Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - PROJEKT: Mój swap z 1.1i/1991 na 1.6 16v i na 2,0 16v/1996r.

gaszu - 30 Sty 2007, 10:05
Temat postu: PROJEKT: Mój swap z 1.1i/1991 na 1.6 16v i na 2,0 16v/1996r.
Witam Was serdecznie. To mój pierwszy post, choć klubowiczem jestem juz od jakiegoś czasu. Czytając Wasze posty o swapach silników w waszych samochodach odniosłem wrażenie, że wiele rzeczy robicie po omacku, opieracjąc się na wiedzy zasłyszanej i większość tak do końca na 100% nie wie, co z czego i do czego pasuje... Postanowiłem więc spróbować sam. Nie jestem zawodowym mechanikiem, lecz elektronikiem i informatykiem. Hobbystycznie zajmuję się mechaniką i elektroniką samochodową (ostatnio też zarobkowo).

Ale od początku....

W listopadzie 2006 kupiłem sobie fiestkę 1,1i C z 1991 za 1,3t pln, przywiezioną z niemieckiego schrotu.
Mechanicznie sprawna, lecz blacharsko... no cóż do remontu. Pojedździłem nią jakiś miesiąc i wpadłem na pomysł, żeby ją przebudować.

W pierwszej kolejności zamontowałem centralny zamek, alarm, elektryczne otwieranie klapy tylnej, licznik z obrotomierzem, lusterka z regulacją na linkach, zapalniczkę i audio.

Później znalazłem na allegro u pewnego gościa fiestę z 1995 r po dachowaniu. Kupiłem silnik + skrzynię (całe szczęście, że gość mieszkał blisko mnie, ale o tym później).

Po obejrzeniu gratów szybko okazało się, że na wymianie silknika i skrzyni się nie skończy... po DOKŁADNYM pomierzeniu i zestawieniu wszystkiego "do kupy" okazało się, że potrzebuję również piasty kół (kupiłem całę przednie zawieszenie z went. hamulcami), przewody hamulcowe, pompę, serwo, linki, instalację komputera wtrysku paliwa i instalacje elektryczną. Nie ominął mnie również zakup przewodów paliwowych... oraz cała masa blach, plaskików i śrubek...
W między czasie zachciało mi się wspomagania układu kierwoniczego, które kupiłem na złomie za okazyjną cenę.
Zacząłem od rozbierania starego autka.....

0. Rozebrałem cały przód i wywaliłem zespół silnika.
1. Wyleciały McPhersony z zaciskami i piastami.
2. Wywaliłem stare przewody hamulcowe oraz korektory siły hamowania.
3. Wyleciały także przewody paliwowe i stary filtr paliwa.
4. Wywaliłem kolumnę kierowniczą i starą przekładnię.


Pominę opis, jak wkładałem poszczególne podzespoły, a skupię się na tym, co nie pasowało i co należało przerobić:

ad 1. Okazało się, że półosie ze skrzyni 1,6 nie pasują do piast z 1,1. Wsadziłem całe zawieszenie, które kupiłem od gościa przy okazji kupna silnika, pomijając dolne wahacze. I tu znowu niespodzianka - nie pasuja sworznie:(. Okazało się, że wersja 1,1 ma sworznie na 2 nity o prostym nosku o przekroju walcowym, a wersja 1,6/16v z 1995 na 3 nity o zmienionym kształcie noska sworznia na stożkowy. Sworznie te nie pasuja zamiennie do wahaczy. Rozwiązanie - pojechałem do gościa i kupiłem całe wahacze:(. Później zawieszenie wyposażyłem w sprężyny Weitec'a (zielone) - -35mm/-40mm oraz STABILIZATOR poprzeczny.

2. Przewody hamulcowe nie pasują do nowej, wydajniejszej pompy z racji innego gwintu, kształtu oraz obecności korektorów na samej pompie, a nie poza nią. Stare servo do pompy ma inny skok i do końca nie pasuje do wydajniejszej pompy... Jak zmieniłem servo, to nie pasował znowu bolec, który jest popychany pedałem hamulca i uruchamia servo. Ten nowy bolec nie pasuje znowu do starego typu zespołu pedałów....Znowu pojechałem i kupiłem od gościa...

ad 3. Nie spasowały również przewody paliwowe z racji innych mocowań oraz innego usytuowania filtru paliwa. Rozwiązanie - pojechałem do gościa i dokupiłem pasujące...

ad 4. Po zamontowaniu przekładni ze wspomaganiem okazało się, że w moim samochodzie nie ma otworów konstrukcyjnych ze wspawanymi nakrętkami do zamocowania wsporników usztywniających mocowanie maglownicy... Oczywiście zmuszony byłem zamontować inną kolumnę kierowniczą, bo przegub krzyżakowy jest inny oraz jest mocowany do kolumny na wieloklinie. Jasne.... nie pasuje otwór w nadwoziu - ten nowy przegub jest większy... Rozwiązanie - rozpiłowałem "dziurę". Jako że miałem dokupioną całą kolumnę z kierownicą z poduszką to ją wymieniłem razem z blokadą i obudową, bo oczywiście nic ze starego typu nie pasowało...

Po tych zmianach, juz miałem dość... a gdzie tu silnik, instalacja i inne pierdoły??

No to zabrałem się za składanie/wkładanie silnika/skrzyni.

1. Włożyłem pompę wspomagania po uprzednim uszczelnieniu... Nie pasowały węże ze wspomagania, które kupiłem na schrocie, bo były od wersji 1,3. Pojechałem do gościa i kupiłem z 1,6 16v... Zamontowałem również zbiorniczek na płyn wspomagania.
2. Sprawdziłem rozrząd - do wymiany...
3. Uszczelka pod głowicą - do wymiany...
4. Głowica - 0,6 mm nierówności (kompresja szła do układu chłodzenia) - do planowania...
5. Pompa wody - do wymiany - cieknie...
6. Rolki prowadząca i napinająca - do wymiany...
7. Pierścienie były "zastane" na 2 cylindrach...

Zaznaczam, że silnik nie miał wycieków i nie wygladał jak "kupa gówna", a myty nie był. Po prostu stał kilka miesięcy w garażu. Przestrzegam przed kupowaniem silników, które "pracowały do końca".

8. Skrzynia biegów - w sumie ok - wymieniłem olej, gumy na półosiach i na krótszej łożysko radełkowe na krzyżaku.
9. Rozrusznik i alternator - do regeneracji...(Mam szczęście, bo wszystkie czynności robiłem w warsztacie elektromechanicznym mojego szwagra)
10. Łapy silnika i skrzyni. łapę skrzyni kupiłem w komplecie ze skrzynią, ba jak powszechnie wiadomo, z 1,1 nie pasuje. Natomiast w silniku 1,6 jest dodatkowa łapa podtrzymująca silnik z lewej strony z przodu. Pozyskałem ją znowu od "gościa". Z montażem było trochę problemów, ponieważ w moim aucie otwory do przykręcenia łapy były, ale nie posiadały wspawanych nakrętek :)
11. Wydech. Jest zupełnie inny niż w 1,1. Juz samo wyjście kolektora wydechowego jest inne. Dostałem od gościa katalizator z dodatkową blachą, na której wisi i którą przykręca się do podłużnicy (na całe szczęście tu nakrętki były wspawane)
12. Układ chłodzenia. Oczywiście chłodnica z 1,1 i węże nie pasują. Ta z 1,6 ma "na sobie" czujnik załączania wentylatora oraz inną konstrukcję i inne węże. Wentylator z 1,1 również nie pasuje.

Zaznaczam, że czynności, które opisałem powyżej w większości "wyszły" już w trakcie, po włożeniu i próbnym odpaleniu silnika, poza punktami 1,2,6,9,10,11,12.

No to miałem wsadzony silnik i skrzynkę. Przyszedł czas na elektrykę i elektronikę...

Po dokładnych oględzinach instalacji okazało się, że komputer benzyny, żeby mógł działać, musi mieć podłączony oryginalny fordowski immo (PATS), bo silnik nie odpali oraz muszę przerobić wtyczki (połączenie instalacji wtrysku do reszty instalacji elektrycznej) no i zmienić wiązkę od aku do alternatora i rozrusznika...

Przeróbki elektryczne trwały prawie tydzień i opisanie ich tutaj będzie problematyczne. Jeżeli będę mial chwilę czasu, to na pewno zamieszczę zdjęcia rozrysek wtyczek kompa i instalacji. Podłączenie immo tylko na PW - wiadomo dlaczego :)

Po krótce nie pasuje:
1. połączenie wiązki kompa benzyny do instalacji samochodu, wtyczki są 12 pin po stronie wtrysku i 8 pin po stronie instalacji. Dodatkowo występuje dodatkowa dwupinowa wtyczka, do której doprowadzony jest sygnał komunikacji z immo oraz wyprowadzony jest sygnał z czujnika ciśnienia oleju.
2. wiązka alternatora i rozrusznika,
3. obrotomierz wskazuje za małą liczbę obrotów,
4. trzeba zamontować immo PATS, bo komp nie ruszy. Przy okazji montażu PATS'a trzeba przerobić centralkę (jeżeli chcemy korzystać z pełnej funkcjonalności immo) - dołożyć odcięcie stacyjki oraz inny przekaźnik pompy paliwa (tak, jak to ma miejsce w fieście 1995 ghia),
5. w wersji kompa benzyny (EEC-IV) z 1995 nie występuje juz moduł EDIS. Cewkami zapłonowymi steruje EEC-IV. Trzeba wywalić wszystko, co znajduje sie na ściance grodziowej silnika (EDIS, MAP). Wszystkie czujniki wiszą na silniku 1,6/16v. Żaden nie wisi na grodziowej. Wyjątkiem są zawory doprowadzania powietrza do kolektora wydechowego i zawór pochłaniacza par paliwa.

cdn...

Zaznaczam, że wiem iz fiesta w 1994 przeszła dość gruntowną modyfikację mechaniczną i wiele podzespołów jest "niezamiennych", ale podszedłem do tematu hobbystycznie i zdaję sobie sprawę z problemów, jakie mogą z tego wyniknąć. mam nadzieję, że mój opis choćby troszkę pomoże klubowiczom w ewentualnym podjęciu decyzji o swapie 1.1/1991 na 1,6-16v/1995.

Koszt swapa silnika, skrzyni, układu kierowniczego i zawieszenia w moim przypadku to wydatek rzędu 2,5 tys PLN. Wiem, że zaraz znajdą się opinie, że lepiej było od razu kupić XR2i za rozsądne pieniądze, ale doświadczenia którego nabyłem podczas modyfikacji nie da się przełożyć na pieniądze.

Planowane modyfikacje:

- poprawienie blacharki (blachy juz są na stanie),
- wstawienie dokładek przedniego i tylniego zderzaka (już mam na stanie),
- zmiana lamp tył i może przód,
- dołożenie migaczy na przednie błotniki,
- zmiana przepustnicy z 35 na 50mm i "przemapowanie" kompa na hamowni,
- tylni wydech - zmiana na ULTER (juz czeka), -> ZROBOINE
- "wykruszenie" katalizatora (wycinał na razie nie będę),
- założenie inst. gazowej na BLOS'ie. -> ZROBIONE

Zdjęcia mojego "grata" (jeszcze)...


QBOSS - 30 Sty 2007, 10:19

gaszu napisał/a:
Czytając Wasze posty o swapach silników w waszych samochodach odniosłem wrażenie, że nikt tak do końca nie wie, co do czego i z czego pasuje


Oh wrilly :fox: a niby po co te wszystkie posty ,zdięcia i inne poradniki ,po za tym ty też żeś nie napisał wszystkiego wiec jaki sens twojego posta ??

gaszu - 30 Sty 2007, 11:14

QBOSS napisał/a:
Oh wrilly :fox: a niby po co te wszystkie posty ,zdięcia i inne poradniki ,po za tym ty też żeś nie napisał wszystkiego wiec jaki sens twojego posta ??


Czytałeś mojego psta w trakcie jego edycji. Poczekaj do końca:)

QBOSS - 30 Sty 2007, 11:19

No teraz już o wiele lepiej :) Zapodaj jeszcze fotki i będzie git :)
Fordon - 30 Sty 2007, 14:34

Nom kawal ladnej roboty... :) teraz na bierzaco uzupelniaj temat w swoje doswiadczenia oraz dodaj fotki ;)
Ale nie drogo ci wyszedl taki swap od razu moge powiedziec ze diesel jest drozszy w samym swapie natomiast tanszy w podkrecaniu... ;)

Pozdrawiam

odyniec - 30 Sty 2007, 15:56

gaszu, za troszke misterna robote sie wzieles.... pomiedzy fiestkami '89-'93 a '94-'96 jest troszke roznicy, przykladem czego jest min. immo...
ale skoro udalo sie to nic nie pozostalo jak tylko pogratulowac!

Danio - 30 Sty 2007, 15:58

no bardzo fajna zabawa :) a i koszty zdecydowanie małe ( ja tyle licze na koszty bez osprzętu i silnika :P )
PumaRST - 30 Sty 2007, 18:39

gaszu moje gratulacje za swapa ale przedewszystkim za jasne wytłumaczenie tematu. :brawo: :brawo: :brawo:

a z innej strony. jak ty i moi przedmówcy powiedzieli że jest róznica miedzy MK3 i MK3,5 w zawiasie, elektryce i w kilku innych kwestiach.
to dodam od siebie ze:
1) róznica w kostce łączącej obie wiazki jest już od chyba kwietnia 1992.
2) problem wahaczy mogłes pominąć zakłądajac swoje półosie ( u mnie półosie od 1,3 - czyli te same co 1,1 wytrzymały 168KM wiec by tez wytrzymały 90kM).


Czekam na fotki oraz licze że pokazesz nam auto na zlocie.

PS: Wreszcie komuś sie chciało zrobic porządny opis :jupi: :brawo: :brawo:

Bit1 - 30 Sty 2007, 20:51

Gratuluje umiejetnosci :brawo:
żeby ci autko teraz długo służyło bez problemów :ok:

gaszu - 31 Sty 2007, 09:11

Dzieki chłopaki za ciepłe słowa. Moim zamiarem było, aby każdy kto bierze się za swapowanie, mógł mieć jasny obraz jak to wygląda, gdy swapuje się MK3 do MK3.5 . W najbliższym czasie rozwinę opis elektryki i dodam zdjęcia. Co do immo, to nie było z nim za dużo problemu - jestem w końcu elektronikiem... Teraz mam "rozpykany" temat immo i elektroniki w EFI z 1995 roku! Co do zlotu, to mam nadzieję, że jak na wiosnę zrobię blachę, to na pewno sie pojawię. Zobaczycie sami na zdjęciach, które zamieszczę, że teraz nie ma czym się chwalić... Rdza z przodu i z boku. Tylko "zadek" jest do przyjęcia. Fiesty gnija "od tyłu", a moja od przodu :) (efekt źle zrobionej blacharki po walnięciu w prawy przód przez niemca)
PumaRST - 31 Sty 2007, 19:52

gaszu napisał/a:
Moim zamiarem było, aby .....


i to ci sie udało

Danio - 31 Sty 2007, 20:15

gaszu napisał/a:
Dzieki chłopaki za ciepłe słowa. Moim zamiarem było, aby każdy kto bierze się za swapowanie, mógł mieć jasny obraz jak to wygląda, gdy swapuje się MK3 do MK3.5 . W najbliższym czasie rozwinę opis elektryki i dodam zdjęcia. Co do immo, to nie było z nim za dużo problemu - jestem w końcu elektronikiem... Teraz mam "rozpykany" temat immo i elektroniki w EFI z 1995 roku! Co do zlotu, to mam nadzieję, że jak na wiosnę zrobię blachę, to na pewno sie pojawię. Zobaczycie sami na zdjęciach, które zamieszczę, że teraz nie ma czym się chwalić... Rdza z przodu i z boku. Tylko "zadek" jest do przyjęcia. Fiesty gnija "od tyłu", a moja od przodu :) (efekt źle zrobionej blacharki po walnięciu w prawy przód przez niemca)


powiem więcej...że na ogólnopolskim się chętnie z Tobą napiję swapowanego trunku :)

sycho25 - 2 Lut 2007, 02:48
Temat postu: Witam
Witam odrazu wyrazy uznania dla Ciebie !!! i wielkie gratulacje borykam sie wlasnei z tym samym problemem co ty tyle ze jestes juz po a ja nie wiem co robic ,ja mam tez 1,1 z 91r i chce wiecej ale po tym co tu przeczytalem zostane przy generalce starego silnika :P i pozostawieniu go :( przykre bo chialbym cos z tym zrobic ale widze ze koszta koszta koszta itd :( moim skromnym zdaniem czas plus pieniadze wlozone przz ciebie nie oddadza efektu bo jednak to tylko przez nas tak kochana, ale jednak fiesta :( rozumiem dlaczego to zrobiles wiedza to potegi klucz !!! napewno posluchalbym wszystkich przebojow jakie przeszedles z tym na jakims zlocie (BROWAR dla Ciebie !!! ) i czapki z glow panowie pozdrawiam
gaszu - 2 Lut 2007, 11:17

No, dzis rano zrobiłem porządek z wydechem. Kat jeszcze został, ale go wykruszę - atrapa niech zostanie:). Środkowy też został, a końcowy dałem ULTER'a. Fajny dźwięk, a w środku da się wytrzymać. Moi pracownicy nazywają moją fionę "czerwony zgnity diabeł" :) . Chyba tą blacharkę zrobię szybciej, niż sam myślę - samego mnie to wkurza i jest mi wstyd za lewy przedni błotnik i przedni pas... Mam nadzieję, że do końca tygodnia uda mi się porobić zdjęcia tego mojego wynalazku:) Pozdrawiam Wszystkich!
rubic - 14 Lut 2007, 12:37

Ja już dawno stwierdziłem że nie mam co sie bawić w jakieś przeróbki. Nie znam sie na mechanice, ani elektryce a jak usłyszalem cena za jaką może mi to zrobić mechanik to mi szczeka opadłą. Nie mowiac juz o koszcie czesci. Chyba że ktoś chciałby mi w jakiś sposób pomoc ją troszke podrasować (tylko nie wiem jak :) )??
odyniec - 14 Lut 2007, 14:38

wstaw turbo do 1.1, temat byl przerabiany juz. ok 75 koni bedzie, czyli tyle co 1.25 Zetec :!:
gaszu - 14 Lut 2007, 23:01

odyniec, widziałeś turbo w 1,1? Jeżeli tak, to ile ten silnik działał? zmieli go za kilkadziesiąt godzin... powodzenia. a próbowałeś kiedyś 1,25 wstawić do mk3? wydech z tyłu, a ssanie z przodu i kupa kosztów... nie rozumiem, po co ten twój post. Takie bezsensowne komentarze nic nie wnoszą, a mnie się wydaje, że to forum do czego innego służy....
pozdro 4 all

Fordon - 15 Lut 2007, 12:25

Chlopaki nie macie co wjezdzac na siebie, bo kazdy moze robic to co lubi i tak jak uwaza, 1.1 turbo :he: chcesz masz kase to zrob. 1.25zettec :he: czemu nie, wszystko sie da tylko jakim kosztem i zalezy co chce sie uzyskac. Nie wjezdzam tu na zadnego z was tylko mowie ze kazdy robi wszystko podlug siebie.
Mafios - 15 Lut 2007, 13:43

PumaRST napisał/a:


a z innej strony. jak ty i moi przedmówcy powiedzieli że jest róznica miedzy MK3 i MK3,5 w zawiasie,


zawiasie powiadasz ? jakos ja nie zauwzylem zadnej roznicy wszystko jest takie samo jak w we wczesniejszych modelech inna jest tylko podloga a zwiecha jest taka sama readmore

odyniec - 15 Lut 2007, 13:54

Mafios napisał/a:
PumaRST napisał/a:


a z innej strony. jak ty i moi przedmówcy powiedzieli że jest róznica miedzy MK3 i MK3,5 w zawiasie,


zawiasie powiadasz ? jakos ja nie zauwzylem zadnej roznicy wszystko jest takie samo jak w we wczesniejszych modelech inna jest tylko podloga a zwiecha jest taka sama readmore


ha i tu Cie musze Mafios zaskoczyc, bo i w zawiasie jest.... spojrz na zwrotnice :!: albo sworzen wahacza, w mk3 jest na 2 sruby, w mk3.5 na 3.

a glowna roznica lezy w drobnych zmianach wygladu, bezpieczenstwa, oraz elektryki.

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 12:54 ]
gaszu napisał/a:
odyniec, widziałeś turbo w 1,1? Jeżeli tak, to ile ten silnik działał? zmieli go za kilkadziesiąt godzin... powodzenia.

ja na oczy swoje nie, ale anglicy tak ass

pozdrawiam

rubic - 15 Lut 2007, 14:36

odyniec napisał/a:
wstaw turbo do 1.1, temat byl przerabiany juz. ok 75 koni bedzie, czyli tyle co 1.25 Zetec :!:


gaszu napisał/a:
widziałeś turbo w 1,1? Jeżeli tak, to ile ten silnik działał? zmieli go za kilkadziesiąt godzin... powodzenia. a próbowałeś kiedyś 1,25 wstawić do mk3? wydech z tyłu, a ssanie z przodu i kupa kosztów...


Zgadzam sie z gaszu. To juz byloby przegięcie. :cry: Nie ma jakiejś innej możliwości żeby fiestka nabrała troszke koników ale żeby jednocześnie silnik nie przestał pracować po przejechaniu 5 tys?? Może jakiś lepszy układ wydechowy albo cus cos da. Nie duzo ale zawsze troszke. :]

Jakie jest wasze zdanie??

odyniec - 15 Lut 2007, 18:13

wałkowany temat....
McGyver'ami nie jestesmy i z zapalki helikoptera zrobic rady nie damy....
niestety, jedyne co moze mu dodac koni, to doprowadzenie go do ideału, bo od wyjscia z fabryki do dnia dzisiejszego konikow zapewne mu pare ucieklo... wiec przywrocic je mozna...
niestety jest to stara konstrukcja silnika ('84 rok), stary typ (OHV) i z tego nic nie da rady zrobic....
chcecie wyscigowke, to kupcie... w gieldzie stoi S'ka za 2,5k. 1.8i16V105PS...

gaszu - 26 Lut 2007, 10:08

No i mamy trochę zmian w moim wynalazku:)
- zrobiłem dolot na stożku,
- założyłem gaz na BLOS'ie
(link do wątku http://www.fiestaklubpols...c.php?t=22488).

Powoli idzie czas, żeby zająć sie blacharką...

[ Dodano: Wto Lut 27, 2007 00:12 ]
Jutro zajmę się zmianą lusterek na te z MK3,5 i zmianą lamp tylnich na cleary... Zobaczymy, co będzie potem:)





[ Dodano: Wto Lut 27, 2007 00:15 ]
Nie pamiętam, czy juz o tym pisałem, ale moja Fiona otrzymała centralny zamek, alarm, elektryczne otwieranie tylnej klapy, gniazdo zapalniczki, kierownicę z poduszką i porządną TUBĘ aktywną. CO raz lepiej mi sie podoba!

odyniec - 27 Lut 2007, 16:59

nie boisz sie poduszki? masz nowy czujnik? troche musialo Cie to pokosztowac...

el. szybki masz?:)

Daras84 - 27 Lut 2007, 17:26

ile dales za cleary :>
gaszu - 27 Lut 2007, 22:12

Za cleary dałem 374PLN. Co do poduszki, a właściwie modułu dałem ZERO! Klient podarował mi całą instalację z fiony '95.
PumaRST - 27 Lut 2007, 22:14

coraz bardziej mi sie podoba twoje auto :brawo: :brawo: za pasje i nakład pracy
gaszu - 27 Lut 2007, 22:41

Puma - musimy sie kiedyś spotkac i pogadać przy piwie.
PumaRST - 27 Lut 2007, 22:44

gaszu napisał/a:
Puma - musimy sie kiedyś spotkac i pogadać przy piwie.


z przyjemnością :D Radom
ale uprzedzam lojalnie, juz 1 tak zrobił i skończyło sie na MK1 RS Turbo wiec radze uważaj :hahaha: :hahaha:

gaszu - 27 Lut 2007, 23:22

Spokojnie - moja MK3 to moja zabawka i uczę się na niej. Nie mam zamiaru zrobić z niej choinki, lub demona. Jeździ, jak jeździ i to mi na razie wystarcza. Ogólnie MK3 mi się podoba, choć na co dzień jeżdżę mercem W210... 2,8 204KM

[ Dodano: Czw Mar 08, 2007 23:31 ]
O kolejnych zmianach będę pisał na Fiesta Squad:)
http://presto.tylda.net/forum/viewtopic.php?t=1125

Daras84 - 11 Mar 2007, 15:09

panowie jest kolejne 2.0 Gratulacje !!
trzeci - 11 Mar 2007, 15:49

gaszu napisał/a:
O kolejnych zmianach będę pisał na Fiesta Squad

Moje gratulacje za udany projekt :brawo:
A o dalszych zmianach pisz śmiało i tutaj, niezależnie od tego co by to były za zmiany :)
Pozdro ...

Ad@mus - 11 Mar 2007, 15:50

Daras84 napisał/a:
panowie jest kolejne 2.0


ale jak narazie w budowie...silnik w remoncie...
to co mi Adam mowil to za 2tyg wyjedzie(do 2tyg:))

gaszu - 11 Mar 2007, 18:32

Mam nadzieję, że wyjedzie jeszcze w tym tygodniu. Dla zainteresowanych - za silnik w częściach zapłaciłem ok. 800, a za części potrzebne do renowacji (układ tłokowo-korbowy był igła!) zapłaciłem niecałe 1200. Zaznaczam, że za sprawą mojego szwagra mamy POTĘŻNY rabat w jednej z hurtowni (troszkę mnie sponsorują). Za te same części gdzie indziej zapłaciłbym ok. 1800.
Po krótce co kupiłem:
- wszystkie uszczelki, w tym większość firmy REINZ (innych za bardzo nie uznaję),
- śruby do głowicy - REINZ,
- uszczelniacze trzonków zaworów - REINZ,
- pasek rozrządu - CONTINENTAL,
- wszystkie rolki - RUVILLE,
- pompa wody - RUVILLE,
- zimmery na wałki - RuVILLE,
- olej MOBIL pólsyntetyk (innego nie uznaję),
- olej do wspomagania MOBIL ATF220,
- i całą masę innych pierdół....

Silnik nie wylądował w aucie z powodu braku uszczelki pod głowicę. Chciałem tylko i wyłącznie RAINZ'a, to będę ją miał, ale w poniedziałek dopiero...

[ Dodano: Nie Mar 11, 2007 18:35 ]
Tak sobie myślę nad kolejnym projektem... CHciałbym posadzić we fionie silnik DURATEC V6 2,5/24V. Nie podchodziłem jeszcze poważnie do tego tematu. Może ktoś z was próbował robić przymiarkę? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Puma - co ty na to? Generalnie jestem przeciwnikiem turbo do jazdy na co dzień. NIe mogę sobie pozwolić na awarię na drodze... POZDRO 4ALL!

Ad@mus - 11 Mar 2007, 19:02

pare fotek:D









Piesek - 11 Mar 2007, 21:08

zerknij w ten artykuł:
http://www.fiestaturbo.co...ghlight=duratec
nie chce Cię zniechęcać, ale wsadzenie takiego silnika to naprawdę bardzo duża sumka, gdyż silnik bardzo ciężko zakupić

a jeśli chodzi z mondeo 2.5 litera, to myślę że było by trzeba bardzo wyciąc lewy błotnik... czyli myślę że odpada taka rzeźba :P

V6 w escorcie:
http://www.fiestaturbo.co...ghlight=duratec

gaszu - 12 Mar 2007, 01:11

Ja na razie nie myślę, co trzeba wyciąć, bi nie mam go w domu. Potrzebuję konkretnych informacji. Na dywagacje w tym temacie rfaczej nie mam czasu. Jak go dostanę w łapki, to go pomierzę i zdecyduję. Co do dostępności v6, to jest dostępny bez problemu, tylko dość daleko ode mnie.
Piesek - 12 Mar 2007, 10:46

2.5 V6 idzie bez problemu kupić. Ale od ST to już jest mega problem i mega wydatek. Puma też w tym temacie Ci nie pomorze bo ostatnio z nim rozmawiałem na temat wsadzenia tego silnika. Mowa tu o V6 z mondeo. Nie o 2.0 duratec z ST170. Tak jak widać na drugim linku. Angole wstawili V6 z mondeo do escorta mk4, jednakże umieścili go poprzecznie i wtedy to mało co z fiesty zostaje, bo trzeba pomyśleć coś ze zrobieniem napędu na tył bądz na 4.
gaszu - 12 Mar 2007, 20:51

Piesek, to zdecyduj się bo raz mówisz że trudno, raz że łatwo. Ja mam dostęp do tych silników w niemczech. Jak pojadę do rodziny fiestą, to pomierzę go razem z dedykowaną skrzynią i zdecyduję. Koszt może i duży, ale czy ja mówię coś o pieniądzach? Chcę coś robić, to robię i nie patrzę na opinie innych. Miałem nadzieję, że ktoś już podchodził do tematu. Skoro nie, to może będę pierwszy. A jak ma za duże gabaryty, to zostanę przy 2,0 z mondeo. Trza będzie wstawić 4x4 - to wstawię. Buda mi się podoba, a co pod maską, to moja sprawa i na tyle, co potrafię, to zrobię. Nie znoszę dywagacji w tym stylu. JA NIE UZNAJę KOMPROMISóW. Zanim włożę silnik, to robię mu kompletny remont. Na potwierdzenie tego dam ci jutro zdjęcie części, które zakładam do silnika 2,0. Tyle ode mnie.
Piesek - 12 Mar 2007, 22:40

Obejrzyj mój temat: misterna robota pieska, to pewnie zrozumiesz że ja też jak coś robie to nie na srutututu. Więc myślę że nie jestem kolejną osobą którą tylko gdyba...
I jeszcze raz Ci to wytłumaczę: 2.5 V6 w mondeo to inny silnik niż w ST170, ten od ST170 nie będzie jakiejś zbytniej rzeźby, ale jest bardzo ciężko osiągalny, a z mondeo 2.5 V6 jeszcze nikt tego nie upakował do fiesty, ale łatwo go zakupić. I powiem Ci że też myślałem, a może i nadal myślę nad takim silnikiem, mówię o 2.5 V6 z mondeo, ale nie miałem okazji go pomierzyć bo ostatnio handlarz takowego silnika nie miał niestety, ale jak oglądam fotki mondeo pod maską, 2.0 zeteca i 2.5 V6, to myślę że może pojawić się problem takowy że jest on za szeroki, tzn że było by trzeba ciąć kielich lewy, jak i za długi, bo jak widzę na fotce to w mondeo to już naprawdę ciasno wygląda chodzi o ścianę przednią, to co dopiero w fieście. I u mnie byłby jeszcze kolejny problem bo jednak jak coś to bym chciał do tego turbine dorzucić to już wogule miejsca by nie było... bo trzeba jeszcze gdzieś wcisnąć orurowanie, turbawke, powiem Ci że już przy 1.6 mam mało miejsca aby upchać te komponenty od turbawki, większą turbine wrzuciłem i większy intercooler i narazie kombinacje alpejskie wychodzą ;) Ale jak coś popieram twój projekt! Bo bardzo podoba mi się twoje podejście do sprawy, bez kompromisów i że dążysz do celu!

gaszu - 12 Mar 2007, 22:47

No widzisz! Nie zrozumieliśmy się. Ale dzięki za poparcie. Może razem coś wydumamy??
Piesek - 12 Mar 2007, 22:56

najpierw było by trzeba pomierzyć ten silniczek dopiero będzie można zacząć cosik dumać. Plus tego silnika to że występują do niego części tzw. tuningowe, gdyż jest też wersja ST pochodząca z ford mondeo ST200, samego silnika nie idzie nigdzie dostać, ale części tuningowe w niemczech, czy UK znajdziesz, typu ostre wałki, czy kolektor rurowy :D
PS. Szkoda że nie chcesz uturbiać autka, ale rozumiem o co chodzi, czytałem cały twój temat ;) Powiem Ci że twojego 2.0 szło by bardzo ciekawie wykręcić :D Zwłaszcza że jest on po generalce więc niema takiej duże obawy na szybki sypnięcie się.

NOWITEK - 13 Mar 2007, 07:48

Piesek napisał/a:
samego silnika nie idzie nigdzie dostać, .


O tym silniku mówisz?
Silnik St

Piesek - 13 Mar 2007, 11:00

to nie jest ST już go widziałem ;) to jest zwykły 2.5 V6 :D
gaszu - 13 Mar 2007, 14:54

Tak, to zwykły 2,5V6. I już wiem, że wlezie bez problemu. Problemiki zaczynają się na skrzyni. Musi być MTX75 (na linki) ze względu na np. mocowanie rozruchacza. Problemikiem może też być chłodzenie. Te silniki wydzielają sporo ciepła i trza je czymś odprowadzić. Jak łapnę gdzieś w niemcach komplet, to wtedy zdecyduję, czy wkładam.
Dodam, że aż tak bardzo na mocy mi nie zależy. Chcę po prostu wsadzić V6 do fiesty i przy odrobinie szczęścia zrobię to! Zaplecze do tego mam. Jak mi się wcześniej nie odechce, to będzie to p.podobnie jedyna fiesta V6 w Polsce:)

Piesek - 13 Mar 2007, 16:19

czyli mierzyłeś już :) ? To powiedz jak to będzie wyglądać z długością, nie dotknie pasa przedniego? A jak z kielichem, nie będzie trzeba wycinać tak jak to pisałem wyżej? Szkoda że nie jesteś z trójmiasta coś byśmy pokombinowali ;)
Ad@mus - 13 Mar 2007, 17:38

Piesek napisał/a:
Szkoda że nie jesteś z trójmiasta

czemu szkoda?? nawet dobrze ze jest z rybnika:D tak to ktos mi pomoze motac w fiesta 2.0l zet....ciiiii :hihihi:

gaszu - 14 Mar 2007, 14:09

Piesek, będzie trochę przeróbek, ale macha się zamknie:)

[ Dodano: Sro Mar 14, 2007 14:16 ]
No to zrobiłem parę zdjęć gratów do silnika i samego silnika...







Zdecydowałem się nie wkładać go do momentu, aż nie zrobię porządnie głowicy. Ssacze już doszlifowane, wydechy idą do mnie:). No i będzie mała zmiana kąta...

[ Dodano: Nie Mar 18, 2007 22:37 ]
Na dzień dzisiejszy silnik jest gotowy do włożenia. Głowica oki, przepustnica z Mondka 2,0, komp DEEP już jest i MAF także :)

[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 09:41 ]
No i po swapie:) Aura trochę płata nam figla, także z konkretnej jazdy testowej nici. Były problemiki z zabezpieczeniem na półośce (długiej), które raczyło sobie popękać na 100 kawałków oraz z długością filtra oleju.

Zdjęcia za swapa:

1. Silnik przed swapem.



2. Dwa silniczki:)



3. Komora bez silnika.



4. Skrzynia z nowym łożyskiem.



5. Nowy na wózku - gotowy do włożenia do auta.



6. Silnik po swapie.



7. Porównanie filtrów oleju - wiadomo, o co chodzi przy swapie na 2,0:).



[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 23:19 ]
Dziś włożyłem dziś przepływkę i kompa (DEEP) z Mondka. NIe wiem co jest grane, ale na kompie i przepływce z 1,6 chodził lepiej... Jutro wyczaję co jest nie tak....
Już chodzi oki - walnięta była przepływka :(...

Ad@mus - 30 Mar 2007, 00:29

25,3,2007 odbyla sie konkretna jazda testowa :D
to sie nazywa jazda testowa-hehe, fajnie bylo
a o 2.0lzet w fofi moge powiedziec tylko tyle....ogien!

Kamil - 30 Mar 2007, 09:13

bigok sasunio bigok
a opite już było :-D pub2 bo jak nie opijesz to nie bedzie jeździł :-D

Fordon - 30 Mar 2007, 10:35

Profi robota gratulacje.... :) :brawo:
odyniec - 30 Mar 2007, 14:16

szczerze.... jeden gosciu co malo gada a wiele robi.... brawa :D
Arkadius - 30 Mar 2007, 16:15

w 100% popieram przedmówce profi robota. A sinik jaki wypucowany :) Mafia bieraj przyklad z kolegi a nie taki brudny silnik pakowales ;] chociaz i tak jedna lepsza deszczowka i bedzie brudny :(

P.S. Bardzo fajny stojaczek pod silnik, rozumiem ze samorobka :)

gaszu - 4 Kwi 2007, 00:28

Arkadius, nie - pożyczony:).

Nastąpiło parę modyfikacji w mojej konstrukcji - zapraszam do poczytania na fiesta squad http://presto.tylda.net/forum/viewtopic.php?t=1125

PumaRST - 25 Maj 2007, 08:27

witam, po dłuższej przerwie.

gratuluje swapa :D podobno uzyskałeś moc 142Km pokaż wykres jak możesz.

co do V6 hmmm nie uważam żeby to miało jakiś sens opruż zrobienia tego dla zabawy, ale to już twoja decyzja. Ja bym bardziej szedł w strone Durateca z ST lub moze RS z Fokusa.

ale to już moja opinia.

Tak czy inaczej :brawo:

Daras84 - 25 Maj 2007, 15:07

i zaprezentuj rozporke ;)
gaszu - 28 Maj 2007, 09:15

PumaRST, co do wykresu, to nie ma sensu, ponieważ śmialibyście się z osiągów na benzynie:) (na gazie miałem ostatnio 142,5KM i 203Nm). W dlaszym ciągu modyfikuję jednostkę napędową (dolot i elektronika) i dopiero po skończeniu zhamujemy go i dołączymy skan wykresu. Na dzień dzisiejszy jeszcze nie wiem, co będzie dalej, bo planuję zmianę silnika i skrzyni na inne:)
PumaRST - 28 Maj 2007, 19:55

gaszu napisał/a:
Na dzień dzisiejszy jeszcze nie wiem, co będzie dalej, bo planuję zmianę silnika i skrzyni na inne:)


to akurat staje sie normą u ciebie :D

gaszu - 29 Maj 2007, 22:52

PumaRST, a co? to niby źle?? Eksperymentując - uczysz się. Eksperymentuję na swoim, poznając elektronikę i mechanikę, choć sam mechanikiem z zawodu nie jestem. Może uda mi się wsadzić Durateca HE lub zeteca-se i co z tego? V6 już nie chcę - to nieudana konstrukcja forda. Trza coś wsadzić i poeksperymentować ze sterowaniem - turbo odpada:)
PumaRST - 29 Maj 2007, 23:12

gaszu, chyba źle mnie odebrałeś, to bardzo dobrze ze cały czas wkłądasz coś nowego.
Jesli tylko ta zabawa sprawia ci przyjemność (a jestem przekonany że tak) to trzymam kciuki za kolejne swapy :D

Ad@mus - 30 Maj 2007, 20:39

ja tez mam nadzieje ze kolejne 2swapy odniasa pelen sukces:)
gaszu - 4 Cze 2007, 23:36

W sobotę założyłem do fiony hample z essiego RS2000 do przodu. Fajnie działają:). Jeszcze brak mi z tyłu tatczo-bębnów. (Dzięki DarkuMK3!)
Jutro wyciągam silniczek (sprzedaję) - co się pojawi - życie pokaże:)

Daras84 - 5 Cze 2007, 15:14

o w morde ;) przeciez chyba nawet nie zdazyles sie najezdizc tym 2.0 ;)
gaszu - 5 Cze 2007, 16:32

Darku - silnik też będzie 2.0, ale z plastikowym dolotem:)
Fordon - 5 Cze 2007, 16:36

gaszu napisał/a:
Darku - silnik też będzie 2.0, ale z plastikowym dolotem:)

Sie znaczy Focus :?: :yyy: hmmm

gaszu - 5 Cze 2007, 16:58

Fordon, nie:) Inne mocowanie listwy wtryskowej itd..
Fordon - 5 Cze 2007, 23:07

gaszu napisał/a:
Fordon, nie:) Inne mocowanie listwy wtryskowej itd..

:D kombinator... ale to dobrze, oby sie udal nowy przeszczep :)

gaszu - 15 Cze 2007, 09:13

No, zakupiłem nowy silnik (również 2l) od mondeo anglika - cały i kompletny i to na dodatek z baaardzo małym, udokumentowanym przebiegiem. Po rozebraniu - malina:))
No i powziąłem decyzję, że wcisnę do fiesty kolektor z mondka 2,0. Niestety nie da rady:( - trzaby przebić ściankę grodziową... i pozmieniać nagrzewnicę. W sumie dla chcącego, nic trudnego:) Dziś podchodzę do tematu jeszcze raz i zobaczymy.

Oczywiście wywaliłem niepotrzebny EGR i parę rzeczy zmodyfikowałem po swojemu - zobaczymy, czy efekt będzie lepszy niż na poprzednim silniku.

W najbliższej przyszłości (jak tylko kasa pozwoli) będziemy ten silniczek troszeczkę dodmuchiwać:) Tak, żeby było ok. 200KM. Czy mi to wyjdzie? Czas pokaże...

Ad@mus - 15 Cze 2007, 11:31

Adamie silnik smiga jak malina:)
lakierowanie sie nie zaczelo ale powloli koncze przygotowanie pod lak

odnosnie usuniecia sciany grodziowej:

o cos takiego chodzi??
pogadamy w przyszlym tygodniu, pozdro:)

gaszu - 12 Lip 2007, 21:25

NO, silnik działa juz bez problemu - teraz czas na dodmuchiwanie...
Mafios - 12 Lip 2007, 21:51

Ad@mus napisał/a:
Adamie silnik smiga jak malina:)
lakierowanie sie nie zaczelo ale powloli koncze przygotowanie pod lak

odnosnie usuniecia sciany grodziowej:
[url=http://img174.images...yo0.jpg]Obrazek[/URL]
o cos takiego chodzi??
pogadamy w przyszlym tygodniu, pozdro:)


tak jak zes ja usunal tak szybko zalozysz :P

po 1) brak zimnego powietrza z nawiewow
po 2) zobaczysz jak deszcz zacznie padac jak pieknie szyba zacznie Ci parowac :)
po 3) sam szybko potwierdzisz moje zdanie

gaszu - 27 Lip 2007, 23:22

No i nadszedł czas, aby podmotać dolot we foinie. Padło na dolot z focusa I. Jak tylko skończę, to dam Wam info. Nie jest tak źle, jak myślałem:) Będą również zdjęcia z tej operacji.
Fordon - 27 Lip 2007, 23:28

Sie znaczy ze pod motorownie mondeo tj. 2.0 16V podpinasz uklad dolotowy od Foki 2.0 16V czy od jakiej foki bo zapewnie nie od klekota :D i w ogole jak ma sie to w wolnossaku do ktorego sa specjalnie liczone uklady dolotowe ??
gaszu - 27 Lip 2007, 23:31

Fordon, ma się dobrze:) Dolot z foki 1 2,0/16v. Jak skończę i potestuję, to dokładnie opiszę. Moja fiona 5.07.2007 znowu zawita na rajdzie:) Zobaczymy, czy przeżyje...
Fordon - 27 Lip 2007, 23:34

:ok: to trzymam kciuki oby auto odwdzieczylo sie wieksza dynamika i moca :) czakam na dalszy ciag relacji.... :)
gaszu - 28 Lip 2007, 22:49

No i kolektor wreszcie siedzi w aucie. Było trochę przeróbek, ale wszedł. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że nic z kolektora z mondka nie pasuje... ani przepustnica, ani czujnik położenia przepustnicy, ani listwa wtryskowa - nawet wąż podciśnienia do serwa, nie mówiąc już o silniczku krokowym... wszystko musi być z foki.

Ponadto zacząłem zakładać sekwencję na STAG'u 300. Wtryski już siedzą na kolektorze :)

PumaRST - 28 Lip 2007, 23:04

widze ze sie rozpędzasz :D i słusznie 8) czekam co pokaże na hamowni ten silnik


BTW: licytuje książke od eskorta wiec w niej powinienem znaleśćinfo na temat skrzyni z 1,6 16v jak coś bede wiedział dam znać

gaszu - 8 Sie 2007, 12:17

Sekwencja już działa, kolektor plastikowy ma się dobrze :) . Teraz robię blachę, ponieważ na niedzielnym rajdzie autko trochę ucierpiało (szutry) - prawy błotnik i prawe drzwi są do wymiany...



[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 09:18 ]
Wczoraj zapadła decyzja, że budujemy rajdówkę. Auto jest rozebrane do blachy i dziś zacznie się proces "wyspawywania" nadwozia.
Po rozebraniu okazało się, że moja fiesta jest całkiem "zdrowa" :) , dlatego nie będzie dużo pracy z nadwoziem - wymienimy pas przedni i błotniki. Z tyłu wstawki (pro forma), oczywiście reperaturka wlewu paliwa. Wywalimy, co trzeba i wspawiemy klatkę.

Ad@mus - 9 Sie 2007, 20:48

Adamie te prawe drzwi ktore potrzebujesz mam jeszcze, wiec oddam ci je:)
no i musze przy okazji obadac to przy czym dziubiesz...pozdrawiam

PumaRST - 9 Sie 2007, 22:00

to czekamy na nastepną rajdówke w klubie :D superr ;-)
gaszu - 10 Sie 2007, 09:39

PumaRST, :) mam nadzieję, że do miesiąca się wyrobię. Jak tylko znajdę trochę czasu, to porobię zdjęcia i wrzucę.
Ad@mus, a ty ich juz nie potrzebujesz??
Pozdrawiam chłopaki!

P.S> Wczoraj wyleciała cała zbędna elektryka. Dziś dalsze prace "rozbiórkowe" i zaczniemy myśleć nad klatką.




Ad@mus - 10 Sie 2007, 13:55

tobie sa bardziej potrzebne niz mi wiec je oddam:)
zadzwon do mnie na wieczor to sie dogadamy.pozdro

gaszu - 13 Sie 2007, 08:47

Trochę zdjęć z "motania" blachy :) . Sorry za jakość, ale były robione komórką.










Fordon - 13 Sie 2007, 10:52

O to rozumiem... ladnie pokonserwowane glowne elementy i dany zestaw naprawczy... ile kosztowal ten caly przod??
gaszu - 13 Sie 2007, 12:10

Fordon, 8 mies. temu za blachy dałem 250 Brutto, ale ze sporą zniżką :) Kupiłem cały pas przedni, oba błotniki oraz reperaturki tylnych błociarzy i wlewu.
KUI3A - 20 Sie 2007, 14:10

gaszu napisał/a:
Sekwencja już działa, kolektor plastikowy ma się dobrze :) . Teraz robię blachę, ponieważ na niedzielnym rajdzie autko trochę ucierpiało (szutry) - prawy błotnik i prawe drzwi są do wymiany...

[url=http://img207.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 09:18 ]
Wczoraj zapadła decyzja, że budujemy rajdówkę. Auto jest rozebrane do blachy i dziś zacznie się proces "wyspawywania" nadwozia.
Po rozebraniu okazało się, że moja fiesta jest całkiem "zdrowa" :) , dlatego nie będzie dużo pracy z nadwoziem - wymienimy pas przedni i błotniki. Z tyłu wstawki (pro forma), oczywiście reperaturka wlewu paliwa. Wywalimy, co trzeba i wspawiemy klatkę.


odwrotną bym kolejność zaproponował, najpierw klatka, potem spawanie budy - tak będzie lepiej i auto na pewno zachowa swoją geometrię, no chyba, że pod hasłem spawanie masz na myśli jakieś poprawki blaharskie, a nie wzamacnianie fabrycznych łączeń blach w aucie

LOY - 20 Sie 2007, 14:47

pomaluj ten gruntikor :he: ..to nie jest lakier zawnetrzny ...znosny jako podkład ale beznadziejny na scieranie i warunki atmosferyczne
gaszu - 23 Sie 2007, 21:30

KUI3A i LOY - auto jest robione przy współpracy z firmą Radecki Motorsport, która robi TYLKO rajdówki i robi to dobrze i dokładnie. Furę trza najpierw obspawać, potem wspawać podstawy pod klatkę, a na końcu sama klatka. Nie ukrywam, że dziennie robię z chłopakami ale nie relacjonuję na bieżąco tego, co się dzieje. Fiesta jest "odbudowywana" oraz obspawywana tam, gdzie tego potrzeba. Co do gruntówki, to używam jej tylko jako "zaprawki" będzie baran i konserwa - nie starajcie się - to nie jest pierwsza blacha,którą robię. Pozdrawiam!
KUI3A - 23 Sie 2007, 21:43

gaszu napisał/a:
KUI3A i LOY - auto jest robione przez firmę Radecki Motorsport, która robi TYLKO rajdówki i robi to dobrze i dokładnie. Furę trza najpierw obspawać, potem wspawać podstawy pod klatkę, a na końcu sama klatka. Nie ukrywam, że dziennie robię z chłopakami ale nie relacjonuję na bieżąco tego, co się dzieje. Fiesta jest "odbudowywana" oraz obspawywana tam, gdzie tego potrzeba. Co do gruntówki, to używam jej tylko jako "zaprawki" będzie baran i konserwa - nie starajcie się - to nie jest pierwsza blacha,którą robię. Pozdrawiam!


najwyraźniej różne szkoły są

u mnie Trela robił odwrotnie

tomekk58 - 23 Sie 2007, 22:22

gaszu napisał/a:
Radecki Motorsport
często widuje czarno srebrnego cieniasa i czerwonego malczana z ich stajni,

Adam kurcze podziwiam Twoj zapał i chęci i to co z tego wynika, nie bedzie mocnych w Rybniku na Twoja rajdówke

tak OT to w końcu musze Ci ten katalizator oddać, ale jakos caly czas zapominam :ups:

gaszu - 26 Sie 2007, 10:29

tomekk58, tak, tego cieniasa teraz przerabiamy. Silnik dostaje teraz ostatnie szlify mechaniczne - czekamy jeszcze na wałki i będzie zdrowo ponad 100KM. Potem muszę się trochę popałować z elektroniką...
PumaRST - 26 Sie 2007, 10:43

Gaszu skoro budujesz rajdówke to mam na zbyciu płyn hamulcowy Mintexa jakbyś był zainteresowany to PW
gaszu - 23 Wrz 2007, 00:34

No i przyszedł czas na mały update:
- auto jest po blacharce i kitowaniu - stoi na "podkładzie"





- wsadziłem serwo i pompę hamulcową z escorta '96 -> efekt piorunujący; hamuje o wiele lepiej,



- zrobiłem nową głowicę, czyli rozwiertałem kanały dol/wylot., polerowanie, zawory, odchudzanie wałków, rozwiercanie kolektora wydechowego. głowica jest z esiego 1,8 - czyli ma mniejsze komory spalania, co w efekcie daje "doprężenie" silnika,
- głowicę posadziłem na metalowej uszczelce - niższa od seryjnej, czyli dalsze doprężanie :)
- wymieniłem krokowy :)
- wywaliłem wszystkie wtyczki i przerobiłem instalację elektryczną :)

Teraz silnik chodzi jak malina. Pomiar przyspieszenia na g-techu 5,5s do setki na gołej blasze.

Planuję dalsze modyfikacje:
- tył tarczobębny z RS2000,
- klatka,
- zawias Bilstein B6,
- hydrauliczny rękaw,
- kierownica z odsadzeniem,
- szyby z poliwęglanu...
- dolot na czterech przepustnicach
- wystrojenie tego wszystkiego na SMT7,
... i wiele innych "pierdółek...

Zdjęcia wrzucę niebawem.

P.S. Silnik na kolektorze z focusa chodzi o niebo lepiej, niż na tradycyjnych "rogach"

PumaRST - 23 Wrz 2007, 07:31

:brawo: pokasz jakieś fotki :yes:
Darekmk3 - 24 Wrz 2007, 11:44

no to ładnie Adam niezpaomnij o hamowni :)

co tartczo bebnow to Ci moge te moje bardzo tanio pusic;) bo wiesz co znimi jets ;)

pozdro


:)

gaszu - 24 Wrz 2007, 22:44

Fotki są powyżej :)
PumaRST - 25 Wrz 2007, 07:20

gaszu napisał/a:
Fotki są powyżej :)


to czekam na dalszy ciag prac.

Mam nadzieje że uda ci sie skończyć auto do przyszłorocznego zlotu. :D a przynajmniej ze bedzie w takim stanie że przyjedziesz nim na niego :lol:

Pozdrawiam

Darekmk3 - 25 Wrz 2007, 12:45

PumaRST napisał/a:
gaszu napisał/a:
Fotki są powyżej :)


to czekam na dalszy ciag prac.

Mam nadzieje że uda ci sie skończyć auto do przyszłorocznego zlotu. :D a przynajmniej ze bedzie w takim stanie że przyjedziesz nim na niego :lol:

Pozdrawiam

znając tempo prac Adama to do przyszlorocznego zlotu ta fiesta bedzie jeszcze pare razy swapowana i nie z tego powodu ze cos srutututu w silniku ale dlatego ze ciagle bedzie malo mocy :) ,ja widzialem ta fieste w poprzedniej specyfikacji 2,0+bloss i juz zapierdalała wkoncu bylo ponad 140KM ;) ,
Adam powodzenia w dalszych modach,ja do Ciebie sie wybiore w pazdzierniku a moze i wczesniej -zobacze co wyjdzie jak zaloze ta przepustnice bo narazie auto mi sie stawia i nie mam czasu tez ;)

pozdro 3m sie :)

ps.Marcin mam sprawe i odezwe sie na dniach na gg pozdro tez :)

sory za OT

PumaRST - 25 Wrz 2007, 13:01

a dla spotęgowania prac oraz chęci przyjazdu na zlot dodam ze mamy klubowicza który twierdzi że zadna fiest do 2,0 nie da rady jego Hondzie na zlocie. i wsumie przyznałem mu racje ale zaczynam podejzewać ze jak Adam poskałda na trąbkach to to może sie zdziwić :yes:
adi08 - 27 Wrz 2007, 21:54

gaszu a w jakiej klasie bedziesz sie zgłaszał na KJSach itp?

PS. gratuluje wytrwałości ...tylko pozazdrościć :)

gaszu - 1 Paź 2007, 10:53

adi08, ściganie tylko na moim terenie w imprezach organizowanych przez AMK Ślązak.
Marcin, przepustnice juz przygotowane do włożenia do samochodu. Wieczorem będą zdjęcia:)

PumaRST - 1 Paź 2007, 12:07

gaszu napisał/a:
Marcin, przepustnice juz przygotowane do włożenia do samochodu. Wieczorem będą zdjęcia:)


:yes: :jupi: czekam na foto, a potem pogadamy o kwestiach technicznych. ale najpierw musze zobaczyć kolektor

adi08 - 1 Paź 2007, 21:37

gaszu napisał/a:
adi08, ściganie tylko na moim terenie w imprezach organizowanych przez AMK Ślązak.


ja się pytałem o to w jakiej klasie będziesz sie zgłaszał, a nie gdzie będziesz startował... w klasie do 1600 czy do 2000 ?

gaszu - 2 Paź 2007, 00:26

adi08, 1600 :)
adi08 - 2 Paź 2007, 21:32

a ja miałem nadzieje ze wtedy w Tychach to był jednorazowy "incydent"... :hahaha: ... teraz nie wiem czy mam się śmiać czy płakać? :-(
squadak - 3 Paź 2007, 10:17

jak wygra klase to zglosisz protest do organizatora i beda mu sprawdzac silnik :P
gaszu - 7 Paź 2007, 17:25

adi08, oczywiście, że będzie to klasa 2l. Pozdrawiam!

PumaRST, przepustnice działają. Potrzeba jeszcze SMT7 lub Standalona typu MegaSquirt, żeby to wykorzystać...

PumaRST - 7 Paź 2007, 18:52

gaszu napisał/a:
PumaRST, przepustnice działają. Potrzeba jeszcze SMT7 lub Standalona typu MegaSquirt, żeby to wykorzystać...


foto prosze :lol:

zapomiałeś chyba o wydajnieszych wtryskach?? bo na seri to wiele nie ukręcisz przy takiej ilości powietrza.

gaszu - 9 Paź 2007, 20:06

PumaRST, u mnie flansza jest zrobiona z kolektora z mondeo 2,0, tak więc nie włożę wydajniejszej listwy z foki ST (którą mam), bo nie pasują końcówki wtryskiwaczy (inna średnica, a nie mam zamiaru kupowac nowych "sikaczy"). Flansza jest wersją "beta". Jak zrobię wersję "finałową" to będą "większe" wtryski z foki. Zdobyć u nas kolektor z Focusa ST to mistrzostwo świata... A jak juz jest, to za ogromne pieniądze. Zdjęć na razie nie zapodam, bo pozbyłem sie laptoka i nie mam czytnika kart SD :(

Zdjęcia przed włożeniem:)



Kolin - 9 Paź 2007, 20:37

Gaszu powiem ci,że bacznie obserwuje topic i naprawde podziwiam cię ;-)

Gratki :bigok: :bigok:

gaszu - 9 Paź 2007, 20:44

Kolin, dzięki za uznanie :)
PumaRST - 9 Paź 2007, 20:54

czy ty zaślepiłeś wejścia na wtryski?? czy mi sie wydaje?? i pospinasz tam LPG??

co do wydajniejszych wtrysków to jesli urzyluesz listwy wtryskowej takiej jak była w fiestach i starszych zetecach z takimi wtryskami:



to mozesz wsadzić wtryski z Nissan 200sx 2,0 16v Turbo wydajność 380ccm lub z Imprezy GT 385ccm. wiec wydajności im wystarczy. Jedynioe byś musiał kupić oprócz wtrysków kostki na nie.
A w obu przypadkach oporność jest wysoka jak w Fordzie.

Fajnie to wygląda. Ciekawe jak sie bedzie odpychać ;))

Kiedy Strojenie??

gaszu - 9 Paź 2007, 21:48

PumaRST, w wejścia na wtryski wkleiłem rurki miedziane, które są połączone razem i dają podciśnienie do serwa hamulcowego :) Strojenie dopiero, jak włożę MegaSquirt'a.
Fordon - 9 Paź 2007, 21:58

:yyy: o w morde... skad wy bierzecie takie zabawki :?: jak to jest kurcze poskladane... bo wyglada to solidnie, flansza z mondeo 2.0 a reszta z czego jesli mozna wiedziec ??
Respect za takie patenty... teraz to anglicy powinni sie uczyc od nas a nie na odwrot... :yes:

zefir - 9 Paź 2007, 22:02

kolektory z st sa na ebay ale za chora kase ;((
a cos z Milteka dobrac?

trabki wygladaja nieziemsko, pelen szacunek

Ad@mus - 9 Paź 2007, 22:06

aaaaaaaaaa Adamie....co to za dziwadlo;p
dziala to?? hehe...wyglondo to ani kumin od achcigery hehe
i co dalej...turbo pod te trabki wstawisz?? :twisted: :twisted: :twisted:
pomalu bo w tym tepie to pomyslow braknie:D

notw notw notw notw

gaszu - 9 Paź 2007, 22:44

Fordon, zabawki bierzemy z allegro - to znaczy z ścigaczy wystawionych na allegro, a reszta to moja własna inwencja twórcza :)
Piesek - 10 Paź 2007, 00:24

puma a wtryski od coswortha nie mogly by byc przypadkiem?
PumaRST - 10 Paź 2007, 06:47

Piesek napisał/a:
puma a wtryski od coswortha nie mogly by byc przypadkiem?


niee bo mają niska oporność, choć pod MS prawdopodobnie by podeszły ( nie wiem jakei ma wymogi opornościowe). Ale dorabiaj do tego listwe wtryskową itp. Po co sobie życie utrudniać?? Skoro mozna kupic wtryski P&P

gaszu - 10 Paź 2007, 23:29

Na dzień dzisiejszy kombinuję nad konwersją MAF do MAP. Mam czujnik MAP z BOSCH'a z VW o numerze 0 261 230 008 i właśnie zebrałem charakterystyki MAP'a i MAF'a. Zobaczymy, co z tego będzie.... Trąbki z airboxem nie chodzą najlepiej, a na razie nie stać mnie na MegaSquirta, coby to wystroić po swojemu.

Tak to wygląda na aucie:

z airboxem:



i bez



[ Dodano: Czw Paź 25, 2007 23:27 ]
Od kilku dni jestem na etapie budowy ECU standalone na podstawie MegaSquirt Extra 1 v 3.0. Jak tylko będą jakieś rezultaty, to dam Wam znać.

Ad@mus - 31 Paź 2007, 08:46

interesujace:)
Adamie masz moze ten kolektor z foki jeszcze??:D:D:D:D??

PumaRST - 31 Paź 2007, 10:33

Adamie chyle czoła poraz kolejny przed twoją pracą :yes:

jest to pierwszy tak poważnie zmodyfikowany zetec N/A w PL. oczywiscie czukiereczekod rajdowych Fiest i fokusów gdzie idzie znacznie wieksza kasa.

Gratuluje

Ale cały czas bede twierdził ze zabraknie paliwa. z tego co widze masz seryjne wytryski wiec i zapewne seryjna pompe. Rozumiem ze narazie chodzi oto żebuy odpalić to na SA ale wartało by poszukać wtrysków od nissana 2,0 16v Turbo (jak byś znalażł to mam kostki do tych wtrysków) lub zmienic listwe wtryskowa na tą z foci i dać wtryski od ST lub RS lub coś o podobnej wydajności. Według mnie pompa od dużej wydajności i wysokim ciśnieniu też bedzie niezbędna.

Ale to są tylko takie drobne uwagi z mojej strony.

Bardzo gratuluje postepów w pracach :brawo:

Piesek - 31 Paź 2007, 14:18

no ładnie, ale co do pierwszej w PL na MS to nie był bym taki pewien... o ile pamietam juz Qzyn cos takiego mial
PumaRST - 31 Paź 2007, 15:05

Piesek napisał/a:
no ładnie, ale co do pierwszej w PL na MS to nie był bym taki pewien... o ile pamietam juz Qzyn cos takiego mial


a czy ja gdzieś pisałem ze pierwszy na MS??

zoharek - 31 Paź 2007, 16:27

Ty nie, właściciel tak opisał wątek.
PumaRST - 31 Paź 2007, 16:37

zoharek napisał/a:
Ty nie, właściciel tak opisał wątek.


faktycznie Qzyn miał juz xr2i na MS.

adi08 - 31 Paź 2007, 18:29

dokładnie tak, Qzyn był prekursorem MSa we fieście tylko że tam MS obsługiwał CVH

a mój MS oraz cała wiązka lezy w garażu :( jakoś nie potrafie sie odrobić z pracami przy fofi :(

Żółwik Tuptuś - 31 Paź 2007, 19:54

dolączam się do gratulacji

gaszu napisał/a:

[url=http://img267.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

.


mam pytanie - nie myślałeś o filtrach bezpośrednio zamiast airboxu :fox: . Fajnie by to wyglądało ( jedyny problem to temperatura )

gaszu - 31 Paź 2007, 21:23

Ad@mus, olektora z focusa na razie nie sprzedam :)
adi08, jaką wersję MS'a masz?
Żółwik Tuptuś, będą filtry, jak tylko zamotam MegaSquirta
PumaRST, MS już w drodze:)

Chłopaki, tak, jak widzę to jeszcze nikomu nie udało się w PL poprawnie zestroić MS'a z Zetecem. Mam nadzieję, że będę pierwszy - póżniej domotam takie ustrojstwo w Ciantku na 4xITB i w Seju 4xITB. Pozdro!

PumaRST - 31 Paź 2007, 22:15

gaszu napisał/a:
- póżniej domotam takie ustrojstwo w Ciantku na 4xITB i w Seju 4xITB. Pozdro!


a moze w ZetecTurbo.

A tak poważnie jaki jest koszt tego. Info na PW moze być. oraz jakei on ma mozliwości pod Turbo bo nie wiem dokładnie. I jak sobie radzi z Fordowskim zapłonem

gaszu - 1 Lis 2007, 01:55

PumaRST, MS jest dedykowany pod fordowski zapłon :)
tomekk58 - 26 Gru 2007, 21:33

co tam Panie się dzieje w Popielowskim garażu??
gaszu - 23 Sty 2008, 01:02

tomekk58, trochę się podziało od kilku miesięcy...
Blacha skończona, polakierowany. Są dwa fotele kubełkowe i pasy szelkowe. Co do klatki, to się jeszcze nie doczekała, ale materiał leży od pół roku... NIe mam czasu stroić MS'a, także jeżdżę dalej na kolektorze z focusa.
Z nowości to zamontowałem pompę paliwa WALBRO o wydajności 255l/min przy 5,7 bara oraz zamotałem hydrauliczny ręczny i zmieniłem ostatni tłumik na bardziej "rajdowy". Jutro zakładam korektor siły hamowania na tył auta. w najbliższym czasie dojdą klatka i oklejenie samochodu (coby bardziej rajdówkę przypominał).
Na dzień dzisiejszy po zrobieniu głowicy i zmianie uszczelki na metalową ma dużo więcej mocy i duuuuużo momentu. Do setki ma 5,5 sekundy. To mnie zadowala. Ale czas iść dalej. Jak tylko się ociepli, to założym gwizdki i MS'a.
Z obserwacji - auto jest bardzo lekkie z tyłu i za szybko blokuje koła tylnie - korektor jest niezbędny. Przy ruszaniu i "niespokojnej" jeździe - mieli kołami do trzeciego biegu - potrzebna szpera.
Generalnie jest duża frajda z jazdy i nowego ręcznego. Jutro wrzucę zdjęcia (auto jest upaprane, ale i tak mu cyknę parę fotek)

pozdro4all !

Ad@mus - 23 Sty 2008, 09:51

widzialem i slyszalem...buc niesamowity:D
Adami wielkie gratki za walozona prace notw
pozdrawiam i posylam pw :greenpeace:

Żółwik Tuptuś - 23 Sty 2008, 14:54

:brawo:

Daj fotki i dokłądniejsze opisy modów :) ( Napisz coś o hydraulicznym rękawie - może nie będe wyważał otwartych drzwi ;-) )

Piesek - 23 Sty 2008, 21:12

szczerze to nie wierze że 5.5 do setki ma? hamowałeś to? jak sprawdzałeś na g-techu to można śmiało z przymróżeniem oka powiedzieć ten czas :D
gaszu - 26 Sty 2008, 20:41

Piesek, zapraszam do mnie na testy :) . Nie mam zwyczaju kogoś przekonywać, bo i po co. Kto widział, ten wie.

Korektor siły hamowania założony i jest o niebo lepiej.

Opisy modów i zdjęcia wrzucę później. Wykresy z hamowni zobaczycie jak skończę wszystkie prace.

SpiderMAN - 26 Sty 2008, 22:02

Nie wiem jak inni, ale ja czekam na foty, tego potwora...
Piesek - 26 Sty 2008, 22:18

gaszu mam nadzieje że na torze poznań będziesz i dasz mi sie przejechać :)
gaszu - 13 Kwi 2008, 16:44

Przyszedł czas na mały update :)
Auto otrzymało nową kierownicę, wskaźniki temp. i ciśnienia oleju, wskaźnik vacum oraz płytę pod silnik i klatkę (mojego autorstwa). Na dzień dzisiejszy "trąbki" i MS czekają w pudle, aż przyleci ze Stanów kontroler Innovate Technologies do szerokiej sondy lambda - wtedy dopiero wystroimy to porządnie i pojedziemy kolejny raz na hamownię...

Parę zdjęć z prac:







Niestety po zimowym upalaniu posłałem do bozi dwie aluminiowe borbety i ostały mi się tylko stalówki...

PumaRST - 13 Kwi 2008, 17:35

fajnie że juz cos ruszyło dalej :yes:

pokażecie sie na zlocie w Poznaniu??

gaszu - 13 Kwi 2008, 17:43

PumaRST, tego jeszcze nie wiem, czy będę....
FiFa - 13 Kwi 2008, 18:19

gaszu, ja z takim moze głupim pytaniem, ale w tym aucie mi sie to chyba najbardziej podobało :P Gdzie zniknał ten kozacki napis na klapie 1.1i C ?? :devil:
A tą fiesta dalej mozesz sie poruszac w ruchu ulicznym ?? :-)

gaszu - 13 Kwi 2008, 20:39

FiFa, kozacki napis zniknął, bo jest inna klapa. Mogę sie dalej poruszać w ruchu ulicznym - jestem w trakcie załatwiania dwóch wpisów w dowodzie -> "wzomcnienie nadwozia" (klatka) i zmiany na dwumiejscowy.
adi08 - 13 Kwi 2008, 20:43

a po co zmieniać na 2 miejscowy??
odyniec - 13 Kwi 2008, 21:42

zeby przy kazdej konroli policji nie mowic, ze ma sie 30 dni na wprowadzenie zmian do dowodu rejestracyjnego...
Daras84 - 14 Kwi 2008, 00:10

to nie mozna jezdzic bez kanapy tył ??
niezły sleeperek :D wiadomo jaka teraz to cudo ma moc?

Piesek - 14 Kwi 2008, 00:13

Daraz sleeper był by to gdyby nie bylo klatki i byla by tylnia kanapka ;) ale jest to naprawde bardzo bardzo godny projekt ogromne gratki moim zdaniem najlepszy mod silnika w fiescie N/A swoja drogą Gaszu ostry wałek i regulowane kolko jest w pozniejszych planach? jakies wieksze zawory czy cos ?
gaszu - 14 Kwi 2008, 07:46

Piesek, na 100% będzie zetec blacktop. Jak mi się uda, to będzie to z foki RS. Wtedy znowu zrobię głowicę i dopiero wtedy dam inne wałki. Dlaczego ten silnik? Bo nie ma hydro i zaprojektowali go chłopaki z Yamahy, co już dobrze wróży :) . A tak bez żartów, to jest kilka rzeczy, które przemawiają za - np. choćby położenie filtra oleju - co w fieście nie jest bez znaczenia, brak hydro (będzie się kręcił do 9500obr/min), przy swapowaniu nie trzeba zmieniać nic z osprzętu, większość firm robi wałki właśnie do tego silnika, itd...
Cały czas chodzi mi po głowie DuratecST, ale trudno go dostać, jest drogi, no i potrzebna jest "implementacja" modułu GEM oraz innego licznika, za które to trzeba słono zapłacić...
Zresztą czas pokaże...

PumaRST - 14 Kwi 2008, 08:23

co do swapu "Black Top-a" to byłbym ostrożny bo z tego co zaobserwowałem on jednak wymaga kilku drobnych przeróbek bloku, naprzykłąd pompy wody a przynajmniej te debile z UK tak to robią. być moze da rade bez.
gaszu - 15 Kwi 2008, 08:38

PumaRST, wiem, wiem:)
Radkalkin - 22 Maj 2008, 12:57

widzę, że to już koniec projektu i zabawy:
http://moto.allegro.pl/it...ta_2_0_16v.html

Ad@mus - 22 Maj 2008, 13:21

Radkalkin, projektu moze i tak
ale napewno nie zabawy:D

gaszu - 26 Maj 2008, 08:50

23.maja fiesta otrzymała nowy wydech z rury 56mm i to byłby koniec modyfikacji. Samochodzik idzie do żyda - takie życie.
djsthonka - 26 Maj 2008, 17:26

słuchajcie jednej rzeczy nierozumie poco cos robic jak zaraz sprzedajecie nie popieram takich rozwiązań wrrrr.
Laskosz - 26 Maj 2008, 23:10

może nie spełniło marzeń ownera :) a może Gaszu już dłubie następną mocniejszą fieste :) hehe takie życie jego wybór :) i życze aby sie fiesta dobrze sprzedała i zwróciła chociaż część włożonych pieniędzy :) o reszcie nie wspomne ;)
Pozdro

PumaRST - 27 Maj 2008, 06:28

gaszu napisał/a:
..... i to byłby koniec modyfikacji. Samochodzik idzie do żyda - takie życie.


w związku z tym, temat zamykamy, jesli by sie autko nie sprzedąło i prace by poszły dalej to prosze o kontakt ze mną lub Żółwiem a otworzymy.

PS: moim zdaniem coś bedzie następnego bo auto jest sprzedawane bez ITB i SA.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group