Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Zapłon - cewka ?

sq7jzi - 4 Mar 2007, 16:02
Temat postu: Zapłon - cewka ?
Witam.
Nie pali mi jeden GAR, nr1, pozostałe mam iskrę, zmienianie kabli nic nie pomogło tak samo jak i świec, czy możliwe jest, że uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy DIS ?
Co o tym sądzicie i czy macie doświadczenie w jego demontażu, jest w czymś problem czy trzeba się specjalnie przygotować ?
Zainstalowany jest w niezbyt wygodnym miejscu, wobec tego mam nadzieje, że wystarczy wykręcić śrubki, ale... :he:

diodalodz - 4 Mar 2007, 17:47

w niewygodnym miejscu jest tylko cewką .I nie ma raczej możliwości zeby nie było iskry na jednym garze bo to sa dwie podwójne cewki . I albo 2 gary nie pala albo wszystkie albo żaden . Jedynce co może sie stać to pęknięcie na zgrzewie cewki albo uszkodzona elektroda w tej świecy .
sq7jzi - 4 Mar 2007, 19:31

wiem jak to działa i wygląda - czytałem, wnioskuje, że może być przebicie przy cewce od strony właśnie tego garka. Jak sądzisz ?
diodalodz - 4 Mar 2007, 23:43

sądze ze trzeba wyjąć i zobaczyć co sie dzieje . Napewno to nie jest wina elektroniki tylko cewka przewod albo świeca . Ewentualnie uszkodzenie mechaniczne silnika .
jackrzec - 5 Mar 2007, 07:47

Całkiem niedawno miałem to samo - przyczyną było przebicie na cewce w wyjściu na kabek nr 3. Do testu potrzebna jest noc... Wymienic cewkę, to trzeba się nieźle nakombinować - przynajmniej u mnie. Nie mogłem odkręcić żadnej śruby!
sq7jzi - 6 Mar 2007, 05:51

jackrzec napisał/a:
Całkiem niedawno miałem to samo - przyczyną było przebicie na cewce w wyjściu na kabek nr 3. Do testu potrzebna jest noc... Wymienic cewkę, to trzeba się nieźle nakombinować - przynajmniej u mnie. Nie mogłem odkręcić żadnej śruby!


Szczerze mówiąc mam nadzieje, że faktycznie okaże się, iż to tylko cewka, podejżewam to co napisałeś. Nie wiem, kiedy ktokolwiek majstrował przy tym samochodzie, więc też pewnie będę miał problem z jej wyjęciem.
No. Ale dla chcącego nic trudnego.

jackrzec - 6 Mar 2007, 08:07

sq7jzi napisał/a:
Ale dla chcącego nic trudnego.
Tak Ci się tylko wydaje... U mnie chyba nikt nie ruszał tego od nowości i śrub nieudało mi się odkręcić - przy pomocy potężnego śrubokręta i młotka ściąłem łby i dopiero wtedy zdjąłem cewkę. Resztę wykęcić, to już niebyło takiego problemu, bo bez cewki można było to złapać...
sq7jzi - 6 Mar 2007, 08:10

jackrzec napisał/a:
Tak Ci się tylko wydaje...

Wcale mi się nie wydaje, ty też, chciałeś i zrobiłeś, gdybyś nie chciał to byś tego nie zrobił. I tyle.

[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 18:57 ]
jackrzec napisał/a:
przy pomocy potężnego śrubokręta i młotka ściąłem łby i dopiero wtedy zdjąłem cewkę. Resztę wykęcić, to już niebyło takiego problemu, bo bez cewki można było to złapać...


No i odkręciłem - dwie, dwie pozostałe ni huhu, jutro przywiozę sobie super klucz z firmy, jak nie pójdzie, to zostanie mi twoja metoda.

[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 19:00 ]
Witajcie ponownie.
Jak się okazało po wyjęciu cewki, to jednak Cewka była tego przyczyną, od strony jednego z wyjść, akurat odpowiedzialnego za zapłon garka nr1 jest tak skorodowana że szok, pęknięta jest również obudowa. Teraz szukam cewki, ma ktoś na zbyciu ?
88SF-12029-A2A
Śruby tak jak ktoś wcześniej zauważył, nie dały się odkręcić, trzeba je było ściąć i dopiero się dało odkręcić - bo było za co złapać.
Teraz potrzebuję cewki i śrubek - 2 sztuki.
Dodatkowo, czy ma ktoś, lub może wiecie gdzie można znaleźć zestaw uszczelek do Fiestuni i zestaw naprawczy pompy wspomagania ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group