|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - Zapłon - cewka ?
sq7jzi - 4 Mar 2007, 16:02 Temat postu: Zapłon - cewka ? Witam.
Nie pali mi jeden GAR, nr1, pozostałe mam iskrę, zmienianie kabli nic nie pomogło tak samo jak i świec, czy możliwe jest, że uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy DIS ?
Co o tym sądzicie i czy macie doświadczenie w jego demontażu, jest w czymś problem czy trzeba się specjalnie przygotować ?
Zainstalowany jest w niezbyt wygodnym miejscu, wobec tego mam nadzieje, że wystarczy wykręcić śrubki, ale...
diodalodz - 4 Mar 2007, 17:47
w niewygodnym miejscu jest tylko cewką .I nie ma raczej możliwości zeby nie było iskry na jednym garze bo to sa dwie podwójne cewki . I albo 2 gary nie pala albo wszystkie albo żaden . Jedynce co może sie stać to pęknięcie na zgrzewie cewki albo uszkodzona elektroda w tej świecy .
sq7jzi - 4 Mar 2007, 19:31
wiem jak to działa i wygląda - czytałem, wnioskuje, że może być przebicie przy cewce od strony właśnie tego garka. Jak sądzisz ?
diodalodz - 4 Mar 2007, 23:43
sądze ze trzeba wyjąć i zobaczyć co sie dzieje . Napewno to nie jest wina elektroniki tylko cewka przewod albo świeca . Ewentualnie uszkodzenie mechaniczne silnika .
jackrzec - 5 Mar 2007, 07:47
Całkiem niedawno miałem to samo - przyczyną było przebicie na cewce w wyjściu na kabek nr 3. Do testu potrzebna jest noc... Wymienic cewkę, to trzeba się nieźle nakombinować - przynajmniej u mnie. Nie mogłem odkręcić żadnej śruby!
sq7jzi - 6 Mar 2007, 05:51
jackrzec napisał/a: | Całkiem niedawno miałem to samo - przyczyną było przebicie na cewce w wyjściu na kabek nr 3. Do testu potrzebna jest noc... Wymienic cewkę, to trzeba się nieźle nakombinować - przynajmniej u mnie. Nie mogłem odkręcić żadnej śruby! |
Szczerze mówiąc mam nadzieje, że faktycznie okaże się, iż to tylko cewka, podejżewam to co napisałeś. Nie wiem, kiedy ktokolwiek majstrował przy tym samochodzie, więc też pewnie będę miał problem z jej wyjęciem.
No. Ale dla chcącego nic trudnego.
jackrzec - 6 Mar 2007, 08:07
sq7jzi napisał/a: | Ale dla chcącego nic trudnego. | Tak Ci się tylko wydaje... U mnie chyba nikt nie ruszał tego od nowości i śrub nieudało mi się odkręcić - przy pomocy potężnego śrubokręta i młotka ściąłem łby i dopiero wtedy zdjąłem cewkę. Resztę wykęcić, to już niebyło takiego problemu, bo bez cewki można było to złapać...
sq7jzi - 6 Mar 2007, 08:10
jackrzec napisał/a: | Tak Ci się tylko wydaje... |
Wcale mi się nie wydaje, ty też, chciałeś i zrobiłeś, gdybyś nie chciał to byś tego nie zrobił. I tyle.
[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 18:57 ]
jackrzec napisał/a: | przy pomocy potężnego śrubokręta i młotka ściąłem łby i dopiero wtedy zdjąłem cewkę. Resztę wykęcić, to już niebyło takiego problemu, bo bez cewki można było to złapać... |
No i odkręciłem - dwie, dwie pozostałe ni huhu, jutro przywiozę sobie super klucz z firmy, jak nie pójdzie, to zostanie mi twoja metoda.
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 19:00 ]
Witajcie ponownie.
Jak się okazało po wyjęciu cewki, to jednak Cewka była tego przyczyną, od strony jednego z wyjść, akurat odpowiedzialnego za zapłon garka nr1 jest tak skorodowana że szok, pęknięta jest również obudowa. Teraz szukam cewki, ma ktoś na zbyciu ?
88SF-12029-A2A
Śruby tak jak ktoś wcześniej zauważył, nie dały się odkręcić, trzeba je było ściąć i dopiero się dało odkręcić - bo było za co złapać.
Teraz potrzebuję cewki i śrubek - 2 sztuki.
Dodatkowo, czy ma ktoś, lub może wiecie gdzie można znaleźć zestaw uszczelek do Fiestuni i zestaw naprawczy pompy wspomagania ?
|
|