Forum FiestaKlubPolska -

LPG - Skaczą iskry po silniku

genov - 31 Sty 2007, 20:56
Temat postu: Skaczą iskry po silniku
Juz sie powoli zniechecac zaczynam:/ Wsadziłem te lpg i problem za problemem:/ Troche dzis padało i wiadomo auto sie zmoczyło duzo kałuzy:/ i TAk NA benzynie chodzi wmiare Normalnie ... a NA gazie Sie dławi i gasnie:/ Dodam ze po silniku ISKRY skacza jak w dyskotece??? czy to juz znak ze przewody(ok 1msc maja swiece tez) padły???????
raferi - 31 Sty 2007, 21:22

bigok W ostatnim zdaniu Twojego posta jest odpowiedź na kłopoty na LPG i "dyskotekowe" efekty. Wymienisz i jak ręką odjął...
genov - 31 Sty 2007, 21:25

ale to po 1msc przewody moga pasc??????????
raferi - 31 Sty 2007, 21:28

:ups: Nie jestem pewny, ale mogłoby być coś z masą (przewodem zerowym)...
semek711 - 31 Sty 2007, 21:40

genov, jak kupiles lipne przewody to tak... LPG ma to do siebie ze jest bardzo wrazliwe na slaba iskre... takze wymieniasz przewody i masz problem z glowy :)
Longer_007 - 31 Sty 2007, 22:00

Na wszelki wypadek kup świece przeznaczone do LPG, mialem je w śp. Polo i była różnica.
bash - 31 Sty 2007, 22:01

ja jeżdze już prawie 3 rok na niebieskich janmor triplesiliconated (szynszyl zaraz je zjedzie :-D ) i jest ok
genov - 31 Sty 2007, 22:06

No przewody teraz to mam ''bosch silocone power'' i swiece ngk co prawda niewiem ile koszotwały bo nie ja kupywałem ale jak jutro nie bedzie chodzic jak nalezy to czeka mnie wymiana:/
Longer_007 - 31 Sty 2007, 22:06

A jesli iskry Ci lataja po silniku to nie moze byc nic innego jak kable....a ze maja mc no to trudno...widocznie wadliwe.
semek711 - 31 Sty 2007, 22:45

Longer_007 napisał/a:
A jesli iskry Ci lataja po silniku to nie moze byc nic innego jak kalbe....a ze maja mc no to trudno...widocznie wadliwe.
dobrz gada... ja tez mam NGK... 30tys km i chodza oki
anjko - 31 Sty 2007, 23:46

Sprawdz gdzie dokładnie skacza te iskry miedz czym a czm bo moze cewka ma przebicie.
diodalodz - 1 Lut 2007, 00:44

hm jak skacza iskry to jeszcze nic nie znaczy . Możesz prztrzeć smarem przewody dla pewności . Janmory sa średnie polecam bardziej sentechy . HM wykręć swiece i zmniejsz przerwe na 0,8mm .
mucha - 12 Lut 2007, 20:55
Temat postu: ...
nie nie nie, po co takie tuningi zmiejszania przerwy? swieca w sklepie dedykowana jest odpowiednio pod auto, jedynie co mozesz sprawdzic to to jaka ma przerwe i ewentualnie dowiedziec sie na forum ile powinno byc.
diodalodz - 13 Lut 2007, 00:15

do gazu sie zawsze troszke zmniejsza aby była grubsza i cieplejsza iskra .
gaszu - 25 Lut 2007, 22:44

Panowie, dobre kable, świece NGK ze stand. przerwą 1mm i nie ma problemu - z gazem jestem za pan brat już dziesięć lat i przez ten czas miałem 5 samochodów. Podstawa to dobre WN i zdrowy silnik. Janmary są do du.... Sentechy są lepsze, ale widziałem już na własne oczy podrobione kable BOSCHA, gdzie iskry skakały jak głupie. W żadnym wypadku nie stosujcie wynalazków typu świece do gazu, olej do gazu itd... Te ustrojstwa są dobre do pojazdów zasilanych TYLKO LPG. Pozdrawiam!
raferi - 27 Lut 2007, 17:09

gaszu,
gaszu napisał/a:
pojazdów zasilanych TYLKO LPG.
Dobrze mówisz, ale tego akurat nie bardzo rozumiem? Nawet jeśli uważasz, że start odbywa się na benzynie - to w czym problem, że "świece do gazu, olej do gazu" ? Nie ma aut zasilanych TYLKO LPG w naszym rozumieniu, bo tak nie jest. Też kumam się z gazem od połowy 90-tych lat...
gaszu - 27 Lut 2007, 22:53

raferi, czasem wywalam klientom benzynę całkowicie i jeżdżą tylko na gazie. Na zimnym silniku działa to tak: w obwód reduktora (a właściwie w obwód jego ogrzewania) wpinam dwa zawory i zamykam obwód wody nagrzewnicą elektryczną. po nagrzaniu wody w silniku do 35-45 st. zawory sie otwierają, a nagrzewnica przestaje grzać... zasada prosta - nie dopuścić do zamarznięcia silnika. Koszt z elektroniką mojego pomysłu niewielki w stosunku do uzyskanych efektów i kompletnego braku instalacji beznynowej...
raferi - 28 Lut 2007, 09:18

gaszu, old Noooo? Pomysł jest niczego sobie, zważ wszakże, że gdy cokolwiek siądzie w gazie - kierowiec jest udupiony na cacy...
"Nie dopuścić do zamarznięcia silnika"...chyba reduktora? Bo ktoś, komu robisz takie ułatwienie - na sekwencji nie śmiga? Próbowałeś pomysł opatentować?

gaszu - 28 Lut 2007, 11:34

raferi, jasne że reduktora :) . Na sekwencji tego nie stosuję - za duzo elektroniki i odpalanie na gazie jest tu tylko "awaryjne" i tylko niewiele układów sterujących takowe posiada. Co do opatentowania "wynalazku", to myślę że to za mało jak na patent - taka przeróbka zdarza sie bardzo sporadycznie i do końca nie wiem, czy jest to legalne... Niech to pozostanie moim "patentem". Modyfikację stosowałem tylko do I/II generacji.
zebra - 28 Lut 2007, 12:59

GASZU, jak tak się dobrze znasz na gazie, to proszę o opinie nt. postu "GAŚNIE NA GAZIE"RAFERI dzięki za odp. ale na benzynie przy ruszaniu "boksuje" mi paliwo (albo jest za dużo i sie dusi, albo jest za mało ?).
Najpierw chciałabym naprawić, żeby chodził prawidłowo na benzynie, a potem kombinować z gazem.
Czy zostawić tą benzynę tak jak jest i wziąć się za gaz? I tak jak to i to będzie oki, to będę jeździć na gazie.Tzn. odpalam na benzynie i przez dodanie gazu przełącza mi się na gaz.
I jeszcze jedno pytanko : czy po odpaleniu auta przełączać na gaz i jechac od razu na nim, czy lepiej troche na benzynie, a jak już auto się rozgrzeje to wtedy przełączyć na gaz? pzdr :)

hbr - 28 Lut 2007, 18:46

gaszu, fajny patent, tylko po co wywalać benzynę? Niech sobie będzie, raferi przynajmniej nie będzie się miał do czego przyczepić.

[ Dodano: Sro Lut 28, 2007 17:50 ]
zebra napisał/a:
czy po odpaleniu auta przełączać na gaz i jechac od razu na nim, czy lepiej troche na benzynie, a jak już auto się rozgrzeje to wtedy przełączyć na gaz?


Trochę na benzynie, żeby nieco zwiększyć temperaturę płynu chłodniczego. Jak jest mróz, to ze 2km wypadałoby zrobić na benzynie.

ciaastus - 28 Lut 2007, 20:04

diodalodz napisał/a:
HM wykręć swiece i zmniejsz przerwe na 0,8mm .

mucha napisał/a:
nie nie nie, po co takie tuningi zmiejszania przerwy?

D...pa Jasiu! Daje i to dużo. Sam też tak kiedyś myślałem, bo nie ma na to FIZYCZNEGO wytłumaczenia, ale jednak pomaga. Oczywiscie oryginał świece i oryginał przewody (motorcraft). Nie żadne do LPG i.t.p bo to po prostu bujda. Mam 1.3 endura (totalnie nie lubi gazu, plastikowy kolektor, instalka II generacji) a jednak może nie strzelać. Choć wszyscy mówią, że do tego motoru tylko sekwencja? Może i racja, ale jak już ktoś powiedział: sprawny układ WN i dobry skład mieszanki + małe zamieszanie przy VSSie :D i gitara!

raferi - 28 Lut 2007, 21:44

hbr, :-( I pomyśleć, że takiemu prostakowi odpisuję: wal się koleś i sikaj sobie na koła!
szynszyl - 28 Lut 2007, 22:10

bash napisał/a:
ja jeżdze już prawie 3 rok na niebieskich janmor triplesiliconated (szynszyl zaraz je zje
a jeździj nawet na kagerach... skoro tripple są dobre... :hihihi:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group