Forum FiestaKlubPolska -

LPG - BLOS w instalacji BRC

gaszu - 25 Lut 2007, 22:28
Temat postu: BLOS w instalacji BRC
Wczoraj założyłem sobie instalację gazową pierwszej generacji dodając do niej gaźnik gazowy "BLOS" firmy BRC. Wiem, że temat ten był już poruszany wiele razy, ale tak na prawdę to nikt nie podzielił się spostrzeżeniami co do działania takiego ustrojstwa w Fieście z silnikiem 1,6-16v. Postanowiłem sprawę wziąźć w swoje ręce i spróbować sam.
Tak więc moja instalacja wygląda następująco (idąc od końca):

- zawór tankowania BRC (8mm),
- rura zasilająca 8mm,
- wielozawór Romano (Wiem, że Romano nie jest za bardzo szczęśliwym wyborem, ale taki wielozawór ze zbiornikiem miałem w zapasach z rozmontowanej instalacji z Forda Transita),
- butla GZWM 45 walec (weszła między nadkola),
- rurka zasilająca reduktor - 8mm BRC,
- reduktor BRC Tecno 100kW + redukcja 8mm->6mm,
- bardzo krótki ąż zasilający:)
- mikser - BLOS :)
- sterowanie przełączania B/G Lecho WRM,
- emulator wtrysku Lecho (zmodyfikowany).
- emulator sondy Lambda - brak







Regulacja wstępna - śruba wolnych obrotów na BLOSie 1,5 obr. od "dna", śruba składu mieszanki 2,5 obr. od "dna".

Pierwsze wrażenia z jazdy - bardzo dobra dynamika jazdy na benzynie - nieodczuwalna zmiana w stosunku do poprzedniego stanu. Na gazie - bardziej elastyczny, ale minimalnie gorsze osiągi.

Przy okazji montażu instalacji, zmieniłem też dolot tak, że dołożyłem filtr stożkowy.


W przeciągu kilku dni przerobię dolot tak, aby BLOS był zamontowany poziomo, a filtr stożkowy "patrzał" do przodu auta. Elelmenty dolotu już idą do mnie pocztą:).

Jak tylko skończę ewentualne regulacje i przeróbki, to dam Wam znać!

Spostrzeżenia:
W porównaniu z instalacją mieszalnikową - brak strzałów i nie ma "przymulenia" ani w dolnym, ani w górnym zakresie obrotów. Wygląda na to, że mieszanka jest optymalna w całym zakresie obrotów użytkowych. Jestem bardzo zadowolony z efektu mojej pracy. Zapraszam do dyskusji i dzielenia się opiniami. Pytania na PW.

szynszyl - 26 Lut 2007, 16:58

ja dużo słyszałem o blosie dobrego.. bez niego stożek dla mnie nie istnieje

[ Dodano: Pon Lut 26, 2007 16:59 ]
http://www.nissanklub.pl/...dc897db3#309278

gaszu - 26 Lut 2007, 23:51

Właśnie skończyłem przerabianie dolotu. Nie wyszło tak, jak zaprojektowałem, ale i tak jestem zadowolony! Od wczoraj przejechałem ok. 250km i instalacja ma się dobrze - nic się nie musiało "układać" - jeździ tak samo, jak zaraz po założeniu. Pierwsze tankowanie - wynik 9l/100km gazu. Benzyny palił mi niecałe 8,5l/100km. To chyba dobry wynik, zważając na fakt, ze nie mam najlżejszej nogi...
Qba1983 - 27 Lut 2007, 15:03

Witam, też jeżdzę na Blosie i to juz 2 lata, ale nie w fordzie :)

Spadku mocy (odczuwalnego) nie powinno być, jeśli tak jest to znaczy , że coś nie tak z dawką gazu.
Cytat:

Regulacja wstępna - śruba wolnych obrotów na BLOSie 1,5 obr. od "dna", śruba składu mieszanki 2,5 obr. od "dna".


Powiem tak:

Mam silnik większy od Ciebie, 1.8 dosyć podkręcony i u mnie 1.5 może 2 obroty to już max jeśli chodzi o skład mieszanki. Spalanie masz większe bo za dużo gazu leci. Blos ma to do siebie, że wszystko można skorygować, nawet może palić mniej niż na PB, ale będzi straszny muł :D Ja bym trochę skręcił gaz i zoabczył, może sie muli bo go ma za duzo, też tak miałem. Był taki moment, że się zalewał przy nagłym przyspieszaniu do tego stopnia ze silnik przygasał.

Koniec wywodu. Pozdrowienia :D

gaszu - 27 Lut 2007, 22:31

Qba1983, NIe zgadzam się z tobą - piszesz bzdury. Spadek mocy będzie zawsze i nie będę wnikał tutaj dlaczego - wszyscy wiedzą, co jest przyczyną. Widzę, że nie do końca masz wiedzę i doświadczenie, na jakiej zasadzie działa BLOS i jak go regulować. BLOS - to tzw. gaźnik gazowy o zmiennej geometrii, dający optymalną mieszankę w całym zakresie przepływu (lub obciążenia - jak kto woli) - czyli mieszankę o stosunku gaz/pow. 1:13.
Spalanie mam większe, bo gaz z natury rzeczy spala się inaczej (fizyka) i nie ma możliwości, by otrzymać te same wyniki co na benzynie, przy tym samym obciążeniu silnika. A tak poza tym - czy 0,5 litra więcej na gazie to dużo przy ciężkiej nodze? NIE! niech każdy, kto ma gaz, tak wyreguluje swoją "palnikową" instalację, żeby miał podobny wynik.
Poza tym mnie się silnik nie "zalewa" - chodzi podobnie, jak na benie. Reguluj sobie dalej:) Ja mam już z tym spokój. Jak masz ochotę, to skonfrontujemy osiągi i będziesz mógł się moim przejechać na zlocie.

Qba1983 - 28 Lut 2007, 00:33

No więc yak. Może i gadam bzdury ale mam je poparte wykresem z hamowni i dziękuję Ci bardzo, spadek mocy jest o 5 PS, a momentu, uwaga 3 Nm chair

Jeżdze na blosie już 2 lata, miałem go jak gaziarze w Kraku na g..wno mowli papu, wiec cos o tym wiem. W zaleznosci od regulacji mozna zmniejszyc lub zwikeszyc dawke. Fakt wzrost spalania o 0.5 L to jest nic, ale wiem dobrze ze parametry z benzyny mozna spokojnie zachowac. Co lepsze znam pzrypadek wzrostu mocy na LPG, ale to sie wiaze z programowaniem kompa i wtryskiem gazu :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group