|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Długo odpala na zimnym
obal - 22 Gru 2006, 21:25 Temat postu: [MK3] Długo odpala na zimnym witam chce szybkiej odpowiedzi i kasujemy temat
Mianowicie tak ostatni pojawił się problem tego typu że jak autko postoi przez noc to zapala dopiero za 6 razem natomiast na ciepłym silniku pali odrazu co może być przyczyna?? dodam tylko ze jak zapale na zimnym to zaraz zgaśnie a jak zaskoczy to ma 500 obr. i po chwili idzie w góre co to jest?
madek - 22 Gru 2006, 21:58
przeczysc wszystkie styki w kostkach od cpp i krokowca, sprawdz izolacje
obal - 22 Gru 2006, 22:00
było robione 3dni temu
picio_18 - 23 Gru 2006, 15:40
kup sobie lepiej nowy akumulator!!
madek - 23 Gru 2006, 16:43
picio_18 napisał/a: | kup sobie lepiej nowy akumulator!! |
a moze od razu nowy silnik, albo fieste?
winny jest brak ssania, mialem tak jak kabelki od cpp nie stykały w kostce, tez nie łapał w ogole obrotów przy zapalaniu
a skoro wszystko sprawdzales i czysciles krokowca to nie wiem...
swiece/przewody sa ok?
obal - 24 Gru 2006, 13:09
dodam tylko że jak wleje troche tanku do gardzieli to zapala odrazu
madek - 24 Gru 2006, 14:39
to moze pompa juz nie wydala ? albo filtr paliwa zapchany
obal - 24 Gru 2006, 15:06
ale tylko dzieje sie tak i jak postoi z 6 godzin a na ciepłym jest light
anjko - 25 Gru 2006, 00:27
Czujnik temperatury ale ten dla kompa a nie na wskaznik. Komputer nie widzi ze silnik jest zimny i nie wydłuza czasu wtrysku czyli nie ma takzwanego ssania.
obal - 25 Gru 2006, 00:56
anjko napisał/a: | Czujnik temperatury ale ten dla kompa a nie na wskaznik. Komputer nie widzi ze silnik jest zimny i nie wydłuza czasu wtrysku czyli nie ma takzwanego ssania. | ale krokowiec się wysówa i nawet nic nie daje trzymanie nogi na gazie jak go sprawdzic i gdzie on sie znajduje
anjko - 25 Gru 2006, 15:05
Krokowiec jest odpowiedzialny za ustawienie przepustnicy czli w skrucie za wolne obroty a nie za regulacje czasu wtrysku. Czujnik temperatury jest wkrecony w kolektor ssący gdzieś tak od spodu nie mylić z czujnikiem wentylatora chlodnicy bo wygladają podobnie tylko kolorami sie rożnią ten ktorego szukasz jest prawdopodobnie biały ma wtyczke z dwoma kablami musisz wypiac wtyczke i zmierzyc jego rezystancje na zimnym silniku.
I tak np. przy 0 stopni rezystancja powinna wynosic 95kOhma a przy +20 37kOhma.Chodzi tu o rzad wielkosci bo wiadoma ze tak dokładnie nie mozna okreslis temperatury silnika, a najprosciej jest podmienic taki czujnik.
obal - 25 Gru 2006, 22:40
anjko napisał/a: | Krokowiec jest odpowiedzialny za ustawienie przepustnicy czli w skrucie za wolne obroty a nie za regulacje czasu wtrysku. Czujnik temperatury jest wkrecony w kolektor ssący gdzieś tak od spodu nie mylić z czujnikiem wentylatora chlodnicy bo wygladają podobnie tylko kolorami sie rożnią ten ktorego szukasz jest prawdopodobnie biały ma wtyczke z dwoma kablami musisz wypiac wtyczke i zmierzyc jego rezystancje na zimnym silniku.
I tak np. przy 0 stopni rezystancja powinna wynosic 95kOhma a przy +20 37kOhma.Chodzi tu o rzad wielkosci bo wiadoma ze tak dokładnie nie mozna okreslis temperatury silnika, a najprosciej jest podmienic taki czujnik. | a jeżeli trzymam noge na gazie to też wtryskuje paliwo??
anjko - 26 Gru 2006, 00:14
Miedzy innymi tez bo komputer widzi ze przepustnica jest otwarta na podstawie wskazan cpp. To sa naczynia połaczone wskazania wszystkich czujników splywaja do kompa i na tej podstawie komputer wie ile ma wlac paliwa czy jak wysterowac krokowca zeby silnik nie zgasł. Mowiac po chlopsku wtryskiwacz i silnik krokowy wykonuja polecenia zadane przez komputer ktore wydaje on na podstawie odczytu z czujników temperatury powiertza, temperatury silnika, cpp, sondy i wielu innych w zaleznosci od wyposazenia danego samochodu.Chodzi o to zeby tak dobrac stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej aby przy jej spaleniu uzyskac jak najwieksza prace przy mozliwie jak najczystszych spalinach.I teraz jesli ktorys z czujników przekłamuje to wszystko zaczyna sie sypać... Kurde troche mnie ponioslo
|
|