|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Regulacja świateł
PINISLAV - 4 Lis 2006, 16:19 Temat postu: [MK3] Regulacja świateł wjaki posob dokonuje sie korekty regulacji swiatel w mkIII.
Dodam ze chodzi o te z silniczkiem elektrycznym.
semek711 - 4 Lis 2006, 17:12
z prawej strony kolumny kierowniczej masz pokrecadelko
stasiek49 - 4 Lis 2006, 17:15
pod kierownicą po prawej stronie jest pokrętło 5 pozycji regulacji świateł jeśli to nie pomaga to trzeba jechać na stacje diagnostyczną i tam ustawią prawidłowo światła
szynszyl - 4 Lis 2006, 17:18
wow!! ale genialne odpowiedzi..
pokrętło pod kierownica zmienia napiecie od 0 do 12 - to napięcie steruje praca silniczka koło reflektora..
tak po krótce..
PINISLAV - 4 Lis 2006, 19:27
to akurat wiem ale chodzi mi o reczną regulacje .
czy przy silniczkach jest jakis wkret regulujacy czy bardziej przy kloszu reflektora.
semek711 - 4 Lis 2006, 19:37
szynszyl napisał/a: | wow !! ale genialne odpowiedzi.. | nie czepiaj sie. mogl sprecyzowac swoje pytanie.
jest taka biala sruba z plastiku, chyba na klucz 17 nie wiem dokladnie. widzialem jak facet ustawial mi na przegladzie. to wlasnie tymi srubami krecil
PINISLAV - 4 Lis 2006, 19:54
własnie tez byłem na przegladzie i koles krecil tym bialym szitem ze slimakiem ale niestety w zaden sposob niemogl ustawic prawego reflektora ,powiedzialem mu ze samochod byl po malej stluczce i moze nie swiecic dobrze,a on ze tylko tak sie reguluje te swiatla zeby mi udowodnic zaczol manipulowac w lewym i ku mojemu wqur....... rozwalil cale mocowanie tegoz slimaka , do tego był pijany i udawal ze nic sie nie stalo ,tak mnie to rozeźliło ze mialem ochote mu przywalić .
Teraz jestem w rozterce poniewaz kreceine tymi slimakami nie dawało zadnego rezultatu a reflektor przydałoby sie ustawic porzadnie bo swieci ludziom po oczach.
semek711 - 4 Lis 2006, 20:00
trza bylo go zjeb*** i powiedziec niech oddaj na nowe slimaki. bo inaczej to nie wiem czy da sie ustawic ale podejzewam ze to jedyna opcja
odyniec - 4 Lis 2006, 23:58
szynszyl napisał/a: | wow!! ale genialne odpowiedzi..
pokrętło pod kierownica zmienia napiecie od 0 do 12 - to napięcie steruje praca silniczka koło reflektora..
tak po krótce.. |
ok.
są dwa rodzaje potencjometrów:
-złącze na dwa piny (te starsze);
-złącze na cztery piny.
mógłbyś mi powiedzieć na jakiej zasadzie oba działają i czy podają one bezpośrednio do reflektorów te sygnały czy jest jeszcze coś "po drodze"
szynszyl - 5 Lis 2006, 08:31
nie chce mi sie włazić w rozważania teoretyczne.. co ma walnąć wykłąd o automatyce, serwomechanizmach czy innym badziewiu? dla mnie osobiście wystraczy wiedzieć, ze zmiana napięcia na pokrętle za pomocą oczywiście zmiany rezystancji powoduje chwilowe zasilanie silniczka przy reflektorze (nazwijmy go krokowego) który za pomoca przekłądni slimakowej przesuwa cały reflektor góra-dół .. jak ci to nie wystarczy to po 11.11 rozkręce ci mój ocalały silniczek i pokaże fotki.
co do pinów to nie istotne ile ich jest.. cała idea fix taka sama
odyniec - 8 Lis 2006, 15:32
kolejne pytanko do tematu
jeśli mam pokrętło na 4 piny fabrycznie zamontowane i pokrętło na 2 piny chcę zamontować to jak mam to zrobić o ile to wogóle jest możliwe??
szynszyl - 8 Lis 2006, 21:32
tego nie robiłem.. hm.. bezpiecznik jakis mały i próbuj podłączac..
szewski - 17 Sie 2008, 19:36
Ja z koleji mam taki problem.Pokrętlo do regulacji w kabinie nie dziala = (.Bylem na stacji i facet mowi ze jest zepsuty silniczek od regulacji.Ile takie cos moze kosztowac i co zrobic,zeby pokretlo w kabinie dzialalo.Z góry dzięki
p.s jaki rozmiar maja srubki od pokrywy filtra powietrza (te 3 ) . ??
szynszyl - 17 Sie 2008, 20:16
silniczek
szewski - 17 Sie 2008, 22:44
Szynszyl,
Powiedz mi prosze ,czy silniczek jest jeden do dwóch reflektorów,czy do każdego odzielnie ?.pozdrawiam serdecznie
Miły - 17 Sie 2008, 23:07
do każdej lampy jest osobny silniczek...
szewski - 17 Sie 2008, 23:10
dzięki za pomoc.
dudzior73 - 16 Wrz 2008, 22:02
No ja przez przypadek odłaczyłem napięcie do silników. połapałem się dopiero jak szukałem prądu na kablach miernikiem. W pulpicie tuż za radjem z wiązki obok zapalniczki dynda taki śmiszny pojedyńczy kabel jak się okazało prądowy na silniki. Choć napięcie + i - podawane są jednakowo to strona lewa i prawa reflektorów działa niezależnie od siebie.
Miły - 17 Wrz 2008, 05:20
ale jak odłączysz jeden przewód, przestawisz światło tylko jedno i podłączysz to drugie się automatycznie też przestawia...
Mad_Maxs - 6 Wrz 2009, 19:11
Miły napisał/a: | ale jak odłączysz jeden przewód, przestawisz światło tylko jedno i podłączysz to drugie się automatycznie też przestawia... |
U mnie wygląda to troche inaczej. Gdy podłącze oba silniczki, to tylko prawa lampa reaguje. Jednak gdy odłącze lewą, przestawie prawą i spowrotem podłącze lewą, to prawa się obniża do poziomu lewej (zamarła w najniższym położeniu). Zastanawia mnie tylko czemu skoro synchronizują się względem siebie, to dlaczego ta lewa nie działa wogóle :(
Dodam, że mam dwa różne silniczki od świateł:
oraz
ten drugi właśnie nie działa
bidżej - 7 Wrz 2009, 11:55
to że są dwa różne to normalka - u mnie to samo...
Miły - 7 Wrz 2009, 11:59
może silniczek spalony? ja też kupiłem lampę, to dostałem inny silniczek, ale przełożyłem na stary... (mam 2 równe silniczki orginalne)
Mad_Maxs - 7 Wrz 2009, 14:13
bidżej napisał/a: | to że są dwa różne to normalka - u mnie to samo... |
Tylko że ten drugi (niedziałający) miał zupełnie inne gniazdo ( jajko zamiast prostkąta FORDa) i musiałem rozebrać wtyczke żeby styki dosięgły, a to raczej nie normalne. Bynajmniej w najbliższym czasie kupie drugi oryginalny silniczek i zobaczymy czy lampa będzie chodzić dobrze
bidżej - 7 Wrz 2009, 16:42
normalne jest że silniczki regulacji lamp są niesymetryczne - lewy ma regulację wysokości lampy po skosie, prawy pionowo w górę. poza tym chyba inaczej usytuowane są wtyczki.
kwestia kształtu wtyczek to już inna sprawa, spotkał się z tym np. Nesor...
Nesor - 7 Wrz 2009, 20:06
Dokładnie ---->http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39059
i po dzień dzisiejszy nie działa mi regulacja lewej lampy, ustawiłem ją tak aby świeciła optymalnie nie za wysoko i nie za nisko, a jak potrzebuje leprzej widoczności to reguluje sobie prawą lampe ( gdzie regulator działa)
Mad_Maxs - 7 Wrz 2009, 23:41
No to faktycznie masz to samo... a probowałeś wymienić regulator na taki z oryginalną końcówką Forda? czy moze wtedy oba by chodzily ? Bo ja się właśnie przymierzam do zakupu nowego regulatora, ale w zaistaniałej sytuacji, nie wiem czy to coś pomoże
marian - 8 Wrz 2009, 21:27
ja tam wyprowadziłem dwa przewody bezpośrednio od silniczka i w zależności czy chcepodnieść lub opuścić to odwrotnie podłączam pod akumulator bieguny tak swoją drogą to powinno być tu http://www.fiestaklubpols...98711623#419326
Mad_Maxs - 10 Wrz 2009, 13:30
Kupiłem dzisiaj na szrocie drugi Fordowski silniczek za całe 15 zł podpinałem na krótko pod wiązek i hasały oba, jak będę miał chwile czasu to go założe i dam znać czy śmigają razem Pozdro
EDIT:
Założyłem i smiga jak należy ta lewa lampa chodzi jakby odrobine wolniej, ale w sumie to mnie to nie obchodzi, bo najważniejsze że w końcu mogłem podnieś ten klosz i świecić przed siebie a nie pod siebie
|
|