|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
LPG - [MK3] Dziwnie się dusi.
zsedc - 3 Paź 2006, 20:16 Temat postu: [MK3] Dziwnie się dusi. Hej
Zalozylem GAZ (LPG) do MK3 1.1 z wtryskiem, ale niestety, nie działa.
Trzeba głęboko wdepnąć gaz, żeby ruszyć.
W czasie jazdy ma dziwne przerwy, powiedzmy jadąc na 4tym biegu z prędkością około 80 na godzine wciskam gaz "do dechy" i autko zaczyna przyspieszać (powoli ) ale czuć jakby co 2 - 3 sekundy chwilowy spadek mocy. Ostatecznie jest to jakby takie słabe szarpanie. Na austradzie przy jeździe nawet pod delikatną górkę na 5tce zachowuje się jakby przy 110kmh było odcięcie zapłonu.
Gazownicy mówią że czujnik przepustnicy cpp (tps) , kupiłem jeden ze szrotu z rozbitej fiesty, dzieje się dokładnie tak samo. Pojechałem na szrot oddałem i wziełem z innej fiesty, znów bez żadnych zmian. Tymczasowo wyciągneli silniczek krokowy lpg i dali poprostu śrube (regulacja na stałe na sztywno niezależnie od cpp), chodzi igła, jak na benzynie:) - ale dużo pali, tak nie chcę .
W każdym razie oni nadal upierają się, że to cpp i że mam kupić nowy od Forda za 350zł.
Na lpg silnik dławi się przy energicznym dodaniu gazu.
Teraz oni jeszcze załatwiają nowy silniczek krokowy do lpg bo może on jest walniety, ale nie sądzę, bo to przecież 3 dniowa instalacja.
Na benzynie wszystko chodzi igła.
Z góry dzięki, pozdrawiam
Bonus - 4 Paź 2006, 13:14
zsedc napisał/a: | że mam kupić nowy od Forda za 350zł. | magneti marelli za 150zl na allegro swoją droga - zwykły potencjometr a kusztje jak skur**syn
sprawdz inaczej: przekręć potencjometr względem przepustnicy, czyli wykręć dwie śróbki i przekręć cały potencjometr chyba w lewo (patrząć z lewej strony auta na silnik) tak żeby na takim samym położeniu przepustnicy co wcześniej, CPP dawał większy opór, i wtedy go przykręć śróbkami ale tak żeby nie wchodziły w dziurki te co wcześniej tylko łapały brzegi obudowy CPP na zewnątrz
po zresetowaniu centrali (odłaczeniu klemy minus na akumulatorze na 15minut) centralka powinna zaakceptować to nowe połorzenie CPP jako połorzenie zerowe i do niego dostosowac reszte
tylko zrób to na ciepłym silniku bo po resecie odrazu wchodzi na wysokie obroty (4000obr/min) bo po co katować zimny silnik
semek711 - 4 Paź 2006, 13:53
ja ci doradze inaczej. zaloz tego krokowca i to cpp tak jak bylo i nic tam nie kombinuj (co najwyzej mozesz sobie to poczysci i jak to zrobic znajdziesz na forum)
mam nadzieje ze wiesz gdzie jest termostat powietrza dolotowego. musisz sie tym zajac. a mianowicie. najlepiej wywalic ta plytke co reguluje dolot cieplego/zimnego powietrza do silnika. ta dziure co silnik sobie lapie cieple powietrze zatchaj tak zaby tam nic nie wlatywalo a ta dziure od zimnego powietrza przytchaj tak na pol. jak to zrobisz to odpal silnik przelacz na gaz i powinienes sie cieszyc . ja tez tak mialem i tak wlasnie zrobilem. w razie czego wal na priva lub gg to ci dokladnie wytlumacze
Bonus - 4 Paź 2006, 16:40
semek711, weź objaśnij to teoretycznie co to da w benzynówce
semek711 - 4 Paź 2006, 17:35
Bonus napisał/a: | semek711, weź objaśnij to teoretycznie co to da w benzynówce | a to da za gaz w przeciwienstwie do benzyny nie lubi za duzo powietrza. ja u siebie mam tak zrobione i smiga mi 1.1 na gazie jak glupie (w poruwnaniu do tego co bylo zaraz po zalozeniu gazu)
Darekmk3 - 4 Paź 2006, 17:42
Bonus napisał/a: | semek711, weź objaśnij to teoretycznie co to da w benzynówce |
wytłumacze Ci praktycznie:P
zimne powietrze jest lubiane przez silnik,kiedy silnik dostanie cieple zrobi sie mulaste,ja jak jeszcze mialem benzynke to wywaliłem termostat dolotu zaslepilem od dolu co by cieplego powitrza nie brala i odrazu zrobila sie zrywniejsza tzn lepiej zaczela reagowac na nacisk pedalu gazu,na lpg jest spoko tylko dostawala za duzo powietrza i mam przyslepione niestety troche zaraz przy filtrze zebuy nie gasla na wolnych na lpg-ale szykuje sie wersja orginalna bez zadnych zaslepien itd... -ale tylko w celach amatorsko-sportowych hehe
pozdro
semek711 - 4 Paź 2006, 17:49
Darekmk3 napisał/a: | zimne powietrze jest lubiane przez silnik,kiedy silnik dostanie cieple zrobi sie mulaste,ja jak jeszcze mialem benzynke to wywaliłem termostat dolotu zaslepilem od dolu co by cieplego powitrza nie brala i odrazu zrobila sie zrywniejsza tzn lepiej zaczela reagowac na nacisk pedalu gazu,na lpg jest spoko tylko dostawala za duzo powietrza i mam przyslepione niestety troche zaraz przy filtrze zebuy nie gasla na wolnych na lpg-ale szykuje sie wersja orginalna bez zadnych zaslepien itd... -ale tylko w celach amatorsko-sportowych hehe
pozdro |
o to mi dokladnie chodzilo
Bonus - 4 Paź 2006, 19:46
Darekmk3 napisał/a: | zimne powietrze jest lubiane przez silnik | no tak, to wynika z właściwości powietrza atmosferycznego w chłodnym rozpuszcza sie więcej tlenu
mówicie że benzynówka lubi zimne powietrze a jakby tak okleić obudowe filtra folią aluminiowa (tak żeby nie nagrzewała od promieniującego silnika) oraz wyprowadzić wlot do filtra na przód żeby brał wiecej powietrza wraz z pędem w czasie jezdy czy to będzie miało jakiś wpływ na jego prace na benzynie
semek711 - 4 Paź 2006, 20:01
Bonus, a po co ci takie kombinacje przy 1.1? Ja to juz nie rozumie niektorych. Lepiej sie martw zeby ten silnik ci sluzyl jak najdluzej i powtorze sie juz chyba z setny raz jak chcesz mocniejszy silnik to zrob swapa
zsedc - 4 Paź 2006, 20:27
Bonus, zrobione, zresetowane, praca silnika na gazie i benzynie bez zmian, jutro gazownik zalozy silniczek krokowy i zobaczymy co bedzie.
semek711, hmm Twoje rozwiazanie całkiem całkiem, dało dużo, ale ciągle dno, i do tego brzmi jak sportowy silnik 3,3 cc
zobaczymy co jutro powie gazownik, kupil nowy silniczek krokowy.
jutro napisze co i jak, pozdrawiam
Bonus - 4 Paź 2006, 20:44
semek711 napisał/a: | jak chcesz mocniejszy silnik to zrob swapa | co to jest "swap" bo nie wiem
semek711 napisał/a: | Lepiej sie martw zeby ten silnik ci sluzyl jak najdluzej |
z silnikiem 1.1 to trudne jedyne co dobrze sie trzyma w tym silniku to wał korbowy na trzech panewkach
zsedc - 4 Paź 2006, 20:50
Cytat: | co to jest "swap" bo nie wiem |
http://portalwiedzy.onet....ng-auto&x=0&y=0
Bonus - 4 Paź 2006, 21:13
tylko poco pchać kupe kasy w kolejny silnik który bedzie więcej palił jak można zwiększyć zapas mocy nie zwiekszając spalania w tym, a do tego kupowanie używanego silnika to ruletka prócz tego że trzeba wsadzić kase żeby go kupić (też nie każdy który by się chciało da sie kupić) to jeszcze może wymagać napraw
semek711 - 4 Paź 2006, 21:53
Bonus napisał/a: | tylko poco pchać kupe kasy w kolejny silnik który bedzie więcej palił | to wsadz pod maske diesla jak zrobil Fordon
Bonus napisał/a: | można zwiększyć zapas mocy nie zwiekszając spalania | w czym? w 1.1? jak uda ci sie wycisnac choc 5 KM wiecej to dostaniesz ode mnie nagrode Nobla
a pozatym zwiekszanie mocy w wiekszosci przypadkach wiaze sie ze zwiekszeniem spalania takze delikatnie mowiac Bonus, daj sobie spokuj z tuningowaniem silnika 1.1
[ Dodano: Sro Paź 04, 2006 20:56 ]
zsedc, moze troche za malo przytchales ta dziure. aaa i jesli posiadasz w swojej instalacji taka srube ktora mozna regulowac dawke gazu to moze ona jest zbyt mocno przykrecona i silnik poprostu dostaje za malo "papu"
zsedc - 4 Paź 2006, 21:59
Tak, posiadam śrubę, ale tylko chwilowo bo na silniczku krokowym się nie dało jeździć, jutro dostane nowy silniczek i wtedy zobaczymy co mądrzy gazownicy powiedzą.
Darekmk3 - 4 Paź 2006, 22:16
semek711 napisał/a: |
Bonus napisał/a: | można zwiększyć zapas mocy nie zwiekszając spalania | w czym? w 1.1? jak uda ci sie wycisnac choc 5 KM wiecej to dostaniesz ode mnie nagrode Nobla
|
no moim zdaniem wycisnac 5km sie da wiec tak nie rozdawaj nagrody nobla
a co do spalania to nigdy nie zwiekszysz mocy nie zwiekszajac spalania ...
Bonus - 4 Paź 2006, 22:20
semek711 napisał/a: | a pozatym zwiekszanie mocy w wiekszosci przypadkach wiaze sie ze zwiekszeniem spalania | zwiekszenie zapasu mocy a zwiększenie mocy to co innego przykładow zwiekszeni momentu wcale nie musi nieść za sobą zwiększenia mocy
semek711 - 4 Paź 2006, 22:25
Bonus napisał/a: | zwiekszenie zapasu mocy a zwiększenie mocy to co innego przykładow zwiekszeni momentu wcale nie musi nieść za sobą zwiększenia mocy | maslo maslane
Skupmy sie tutaj na tym aby pomoc naszemu koledze...
zsedc, jak ci sie jeszcze chce to mozesz skoczyc odkrecic ta srube tak zeby silnik dostawal wiecej gazu i zobacz co sie wtedy stanie
Bonus - 4 Paź 2006, 22:46
no nie koniecznie
Darekmk3 - 4 Paź 2006, 23:34
Bonus napisał/a: | semek711 napisał/a: | a pozatym zwiekszanie mocy w wiekszosci przypadkach wiaze sie ze zwiekszeniem spalania | zwiekszenie zapasu mocy a zwiększenie mocy to co innego przykładow zwiekszeni momentu wcale nie musi nieść za sobą zwiększenia mocy |
to napisz mi jak planujesz zwiekszyc moment obrotowy -co chcesz przerobic w 1.1 zeby miala go wiecej? no sam jestem ciekaw bo moze to wykorzystam w 1.3:P a tak serio to ja Ci proponuje wywalic termostat dolotu albo zablokowac klapke z tego doplywu powitrza w polozenie zeby zasysała zimne pwietrze wtedy zobaczysz czy cos to falo ,a potem sie bierz za zwiekszanie momentu czy mocy it.szczerze jakby takie mody byly tanie to sam bym sie brał za zwiekszenie mocy w 1.3 ale zwiekszenie mocy w tych silnikach to koszt swapa -jesli samemy swapujesz ,a i ak po zwiekszeniu mocy to i tak zawsze pozostanie 1.1 czy 1.3 ... ale temat juz byl wielokrotnie wałkowany ...
pozdro i naprawde zycze cierpliwosci i powodzenia w poprawieniu 1.1 czy tez 1.3 - bo mi jej juz coraz bardziej beakuje
Bonus - 5 Paź 2006, 01:52
Darekmk3 napisał/a: | tanie to sam bym sie brał za zwiekszenie mocy w 1.3 ale zwiekszenie mocy w tych silnikach to koszt swapa | tak tylko że do swapa może ci się trafic że bedziesz musiał dokładać dodatkowo a tu tylko koszty takie jak swap
Darekmk3 napisał/a: | co chcesz przerobic w 1.1 zeby miala go wiecej | wyżej jest pytanie co da taka a taka przeróbka
semek711 - 5 Paź 2006, 08:18
Bonus, jak ci sie uda w/g ciebie przerobic 1.1 tak zeby mial wieksza moc albo wiekszy moment to pojedziesz na hamowe i zapodasz na forum wykres z tego testu. wtedy bedziemy mogli pogadac
zsedc - 5 Paź 2006, 16:08
EJ!! to mój temat:) gdzie jest moderator?
Byłem u gazu, założyli nowy silniczek krokowy i nic nie działa, jak wcześniej. Mimo że to już trzeci czujnik cpp to oni twierdzą, że to jest do wymiany, że ma być nowy.
Wyciągneliśmy silniczek krokowy, tak aby można było zajrzeć do środka do zaworu, wyciągneliśmy cpp i tak ruszamy cpp i widać jak się zawór otwiera i zamyka ale:
- zawór się otwiera dopiero w momencie gdy cpp jest otwarty na 40% - 50%.
- jak się otworzy cpp na maxa to zawór (silniczek krokowy) otwiera się też na maxa, ale po 3 - 4 sekundach się zamyka
- czasem cpp jest na 0% (zamkniety) a zawór otwiera się na maxa
czy to możliwe aby cpp był aż tak walniety? i czy możliwe, że dwa kolejne przyniesione ze złomu też?
na benzynie przecież chodzi igła? więc po co jest to cpp w zamochodzie w którym nie ma lpg? tylko do niskich obrotów?
dzięki jeszcze raz.
[ Dodano: Sob Paź 14, 2006 17:18 ]
bosz... nameczyli sie gazownicy, namysleli potestowali i w koncu pomysleli ze moze to bedzie sonda lambda! no wiec wymienili.. loool DZIALA!!!:) i to jak. super, klient zadowolony....
...ale nie na długo.. teraz pali 13 litrów gazu na 100km ? a ile Wasze palą?
Pozdr.
|
|