Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Osmalona końcówka tłumika

LUTEK - 11 Lut 2007, 19:52
Temat postu: [MK3] Osmalona końcówka tłumika
Witam
Co to może oznaczać że końcówka z tłumika jest osmalona od spalin?Mimo że jak jadę nie widzę za sobą dymu. Na skrzyżowaniach daje tak lekko czadu gdy ruszam.A tak nic?.Regulowałem zawory,wymieniałem świece,sprawdzałem olej-nie bierze.
Nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi?

Pozdrawiam

diodalodz - 11 Lut 2007, 21:40

1 test sterownika za pomoca diody
2 sprawdzenie wtryskiwacza
3 sprawdzenie sondy lambda .
Jakiego koloru jest chmurka czarna czy siwa ?

LUTEK - 11 Lut 2007, 22:09

Sprawdzę to, jak będzie czas.?Chmurka jest siwa :)

Dziękuję.

diodalodz - 12 Lut 2007, 01:06

ale siwo niebieska czy biała . Bo to mała różnica .
LUTEK - 12 Lut 2007, 15:30

Cytat:
ale siwo niebieska czy biała . Bo to mała różnica .

Witam

Kolor biały,chociaż patrząc przez lusterka albo obracając się do tyłu ciężko coś określić czy coś jest białe albo siwo niebieskie? bo wydaje mi się że jest raz tak a raz inaczej.

Pozdrawiam

diodalodz - 12 Lut 2007, 15:37

zapytam tak czy dymek pojawia sie po nocy ??
LUTEK - 12 Lut 2007, 17:44

Dymek tak samo się pojawia w nocy jak i w dzień pod warunkiem że to widać oczywiście mam tu na myśli stanie na skrzyżowaniach, wtedy jeden drugiemu tyłek oświetla.
selos - 12 Lut 2007, 21:24

podepnę się pod wątek i zapytam jak sprawdzić wtryskiwacz ?
diodalodz - 13 Lut 2007, 00:06

ty masz chyba już pełen wtrysk . Robi sie to na specjalnym stanowisku diagnostycznym . Ustala sie właściwe ciśnienie i podłącza do testera i daje impulsy o różnym wypełnieniu i czasie trwania ,
jackrzec - 13 Lut 2007, 00:09

diodalodz napisał/a:
ty masz chyba już pełen wtrysk
To ma w takim układzie wybitnie dziwny podpis! 1,1 i mk4...
diodalodz - 13 Lut 2007, 01:53

mk4 było jeszcze na mono ??
jackrzec - 13 Lut 2007, 07:41

diodalodz napisał/a:
mk4 było jeszcze na mono ??
Nie było! Ale też nie było silnika 1,1! Najmniejsza pojemność w mk4 to 1,25, ale to juz Zetec i inna bajka... Gościu ma zapewne mk3 z 96 roku, albo mk4 i pomylił sie w podpisie wybierając silnik - innej możliwości nie ma, bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie swapował by zeteca na stare 1,1....
diodalodz - 13 Lut 2007, 12:14

faktycznie przecież były tylko 1.25 i 1.3 .Dzięki za zwrócenie uwagi . Co nie zmienia faktu ze 1.3 było na pełnej szprycy .
jackrzec - 13 Lut 2007, 15:14

diodalodz napisał/a:
Co nie zmienia faktu ze 1.3 było na pełnej szprycy .
No to jest oczywiste - zreszta sam jestem tym zainteresowany...
selos - 13 Lut 2007, 16:26

zgadza się pomyliłem się w opisie bo na początku jeszcze zielony byłem w tym temacie, mam mk3
marcus_87 - 15 Lut 2007, 22:24

hmm to ja tez sie podepne pod temat.
niedawno wywalilem katalizator a zamiast koncowego jest mugen wm. kiedys tak nie kopcil albo tego nie zauwazalem (kurde nie pamietam jak tamtej zimy bylo:/), byc moze wilgoc sie zbiera w tlumiku, sam nie wiem. fakt ze koncowka jest osmolona, co odpowiada za ilosc wtryskiwanego paliwa?
lambde sprawdzilem wyglada na to ze jest ok.

selos zapraszam do frakcji i na spoty, wiecej info na podforum lublin squad

jackrzec - 15 Lut 2007, 23:26

marcus_87 napisał/a:
co odpowiada za ilosc wtryskiwanego paliwa?
Czujnik temperatury silnika - ten z tyłu pod kolektorem dolotowym. Może jeszcze być wtrysk walnięty.
marcus_87 - 15 Lut 2007, 23:58

czy to powinno wyjsc podczas testu? mozesz zerknac na moj temat w hyde?
co do tej ilosci paliwa.. zwrocilem uwage na to ze jak zrobie konkretna przegazowke to jak spada z obrotow potrafi sobie strzelic z wydechu, a to chyba swiadczy ze nie przepalona mieszanka trafia do wydechu, dobrze mysle? nie sa to strzaly jak w wrc ale jednak jest takie popierdywanie

jackrzec - 16 Lut 2007, 00:27

marcus_87 napisał/a:
czy to powinno wyjsc podczas testu? mozesz zerknac na moj temat w hyde?
co do tej ilosci paliwa.. zwrocilem uwage na to ze jak zrobie konkretna przegazowke to jak spada z obrotow potrafi sobie strzelic z wydechu, a to chyba swiadczy ze nie przepalona mieszanka trafia do wydechu, dobrze mysle? nie sa to strzaly jak w wrc ale jednak jest takie popierdywanie
Czujnik temp. pokaże na kodach, natomiast wyrobionego wtrysku nie. Z tym paliwem, to może tak być, że nie przepala całkiem.
LUTEK - 7 Mar 2007, 10:09

By zakończyć temat właściwie i z finałem.Wczoraj wymieniłem termostat (Vermont)i dziś wykonałem jazdę około 60km i na koniec sprawdziłem końcówkę tłumika,nie ma już żadnej sadzy,zakładam że równiez nie będzie tak kopcił na skrzyżowaniach.W dodatku zauważyłem że nie żre tak dużo paliwa i silnik przy 90 km/h jest cichszy.Wskazówka ustabilizowała się pomiędzy R a N. Takie wiadomości mnie cieszą.Dziękuję forumowiczom za pomoc i zainteresowanie tematem. :)
opawelq - 7 Mar 2007, 14:52

czyli termostat wymieniles i sysko dziala ???? hmmm!! to znaczy ze termostat tez steruja dawka paliwa ??? ja wiem ze termostat mam zepsuty wiec chyba se go wymienie. a myslalem ze on tkai malo potrzebny jest..
Arkadius - 7 Mar 2007, 15:30

termostat nie steruje dawka paliwa. Termostat jest po to aby utrzymywac odpowiednia temp silnika jak silnik jest niedogrzany to i ECU mu podaje wiecej paliwa
Matis - 8 Mar 2007, 13:12

u mnie końcówka jest czarna jak smoła, nie kopci oleju nie bierze na analizie spalin nic nie wykazało. Co może to być ?
Lokmen - 8 Mar 2007, 16:33

ludzie nauczcie sie najpierw chemi a potem szukajcje dziury w całym - końcówka zawsze będzie okopcona ponieważ paliwo nie zawsze sie spala idealnie a zawsze porduktem spalania paliwa jest między innymi tlenek węgla CO czyli inaczej mówiąc sadza co by nie robić to i tak bedzie okopcona końcówka wydechu aszczególnie bedzie to widać przy padniętym katalizatorze lub jego braku
LUTEK - 8 Mar 2007, 22:22

Z chemii to ja lubię alkohole :) więc nie wszyscy muszą być specjalistami z tej dziedziny bo inaczej by się pożarli. Będąc jednak estetą wobec tłumika w mym aucie nie podobało mi się jak końcówka była usmolona (oczywiście po zewnetrznej jego stronie).W samej rurze to wiadomo-niech się dzieje co chce.
draglukasz - 14 Mar 2007, 21:21

a co ma termostat do spalin??
picio_18 - 14 Mar 2007, 22:28

draglukasz napisał/a:
a co ma termostat do spalin??

to co piernik do wiatraka :)

marcus_87 - 14 Mar 2007, 22:32

picio_18 napisał/a:
draglukasz napisał/a:
a co ma termostat do spalin??

to co piernik do wiatraka :)

a no ma, wiatrak miele mąke a z mąki są pierniki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group