Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Blokada hamulców, serwo - 1.8 D

thomasg - 28 Lut 2007, 21:41
Temat postu: [MK4] Blokada hamulców, serwo - 1.8 D
Jadąc dziś sobie przez miasto miałem sytuację ze musiałem nagle zahamować , wdepnąłem , pisk i skręt w uliczke i dupa. Pedał nie odbił . Aby nie stać na krzyżówce podjechałem na zblokowanych przednich hamulcach kilkanascie metrów na parking. Pod maska wsio wygląda normalnie ,wsio jest na miejscu i płyn w zbiorniczku full. Natomiast w środku sprawa wygląda inaczej, pedał lata dość lużno i sterczy z otworu w nim trzpień , dość ostro zakończony, złączony z pedałem taka poprzeczna blokadą. Na końcu tego trzepienia jest jakby miejsce na zawleczke czy cóś. Nie wiem gdzie i co się upitoliło więc jakby ktos już cos takiego rozbierał bądż wie co i gdzie rozdłubac aby dało sie nim jechać byłbym bardzo wdzieczny.





znalazłem w książce taie schematy i u mnie ten trzpień idzie przez pedał w kierunku fotela a tu z opisu wynika że pzrez pedał powinien iść do góry w kierunku dechy , hmm, nie wiem jak to ma wyglądać i co sie mogło stać .




o co tutaj chodzi ? czy ten trzpień który wychodzi mi przez pedął powinien iść w górę w kierunku dechy ?

tak to mniej więcej teraz u mnie wygląda


diodalodz - 1 Mar 2007, 02:10

cofnij pedał hamulca . łapa i zobacz czy puszczą . musiał sie uszkodzić pedał . Bo innej możliwości nie ma .
thomasg - 1 Mar 2007, 07:46

diodalodz, cofałem pedał łapą ale jest to dość ograniczone bo potem jest włącznik :stop: i dalej to już się mogą łamać jakieś elementy, chodzi tylko o to gdzie powinien byc zamocowany koiec tego trzpienia ?, w pedale ? przechodzi przez niego gdzie indziej , tzn ten koniec ? ;-|
diodalodz - 1 Mar 2007, 13:05

powiem tak weź otwórz maske weź dwie 17 czy 19 nie pamiętam i odkręć pompe hamulcową od serwa . Jeśli hamulce sie odblokuja to wina serwa lub pedału . Bedziesz mogł powoli sobie dojechać do mechanika i jakieś tam hamulce beda . Hm odkręcenie pompy nie rozszczelni układu a da ci pewność że to nie jest ustarka węży czy zacisków czy sam nie wiem czego jeszcze .
thomasg - 1 Mar 2007, 17:39

diodalodz, jak to pisałes to już wóz stał na warsztacie , zrobiłem jak piszesz, poluzowałem pompę całość się zluzowała (chodzi mi o ten trzpień tłok czy jak to zwać) i dojechałem na ręcznym. Przed chwilą dzwonili z warsztatu że dopiero się za niego biorą więc jutro bądż pojutrze będę wiedział co i jak bo stamtąd zawsze dostaje się części zużyte. Pierwsze gdybania: winne serwo, ale co i jak to jak dostanę lub nie i będę dokładnie wiedział. :?
diodalodz - 1 Mar 2007, 23:41

albo pedał albo serwo innej możliwosci nie ma
thomasg - 8 Mar 2007, 22:39

dupa straszna panowie !!! kupiłem serwo bez podpowiedzi i okazało sie że nie to które podchodzi ( w giełdzie zaraz wystawiam) , jak by ktoś miał na pchniecie w ludzkiej cenie sprawne serwo z diesla na sprzedaz to jestem otwarty na propozycje , czekam kilka dni bo potrzebuje na już i szukam wszędzie , dzięki za odzew :?
diodalodz - 9 Mar 2007, 00:24

a nie da sie samych łap ze starego przekręcić do dizla ?? i dać serwo z benzyny . waqu pompie to różnicy nie zrobi za bardzo .
thomasg - 9 Mar 2007, 08:15

inna długość łap, inny rozstaw śrub w łapach , inne rozstawy śrub w serwie dieslowskim i benzynowym że tak to nazwę, inna ich grubość pzrede wszystkim i średnica o i na tym serwie które mi nie pasi przewody hamulcowe z pompy wychodza nie tak jak w starej czyi dupiato bo na aku.
diodalodz - 9 Mar 2007, 16:16

pompe można zamienić . Z tym problemu chyba nie bedzie ,
thomasg - 10 Mar 2007, 07:40

pompe może i dałoby sie przełozyć gdyby to nie jej wina z ta awarią serwa, jak widziałem to moje zchrzanione to wygladało jak po potopie , mechanik stwierdził ze pompka puszczała płyn w kierunku serwa ( nie wiem jak ale niech tam ) i że dlatego padło mi serwo. W srodku gnojowica i syf z tymi łapami to też nie tak szybko aby wsadzić 'benzynowe' serwo bo mógłby potem wystapic problem z skokiem pedału , pompka oryginalna ma wyjscia w dół czyli bezkolizyjnie a ta z wersji PB już w bok w kierunku akusia także więcej rzeżbienia niż mogłoby byc efektu . Zagrzało mnie to auto . ;-|

[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 10:47 ]
jutro jadę odebrać Fieścine , naprawa zamknie się w koszcie 100 zeta ale z tym serwem to się zagrzałem , kupiłem to jedno które nie pasuje , potem kupiłem z diesla takie samo jak moje ALE - tam jest inne zakonczenie trzpienia który idzie w kierunku pedału, przerobili i dało rade , jutro zobacze na własne oczy ta rzeżbę i napisze co ijak było ze starym . Aha to serwo do diesla które znalazłem przywieziono z Francji , z domku mojej maszynki , w Polsce aktualnie nie dało sie zakupić serwa do tego typu samochodu. Przez to prawie dwa tygodnie byłem bez samochodu , fuck. :bad:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group