj swoje GG albo mejla, czas tylko tracisz i ruski miesiac to zajmie
JoeMix - 11 Lis 2009, 10:32
Bobek123, Masz zwykłego DISa z Mk3,,, nie ma kopułki i palna, to do czego dochodzą kable WN to cewka zapłonowa (podwójna) Jeśli dawno nie wymieniałeś to możesz wymienić kable i świece,
Pawełos666 - 11 Lis 2009, 11:04
prawdopodobnie tak, jakbys potrzebowal pisz do mnie na PW, dobieram takie rzeczy
Bobek123 - 11 Lis 2009, 17:30
Wielkie dzięki za pomoc.
Ale z drugiej strony trochę się zmartwiłem, bo myślałem że wymiana tej kopułki i palca rozwiąże moje problemy z rozruchem na zimno
Świece na pewno wymienię, bo wyglądają na ściorane.
A przewody...? nigdy ich nie wymieniałem, mam oryginały czerwone z logo ford... wieczorem jak podniosę maskę i przygazuje nie widzę przebić więc, nie wiem czy jest sens je zmieniać.
Chyba jednak to nie instalacja zapłonowa odpowiada za moje kłopoty tylko zasilanie (gaznik)
I zastanawiam się skąd w takim prehistorycznym silniku pracującym jak sieczkarnia o ogólnej budowie i konstrukcji chyba z lat 60-tych wziął się moduł DIS
Znam o wiele nowocześniejsze silniki i samochody produkowane w podobnych latach.... 16zaworów, dwa wałki rozrządu w głowicy, wielopunktowy wtrysk, do tego eksta dodatki typu ABS, poduszki, klima ,a mają aparat zapłonowy z cewką wewnętrzną , kopułką i palcem, nie tam jakiś DIS.... mówię tu np. o mazdzie 323
No, ale cóż fiesta to fiesta, cudów za tą cenę nie ma
JoeMix - 11 Lis 2009, 18:56
Tak HCS to podrasowana OHVka z mk1 a konstrukcja jeszcze wcześniejsza,,, układ DIS ma te same zalety co układ z rozdzielaczem ale brakuje mu kilku wad, największa to że aparat nawet bezstykowy wymaga obsługi, a DIS jest praktycznie bezobsługowy. Jak pamiętam to nawet w kaszlu wywalili palec i kopułkę i wsadzili podwójną cewkę.
Skoro na pewno mas gaźnik to pytanie pierwsze - SSANIE, automat czy ręczne. Sprawa dryga, wymiana filtra powietrza - teraz na zimę jak znalazł.
PS zainwestowałbym, jednak w komplet świece + przewody WN
Bobek123 - 11 Lis 2009, 19:16
Nie uważam, że DIS jest gorszy, tylko śmieszy/dziwi, że akurat w tym silniku był już montowany.
Gaznik ma na 100% ssanie ręczne- wyciągana dzida koło kiery jak w starym poldolocie.
Chyba działa, bo podczas długotrwałego kręcenia świeczki się zalewają....
Filtr powietrza jest stary... fakt.... jeszcze wymieniany przez "Helmuta"
Ale to już nie ten dział
JoeMix - 11 Lis 2009, 19:25
Bobek123, spróbuj odpalić auto wedle procedury: http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-01.html
Zdejmij pokrywę filtra powietrza, i zobacz jak są ustawione przepustnice przy cięgnie wciśniętym a jak przy wyciągniętym,,,
|
|