|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - LPG - pływające obroty
bolo - 25 Lut 2007, 22:46 Temat postu: LPG - pływające obroty Mam problem. Trochę mi pływają obroty na gazie, na benzynie w ogóle - silnik pracuje bardzo równiutko. Na gazie natomiast obroty same wzrastają i opadają, silnik nie gaśnie ale czasami (żadko) lekko się zadławi. Co może być powodem takiej dolegliwości?
Fieścina to 1,3, jednopunkt, 94r.
nie mam obrotomierza - czy można przełożyć z innej fiesty licznik z obrotomierzem zamiast mojego? Wystarczy podłączyć dobrze, czy trzeba robić jakieś modernizacje.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
szynszyl - 26 Lut 2007, 07:26
bolo napisał/a: | nie mam obrotomierza - czy można przełożyć z innej fiesty licznik z obrotomierzem zamiast mojego? Wystarczy podłączyć dobrze, czy trzeba robić jakieś modernizacje. | na ten temat ksiązki już napisano... uzyj opcji szukaj i jak coś nie zrozumiesz to w tych tematach pisz...
co do LPG..są tu mądrzejsi.. ja sie usunę w cień
Jose - 29 Mar 2007, 14:23
bolo napisał/a: | Mam problem. Trochę mi pływają obroty na gazie, na benzynie w ogóle - silnik pracuje bardzo równiutko. Na gazie natomiast obroty same wzrastają i opadają, silnik nie gaśnie ale czasami (żadko) lekko się zadławi. Co może być powodem takiej dolegliwości? |
Mam identyczne objawy. Jakie masz spalanie? mi z ostatnich 1200km wyszło 8,8lpg, z czego z 20% to miasto w korkach, reszta trasa z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem i prędkości 90-120, więc chyba nieźle. Wolne obroty ustawione na analizatorze. Świece i przewody nowe.
szynszyl napisał/a: | co do LPG..są tu mądrzejsi.. ja sie usunę w cień |
Obserwuję ten temat, ale chyba ci mądrzejsi nie mają czasu tu zajrzeć bo nic się tutaj nie dzieje.
Pozdr
raferi - 29 Mar 2007, 14:43
bolo, 8) Trochę pływające obroty na gazie mogą mieć podłoże w sondzie lambda i jej ciągłej pracy analizującej.
diodalodz - 29 Mar 2007, 15:22
no trop dobry . Ja bym sie zastanowił czy dobrze jest podłączony emulator sondy lambda i czy jest właściwa emulacja .
Jose - 29 Mar 2007, 16:21
diodalodz napisał/a: | no trop dobry . Ja bym sie zastanowił czy dobrze jest podłączony emulator sondy lambda i czy jest właściwa emulacja . |
A przy pierwszej generacji? Chyba tylko regulacja pozostaje. Za kilka mies planuję przerobić na 2 gen, ale na razie muszę jeździć z tym co jest :(
Pozdr
raferi - 29 Mar 2007, 18:45
Jose, No raczej; dałbym nieco więcej na wężu i korekta śrubą od składu na redukktorze. Spuszczałeś "mazut"? Też pomaga,
diodalodz - 29 Mar 2007, 19:06
chyba ze masz duzy przebieg . Jeśli tak to już nie wyregulujesz . Ja pod koniec miałem kołyske od 900 do 1600 w zależności jak sie akurat na skrzyżowaniu zatrzymałem .
Jose - 29 Mar 2007, 19:23
Cytat: | Jose, No raczej; dałbym nieco więcej na wężu i korekta śrubą od składu na redukktorze. Spuszczałeś "mazut"? Też pomaga, |
Mazut już spuszczałem. Chyba wcześniej nikt tego nie robił, bo wyleciało go całkiem sporo.
Cytat: | chyba ze masz duzy przebieg . Jeśli tak to już nie wyregulujesz . Ja pod koniec miałem kołyske od 900 do 1600 w zależności jak sie akurat na skrzyżowaniu zatrzymałem . |
Przebiegu instalacji nie znam. Poprzedni właściciel twierdził, że zrobił ok 30 tys km. Instalacja zakładana 1,5 roku temu. Nie mam obrotomierza, ale na ucho to wahania są tak między 750 a 850 rpm. W sumie to jest już trudno wyczuwalne. Bardziej mnie niepokoi i denerwuje to:
bolo napisał/a: | ale czasami (żadko) lekko się zadławi |
na wolnych obrotach. Jakby zapłon w którymś cylindrze wypadał. Przyspiesza płynnie i nie ma problemów.
Przy obecnych ustawieniach w cyklu mieszanym na odcinku 1200km, ale z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem średnio spalił lpg 8,8l/100km, więc nie jest chyba źle (na trasie prędkości 100-120).
Pozdr
diodalodz - 1 Kwi 2007, 14:37
ustaw zawory . A potem wzbogać nieco mieszanke gazu . Bo ten efekt przykulania to taka bajka ze od 1 i 4 cylindra dopływa uboższa mieszanka gazu . Długo z tym walczyłem zanim znalazłem co jest grane .
|
|