Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Płyn Hamulcowy ATE

Baraccuda - 19 Lut 2007, 16:04
Temat postu: Płyn Hamulcowy ATE
Witam, używa ktoś z was takiego płynu hamulcowego DOT-4 SL ATE, i co wogóle o nim sądzicie ? Zakładam układ hamulcowy od Xr2i i zamierzam zalać go tym płynem.
zefir - 19 Lut 2007, 16:08

hmm bedzie dobry kazdy Dot-4:))
a czy ATE ?? pewnie tak, powinienes byc zadowolony, ja mam u siebie EBC Dot-4 o podwyzszonej temp.
pozdrawiam

Danio - 19 Lut 2007, 17:51

kupiłem DOT 5.1 Lucas też przy przekładce hampli - chyba 15 zł to kosztuje

rada: jak zakładasz zaciski z xr to warto je zregenerować - koszt tłoczków nie jest duży a radochy masa :D

doogi - 19 Lut 2007, 18:35

dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em
radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.

pozdro.

Darekmk3 - 20 Lut 2007, 15:29

doogi napisał/a:
dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em
radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.

pozdro.

a ja radze 5,1 przy układzie z xr-ki dot 4,1 nie wytrzymaywal temperatury na torze itd -poprosttu sie gotowal,ja teraz mam zalany dot 5,1 bosch-dlatego ta firma bo taki był na sklepie i jestem zadowolony-roznica w ostrym traktowaniu hampli odczuwalna-jak dla mnie

Piesek - 20 Lut 2007, 16:02

a co proponujecie do takiego układu: przód RS2000 tył tarczo-bębny RS2000, pompa hamulcowa z regulatorem hamowania od xr2i? Bo myślę nad: MOTUL'em DOT 5.1 BRAKE FLUID
Co do preferowanej jazdy autem to tak: generalnie auto do jazdy na codzień, ale z racji tego że rzadko będzie jeżdżone (miejsce pracy 3kroki) raczej weekendy, jakieś wypady, czasami agresywniejsza jazda ;)

doogi - 20 Lut 2007, 17:25

Darekmk3 napisał/a:
doogi napisał/a:
dot 5.1 jest do metalowych przewodów i aut z abs-em
radze 4.1 jeśli juz masz wybierać z gornej półki to polecam motula, chyba najlepszy na rynku.

pozdro.

a ja radze 5,1 przy układzie z xr-ki dot 4,1 nie wytrzymaywal temperatury na torze itd -poprosttu sie gotowal,ja teraz mam zalany dot 5,1 bosch-dlatego ta firma bo taki był na sklepie i jestem zadowolony-roznica w ostrym traktowaniu hampli odczuwalna-jak dla mnie


widać kupiłeś zły dot 4.1
kupujac plyn hamulcowy musisz sprawdzić temp wrzenia. wszystko powyzej 200'C jest dobre.

do aut wyscigowych stosuje sie Motul RBF 600, ktory ma temp. wrzenia pow 300'C, stosowany do aut wyscigowych z carbonowymi lub stalowymi przewodami hamulcowymi.
jego polecaja wszyscy.

proponuje zajrzec na www.streetracing.pl tam było mnostwo tematów odnosnie stosowania plynow hamulcowych dot4 i dot5. skarbnica wiedzy ;)

zefir - 20 Lut 2007, 22:35

ja mam DOT 4 EBC do 307 stopni:)
GienekWichura - 21 Lut 2007, 06:20

Każdy płyn hamulcowy jest dobry pod warunkiem, że zmienia się go minimum co
2 lata. DOT 4 DOT 5 i DOT 6 różnią się niewiele temperaturą utraty skuteczności
I to jest głównie reklamowane. Jeżeli po kilku latach wymieni się płyn to napewno
się to odczuje nawet na DOT4.

Ja kupuje DOT5 oryginalny fordowski. A zwiększenie skuteczności hamowania nie
poprawiłem sobie kilka procecnt o lepszy płyn tylko o kilkadziesiąt procent zmieniając
średnicę tarczy hamulcowej z 240 na 285 i szerokość skuteczną tarczy z 40mm
na 55. Teraz jestem pewien o sile hamowania. A reklamy zawsze będą wprowadzać
w błąd.

Danio - 21 Lut 2007, 06:34

GienekWichura napisał/a:
Każdy płyn hamulcowy jest dobry pod warunkiem, że zmienia się go minimum co
2 lata. DOT 4 DOT 5 i DOT 6 różnią się niewiele temperaturą utraty skuteczności
I to jest głównie reklamowane. Jeżeli po kilku latach wymieni się płyn to napewno
się to odczuje nawet na DOT4.

Ja kupuje DOT5 oryginalny fordowski. A zwiększenie skuteczności hamowania nie
poprawiłem sobie kilka procecnt o lepszy płyn tylko o kilkadziesiąt procent zmieniając
średnicę tarczy hamulcowej z 240 na 285 i szerokość skuteczną tarczy z 40mm
na 55. Teraz jestem pewien o sile hamowania. A reklamy zawsze będą wprowadzać
w błąd.


no tak tylko wtedy żegnajcie 13 :)

Piesek - 21 Lut 2007, 09:38

Radek jesteś w błędzie, szerokość tarczy nic nie mają do skuteczności hamowania, przy dużych tarczach szybciej oddają ciepło, dlatego np w forumule 1 masz tarcze z ceramiki, Wszystko zależne jest od zacisków, a u Ciebie napewno będziesz odczuwał je, przecierz cosworth ma zaciski dwu tłoczkowe. Generalnie mógłbyś mieć i tarcze 240mm i do tego np. jakieś 4 tłoczkowe zaciski i były by dużo bardziej skuteczne, ale szybko by się nagrzewały i co za tym idzie gorzej hamowały. Więc podsumując dużo tarcze są okey bo szybko oddają ciepło i dzięki temu dłużej będą trzymały skuteczność hamowania, co przydaje się np przy agresywnej jeździe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group