|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - zamiana sprężyn w MK-3
RKRman - 29 Lis 2006, 20:04 Temat postu: zamiana sprężyn w MK-3 HEJ
Ostatnio parę razy dostałem zpytania o ewentualne możliwośći w podmianie oryginalnych sprężyn stosowanych w różnych modelach silnikowych przez producenta.
Oczywiście dawcą i biorcą miała być Fiesta MK-3.
Co do modeli z zasilaniem iskrowym sprawa jest prosta, checa wychodzą przy ewentualnych próbach zmodyfikowania Diesla 1,8 który wg niektórych musi być o wiele cięższy i stanowi nielada wyzwanie.
Sprawa podstawowa- nacisk na przednią oś w MK-3 z silnikiem 1800 D do 590 kg
Analogicznie w 1,4 i 1,6 benz to 555 kg a w 1,1 520 kg
Widać od razu że przednie sprężyny np z modelu XR 1,6 będą po założeniu do Diesla poddane większym obciążęniom o ok 17 kg na każdą. Faktycznie będzie to obciążenie jeszcze mniejsze bo XR jest często "ubrana" w dodatkowe urządzenia ( ABS , elektryka szyb, wspomaganie kiery, stabilizarory zawieszenia itp ) więc waga z 555 kg na oś na pewno wzrasta o ok 15-30 kg i producent robiąc spręgole do tego modelu dodał odpowiedni zapas.
Mała ciekawostka - sprężyny z modelu RS1800 utrzymują nadwozie o masie 930 kg
Diesel 1800 posiada masę całkowitą 890 kg więc spekulacje że po ewentualnej podmianie Diesel klęknie niżej są bzdurne
POZDRAWAIM i życzę miłej zabawy z zawiechą ...wszyscy wiemy że seryjne zawieszenie zwłaszcza w wersiach z małymi silnikami jest mocno gibliwe więc do bani.
QBOSS - 29 Lis 2006, 20:35
No to się wyjaśniło Mnie w błąd wprowadził pan Benek z pewnego szrotu ,bo sprzedał mi springole niby od Xr z tym że po założeniu przód siadł sporo w stosunku do tyłu wiec stwierdziłem że nie nadają się do mojego auta ,przez co parę osób sam wprowadziłem w błąd za co przepraszam mam nadzieje ze mnie nie zlinczujecie
RKRman - 29 Lis 2006, 21:35 Temat postu: ... ..podziękuj zatem pewnemu Benkowi , sprężyn u niego pewno niemało , obstawiam jednak że najszybciej z Fiesty 1,1 i 1,3 bo tego nawieźli od cholery.
Co do twojego zapytania o amory z Eśka , odpowiedz chyba wyczerpująca jest na PW
POZDRAWIAM ;-)
Fordon - 30 Lis 2006, 12:00
Na temat diesla sie wtrace... bo jesli znajdzie sie desperat ktory zeswapuje TD z mondeo czy tez escorta do fiesty to trzeba wiedziec ze waga takiego auta wynosi 945kg (zwazone) bez tylnej kanapy tylnych boczkow kpl. wygluszen, pasow przod i tyl... zawias XR2i w tym wypadku nie zda egzaminu...
Pozdrawiam
maerik - 30 Lis 2006, 15:47
Fordon napisał/a: | zawias XR2i w tym wypadku nie zda egzaminu... |
Co to znaczy? Moim zdaniem będzie w sam raz
PumaRST - 30 Lis 2006, 20:00
Panowei chciałbym nadmienic ze przednia spreżyna w 1,8D to ta sama co w xr2i. Nie iwem jak to jest z tyłem ale przodu jestem pewien.
Fordon - 30 Lis 2006, 22:43
maerik napisał/a: | Fordon napisał/a: | zawias XR2i w tym wypadku nie zda egzaminu... |
Co to znaczy? Moim zdaniem będzie w sam raz |
XR2i. 1.6CVH bo nie wiem jak jest z zawiasem od 1.8 16V... czy sa jakies roznice... do tego zawias amortyzator ma zupelnie inna chatakterystyke...
|
|