|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - diagnostyka kompa przez laptopa
DiabloHR - 28 Gru 2006, 11:04 Temat postu: diagnostyka kompa przez laptopa Witam! czy jest możliwa diagnostyka kompa przez podłączenie "czegoś" przez "jakiś" program do laptopa i tak żeby wyświetlało ładnie co działa a co nie? Ja bladego pojęcia nie mam - czy może za dużo filmów typu "szybcy i wściekli"... :lol: - oczywiście nie myślę tu o jakimś podkręcaniu silnika przez lapa
Pozdrawiam!
Bart_Skrzyszow - 28 Gru 2006, 12:42
Myślę że jest możliwe, piszesz program zliczający impulsy, podłączasz sie pod COMa i myśle że to by działało.
Chociaż pewny nie jestem
Warte zastanowienia
diodalodz - 28 Gru 2006, 12:49
zwie sie to OBD1 albo EOBD o ile sie nie mylę .
DiabloHR - 29 Gru 2006, 11:26
Bart_Skrzyszow napisał/a: | Myślę że jest możliwe, piszesz program zliczający impulsy, podłączasz sie pod COMa i myśle że to by działało. | no to mi się podoba tylko że ja to nie mam pojęcia jak taki program napisać
diodalodz - 29 Gru 2006, 15:40
nie trzeba pisac euroscan to robi bez problemu .
KacpeRS - 31 Gru 2006, 12:36
diodalodz napisał/a: | nie trzeba pisac euroscan to robi bez problemu . |
a masz opis połączenia pinów wtyczki w aucie z com ?
diodalodz - 31 Gru 2006, 14:02
poszukaj interfejs EUROSCAN
KacpeRS - 7 Sty 2007, 10:17
diagnostyka komputerów samochodowych nie jest możliwa bez odpowiedniego interfajsu
pab2002 - 24 Sty 2007, 23:48
Potrzebny jest do tego interfejs Euroscan, wymaga on 2 portów COM, i z tym może być problem w laptopie. Jeśli laptop ma jednego coma to drugiego można uzyskać tylko za pomocą karty pcmcia działającej pod dosem np argosy. Wszystkie inne rozwiązania typu przejściówki usb-com odpadają. Drugą sprawą jest to że ford jest podobno ciężki do diagnostyki komputerowej, nawet z KTSem nie zawsze się komunikuje. Ja na razie Euroscana wypróbowałem z moją fiestą 1,4 i nie miałem żadnych problemów, współpracował bardzo ładnie(odzczyt i kasowanie błędów, test silnika) Z innymi silnikami na razie nie próbowałem
jacek5321 - 25 Sty 2007, 13:16
a skad wziasc taki kabel do podlaczenia auta do kompa
pab2002 - 25 Sty 2007, 17:36
Kupuje się razem z interfejsem. Poszukaj na allegro
Tommur - 29 Sty 2007, 20:48
pab2002, a jakie opcje z niego działały ci na silniku
Test lambdy działał? Pokazywał napięcie z czujnika przepustnicy? A jak z czujnikiem powietrza i Map-em?
Czy diagnozowałeś poszczególne elementy silnika?
Pytam bo jestem Euroscanem zainteresopwany, ale jeśli fordy są ogólnie ciężkie w diagnostyce i w tym programie ze wszystkich jego opcji działają tylko kody migowe, to myślę że dioda będzie tańsza.
Pozdrawiam
Tomek
jackrzec - 30 Sty 2007, 00:36
Tommur napisał/a: | Pytam bo jestem Euroscanem zainteresopwany, ale jeśli fordy są ogólnie ciężkie w diagnostyce i w tym programie ze wszystkich jego opcji działają tylko kody migowe, to myślę że dioda będzie tańsza. | W przypadku mk3 tylko kody migowe - ew. oprogramowanie je zamieni na napisy typu: "uszkodzony CPP"...
diodalodz - 30 Sty 2007, 01:27
dokładnie tak wiec nie wiem po co sobie utrudniać
Tommur - 30 Sty 2007, 08:17
Tak też myślałem, a migowy już posiadam. Ehhh pozostaje diagnostyka za pomocą forum
P.S. diodalodz chciałem sobie ułatwić banghead
pab2002 - 13 Mar 2007, 02:12
sory, że nie odpisywałem, ale długo na forum nie zagładałem, dość zajęty byłem przez ostatnie kilka tygodni.
z tym euroscanem jest tak jak jackrzec pisze. Tylko odczyt kodów błędów. Niema odczytu parametrów i adaptacji. Kupować euroscana, dla samego forda niema sensu. Ja kupiłem na warsztat i tam on swój cel spełnia. Nadaje się do samochodów z lat 90. Do nowszych potrzeba obd2. Z fordem jest jeszcze inna historia, bo chyba od 94 roku zmienił protokół na kwp (gniazdo 16 pinowe) i niema do nich interfejsu (poza serwisami oczywiście ;-) )
diodalodz - 13 Mar 2007, 11:08
sa interfejsy i działaja bez problemu . Sa na scalaku MAX232 z tego co pamiętam .
pab2002 - 13 Mar 2007, 12:43
Na max232 są budowane właśnie interfejsy obd2 stosowane do VW z jedną linią k, obecnie już troche przestarzałe bo są już interfejsy kkl które obsługują nowsze auta i mają większe możliwości. Sam interfejs nam jednak się na nic nie przyda, to do jakiego samochodu go podłączymy zależy od oprogramowania, a z tym do forda jest trudno. OBD2 pozwala na komunikacje poprzez różne protokoły takie jak: SAE J1850 (VPW, PWM), ISO 9141-2, ISO 15765/SAE J2284 (CAN) i kilka innych. Ford komunikuje się przez protokół SAE J1850 PWM (nie kwp jak napisałem w poprzednim poście, pomyliłem się). Znacznie bardziej rozpowszechniony jest protokół ISO 9141-2, korzysta z niego większość europejskich i azjatyckich producentów: grupa VW, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Kia, Mazda, Mercedes, Nissan, Peugeot, Renault itd. Dlatego z fordami jest właśnie taki problem. Działają z nim natomiast samodzielne testery diagnostyczne, które nie potrzebują kompa do pracy, ale to już inny temat.
dioda jeśli znasz jakiś interfejs współpracujący z nowymi fordami i oprogramowanie do niego to daj linka.
diodalodz - 13 Mar 2007, 16:55
znam taki co daje race z fiesta mk4 w zetec i ford probe .
pab2002 - 13 Mar 2007, 19:40
możesz podać linka albo jakieś namiary, bo mnie to interesuje.
toldek1 - 20 Mar 2007, 18:50 Temat postu: diagnostyka kompa przez laptopa Forda od 1996 roku robi Automax
kuba - 28 Lis 2007, 09:54
a co sądzicie o tym interfejsie? Raz słyszę, że działa w mk4 raz słyszę, że nie... Co jest więc prawdą?
Tommur - 28 Lis 2007, 11:13
Ale chyba kolego nie zamierzasz badać swojej mk4 na kompie co?
Bo w Twoim dieslu to za bardzo nie jest co badać .
A prawda jest taka że jak kupujesz euroscana za 200 zł +kable i złączki za 80 zł, to nie wymagaj od tego urządzenia za wiele. Sąsiad kupił komplet do BMW i prawda jest taka, że jedno z 95r odczytał i na live test poszedł, a na drugiej za nic nie idzie. Kupisz stacje diagnostyczną za 10 tys zł to wtedy podziałasz. Tylko po co ci to w domu??
Pozdr
|
|